Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Egyfázisú villanymotor fordulatszám szabályozása
Témaindító: mikado, idő: Okt 25, 2005
Témakörök:
Vevő vagyok a megoldásokra, de azt tudni kell róla, hogy átmérő 82 x 145 mm a motor befoglaló mérete. Van ilyen piciben 3 fázisú? (mert nagyobb nem fér el)
Létezik. Itt a kezemben egy segédfáziskondis IMI, aminek a 3~-ú változata 120W-os, állandóüzemre.
Ez 140mm+(30x9 tengely)*90mm-es. Típusa LV332 K7e 2700/min, 75W Amim van, az nagyon régi, ezért kis teljesítményű, nem javaslom: IMI AV252 P7n 3~, 220V, 2860/min 60W 146mm+30x9*100mm A mai korszerű motorok kevésbé túlterhelhetőek, de ebben a méretben 150-200W-osak.
Ha már ennyire konkrétumokról beszélünk: mennyi lenne a motor (ha eladó) és egy hozzá tartozó szabályzó? (egyelőre érdeklődés szinten)
Privátban megírtam a 60W-os, a 370W-os motorok, és az 550W-os inverter árát is.
Van nekem egy 230V-os 1 fázisú, 60W-os, 2800 fordulatos saját készítésű motorral meghajtott ventillátorom! Ehhez kéne nagyon egyszerű motorfordulatszabályzó áramkör?
Motor forgásirány rendben van! Van alkatészeim is, csak ne tartalmazzon olyan négyrétegű diódákat, meg tirisztorokat, mert nehézkes innen beszerezi, nem beszélve, hogy ráköltés nélkül építeném meg! Ha valaki tud segíteni, szívesen venném!? Üdv. Csaba.
Szia
Ha ilyet tudsz azt én is szivessen megépitném Gondolom aszinkron motor ugye?
Üdv. Aszinkron motorrol van szó, egy 20 X 20-as funér
lapon M8-as csavarozással (a laphoz a laposvas, ami 70 fokban hajlítva tartja a motort). M8-as motortengely menetbe van a ventillátorlapát szerelve. Kiegészítésként 15W-os lámpával egészítettem ki (230V-os). A kondi kissebb értékű a 8 mikrofarad helyett 4-es van a falapra szerelve, kis terhelés végett! Ehhez kéne fordulatszámszabályzó, halkabb is lenne kissebb fordulaton! Ennyi és kész!
Hali
Itt az elozo oldalakon nem arrol volt szo, hogy az aszinkron motorok fordulatszamat csak frekivaltoval lehet szabalyozni? Meg lehet probalni mas szabalyzast is de csak egyszer es nagyon rovid ideg. Nem ertem miert nem lehet elolvasni a tegnapi hozzaszolasokat. Vagy azt gondolod, hogy a Te aszinkron motorodra nem ervenyes a tegnapi, tegnapelotti hozzaszolas? Udv Vili
Mi ez a hangnem!!! Tegnap küldtem a hozzászólást, egyszerűen és érthetően! Sajnálom, ha a szakkifejezéseket nem érted! A 230V-os 50Hz hátózati eszközhöz miért kellene frekiváltó? Nekem a fordulatszabályozáshoz 230 és annál kissebb feszültségek kellenek, az 50Hz mellett!
A szinkron, és asszinkron motoroknál (a nevükben is benne van) a fordulatszám a hálózat frekvenciájához, és nem a feszültségéhez kötött.
Kis teljesítményeknél, és állandó terhelés mellett (a ventillátor ilyen) alkalmazható szűk határok között asszinkron motoroknál, a feszültségcsökkentéses módszer (slip növelése) de ez veszélyes üzem, mert ha túl nagy az eltérés a hálózati frekvencia és a motor fordulatszáma között a nyomatékgörbének megfelelően a nyomaték hirtelen esik, a motor megáll, és leég. vilmosd -nek van igaza, Te gondolod rosszul, nem feszültség, frekvencia(váltó). Nem kell felkapni a vizet, ha visszaolvastál volna, a kérdésedre a választ is megkaptad volna
Nem érdekes egyáltalán itt, csak szúrja a szememet, a Dahlander motor az nem csillag-delta átkapcsolás.
Ebben teljesen igazad van.
csak egy kicsit későn vetted észre
Sziasztok!
1 fázisú, univerzális soros motor fordulatszámát szeretném szabályozni, ehhez pedig találtam egy kapcsolást, ami a mellékelt képen is van. Izzóval gyönyörű szépen működik a fázishasításos szabályozás. Ha motort teszek az izzó helyére, alacsony fordulaton tökéletes, de amikor eléri a 80% feletti részt, megzakkan, a motor rángat, ugrál, a leválasztó trafó meg majd leesik az asztalról, akkora áramokat ránt be. Tettem a motorral párhuzamosan 100nF-ot, 22nF-ot, 1µF-ot de a helyzet azonos, bár picit el lehet tolni azt a szöget, ahol rángatni kezd. Szerintetek mit tudnék tenni, hogy ez megszűnjön? A motor egy 1,7kW motor, a triac BTA12A Köszönöm!
A tiakkal köss párhuzamosan egy 100 ohm-100nF-os soros tagot a biztonságos kommutáció érdekében. A kondenzátor legalább 630DC feszültségtűrésű legyen.
Szia!
Kipróbáltam. Sajnos nem hozott sikert. Azonos teljesen a jelenség.
Hali
Esetleg probald meg a PIC tap es a zero cross jelet a folyto elott levenni, mert a motor csinalhat erdekes zavarokat, ami megjelenik a zero cross jelben. Udv Vili
Szia! Próbáld meg egy nagyobb áramú triac-al. Volt,hogy megoldotta az ilyen problémát.. Tudom,hogy el kéne bírni neki de....
Sziasztok.
Kérdésem az lenne hogy meg lehet-e oldani egy kb 600 w-os kommutátoros motor kétsebességüre alakitását, tehát lenne az eredeti és egy ettől valamivel kissebb fordulata.Ha valaki tud segítsen légyszi.
A kommutátoros motor nem egyfázisú motor, hanem, ha váltóáramról is működik, akkor univertális motor. Egy jó fordulatszámszabályzó kapcsolás:Bővebben: Link. Egy másik megoldás: Bővebben: Link
Köszi a rajzoz. Még egy kérdés. A fojtónak milyennek
kell lennie kb.
Valamilyen ferritmagos tekercs jó lesz oda. Számítógép tápból vagy más hálózati tápegységből termelj ki egyet. Az a lényeg, hogy az üzemi áramot melegedés nélkül elbírja.
AN967
http://ww1.microchip.com/downloads/en/AppNotes/00967A.pdf
Sziasztok!
Tudtok valami jó kapcsolást lamináló fordulatszám szabályozásra?
Sziasztok!
Van egy univerzális motorom, amihez csináltam egy triakos ford. szám szabályzó áramkört (fázishasításos, fentebb már több helyen is fellelhető). A gondom azonban az vele, hogy a terhelés ingadozás hatására fordulatszám nagyon változik, akár meg is áll a motor, vagy ami veszélyesebb megszalad, ha a terhelés lecsökken vagy megszünik. A kérdés: milyen kontroll áramkörrel lehetne ezt a nagy fordulatszám ingadozást csökkenteni. A motor tengelyén van egy fordulatszám jeladó!!
Biztos, hogy univerzális (kefés) motorod van? Ilyen szabályzók vidáman, probléma nélkül működnek porszívóban, fúrógépekben, jeladó nélkül.
Véleményem szerint ha ez egy szénkefés motor akkor sehogy! Nézz csak meg egy szabályozható fúrógépet
hogy ingadozik terhelés hatására. Ha pedig nem szénkefés akkor frekiváltó.
Az automata mosogépben tudtommal több tekercs van (régebbiek) az újaknál nem tudom hogyan van , de azokban szerintem nem szénkefés motor van, másrészről én nem azt állítom hogy nem lehet fordulatszámszabályozni, hanem azt hogy állandóan változó terheléshez igazítani a fordulatszámot elég nehéz lehet szénkefés motor esetén. A fordulatszámhoz kéne igazítani a gyújtásszöget.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |