Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » ICL7106/ICL7107
Ha csak a tized ugrál 1-1 akkor valami zaj van a mérésben. Fölöslegesen ne költs másik IC-re, ha otthon nincs pluszba.
Azt nem hinném, hogy a légmozgásra ennyire érzékeny legyen. A kijelzőket próbáltad független tápról hajtani?
Azt még nem,de ezt úgy érted, hogy egy másik táp gnd-jét kössem össze evvel, és egy stabkockáról adjak rá külön+?
A hitelesítési feszt. nem tudod véletlenül megadni? Mert lehet hogy ez most így maradna, / nem zavar most már annyira /mert nem lesz időm most foglalkozni vele.Akkor csinálok egy új panelt is, és kiderül valami... Üdv: Csupasz
Az egyenirányító után teszel még egy stab kockát és arról csak a kijelzőt hajtod. De enélkül is stabilnak kellene lennie.
A +5V tápod nem billeg amikor a kijelzés billen egyet? A -5V már meg van stabilan? Hitelesítési feszt. nem tudok mondani. Ez bizonyos mértékben függ a használt alkatrészek minőségétől is. Pontos hőforrás segítségével kell beállítani a két végállást.
A +5V stabil,csak az oszcillátor és a 4049 között billeg a 2,8/2,5V,és ilyenkor billen a kijelzés.Mintha a 2,8 még elég lenne a működéshez, de a 2,5 már kevés...
Persze. A -5V pont az AD-nek kell, de mondom: multiméterrel az oszcin jó érték a 2,5V körüli, mert ott négyszögjel van, 50% kitöltési tényezővel. Ezt a négyszögjelet puffereli a 4049: egyet használ arra, hogy csak egy CMOS bemenet terhelje az OSCO lábat, ezzel meghajtja a másik ötöt párhuzamosan, hogy legyen elég kimeneti áram. Erre tette a kondin keresztül a kétdiódás feszültségkétszerezőt, ami az elkón -5 V-ot csinál. Ha itt nincs meg a -5V, akkor vagy csak egy dióda dolgozik, elkötöttél valamit, vagy alkatrész hibád van.
>blackdog: bizony, ha pucéran a 4148 mér, akkor a lehelletet is követi, szinte használhatatlan (bár néha ez kell). Javaslom a diódát egy 4x4cm-es alu lemezre ragasztani, sokkal nyugodtabb lesz.
Értelmetlen az egész beszélgetés.
Én is többször leírtam, hogy nem mindegy a mérőpont minősége és mérési utalásokat is adtam rá. Azt is elmondtuk, hogy kell! a -5V stabilan. Ehhez képest azon táncolunk, hogy +2,5V van -5V helyett. Értelmetlen az egész. A kalibrálás menetéről sem esett szó. A tényleges felhasználásról sem. .... [off] Ha meg az a 2,5V valójában -2,5V akkor tessék használni az előjeleket. Nagyon hasznosak! De akkor is kevés! Pontosabban sok.
Köszönöm a segítségeteket, és nem volt értelmetlen, mivel 30 év után nyúltam elektronikához, én sokat tanultam belőle!
Kell terveznem egy új panelt a leírt tanácsok alapján, és újra kezdeni az egész építést. Üdv: Csupasz
Sziasztok az alkotó féle fesz és árammérőt építettem meg.
2db áram és 2db fesz mérő eddig még teljesen nem teszteltem le őket, de az árammérők jónak tűnnek, eddig még nem mértem velük áramot de 000-t mutatnak ha nincs rájukkapcsolva semmi. Az egyik feszmérő viszont csak - jelet mutat zárlatot nem találtam sehol esetleg valami kontakhiba? A másik feszmérő pedig ugrál eléggé tág határok között 1.5V-os elemet mérve mindent mutat csak azt nem. A paneleken van egy 1K trimmer azzal se lehet nagyon behangolni.
Zárd rövidre a bemenetét. Úgy mi történik? Az ugrálásra nem tudok mit javasolni, nekem is ugrál, nem tudom mi lehet. Azt mondják, érdemes hígítóval lemosni a forrasztás közen keletkezett gyantát, hát fene tudja, nekem nem vált be.
Én benzinnel mostam, de max még egy kis nitrohigítót megpróbálhatot az minden gyantát leszed majd. Rövidre zárva az utolsó számjegy 0-1-2 között változik. A másik az csak egy negatív előjel van ugyan azzal az ic-vel próbáltam ki szóval a nyákon van valami hiba de a kijelzők nem is kapnak feszt csak a - előjel kap. (Valami nagyobb gubbanc lehet de az 5V megvan, délután részletesebben megnézem.) Az árammérők viszont elég normálisan működnek rövidrezárt bemenet esetén 000 és nem ugrál semmi.
Akkor bezony a nyákon lesz gond. Gondolom egyforma alkatrészek vannak benne, nem innen onnan kibontott mindenféle. Az IC-is foglalatba lakik ezek szerint.
Igen új alkatrészek és mind egyfajta azonos márkával ettől persze lehet hibás alkatrész, valószínűleg csak holnap tudok vele komolyabban foglalkozni inkább akkor írom meg hogy pontosan milyen fesz van és milyen nincs. Az ic is foglalatban helyezkedik el így biztos nem sült meg forrasztáskor mivel akkor még máshol pihengetett.
Ha sikerül megoldani ezt az ugrabugrálást, írd már meg légyszives, mert érdekelne. Nekem már volt sokféle ICL-es kijelzőm, van most az alkoto féle, volt másfajta, ahol TL431 adta a referenciát, és külön 7660-as adta a -5v-ot azok is ugráltak, igaz annál csak a legutolsó számjagy, és ott csak egy értéket. Ami most van, az alkoto féle valamiért nagyon ugrál, ha rövidre zárom akkor nem. De még tréningezek rajta, még van pár ötletem, csak kiváncsi vagyok nálad mi sül ki.
Szervusz!
Én kezdő hobbista léven egy üzletben vettem meg a hőmérőm alkatrészeit, +nyákot kimarva, +kapcsirajzot! Nekem ez működik, annyi problémája van csak hogy minden egész fokok közti váltáskor 2-3 tized fokot ugrál pár másodpercig a kijelzőm (pl: 16,9 és 17,1 között). De ezen a külön +5-ről táplált kijelző lehet segítene, még nem próbáltam! Viszont több eltérést is találtam a rajzaink közt, a CD4049 kötéseinél, ill pár capacitor értéknél! Még mindig kezdő vagyok, elküldöm a rajzomat, hátha te jobban átlátod a dolgokat és esetleg megvilágosodik a baj oka!
Nálam eddig rövidre zárva üzemeltek akkor jó volt, de még az árammérő panel is befejezésre vár meg be kéne kábelezni elég sok dolgom lesz holnap, de remélem erre is sor kerül és megírom mennyire ugrál.
A 4. panel viszont azóta se jó +5V -5V rendben az ic foglalat is rendben nem tudom mi a baja még a kijelzőt megnézem és az alkatrészeket kondikat stb, de zárlat biztos nincs tiszta a panel alja és csak a - előjel világít semmi más. Valami ötleted nincs?
Esetleg olyan ötletem van, hogy fogj egy működő panelt, és a nem működőt, helyezd egymás mellé mindkettőt, adj nekik tápot, és kezd összehasonlító méréseket végezni, hátha elárulja magát. Mérd meg, hogy az IC kimenetein ott van e a föld, azaz kapnak e a szegmensek testet, ezt az 5v-hoz képest mérd meg, nem mindegy, hogy az IC nem ad ki vagy a kijelző nem kapja meg. Mérd ki hogy a közös anódok megkapják e az 5v-ot. hirtelen ezek jutottak eszembe. Az összehasonlító mérés során könnyen lehet, hogy elárulja magát, végülis olyan sok baja nem lehet.
Szia
Át kellene olvasnod a kollegák hozzászólásait, mert sok ötlet létezik ennek a kiszűrésére, én is úgy tudtam az enyémet megcsinálni, hogy végigjátszottam az ötleteket, és nekem a -5V hiánya okozta a hibát.Először próbáld meg lemosni denaturáltszesszel, utána jöhet a különtáp... Sajnos csak azt tudom ajánlani, hogy próbálkozz... Üdv: Csupasz
Ezek szerint jó lett a kapcsolásod?
Idézet: „és nekem a -5V hiánya okozta a hibát”
Helló.
Na megoldódott a probléma egy forrasztási hiba volt a gond. Az a panel viszont tökéletes nem ugrál alaphelyzetben 000 és feszméréskor is tökéletesen stabil. Viszont a másik az ugrabugrál össze-vissza. Egy dolgot próbálj ki ha hozzáérsz a GND-hez akkor nézd meg nem e változik az ugrálás nekem akkor kicsit csökken lehet a nyáklapon is van valami kis kosz ami zavart okozhat, mert az előző nyák ami nem akart működni a - kijelzésű azt szépen végigkapartam meg megigazítottam igaz a forrasztás volt a baja de lehet a tisztítástól lett stabil a kijelzés. Az egyik árammérő sem működik össze vissza ír ki mindent ugrál az is és hülyeségeket mutat 120mV-ot mérek a multival és a másik mérővel ez meg 700 körülit jelez. Valami tipp? Az ugráló feszmérő is pontatlan és 0.5-1V ugrálás is van néha. Biztos hogy mindkét panelnél van valami gond de érdekes hogy az egyik fesz és az egyik árammérő jó. Dúrva eltérés mitől lehet? (Holnap körbekaparom és letisztítom a panelt ennyit tudok tenni meg max mérek ezt azt.)
Szia
Igen, az volt a hiba, hogy a feszültségkétszerezőnél a fólia meg volt szakadva / nagyítóval találtam meg / A diódát ráragasztottam egy alulemezre, behitelesítettem, és kiválóan működik.Köszönöm a segítségeteket, nem gondoltam hogy mindent ennyire at kell nézni, és ennyire érzékeny! Üdv: Csupasz
Na, örülök, hogy sikerült. Megpróbálom amit mondtál.
Üdv. D.
[off]
Most mondjam azt, hogy én már az elején megmondtam. A lényeg, hogy működik.
Sziasztok!
icl7106-ot hogyan tudom belassítani? kb 2 másodpercente kellene frissítenie a kiírt értéket. tudom adatlap,de nem tudok angolul semennyire sem. Üdv : Laci
Csökkented az oszcillátor frekvenciáját. Az alapkapcsolásoknál 48 kHz-en rezeg.
Holnap megpróbálom levenni a hűtőbordát az 5V stabról lehet az is bezavar.
Hello!
Erről is volt már szó, csak azt tudom javasolni, keress, és olvass vissza.. üdv! proli007
Valaki nem tudna adni egy linket hogy hol volt olyanról szól, hogy a kijelzés ugrál de nagyon alaphelyzetbe is feszmérőnél 0-8V között mérve meg hülyeségeket 4v helyett 6-10V között ugrál.
Árammérő szntén alapból 8A Mérve meg megint más 1A helyett hülyeségek ugrál össze vissza. Végig van kaparva a nyák zárlat biztos nincs, valami zavar van csak nem tudom hol esetleg valamelyik kondi lenne rossz? (Új alkatrészekből készült pedig.) Valami tipp? (Ma kezdek összehasonlító mérésket végezni mert 2 fesz és 2 árammérő van mindegyikből az egyik jó a másik nem.)
Már nagyon beleuntam minden fesz megvan +5V -5V 100mV ref beállítva.
1 jó panel van de a többin is ugyan az a fesz, de a többi tág határok között ugrál méréskor semmi köze a mért feszhez.
Nem azt írtad, hogy csináltál 2 egyforma feszmérőt és 2 egyforma árammérőt és 1-1 nem működik?
Gondolom panel mosáson túl vagy. Próbálkoztál IC cserével? IC lábai foglalat tiszta? Ha nedves ujjal megfogod a GND-t akkor sem javul a helyzet? 30-31 között, ha mérsz ott is ugrál az érték? Osztó körben 1%-os ellenállásokat használtál? |
Bejelentkezés
Hirdetés |