Fórum témák
» Több friss téma |
Bocsi de közben megint változott a fellálás. A monitor működik, csak a hátérvillágítás nincs . Az inverter rossz .
Az elektronikához 5 és 12v is megy az 5v közvetlen 2 db tranzisztorba , 12V pedig egy fehér ellenálláshoz hasonló valamibe ( 2A) van ráírva de másiklábán nem megy ki a 12V pedig utána + ág kondi van. Bekarikázom a szerintem rossz alkatrészt.
Közben megleltem egy 2A smd biztosíték ment ki a 12V-os ágon. Kicseréltem most már van hátérvillágításom. Viszont valami hiba van mert bekapcsolásnál bejön a (no signál felirat 3MP-re) aztán kifehéredik a képernyő a jobb alsó sarokba folyva . Aztán tiszta fehér a kép nem látszik semilyen szöveg. ( ha az invertert lehúzom akkor jól működik a képernyő csak nincs villágítása). Mi a hiba vajon?
Szerintem teged hagyni kell, hadd talald meg te a hibat
Ha a gepbe be van dugva, akkor is kifeheredik? (tehat ha nem a no signalt mutatja) De akkor, ahogy jol latod, a hattervilagitassal van gond, valoszinuleg a csovek eloregedtek. 3 masodpercig ugyanis teljes kakaot ad a rendszer a gyujtashoz, utana kezdi a merest es ha az nem stimmel, kikapcsol. Probald meg bedugott gepnel, ha felbontast valtasz vagy eppen bootol a gep, akkor is ezeket fogod latni, folyamatosan kapcsolgat ki-be minden felbontasvaltasnal.
Szerintem teged hagyni kell, hadd talald meg te a hibat
Ha a gepbe be van dugva, akkor is kifeheredik? (tehat ha nem a no signalt mutatja) De akkor, ahogy jol latod, a hattervilagitassal van gond, valoszinuleg a csovek eloregedtek. 3 masodpercig ugyanis teljes kakaot ad a rendszer a gyujtashoz, utana kezdi a merest es ha az nem stimmel, kikapcsol. Probald meg bedugott gepnel, ha felbontast valtasz vagy eppen bootol a gep, akkor is ezeket fogod latni, folyamatosan kapcsolgat ki-be minden felbontasvaltasnal.
Valoszinuleg az egyik cso nem eg rendesen. Probald meg csokkenteni vagy novelni a fenyerot.
Ha nem segit, csovet kell cserelni vagy feljebb srofolni az aramat.
De csak kellene tanács . Ha pc-re rákötöttem akkor ment tönkre a monitor.( Pc billentyű és az egértől elment az áram , pc lefagyott, monitor elromlott.) A monitor csatlakozóját hogyan tudnám tesztelni mielőtt rákötöm pc-re?
Egyébként most az inverteről az egyik világítás csatlakozóját lehúztam és tökéletesen működik a monitor. A másik oldali csatlakozó lehúzását is kipróbáltam így is jó. Ez miért van? A monitor csatlakozóját hogyan tudnám tesztelni mielőtt rákötöm pc-re?
Csatlakozás pc + monitor nem jó ismét valami bibi van . Ha bedugom a pc-be egéről elmegy a feszültség! A monitor csatlakozóját hogyan tudnám tesztelni hogy Jó-e.
Vagy is ezeket az értéketket Bővebben: Link
Tehat az inverternel ha barmelyik cso csatlakozojat lehuzod, akkor minden rendben? Van kep is es vilagit is? Nagyon furcsa, mert az inverterek ellenorzik, hogy mindegyik cso megy-e. Ha nem, kikapcsolnak.
Ha egy csoparral megy, de kettovel nem, akkor en valami gyenge kulso tapra gyanakodnek, tehat nem eleg az aram a monitornak, ugyanis a monitor fo fogyasztasat a hattervili adja, kb 15W lehet oldalankent, az ugy jo 1A. Probalj egy erosebb kulso tapot (tobb amper). A PC csatlakozoit merd ki, a szinjeleket latod, a vsync/hsync az TTL, szoval 0-5V kozott kell lennie valahol. A DCx ertekeknek is. Aztan probald ki a PC-t egy masik monitorral. Masik kabellel, ha hozzajutsz. A PC oldali kikapcsolas tobbfele eredetu lehet, vagy rovidzar vagy tul nagy aramot sziv valamelyik labon (tehat az ok hasonlo ). Azaz a belso tap 5V-ja vagy 3.3V-ja nem tudja ellatni a monitort, igy az a kulso forrast szivja meg. A monitor csatit nezd vegig (PC nelkul), hogy nincs-e rovidzar a foldek es mas tuskek kozott, egyuttal bekapcsolt allapotban vegigmerheted, hogy az egyes tuskeken milyen feszultsegek vannak.
zsa
szerintem provihibás lesz a cucc, vagy annaka 3,3 voltjával van valami gáz.
Na úgy néz ki csak jó lesz a végére tanácsotok ösztönzésére. A monitor és a pc váz között nincs zárlat.
Viszont monitor hosszabító kábel és az eddig használt kábel együttes használatával minden jó . ( van kép ) nincs zárlat. ( Egyébként a pc+monitor zárlat áramtalanított monitor mellet is fen állt ha összedugtam őket.) Akkor nem minden minitorkábel egyforma? (mindkét vége tüskés) Az inverter hiba Megszűnt , miután lentébvettem a fényerőt/ kontrakszt-ot. (max-ra volt állítva) Most már mindkettő cső csatlakozó rajta van. Valószínűleg a tápom is kevés ezek szerint. Az adatkábelek között akkor vannak különböző fajták? köszönöm a választ előre is!
Nem biztos, de a hosszabbitobol esetleg kihagytak a ddc vezetekeket, amik a PC oldali felismerest vegzik.
Akkor Megoldás erre a kábelgondra hogyan oldjam meg ?
ddc az a készen léti állapot lenne mikor nincsen jel pc-ről? Vagy hogyan kell viselkedni-e a monitornak ilyenkor?
Nem, a ddc az, ami a felismerest vegzi automatikusan, hogy milyen modokat tud a monitor. Nem kotelezo benne lennie.
Egyszeruen merd ki, mogy a te kabeledben melyik tuskek vannak bekotve, ami a toldokabelben nincs. Mindenkeppen be lesz kotve a harom szin (esetleg ezek foldje kozositett), a vsync es a hsync, iletve lehet, hogy ezek foldje is kozos. Merd ki, rajzold le, melyik tuskeparok vannak bekotve a te kabeledben es mielyek a toldokabelben.
Na megvan. 4,9,11,12,15 lábak nincsenek bekötve a hosszabbítóban. A másik kábelben mind be van kötve.
Jo, akkor ha a monitorod beepitett kabeles, akkor a ddc vezetekeket szakitsd meg a beforrasztas elott (kezdd a vegen 15,4,12,11 sorrendben, mindegyik vagas utan proba - lehet, hogy csak az elso kettot kell elvagni), ha meg beepitett dugos, akkor hasznalj masik monitorvezeteket.
Köszönöm az eddigi segítséget megoldottam kicsi keresgéléssel VGA csatlakozók terén. A 9 -es láb nem kellett ,az csinálta a zárlatot . Most minden rendben működik.
Ezer köszönet balázs!
Köszi a segitséget megoldodott a probléma,másik táppal tökéletes! Köszönöm mégegyszer,üdv!
Orulok, sracok, hogy sikerult. Ez a ti erdemetek. Bar Zsa-e nehez szules volt. Ki a rosseb gondolta volna, hogy bekotik a key pint?
Köszi a tippet. Segített a fényerő beállítás.
Helló mammut!
Hétvégén sikerült újra szétszedni a monitort,mindent átnéztem rajta! A képcső nyakán lévő panelen volt 1 IC-nek elengedve 4 lába,azokat visszaforrasztottam,és a sorkimenőnek is adtam egy kis ónfrissítést !Összeraktam,kipróbáltam és működik! Újra van piros szín és csak kisebb után állításra volt szükség hogy a homályosság is eltűnjön! Most jobb mint újkorában! Köszi a segítséget! Üdv: Nyai
Szia! Gratulálok. Én csak most találtam ezt az oldalt, és már meg is találtam a választ, amit kérdezni akartam. Gratulálok Jozefboi. De még lenne egy kérdés. Mit csináltál a kis vékony vezetékekkel? kicserélted újra, vagy megragasztottad? (hogy? ) , vagy uj zsugorcsőbe raktad? Választ előre is köszi! Gyerekmentő leszel ha válaszolsz!
A válasz triviális: fél kiló szigszalag, mert nem volt kéznél zsugorcső. Elfér az ott...
Talán megpróbálhatjuk javítani,e rről szól a fórum. Mi a jelenség?
Hi
Tegnap kaptam egy Samsung SyncMaster913v monitort es olyan doldot csinal, hogy elso inditaskor amikor meg nem volt elotte a halozatra kapcsolva indul rendesen.Ujrainditasnal vagy a kov. inditasnal azt irja ki hogy a szukseges mod:1280X1024 60Hz. Elotte viszont siman mutatta az 1024X756-ot. Mi a holdkor lehet vele?? Ha elindul nagyon franko kep van rajta csak nem mindig indul el.
ha a not optimum mode... tipushiba, akkor procihibás lesz.
vagy komplett panelcsere, vagy a vatera keresőjébe írd be: not optimum mode. Én eddig panel cseréltem több monitorban, ezt a procilehetőséget nemrég láttam
Nagyon erdekes mert kb. 4-5 oras aramtalanitas utan elindul, olyan mint ha nem allna alaphelyzetbe hanem valamilyen okbol csak azt a felbontast szeretne beallitani maganak. Koszi majd nezegetem a Vaterat.
Lehet, hogy megúszhatod (egy ideig) egy ellenállás beforrasztásával, lásd pl. ezt: Bővebben: Link
A hibaüzenet pedig jelen esetben félrevezető...
Azért mert vissza hül a proci a helyére nem kell ellenállás meg semmi trükk hőlégfúvó+flux és olyan lesz mint uj korában.
Dehogy lesz olyan. Nem a forrasztással van baj, tök felesleges fluxot pazarolni erre. A tokon belül leledzik a probléma, selejtesek ezek a novatek vezérlők és az üzemi meleg hatására a diffúzió kis munkapont-eltolást végez az évek alatt. Ezt vissza ugyan nem tudod fordítani, de a hősokk esetleg lehet pozitív is, mindenesetre tekintettel az IC hőre elég kiszámíthatatlan viselkedésére, nagyon nem javaslom a hőlégfúvózását. A külső ellenállás szebb, szárazabb érzés, bár az is rendszerint átmeneti, de az első ilyen javításaim már majd két éve mennek. Esetleg célszerű az IC-t megfejelni a rajta esetleg lévő címke leszedését követően egy öntapadós memória-hűtőbordával, ez némileg lassítja a folyamatot.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |