Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Hörmann kapuk
 
Témaindító: Maxim Max, idő: Feb 9, 2007
Témakörök:
Lapozás: OK   2 / 27
(#) mraulajos hozzászólása Márc 20, 2011 /
 
Hali!

Ha valaki tudna segíteni, nagyon megköszönném. A képen látható Hörmann LineaMatic 24 V-os kapuvezérléssel kínlódok. Egyszerűen megállt. Semmi LED nem adott jelet. Asztalra tettem, sikerült újraélesztenem. Örültem nagyon. Leáramtalanítottam, és ott hagytam az asztalon. Másnap próbálkozok vele megint, meg sem nyikkant, azóta sem. Tudna e valaki javasolni valamit, vagy teljesen meghalt???
(#) HeZ válasza mraulajos hozzászólására (») Márc 21, 2011 /
 
A tápegységet, tápfeszültségeket ellenőrizd (panel jobb oldala), ha "meg sem nyikkan". Először kikapcsolt állapotban megnézed mit és hol, majd bekapcsolva ÓVATOSAN méregess multiméterrel az előre kinézett-leírt pontokon. Az elektrolit kondenzátorok szoktak kiszáradni, rövidzárba menni, esetleg megszakadnak, így nem szűrnek, ezért hullámos marad a táp, amit nem szeret a digitális elektronika. Talán a csatlakozó(k) forrcsúcsa elengedett, mozog a forraszban. Kitartás a hibakeresésben, reméélhetőleg egyszerű a hiba
(#) Mumtaz válasza mraulajos hozzászólására (») Márc 21, 2011 /
 
Amikor az asztalra tetted, akkor pontosan hogyan sikerült "újraélesztened"? Csak adtál rá betápot, vagy csináltál mást is?

Ahogyan HeZ is írta, a jobboldalon a legszélső csati jön a trafóról. Azon kellene méricskélni. Ha ott nem jön be a delej, akkor a trafónál van a gond. Ha bejön a kb. 24V, akkor a vezérlésben van a hiba. De ennek még garisnak kell lennie, mert ebből a Lineamatic-ból a legöregebb is max 4. éves, illetve még annyi sem. Gari meg 5 év van rájuk. Bár más lehet a helyzet, ha nem hivatalos Hörmann szerelő rakta fel.
(#) pistike79 válasza mraulajos hozzászólására (») Márc 21, 2011 /
 
Ez első szériás vezérlés - méregethetsz a trafón, illetve a graetz lábain, hogy meg van-e a táp... de valószínűleg ezzel a résszel semmi gond nem lesz. Ennél a kivitelnél két fő probléma fordult elő: az egyik a beépített rádióvevő hibája (feltanulta a kódot, de valami kutyaság miatt pár nap múlva elfelejtette), a másik abban nyilvánult meg, amit leírtál. Sajnos a mikrovezérlő hibája okozza (lefagy és úgy marad) - tehát cserés (komplett a vezérlés).
Ezt a tolómotort kb. 3 éve kezdték forgalmazni, és 5 év garancia van rá. Tehát, mielőtt még elkezded komolyan barkácsolni keresd meg a márkakereskedőt a közeledben, aki elintézi neked a garanciát! Nem kell se gépkönyv, se garanciafüzet. Csak a serial- számra van szükség, és az alapján le tudják neked kérni a szigetszentmiklósi raktárból a cseredarabot!
( Az új vezérlés ára kb 60+fa! Ez majdnem a teljes szett ára akciósan... úgyhogy én inkább garanciáztatnék a helyedben!)
(#) Mumtaz válasza pistike79 hozzászólására (») Márc 21, 2011 /
 
Van, amelyik szakkereskedő bekéri a gépkönyvet, bár sok értelmét nem nagyon látom. Szóval szakkereskedője válogatja, hogy melyik hogy áll hozzá. Azért ha szakkereskedő szerelte fel, érdemes azzal konzultálni, aki felrakta. Ha ők azt mondják, hogy be is lehet vinni, akkor tök jó. Ha kimennek, akkor sem rossz, bár a szerelésre általában 1 év garit szoktak adni, magára a mozgatóra a Hörmann adja az 5 évet, tehát a szakkereskedő a kiszállásért, leszerelésért és az új felszereléséért kérhet lóvét. De kereskedője válogatja.

Én mindenképp gariztatnám. Nem szoktak kekeckedni.
(#) mraulajos válasza Mumtaz hozzászólására (») Márc 21, 2011 /
 
Hali!

Nyomogattam a tanító gombot, valamint azt a záró pontot, ahonnan nyomógombbal lehet vezérelni a nyitást-zárást, és egyszer csak beindult, tökéletesen működött. Az, - ilyen táplálási méregetéseken túl vagyok. Ha folyamatosan nyomom a tanító gombot, először egy rövid időre, majd hosszabb időre, kb. 4-5 mp. re kigyullad a piros led. Egyébként 10-12 mp.-cenként felvillan nagyon halványan mind a két led.
Köszi, hogy elolvastátok a gondomat!
(#) pistike79 válasza mraulajos hozzászólására (») Márc 21, 2011 /
 
Tehát akkor mégis megy a táp, és a vezérlés is valamilyen szinten...
Ha meg van még a motor leírása, akkor keresd elő! Keresd ki belőle a vezérlés feltanítására vonatkozó részt! Töröld a jelenlegi beállításokat, majd tanítsd újra! Nagyon fontos, hogy a folyamat sikeresen csak a beállított kapunál hajtható végre sikeresen, mert igaz, hogy a motorban enkóder dolgozik, de a tanulási ciklus és a próbamenetek alatt a vezérlés azt a kis mágnest keresi, ami a fogaslécre van szerelve!
Tehát törölj, és tanítsd újra!
Egy próbát megér! (főleg, ha világít a zöld led a vezérlésen) Néha tényleg csak annyi a gond velük, hogy összekutyulódnak egy kicsit...
(#) Mumtaz válasza pistike79 hozzászólására (») Márc 21, 2011 /
 
Na igen. Elég érzékenyek szoktak lenni pl. ELMŰ mostanában általánossá vált hülyeségére, amikor csak pár tized másodperces áramszünetet csinálnak.
Nem egy vezérlés felejtette el ilyenkor a programot.

Az egyébként csak véletlen, hogy a 2-es dip kapcsoló fel van kapcsolva? Az a tanuló üzemmód.

Beállítások törlése: 2-es dip felkapcsol -> P gomb azonnal megnyom, nyomva tart -> piros LED átmegy gyors villogásba -> P gomb továbbra is nyomva tart, miközben a 2-es kapcsolót lekapcsoljuk -> P gombot el lehet engedni.
(#) mraulajos válasza Mumtaz hozzászólására (») Márc 21, 2011 /
 
Ezt az újra tanításos módszert a leírtak alapján már többször própáltam, semmi eredmény. A dip kapcsoló igen, véletlen van úgy a fényképen. A gond az, hogy egyik led sem világít. Az előbbiekben leírtak alapján néha felvillannak. Meg van a teljes leírás, annak alapján próbálgatok mindent, de semmi eredmény. Böngésztem egy német fórumot, ott erre az IC-re hivatkoznak, hogy túl melegszik és megadja magát.
IRFB52N15D.
Ez sajnos hazánkban nem beszerezhető.
(#) kobold válasza mraulajos hozzászólására (») Márc 22, 2011 /
 
Dehogyisnem: link.
(#) mraulajos válasza kobold hozzászólására (») Márc 22, 2011 /
 
Nagyon köszönöm, ennyit áldozok rá, mivel hogy én is ki tudom cserélni.
(#) Mumtaz válasza mraulajos hozzászólására (») Márc 22, 2011 /
 
Mi van a garival? Miért nem akarod legariztatni inkább?
(#) mraulajos válasza Mumtaz hozzászólására (») Márc 23, 2011 /
 
Nem olyan egyszerű. Lepottyant árú.
(#) mraulajos válasza Mumtaz hozzászólására (») Márc 23, 2011 /
 
Egyébként beszéltem a legközelebbi szervizzel, nagyon jó indulatú volt. Ezt mondta, amit leírtál, de sajnos ez nálam nem megy.
(#) rizsa hozzászólása Márc 30, 2011 /
 
Sziasztok! Kérdezném hogy a Supramatic kapumozgatot hogy lehet beállitani hogy távirányítóval felnyiljon és utánna egy bizonyos idő után automatikussan bezárodjon!
(#) Mumtaz válasza rizsa hozzászólására (») Márc 30, 2011 /
 
Van hozzá fotocella (fénysorompó)?
Ha nincs, akkor az automatikus utánzárást nem lehet aktiválni biztonsági okokból.

Az utánzárást egyébként a 3-as menüben lehet aktiválni, ahol a következő értékeket lehet beállítani:

0 - Nincs utánzárás
1 - 10mp
2 - 20mp
3 - 30mp
4 - 40mp
5 - 60mp
6 - 90mp
7 - 120mp
8 - 150mp
9 - 180mp
(#) bl4d3 hozzászólása Ápr 10, 2011 /
 
Sziasztok! Abban szeretnék egy kis segítséget kérni, hogy van nekem egy hörmann ecomatic fejegységem egy HSE2-868 típusú távirányítom és végül egy HS(M)2/4 távirányító. Az lenne a gondom hogy eddig tökéletesen működtek együtt de véletlen megütöttem a fejegységet egy gerendával és a rajta lévő lámpa elkezdett villogni és azóta nem tudom használni se összehangolni csak a fejegység piros gombjával tudom működtetni. Volna e valami összehangoló módszer amivel egymásra tudnám hangolni a két távirányítót és a fejegységet, vagy hívjak egy szerelőt.... Várom mielőbbi segítségetek!!
(#) Mumtaz válasza bl4d3 hozzászólására (») Ápr 10, 2011 /
 
Ha EcoMatic, akkor tehát a villogó piros lámpácska a vevőn villog, ami egy külön kis doboz a meghajtásfej oldalán/tetéjén/stb (melyik szerelő hova rakja). Azon van ugyebár egy piros gombocska és alatta a piros LED. A betanítás menete az, hogy a gombot be kell nyomni, ekkor a piros LED lassan el kezd villogni. Ekkor közel kell rakni hozzá a távkapcsolót és azon be kell nyomni és nyomva kell tartani a kívánt gombot. A vevőn a LED egy kis idő után átmegy gyors villogásba. Ekkor megtanulta a távkapcsolót és a meghajtásnak innentől a távkapcsolóval is működnie kell.

Ha ez után csak azzal a távkapcsolóval megy, ami be lett tanítva neki, akkor a másik távkapcsolót is be kell tanítani a működő távkapcsolóval, tehát nem a meghajtáson lévő vevővel.
Az összetanítás menete, hogy a két távkapcsolót közvetlenül egymás mellé kell rakni, majd az okoson le kell nyomni a megfelelő gombot (a kapu elindulhat) és nyomva is kell tartani, majd a buta távkapcsolón is le kell nyomni a gombot és nyomva tartani. Ha mindent jól csináltál, akkor a buta távkapcsin a LED lassan elkezd villogni (jelezve, hogy veszi a másik távkapcsi jelét), majd átmegy gyors villogásba, ha megtanulta.
(#) rtom hozzászólása Jún 26, 2011 /
 
Sziasztok,
a segítségeteket szeretném kérni a következőben:
Adott egy ecostar garázskapu vezérlés (aminek rossz a RF vevője), és adott egy CAME AF43S típusú vevő.
Ezt a 2-t szeretném összekötni.
Úgy gondoltam, hogy a came vevőt a külső nyomgomb vezérlésre kötném.
A probléma, hogy sehol sem találok a CAME vevőhöz leírást.
Tudnátok segíteni esetleg, hol találok a AF43S-hez lábkiosztást? bekötési rajzot?

Előre is köszönöm
(#) adam1313 hozzászólása Aug 21, 2011 /
 
Sziasztok!
Akad egy Hörmann Supramatic P típusú garázskapu nyitó, és azt a feladatot kaptam, hogy programozzak hozzá egy távirányítót. Annyit tudok róla, hogy régebben működött a nyitóval, csak át lett programozva, és azóta semmi. Na most ehhez a témához teljesen hülye vagyok, szóval lehet csak pár gombnyomás lenne az egész, de ha lennétek olyan kedvesek, és leírnátok, azt megköszönném. Még annyit, hogy a távirányítón 1 árva felirat sincs a gombok alatt, se kijelző, se semmi. Előre is köszönöm a segítséget!
(#) qvasz2 válasza adam1313 hozzászólására (») Aug 21, 2011 / 1
 
Amilyet én láttam, ott belül DIP-kapcsolókkal kellett "programozni". Illetve volt átforrasztós-jumperes megoldás is. Mindkét esetben a távirányítót és a kapunyitó elektronikát is azonos "címre" kellett beállítani.
(#) Mumtaz válasza adam1313 hozzászólására (») Aug 21, 2011 /
 
Ha ez Supramatic 2 P és a távkapcsoló is Hörmann (868MHz), akkor a PRG gombot kell megnyomni 2x vagy 3x, amíg egy P betű meg nem jelenik. Ha megjelent, akkor kb 1 mp múlva átvált villogó 0-ra. Ekkor be kell nyomni és nyomva kell tartani a PRG gombot, amíg a nulla mellett megjelenik egy pont is. Akkor a PRG gombot el kell engedni és a távkapcsi kivánt gombját kell nyomva tartani, amíg a 0 el nem kezd gyorsabban villogni ezzel jelezve, hogy megtanulta a távkapcsit. Ez után a PRG gombot kelél megnyomni párszor, amíg egy 0 meg nem jelenik, majd várni, amíg kilép a menüből normál állapotba.

Ha Supramatic 1-es, akkor külső vevője van.
(#) Beachway hozzászólása Aug 27, 2011 /
 
Üdvözlök mindenkit az oldalon! Van egy Gate R03 tipusú távkapcsolóm, és sajna nem küldtek hozzá tanítási útmutatót. Véletlenül valaki nem ismeri ezt a tipust?? Igaz ez nem Hörrmann , de legalább ez az oldal él! Előre is köszönöm a segítséget!
(#) zsebes68 hozzászólása Aug 30, 2011 /
 
Segítséget szeretnék kérni az alábbi témában.Van egy Hörmann Supramatic S kapunyitóm, van egy Hörmann DH 01 távirányítóm. A Supramatic S hez nem találok magyar használati utasítást,nem tudom mi kellene ahhoz,hogy a DH 01 távival működjön(26.995Mhz). A másik kérdésem :van 2 külső rádióvevő az egyik a Supramaticot a másik egy Ditec tolókapu motort működtetett(kb. 10 éves szerelés) de felirat hiányában nem sikerül beazonosítani hogy milyen távirányítóval működne. A Supramaticot ezzel is tudnám működtetni.
A rádióvevőről teszek fel képeket, ha valaki tud segítsen. Előre is köszönöm.
(#) ButyiBa hozzászólása Okt 10, 2011 /
 
Sziasztok,

Az alábbi problémával fordulok hozzátok mert teljesen elakadtam:
Rendszer: Hörmann 40,685 Mhz
Távirányítók: Hörmann HS és HSE ( szürke gombos ) 2 gombos távok egyik a kertkapu, másik a garázskapu
Vevő: Hörmann 2 db ( 1 db a kert kapu és 1 db a garázskapuhoz )

A kertkapu és a garázskapu kb 20 méterre van egymástól. A kertkapu mozgató Nice motor míg a garázskapu Hörmann. Mind a két motorhoz külön Hörmann vevő van csatlakoztatva.

A rendszer 2003-ban lett beüzemelve és tökéletesen működött egészen a mai napig. Reggel még rendben volt minden de délután már nem tudtam kinyitni sem a kaput sem a garázskaput. Pontosabban csak akkor nyitja ki ( akkor érzékel a vevő ) ha nagyon közel ( kb 0,5-2 méter ) távolságban nyomom meg a gombot a távirányítón a vevő "kábel" antennájától. Elemet cseréltem, és mindegyik távval ezt a hibát csinálja. Van összesen 4 távunk és mindegyikkel ugyanaz a helyzet. Már újrataníttattam mind a két vevőt ( de szerintem nem ez a gond mert közeről működik a távval ).
Egyszerűen ha nem megyünk nagyon közel a drót antennához akkor nem érzékel a vevő. És mindez mind a két vevőn és mindegyik távirányítóval egyik napról a másikra jelentkezett. A kertkapunál van egy vezeték nélküli kamera is ami szintén több éve fennt van és nem zavart be, ezt is kikapcsoltam de semmi változás.
Valamilyen rádió zavarra tippelek de nem tudom hogyan tudnám bemérni mert pl a garázskapu több tíz méterre van az utcától és még messzebb a szomszédoktól.

Valami ötlet esetleg ?

Üdv
BütyiBá
(#) Mumtaz válasza ButyiBa hozzászólására (») Okt 10, 2011 /
 
Lehet, hogy más zavar be a környéken.

Bár drasztikus példa, de pár éve gazdagrét feletti részen egyetlen utcában egyik napról a másikra szinte mindenki rendszere megbolondult. Volt, akinek csak szimplán nem nyitottak a kapuk, de volt olyan is, akinek éjszaka simán kinyitott a kapu.

Mindenkinél sorra ki lettek cserélve a 40MHz-esek 868-asra. ott arra a következtetésre jutottunk, hogy a közeli adótorony zavarja be őket.
(#) pucuka válasza Mumtaz hozzászólására (») Okt 10, 2011 /
 
Az nem nagyon valószínű, hogy a közeli torony okozta volna. Ott az adó már jópár évtizede működik, folyamatosan, tehát az biztos nem. De könnyen lehetett kábel tv visszirányú dsl csatornája, hibás árnyékolása.
(#) pucuka válasza ButyiBa hozzászólására (») Okt 10, 2011 /
 
Jelentsd be az NMHH ügyfélszolgálatánál.
Bővebben: Link
(#) teodor válasza ButyiBa hozzászólására (») Okt 11, 2011 /
 
Szia, valamelyik forumon olvastam azt, hogy egy sajat beazott vezeteknelkuli csengo okozott zavart es leultette a kornyek vevoit. Amikorra kiertek a merokocsival addigra kidobtak a kukaba es mar nem is volt zavar a vetelben. Szerintem kerdezoskodni kellene a szomszedsagban nincs-e valahol valami problema, avagy a sajat portan keresni a zavar forrast.
(#) ButyiBa válasza pucuka hozzászólására (») Okt 11, 2011 /
 
Köszi mindenkinek a választ.

Bejelentettem az NMHH-nál. Nekem nincs vezeték nélküli csengőm csak vezetékes, vagy gagyi vezeték nélküli telefonom ami esetleg ezen a frekin üzemelne.
Az, hogy a kapunál jóval kisebb a "hatótávolság" mint a garázskapunál is arra enged következtetni, hogy a zavarás kívülről jöhet.
Ez van, megvárom a mérési eredményt addig meg szenvedünk a hazajutással
Következő: »»   2 / 27
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem