Fórum témák
» Több friss téma |
Ha szkóp-képet teszel fel, legyen látható a kezelőszervek beállítása, vagy add meg a beállításokat!
Ha állandó a fényerő, akkor a fényerőszabályzó poti körül lehet a gond. Ez oka lehet a fókuszálatlanságnak is. Nézd meg, hogy a poti vagy a vezetékei nem szakadtak-e, illetve ha meg tudod mérni, akkor nézd meg, hogy az előírt feszültségek vannak-e rajta. Már ha van gépkönyved.
A második kép nem teljesen egyértelmű, hogy mit akar szemléltetni. A négyszögjelnek van egy kis túllövése, de ez sok mindentől lehet.
A függőleges vonal az első képen az eltérítés hibájára utal, szerintem indulás előtt a sugár nem a képernyőn kívül vár és nincs kioltva sem.
Sziasztok!
Van egy RFT EO 213-as szkópom, a B csatorna teljesen jól működik, mindent lehet állítani. Azonban ha az A csatornára adok jelet, semmi sem történik olyan mintha folyton gnd-n lenne. Valakinek valami ötlete? Merrefelé, hogyan induljak el? Előre is köszönöm. Üdv
Ehhez a legjobb lenne egy másik szkóp. Beadva a mérőjelet, végig kellene követni, hogy meddig jut el a csatorna erősítőjében és ahol eltűnik, ott keresgélni.
Ha nincs másik szkóp, akkor közvetve kell nyomozni. Pl. végig lehetne nézni (szintén a bemenettől kezdve), hogy melyik fokozatban jó a munkapont (gépkönyv alapján). Vagy ellenőrizni lehet diódavizsgálóval az egyes tranyókat az erősítőben (tehát nem kell kiforrasztani, csak megmérni a BE és BC átmeneteket). Néha a megnyúlt ellenállásokat is ki lenet mutatni így. Zárlatos kondikat szintén. Ha jól tudom, akkor ezekben FET van a bemeneten, ami elég érzékeny a statikus elektromosságra, tehát lehet ez is hibaforrás.
Ahogy méregettem a potit. Talán 1-2V változás van a lábak között. A g3 as rács a fókusz poti középkivezetése a g1 es rács az egyik EC92 es anódjára csatlakozik közvetlenül és a másik katódjára egy párhuzamos RC tagon keresztül. Kb mekkora fűrészfeszültséget kéne kapni a a vezérlőrácsnak? Még nem vagyok otthon a masina közelében csak a rajzomra és az emlékeimre tudok hagyatkozni. A fényerőszabályzó potinak egyik lába sem megy a földre. Az egyik az EC92 katódjára kapcsolódik pár ellenálláson keresztül. A középkivezetés az EC92 rácsára megy. A 3. láb a fókuszt állító poti egyik "vége".
Az A csatornán ha megvan az idővonal és függőlegesen
mozgatható akkor az y erősítő rendben lehet. A külön kiszerelhető osztó egységben keresd a hibát, nem árt egy oszcilloszkóp, de megteszi egy jelnyomozó erősítő is alacsony frekvencián ha a bemenetre hangfrekvenciás jelet adsz
Azért ez nem teljesen igaz. A szkópokban az Y eltolás általában az első 1-2 fokozatban van, ez alapján az első fokozat még lehet hibás.
Szerintem nincs kioltva a jel a visszafutás idejére.
Ez a szkóp nálad már működött? Vagy hibásan jutottál hozzá? Azért kérdezem,mrt nem értem, hogy lehet ilyen kis értékű 5 k ohm a fényerő szabályzó ellenállás???
Esetleg nem cserélték? Ha egy cső rácsa és a katódja közé ilyen kis ellenállást tesznek az nem trióda ként üzemel,hanem dióda lesz. Azt meg nem értem mi lenne az értelme. Elenben,ha nagyobb több 100k ohmos,esetleg M ohmos lenne, akkor a rajta eső feszültséggel már szabályozható lenne a fényerő és a rács katód között is megfelelne a trióda üzemnek. "Kb mekkora fűrészfeszültséget kéne kapni a a vezérlőrácsnak?" Ezt nem értem, ott semmilyen fűrészjel nincs. Egyenfeszültség és kivilágosító, vagy kioltó jel van.
Úgy fest rosszul gondoltam a fűrészjel a rácsra dolgot A g1 és g3 között nem csupán 5 kohm van!!! A fényerőt szabályzó potméter középkivezetése megy az EC92 rácsára. A poti egyik kivezetése jópár ellenálláson keresztül kapcsolódik az EC92 katódjára. Az anódja kapcsolódik a g1-re! A fényerőszabályzó poti másik lába a fókuszpoti egyik vége. A fókuszpotméter középkivezetése megy a g3 ra! Nem csak az EC92 anódja kapcsolódik a g1 re hanem egy másik EC92 katódja egy párhuzamos RC tagon keresztül. Amit feltettem rajz azon látszik minden! A szkóp nálam már nem működött! De valószínűleg nálam az első bekapcsolásnál romlott el. Vagy szállítás közben lelte valami vagy ami még megfordult a fejemben az az hogy amikor kicsomagoltam a szkópot akkor vártam vele kb fél órát hogy szobahőmérsékleten legyen. A kinti hidegből került be. Lecsapódhatott esetleg pára valahol ami miatt zárlat keletkezett?
Hello!
"sugár nem a képernyőn kívül vár és nincs kioltva sem." Ha belegondolsz, a sugár soha nem a képernyőn kívül vár, csak ki van oltva. Mert ha nem így lenne, akkor a falról visszaverődve, "napfelkeltét" okozna, valamint induláskor a helyére kellene ugrania, ami egyben lehetetlen feladat is számára.. üdv! proli007
Köszönöm a válaszokat.
Walter: csatoltam, amit találtam a könyvében a kioltó erősítőről. Szerinted mit kellene átnéznem?
Vettem egy japán szkópot.
Át akarnám kondizni, mert nem tudom milyen állapotban vannak benne a kondik. Minden kondi ELNA benne. Nem akarnék gagyi kínai kondikat bele. Gondoltam veszek bele Panasonic kondikat (vagy egyéb, de mindenképpen japán kondit). Hol lehet Pana, vagy más márkás japán kondit venni (Condrádban találtam Pana-t aranyáron, de ha nincs más, akkor ez marad). Van benne két Goldcap is 0,1F 5,5V. Ez vajon mire van benne?
Meg ha jól működik akkor minek kellene "átkondizni". Amíg nincs hibás működés, addíg felesleges sportolni, ha meg hiba van, akkor javítani kell, Lehet, hogy éppen az aktuális kondi cseréjével.
Teljesen igazad van. Én a Goldcap-ok miatt kaptam "vérszemet". Vajon ki fia borja lehet ez.
Ez egy olyan kondi, aminek borzasztó alacsony a szivárgási árama. Általában olyan helyekre kell, ahol fontos a szünetmentes működés, de kicsi a fogyasztás pl RTC áramköröknél, SRAM -oknál. Gyakorlatilag örökéletű. Szkópokban nem tudok ilyen felhasználást.
Ezt tudom. A "ki fia borjá"-t a szkópra értettem és csak a kíváncsiság miatt kérdeztem rá.
Szerintem a t304 körét c301 re rámérnék és a c302 re.
Esetleg nézd meg, a fényerőszabályzó állítgatása változtatja-e az EC92 cső anódján a feszültséget?
Az ecc anódjain és katódjain mekkorák a feszültségek? Még arról nem írtál,megtaláltad,kikötötted-e a kioltó impulzus kondenzátort?
A rajzodon lévő ellenállás sorban lévő ellenállások jók?
A pcl82 anódján is mérjél feszültséget. A trafó 7-es kivezetése nem test?
Sziasztok!
Általános kérdés. Van egy TR-1854 HO31 szkópom. Ez nem az enyém, de ilyen: Bővebben: Link Valahogy nem tetszik a sugár élessége. Fókusszal lehet állítani, de kicsit vastag és életlen a széle. Mik okozhatnak ilyen jelenséget? A másik: A bekapcsoló gomb egyben a fényerő is. Mikor bekapcsolom nem jeleni meg a sugár hosszú percek után sem csak akkor, ha kicsit feltekerem a fényerőt. Utána már minden ok. Szépen lehet állítani a fényerőt.
A bekapcsoló és fényerőszabályzónak így kell működnie, ahogy leírtad.
A fénysugár (fénypont) méretét, a rajzolat élességét, a fényerő, a fókusz, és az asztigmatizmus (ha van) gombbal lehet szabályozni, mindegyik hatással van rá. Mindegyik szabályzónak jobb helyeken szokott lenni belső állítású trimmer potija, ezekkel lehet állítani a külső szabályzó potik működési határait. Ha a KS cső tápfeszültségei rendben vannak, akkor ezeknek az állítási lehetőségeknek megfelelő összehangolásával éles képet lehet varázsolni.
Szerintem a válaszhoz érdektelen a szkóp neve, de nem titok.
Ez egy KENWOOD SC5270-es 3 csatornás 100MHz-es szkóp readout funkcióval, kettős időalappal. Gyakrolatilag olyan, mintha új lenne. Kívül nincs rajta egy karc se, belül pedig patyolat tiszta. Egész életében egy azonos mérésre használták, egy adott pozicíóba állítva az eltérítést és bemenő fesz választó kapcsolót is. Így a kapcsolók sem kh-sak, stb. A GoldCap marhára nem tudom mire van benne. 2 is van egymás mellett. A környéken egy olyan IC, stb. sincs, aminek a tápellátását kéne megoldania. Amúgy annak ellenére, hogy analóg szkóp, tele van integrált áramkörrel. Még soha nem láttam japán szópot belülről (egyéb, taiwan-i, hong-kong-i, magyar, stb. szkópot igen), de annyira precízen össze van rakva, az árnyékolások is, stb. Látszik, hogy az egész úgy egybe van. Ha esetleg vkinek van hozzá SM-je, azt szívesen venném. pucuka: abban nem értek egyet, hogy minek átkondizni. Ha egy kondi tönkre megy (akár hirtelen, akár hosszú folyamat eredményeként elveszti a kapacítását), akkor az más, egyéb alkatrész(ek)et is könnyen magával ránthat, olyanokat is, amelyeket esetleg pótolni sem lehet (pl. egy sorkimenő, IC, stb.). Ránézésre nem lehet egy kondiról sem megállítani, hogy jó, nem jó (persze, ha púpos, esetleg a fólia össze van rajta zsugorodva, akkor lehet sejteni, hogy vmi van). A másik, hogy egy rossz kondi akár a mérést is befolyásolhatja szintén a fent említett kondi hibák esetén. Mivel nem tudom mennyit ment (valószínűleg sokat használták egy adott mérésre) ezért szeretném megelőzni a bajt. Ha pl. az 5V-os táp kondija tönkremegy, akkor akár olyan szintű tápfesz csúcsok is megjelenhetnek, amelyek az egész digitális áramkörrészt hazavágja. Akkor meg már hiába cserélek hibás kondit, gyakorlatilag semmit nem érek vele, mert beszerezhetetlen, javíthatatlan alkatrészeket kelle cserélni, lehet a kondi árának 10-100x árért. De a kérdés inkább arra vonatkozott, hogy jó minőségű kondit vajon hol lehet kapni?
A read-out a tároló funkciót takarja, ez a goldcap pedig a nem illanó memóriát látja el feszültséggel. Tehát biztosan van digitális része is ennek a szkópnak, ha más miatt nem is, akkor a tárolás miatt lenni kell. Ha mindenképpen kondicserét szeretnél, akkor nem is a gyártó számít, hanem az, hogy low esr fajtájú legyen és a 105°C-os kategóriából kerüljön ki.
Továbbra is állítom, hogy nem érdemes, szabad átkondizni, csak úgy. Amint írod, ez nem egy "gagyi" szkóp, ebbe olyan alkatrészek kerültek, amiknek a minősége is az akkori árának megfelelő. Az ilyen berendezésekben használt alkatrészek nem szoktak csak úgy kiszáradni, tönkremenni, nem úgy mint a manapság beszerezhető alkatrészeknél. De ha ilyen előfordul, annak előjelei vannak, aminek észlelése esetén tisztességes javításban kell részesíteni, ami azt jelenti, hogy meg kell keresni a hiba okát, azt megszüntetni, és nem csak a meghibásodott alkatrészt cserélni. A meghibásodásnak mindíg oka van. Egyébként volt már szerencsém Japán műszerekhez, (Anritsu többek közt) símán elkocognak, már ha tisztességesen bánnak velük 30 -40 évig. és még hitelesek is maradnak.
Úgyhogy semmi felesleges aggódás. (általában csak rontani lehet a helyzeten) Az analóg szkópokban is rengeteg digitális áramkör van, pl. az eltérítő fokozat, a kioltás és a szinkronizáció sokkal inkább digitális, mint analóg, a kettős időalap, és a többsugarasító kapcsoló áramkör is az.
Utánajártam és a benne lévő ELNA kondik a netes infók alapján igencsak minőségűkről híresek, így elképzelhető, hogy nem eszik olyan forrón a kását, így igazad is lehet. Sajnos mivel nem tudom, hog mikori a szkóp, így lehet, hogy 1-2 kondit a tápfesz környékéről (ahol jobban melegszik) kiforrasztok, megmérek és visszarakom, csak a saját magam megnyugtatására.
A gyári számából kiderülhet hogy mikor készült.
Köszönöm az ötleted!
Kontakt hibás volt a készülék (szerencsére). Szétszedtem kipucoltam, kicseréltem a régi kiszáradt elkokat a táp részben, azóta jól működik. Néha néha még az egyik csatorna kontaktos akkor megmozgatom a kapcsolót és jó lesz a jel. Ez már így marad! Üdv |
Bejelentkezés
Hirdetés |