Fórum témák
» Több friss téma |
Ez komoly: "Most külön akkupakkokat akarsz a gerjesztéshez? Ugye nem? Ha mégis, akkor azokba ki fogja beletölteni rendszeresen a kakaót? A Jóisten?
".... Az, drága jó barátom az. Bizony! Az az áldott, *** S tudod ilyenkor áldom őt, hogy ez a világ múlandó!!! Azt hiszem, kár volt beleszólnom. Híradásipari technikusként sajnálom, hogy a nagyok dolgába szóltam. Őszíntén megbántam!!!
Azt szeretném megkérdezni mély tisztelettel, hogy mikor készül el teljesen az a szélkerék, mely mechanikailag (elhajló lapátokkal meg izgő-mozgó rugókkal) kompenzálja azt, amit elektronikailag könnyedén lehetne?
Ez egy kiálló pólusú szinkron gép forgórésze ez nem vitás.
Dzsa nézzétek az ékszíjtárgyát oda azért kellett erő ezt tekerni jó sok soros ékszíj vitte. Először szivattyúnak néztem a ventillátorát.
A kép alapján nagyobb teljesítményű aggregátor gerjesztett forgórésze. Az 50 Hz-hez tartozó fordulatszáma 1500.
"Van két DC roller motorom."
Egyenáramot adnak le. Az egyenirányítót csak azért raknám bele hogy ne dolgozzanak egymásra és mert ez van itthon. Szerinted mi történne ha mégis sorba kötném őket. Az egyenirányítók miatt nem dolgoznának egymásra. A fesz összeadódik az áramerősség külömbség meg...? Hőveszteség? Melegedés?
A robogómotorjaid nem generátorok, hanem sima egyenáramú kefés motorok. Nyugodtan sorbakötheted őket. Nem kell Graetz hozzá, csupán egyetlenegy nagyobb dióda. 10,5 A-nél jobban a kisebbik miatt nem terhelheted őket. Ez a ~14 V töltőfeszültség miatt max. 147 W, de a kereked jó lesz, ha ezt néha tudja. 1 autóakkunak ez úgyis sok lenne. Diódának bőven elég 1 generátordióda vagy bármilyen 10 A körüli hűthető példány (van belőlük néhány tucat).
A választ megkaptad erbe-től. Mint írtam nem ismerem ezt a motort, valószínű a két motoron nem lesz azonos a fesz, ha sorba kötöd őket.
"sima egyenáramú kefés motorok" Ezalatt mit értesz? Soros gerjesztésű komutátoros motor?
Állandómágneses DC motorok.
Nem pedig BLDC motorok, amik generátorként alkalmazva váltakozó feszültséget adnának ki. (akad, aki keveri ) Annak semmi jelentősége nincs, ha nem egyforma soros kapcsolásnál a két motoron a feszültség. Csak a kisebbik áramát nem illik tartósan átlépni. Rövid időre lehet.
Ok! Ez eddig nem derült ki(számomra) Én mégsem kötném sorba őket hisz ha az egyik elromlik akkor vége az egésznek. de ha párhuzamosan kapcsolnánk, külön diódával, esetleg külön biztosítékkal, egymástól függetlenül működhetnének. Ez az én véleményem.
Az üzemidő nagy részében kicsi a fordulatszám, így a feszültség ahhoz, hogy 1-1 magában töltésre képes feszültséget hozzon létre. 2 sorba már töltöget. Attól meg nem nagyon kell félni, hogy ha a robogó üzemet kibírta, itt menne tönkre.
Ha párhuzamosan kötöd, hiába van diódával elválasztva, nagyobb az esélye annak, hogy az egyik viszi a teljes töltőáramot, a másik meg még el sem éri a szükséges feszültséget. Ha pontosan egyforma lenne a kettő motor, akkor jó lenne.
Így van,amelyiknél terhelés alatt több feszültség indukálódik,az fog tölteni.A másik motor meg feleslegesen lesz forgatva.(sorosan mindkettő tölt)
Szerintem mindkét motorral párhuzamosan kellene egy-egy kondenzátort kötni. A pulzáló egyen áram miatt. Vélemény?
Nem akarok kötekedni, részemről ez csak egy kötetlen beszélgetés! Véleményem szerint, nem könnyebb kettőt forgatni, fele fordulattal, mint egyet dupla fordulattal.? Így még a kisebb motor is simán tudja az elképzelt 140W körüli teljesítményt, magában. A másik meg jó lesz a következő kísérlethez .. . Párhuzamos kapcsolásnál addig tölt csak az egyik amíg a másik "utol nem éri". Bővebben: forog a gép, mindkét motorban indukálódik feszültség (az egyikben nagyobb). Amikor ez a fesz eléri(meghaladja) az akku feszültségét akkor indul a töltés, de a rotor gyorsul tovább egy ideig az első motor feszültsége nem növekszik, csak az áram erőssége. Eközben a terheletlen generátoron a feszültség tovább nő mig az is meghaladja az akku feszültségét nyit a dióda, és itt is megindul a töltés nyilván az áram mindig kevesebb lesz mint a nagyobb motornál
Nos, lezárandó a köröket...
Ha hülye voltam, elnézést. Ide vezet az indulat. Nyilvánosan elnézésedet kérem László, ha túl vérmesen fogalmaztam és megsértettelek. Remélem, elfogadod a békejobbot. T. Nép! Bocsi a *** ! A virtuális kocsmában most jövök egy körrel mindenkinek.
Én nem haragszom, miért is tenném....?
Ha nem ért meg valaki, arra te haragudni szoktál, gondolom nem. Én úgy értem, hogy te így reagáltál és kész.... Szakmai ember révén a kritikát szeretem, tényekkel alátámasztva, de semmi baj, ha nem azt kapom, az se gond. Mivel a múltat nem moshatjuk el, azt kell írnom, hogy fátylat rá! Csak fúrcsa, hogy regelek egy ilyen oldalon, s már a szakmámat is kétségbe vonnyák... tudod a híradós viccelődés.... te meg az Istennel hozakodtál elő, holott ő nem tett rosszat véleményem szerint. De nehogy félreérts: NEM HARAGSZOM.
Igen a "híradós" azt valóban viccnek szántam!
Szevasz!
Szerintem a motor adattábláján az áttétel utáni fordulatot adták meg. Sajnos erre már én is ráfáztam. Vettem kis fordulatúnak hirdetett motort, és kiderült, hogy 2980/1440 ford/min a motor fordulat. Ez is fékes motor volt. Általában ezeknél a tengelyen fogaskerék van, mert hajtóművel egybeépített motorok. Az egyenáramú fék hatására (át mágneseződés) kis fordulatnál is felgerjed. Persze a frekvencia és a feszültség messze nem a kívánt érték. Viszont villanymotort rákötve egész jól viselkedik.
Kicsit más íze volt, ha érted, mire gondolok....
Nem akartalak megsérteni, hogy: "Honnan is lenne rálátásod?" Egyébb iránt reagálni nem kívánok.
Csak egy kérdés, mert már hatalmas lesz az EGO...!
Bocsi, hogy nem olvastam végig a teljes tartalmat, de kifolyna a szemem. Annyit kérdeznék, próbálta-e már valaki gépkocsigenerátorból építeni szélcsodamasinát?
Igen.
Bocs de elmaradtam a válasszal.
Az átjárótól kb. 2-300 m-re van az egyik szélgépem. Ez a szomszédomnál üzemel, kísérleti jelleggel. Az enyém nehezen heveri ki a viharkárokat, meg a jó időt várom, hogy újra beüzemelhessem. Egy utcával feljebb is található egy, ami szintén az én közreműködésemmel készült.
Páran megpróbálták...
Az összes teljesítményt elvitte az áttétel. Aki meg nagy gépet csinált,az mem bírt a viharokkal.
Igen, nekem az első ami vihart szenvedett ilyen volt.
A gerjesztéshez egy 3AH motor aksit használtam, amire csak pillanatnyi ideig volt szükség. 100A Audi generátor egészen jól dolgozott. A generátor végén egy kis DC motor szolgáltatta a vezérléshez az indító jelet. Első körben ideális fordulatnál kapcsolt az aksis gerjesztés. Mikor beindult a töltő áram, leválasztotta a dc motor jelét és az aksi csak töltő körre váltott.
Igaz nekem is gondom volt a viharral, de csak a rögzítő drótkötél oldódása miatt. A szélkerékre + építettem elektromechanikus tárcsaféket is, de az a sietségben nem lett bekötve. Igaz a töréstől az sem mentett volna meg. (szerintem).
A lényeget kihagytam. 2m-es lapátok, vagyis több mint 4m átmérő, és kis szélben felejtős. Kérte a szelet rendesen.
Tehát sokak szerint is helyes irányvonal.
(Csak a viharokat kell kibírnia) Köszi!
De, amikor megkapta a kellő szelet, akkor nyomta a naftát, nemde? 100A-es... lejöt vagy 50 ugye?
A jövő héten megnézem pontosabban mielőtt még invesztálnák bele. Nagyon valószinű, hogy inkább állandómágneseset rakok össze, kezdésnek egy kicsit.
Szereztem mágneseket próbára. Inverter,aku van már csak a töltésszabályzó kell. Vagy még valami más is? Kösz az infókat
Autógenerátort nem javaslom, túl nagy fordulat kell neki,hogy normálisan termeljen, Túl nagy áttétel kell a rotor és a "gencsi" közé. kell egy akku is ha normálisan meg akarod csinálni. Szabályzás stb. Egyszerű hobbi szélgépekben inkább lehet alkalmazni az átalakított autó generátort, ahol a gerjesztő tekercset egyszerűen kicserélik mágnesre így kisebb fordulaton is termel, és nem megy el egy csomó áram a gerjesztésre.
Igen, ha beindult nagyon termelt. az 50A simán lejött. Az elején 10db 65/55W autóizzóval terheltem mindkét ágát bekötve. Ezt erős szélben (50-60Km/h)fehéren kivilágította. Viharban + 1000W saját készítésű terhelő ells. kellett. Amikor már veszélyes volt a ford. bekapcsolt a terhelő ells. és kifordult a szélből. A hirtelen lökések okozták a halálát és az én felelőtlenségem. Az biztos hogy az áttétel sokat kivesz belőle.Ritkán működik, mert kevés a megfelelő szél.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |