Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Gázkazán vezérlő hibák
Lapozás: OK   37 / 293
(#) toro válasza proli007 hozzászólására (») Márc 22, 2011 /
 
Mert a fatüzelésű kazán égését nem tudod hőmérsékletre szabályozni! A felfűtés során hirtelen nő a hőmérséklettel együtt a víz térfogata is. Zárt térben valaminek engedni kell. Ha zárt tágulási tartállyal csinálod meg, elég nagyot kell beépíteni és a rugó terhelésű biztonsági szelepnek is igazodni kell ehhez.
:yes: :yes: :yes:
(#) proli007 válasza toro hozzászólására (») Márc 22, 2011 /
 
Hello!
Akkor alapvetően a gravitációs fűtés esetleges nagyobb víztérfogatával (vastag csövek), és a magasabb vízhőmérsékletre létrejött nagyobb térfogatváltozással van a gond és a kapható tágulási tartályok méretével. Azért kérdeztem vissza, mert úgy értettem, hogy a gravitációs fűtés miatt nem lehet "zárt" tágulási tartály. (Mert az is csak a megnevezésében zárt, hiszen gumimembrán van benne, ahol a levegő a "rugó" ami biztosítja a táguláshoz a helyet.)
üdv! proli007
(#) shine1 válasza toro hozzászólására (») Márc 22, 2011 /
 
Nyitott tartály kell de abba sincs elektronika , vegyes kazánhoz meg nem is kell termosztát.
(#) bernardo válasza toro hozzászólására (») Márc 22, 2011 /
 
Sziasztok!

Ma itt volt a szerelo es kicserelte az aramlas kapcsolo reed-reles reszet. Eloszor mikor telefonon beszeltunk es mondtam, hogy mi a baj, akkor olyan horribilis osszeget mondott (14 ezer ft), hogy szinte elkuldtem valahova...
Aztan kijott, kicserelte a relet, kicsit dumaltunk, felig szetszedte a kazant mert nem fert hozza rendesen es fizettem 2 ezer ft. Igaz mondta, hogy az egesz aramlas-kapcsolo 12 ezer ft. Na peersze Gondolom, ha nem tudtam volna, hogy mi a baj es nem latta volna, hogy azert en is vagom a dolgokat, hala nektek, akkor siman el kerte volna azt a 14 ezret.
Lenyeg, hogy megoldodott a melegviz problema es meg penz is maradt.
Tanulsag: jo ha az ember mielott szerelot hiv, kicsit utanaerdeklodik a dolgoknak

Megegyszer mindenkinek koszonom a segitseget!
(#) shine1 válasza bernardo hozzászólására (») Márc 22, 2011 /
 
Nincs mit..
(#) toro válasza bernardo hozzászólására (») Márc 23, 2011 /
 
Gratulálok!
Azért ne felejtsd el: az ivóvízből "készül" a melegvíz, általában 18-28 nk keménységű és érdemes évente gondot fordítani rá mivel a kazánod bitermikus hőcserélővel rendelkezik!
:yes: :
(#) szerviz válasza proli007 hozzászólására (») Márc 23, 2011 /
 
Hello Proli!
A gravitációs, vegyeskazános fűtési rendszert lehet zárt rendszerben működtetni.

LEHET, DE NEM SZABAD !

Zárt rendszerben csak automatikus visszahűtéssel rendelkező vegyeskazánokat szabad(na) használni.

Miért? Azért, mert a kazán esetleges megforralása esetén csak így biztosított a gőz eltávozása. És ez is csak akkor igaz, ha szakszerűen van kiépítve a biztonsági vezeték.
(#) atippcsi hozzászólása Márc 23, 2011 /
 
Üdv. Valaki tudna egíteni Buderus-ban. A panelon megjelölt dolog (VDR1) van szenesre égve. Mi lehet az értéke az ellenálásnak. Sajnos semerre nem találtam rajzot hozzá.

smcmd01.jpg
    
(#) zolika60 válasza atippcsi hozzászólására (») Márc 23, 2011 /
 
Az tán egy varisztor lehet. Bővebben: Link
Ha jól látom. Ha szenes akkor biztosan rossz. Nem kell méricskélni csere.
(#) atippcsi válasza zolika60 hozzászólására (») Márc 23, 2011 /
 
Köszi. Igen ,menet közben ráeszméltem, de sajna 3 db van szétesve, és nem tudom az értékét mert szó szerint megsült :smoke:
(#) JZoli válasza atippcsi hozzászólására (») Márc 23, 2011 / 1
 
A pontos neve 07D431K. Ez a képeden a bekarikázott VDR. Nem pontosan érthető a 3db. A panelon összesen 2 db varisztor van. Vagy esetleg 3db panelról van szó?
(#) kis59 válasza bernardo hozzászólására (») Márc 23, 2011 /
 
(#) atippcsi válasza JZoli hozzászólására (») Márc 23, 2011 /
 
A varistor esett 3 faja darabra Kettő szénné + a belsőrész
(#) atippcsi válasza atippcsi hozzászólására (») Márc 23, 2011 /
 
Hát kissebre számítottam, pl 07d270k -ra , köszönm az infót, holnap megpróbálom beszerezni valamerre .
(#) JZoli válasza atippcsi hozzászólására (») Márc 23, 2011 / 1
 
Ezt én az eredeti panelon néztem meg. Nem hasból írtam! Ez csak 275V(m) AC-re való, igaz a DC fesz tűrése magasabb, de itt leginkább AC feszültséggel találkozik.
(#) atippcsi válasza JZoli hozzászólására (») Márc 24, 2011 /
 
Bocsánat, nem úgy értettem, hogy hasból nézted,csak nem tudtam mit csinál ez a VDR1 varistor. Az kiderült, hogy a kazánszivattyú nem röffen nélküle, gondolom ezt védi, úgyhogy már nem csodálkozom Tegnap este kukáztam egy kisebb értékűt hogy beinduljon a kazán. Ma veszek egy belevalót. Viszont a probléma még mindíg megvan a háromjáratú szeleppel. A szelep nem ragad, mértem a motorját, és hulla. Semmi nem jön a betápján. Így most nyomozhatok, hogy a háromjáratú vezérlésében mi sült meg a panelon.
(#) JZoli válasza atippcsi hozzászólására (») Márc 24, 2011 /
 
Ha ez a VDR elég akkor általában a panelon lévő bizti is elmegy. Azt nézted?
A legtöbb megoldásnál a panelon van a háromjáratú szelepnek egy relé, ez ad áramot az átváltáshoz, ha a bizti jó, akkor az RL5 érintkezője okozhat még gondot! Meglepő módon alapállásban zárva lévő érintkező szokta az ilyen helyzetet okozni, érdemes kimérni azt is! De már volt olyan hibám is, hogy a VDR halálakor keletkező rövidzár miatt a panelon a vezetősáv olvadt el. Ha ez lett a hiba ezt csak a panel kiszerelésekor tudod ellenőrizni. Nem kell kikötni a csatikat, csak kicsavarozni a paneltartó csavarokat (5db) és kicsit kifordítani a panelt, és így látható a hátulja. Ha ki kell kötni figyelj oda, mert a földelő tűzősaruk kis körmökkel is "kapaszkodnak" és csak a benyomásuk után lehet a sarukat lehúzni.
(#) atippcsi válasza JZoli hozzászólására (») Márc 25, 2011 /
 
Köszönöm a segítséget, akkor itt van a kutya elásva vagy mi. Nem a saját panelomról küldtem képet, mert hirtelen ez volt kéznél. Az enyém cs0153b-ls , ezen nincs RL5 relé ! Hát nem is tudom mi vezérli a háromjáratút. Ezért nincs áram a csatlakozójában. A panelt felfordítva megnézve, megy egy nulla az A8 csatira, ez a Zöld.Továbbá egy Piros ami C.H jelzés, és fázist ad(na) a motornak, és Fehér ami D.H.W ami fázist ad(na). Így ezek szerint mivel nincs rellé nincs áram, nincs vezérlés. A szervízes télen cserélte a panelt, a háromjáratú fél álásba termelt melegvizet+fűtést, nem volt érdekes. Mos külső áramra kötötten a háromj.szelepet,így működik. Tehát szerinted ha belekerülne egy rellé a RL5 re, akkor vezérelné normálisan? Megmértem a rellé helyét a panelon, oda eljut az áram. Mostmár csak a rellé tipusa az akadály

Resim.jpeg
    
(#) JZoli válasza atippcsi hozzászólására (») Márc 26, 2011 /
 
Biztos a szerelőnek nem volt pontosan olyan panelja ( ami vezérli a külső váltószelepet)ezért rakott be ilyen "sima" vezérlőt, vagy figyelmetlen volt! A régit nem hagyta ott?
Hát az én panelom az CS0169A, de nem sok különbség van a panelok között! Van az egyik haveromnak olyan kazánja ami úgy működik mint a Tiéd, Ő 30Km-re lakik, a jövő héten ha kell elmegyek és megnézem a relé pontos típusát, csak szólj, más nem privátban, és akkor megnézem.
(#) atippcsi válasza JZoli hozzászólására (») Márc 27, 2011 /
 
Sajnos a panelt nem hagyta itt.Gondolom tudta mi a baja,és vitte javítani+eladni.Akkor még nem érdekelt, mert nagyerőkkel építkeztem,és kellett a fűtésA rellé tipusa érdekelne,ha nem jelent problémát.Gonolom nem nagy fáradság 30km síelni 370Ft-s benzinnel,szétkapni a haver működő kazánját :thumbup Köszi.
(#) Alisa hozzászólása Márc 27, 2011 /
 
Sziasztok!
Szeretnék segítséget kérni, már eléggé kétségbeesettek vagyunk és tehetetlenek, mindennel próbálkoztunk már, és a cirkónk már szinte megkeseríti a mindennapjainkat.... Junkers Euroline-nk van. Ha megnyitjuk a melegvizet, vagy a fűtésre kapcsolna, elkezdi engedni a gázt, esetleg még szikra is jön, de nem gyullad be, vagy fordítva történik, a szikra jön, és a gáz nem... Talán az utóbbi még a jobbik eset, de mikor a gáz jön, és ez a sűrűbb, akkor a felgyülemlett gáz, mikor végre megkapja a szikrát, úgy berobban, hogy már menekülünk, félve attól, hogy felrobban. Szerelőt számtalanszor hívtunk már, sok mindennel próbálkozott, persze a garancia meg a jótállás is lejárt már, cirka 7 éves a műszer. Havonta kell a szerelőt igénybe vennünk... Új kazánt meg kicsit drága lenne beszereltetni: új készülék, új kémény, új engedélyek......
Esetleg tud valaki valamit javasolni? Vmilyen pontosabb adatot adjak hozzá? Nagyon köszönöm előre is a segítséget!!
(#) Alisa hozzászólása Márc 27, 2011 /
 
Sziasztok!
Szeretnék segítséget kérni, már eléggé kétségbeesettek vagyunk és tehetetlenek, mindennel próbálkoztunk már, és a cirkónk már szinte megkeseríti a mindennapjainkat.... Junkers Euroline-nk van. Ha megnyitjuk a melegvizet, vagy a fűtésre kapcsolna, elkezdi engedni a gázt, esetleg még szikra is jön, de nem gyullad be, vagy fordítva történik, a szikra jön, és a gáz nem... Talán az utóbbi még a jobbik eset, de mikor a gáz jön, és ez a sűrűbb, akkor a felgyülemlett gáz, mikor végre megkapja a szikrát, úgy berobban, hogy már menekülünk, félve attól, hogy felrobban. Szerelőt számtalanszor hívtunk már, sok mindennel próbálkozott, persze a garancia meg a jótállás is lejárt már, cirka 7 éves a műszer. Havonta kell a szerelőt igénybe vennünk... Új kazánt meg kicsit drága lenne beszereltetni: új készülék, új kémény, új engedélyek......
Esetleg tud valaki valamit javasolni? Vmilyen pontosabb adatot adjak hozzá? Nagyon köszönöm előre is a segítséget!!
(#) toro válasza Alisa hozzászólására (») Márc 27, 2011 /
 
Próbálkozz meg a gyújtást figyelemmel kisérni. Lehet, hogy repedt az egyik elektróda és testre lehúz vagy távol van egymástól.4-5 mm távolság a jó!
:yes: :yes: :yes:
(#) VIM válasza Alisa hozzászólására (») Márc 27, 2011 /
 
Szia! Nem kazánt kell másikat venni, hanem szerelőt kell cserélni! Ez egy elég megbízható típus! Ha a szerelő nem tudta megszüntetni ezt a jelenséget, gyanítom neked sem fog menni, még úgy sem, hogy elmagyaráznánk mit is kellene ellenőrizni, tisztítani. DE!
A gyújtóelektródákat le kellene ellenőrizni, hogy kellő intenzitású és mennyiségű szikrasorozatot ad e le induláskor. A nyomás normál értéken van-e a rendszerben (1 és 2bár között a tágulási tartályban). A kéménykürtőben nincs-e valami keresztmetszet szűkülés. Ez utóbbi, nem döntő jelentőséggel bír, mert akkor letiltana a füstgáz visszaáramlás érzékelő. Apropó, hibajelzés ugye nincs?
(#) VIM válasza toro hozzászólására (») Márc 27, 2011 /
 
Szia! Az szép lesz ha a szerelő tisztogatáskor elütögette az értéket és azért gyújt nehezen.
(#) Alisa válasza VIM hozzászólására (») Márc 27, 2011 /
 
Hát nagyon köszönöm a gyors válaszokat! A probléma amúgy úgy kezdődött, hogy fürdés közben ugye a nagy lángról, mikor kellőképpen felmelegedett a víz, nem hogy stagnáló állapotba került volna a láng, hanem elaludt, és mikor újra gyulladt, nagyot robbant, ezt mind fürdés közben... Ami eddig történt vele, az az, hogy a szerelők mindig a hőérzékelőt cserélgették... illetve a távolságot, mondván nem-e az a baj, hogy túl távol vannak, tehát a távolságot csökkentették. Legutóbb a szerelő 3 órán keresztül ült itt, hogy figyelje, hátha berobban, persze nem csinálta, illetve automatikus gyújtásra rakta, hogy megfigyelje a gyújtás viselkedését, de semmit nem látott pont akkor természtesen........ Érdekes amúgy még az, hogy egyébként a kádhoz van felszerelve a kazán, és az utóbbi időben már mikor fürdünk, nem robban, hanem, ha távolabbról jön a vezérlés (pl. termosztáttól, hogy fűtsön - ami másik helységben van - ), vagy csaptól, mert meleg vízre állítjuk, akkor robban be.... De ez megfigyelés...
VIM, amúgy én nem merek állítgatni, szerelgetni, de a szerelőtől, akár újtól (csak már nem tudjuk kit lehetne hívni..), akár ha a régit hívjuk, az itteni javaslatokra rá fogok kérdezni ) Úgyhogy nagyon köszönöm, remélem hamar megoldódik. 2006 óta vacakolunk vele és egyre rosszabb...
Ja igen VIM, hibajelzés ma jött, mikor a szikrát folyamatosan adta, és gáz nem jött, elkezdett villogni a piros, úgyhogy reseteltük.... De ez most történt először, mert eddig a gázt ömlesztette, és olyankor nincs hibajelzés.
(#) toro válasza Alisa hozzászólására (») Márc 27, 2011 /
 
Nagyon fontos az is, hogy induláskor 2-2,5 mBarral gyújtson. Ezt a szerelődnek meg kell tudni mérni, ha nem tudja vagy nincs műszere zavard el (a szerelőt)!
Egyébként a víz melegedése közben modulálni kell a lángnak a hőmérséklet függvényében. Ez a gáz nyomása 2-10 mBar érték lehet. :yes: :yes: :yes:
(#) toro válasza Alisa hozzászólására (») Márc 27, 2011 /
 
Ha nem gyújt be, hibajelzésnek lennie kell, mert nem maradhat a gázszelep nyitva és sikertelen gyújtás után lezár! :yes: :yes: :yes:
(#) VIM válasza Alisa hozzászólására (») Márc 27, 2011 /
 
Ez nem jó megfigyelésre vall! A hibaelhárító gomb villog 2mp ütemben és még valamelyik led a hőfokkijelzőn, de melyik? Gyenge a huzat a kürtőben, ha a 45fokos és a 90fokos led is villog a hibajelzővel együtt. Ha csak a 90fokos villog a hibajelzővel, akkor túl alacsony a feszültség és ezért problémás az üzem. Figyeld meg a következő tiltásnál, hogy melyik leddel villog együtt a hibajelző! Nem kell kapkodni!
(#) Alisa válasza VIM hozzászólására (») Márc 27, 2011 /
 
Kicsit leikus vagyok azért ehhez ám De amúgy előttem van a kép nagyjából, és azt biztosra tudom, hogy a 90-es nem égett. Én a középső, 60-ra emlékeztem, de itt nekem azt mondják, hogy a mellette lévő 45-ös volt, esetleg a kettő együtt :S Nagyon közel nem mertem menni a kazánhoz mikor ez történt, és nem is én nyomtam meg a gombot se
De ezek nagyon jó tippek, toro, VIM, mindkettőtöknek nagyon köszönöm! Remélem vége lesz a rémálomnak...
Következő: »»   37 / 293
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem