Fórum témák
» Több friss téma |
Jobban megnézve, egyre szimpatikusabb ez a rajz.
Szerintem a jövőhéten megépítem, egy próbát mindenképp megér! Köszönöm!
Nagyszerűsége az egyszerűségben (olcsó) rejlik. Sok sikert!
A plusz diódahidat igyekezz kiváltani, az kb. 10000 Ft az összes többi 1-2000 Ft-ja felett!. Megépítés, tesztelés után szívesen látjuk itt a tapasztalatod.
Nekem a rotor bólint hátra,ha túl nagy a szél "Torlóereje"
Így a lapátfelület fele kiesik a munkából,és lezuhan a fordulat. Bevált,lassan másfél éve semmi gond.
A vélemény kimaradt:
Ez az alapkapcs. is jónak tűnik. A beépített hiszterézis külön előny. Pontos egyéni igény szerint választható, hogy melyik felel meg jobban a célnak. A 741-s kimenetét mindenképp illesztő ák-val, tranz-al kell a reléhez kapcsolni, mert nem nulla és táp az ottani fesz., viszont a hiszterézis miatt kétoldali tápellátású IC kell ebben az alapkapcsolásban. ...de hiszen használod, biztos tudod.
Üdv! Bizonyos értelemben igazad van, míg egyesek csak számolgatnak, mások építgetnek. Csak hát előbb kellene gondolkozni aztán cselekedni, az én tudásom is meglehetősen hiányos, de mindent úgy kell kihúzni az emberekből, akkor is sokszor kétértelmű felemás válaszokat kapok. A mások véleménye, és tapasztalata is sokat számítana. De sokszor az sem derül ki a válaszokból, hogy az vélemény, vagy tapasztalat. Én amit csinálok azt általában publikálom is az oldalon akkor is ha melléfogás, vagy kudarc. Mások tanulhatnak az én hülyeségemből is.! Valójában én is azt hiányolom, hogy aki csinál valamit, az miért nem számol be róla" ilyen lett" A bizonyos pmg generátorokról is csak szóbeszéd járja senki nem írja le részletesen milyen mágnes, milyen méretű, hány db mekkora tekercsek stb,. Aztán a végén a gyakorlati tapasztalat... mer ugye az lenne a legfontosabb! Egy dolog kallódó értéktelen anyagokból kisérletezgetni, de ha bele invesztál az ember több tíz ezer forintot, mágnesekbe meg rézhuzalba, jó lenne ha működne is.
Hibás a szerkezeted. A két egyforma körmöskosár miatt a mágneses erővonalak nagy része a tengelyen keresztül megy át egyik oldalról a másikra. Amikor terhelni kezded, akkor egyre több a terhelés függvényében.
A megoldást éppen harmadszor ismertetem a mellékelt rajzokon: Zapo1 a hibás, azon látni, merre mennek rossz esetben az erővonalak. Zapo2 a leválasztott, a genforg... a megvalósítás módját ismerteti. Ha módodban áll nem mágnesezhető rozsdamentes vagy bronz anyagból tengelyt esztergáltatni, a képeken szereplő kosarak is megfelelnek. Az autógenerátorban a háromszögletű körmök a rángatást küszöbölik ki. Ezt nem árt normál motor átalakításánál is követni valamilyen formában. Elég, ha 1 horonyszélességet fog át a ferde rész.
Üdv! Emlékszem a beszélgetésre nem is rég volt! Ezért is csináltam a tengelyt savállóból ami nem mágneseződik! Még azt nem értem, hogy a szélesebb résznek hány hornyot kell átfognia, és ,hogy az miből következik (lehet hogy csinálok másik kosarakat)?
Idézet: „Ezért is csináltam a tengelyt savállóból ami nem mágneseződik!” Na ezt nem találtam a hozzászólásodban! A ferdeség a finom átmenetet biztosítja, amit többféleképpen is meg lehet oldani. A szélesebb rész pólusszélesség+fél horony, a keskenyebb pólusszélesség-fél horony. Vagy ugyanekkora elcsavarás-döntés a rajzok szerint. Ezek a vázlatok állandómágnes hasábok behelyezéséhez készültek, de a körmös is hasonló.
A "pólusszélességet, hogy kell értelmeznem? Lehet, hogy a körmök szélessége sem ideális.? A motor elvileg 6 pólusú, (9001/min) 36 horonnyal rendelkezik. Akkor hány hornyot fedjen 1 köröm?
Egy pólus az 36/6, azaz 6 horony. Pontosabban fogalmazva 6 horonyköz. A köröm 6 vasmagfelületet (horonyközt) fedjen le.
A képeken szereplő fogaskosarak elvben megfelelőek, csak a mechanikai kialakítás kockázatos. Nagyobb fordulatnál kinyílhat. A légrést lehetőleg minél kisebbre célszerű méretezni, a hosszú fogak meg ennyit hamar kihajlanak. Az eltolás +-fél horonyköz. Autógenerátornál ez nem pont így van, mert a nagyobb dőlésű fogaknak más szerepe is van, de ezzel ne foglalkozzunk. Fontos, hogy a mágnesek és a fogak között legyen legalább 5-10 légrésvastagságnyi hézag. !!! Ha kedved és lehetőséged van rá, ebbe a hézagba beletekerhetnél gerjesztőtekercset, amivel a terhelésre visszaeső feszültséget vissza lehetne tornászni. Kompenzálná a gyenge mikrómágneseket.
Ha a tekercselésért is, meg a gépi munkáért is fizetni kell, +a mágnesek ára akkor inkább szíven szúrom magam egy kanállal
A mágnesről az autógenerátorral kapcsolatban beszéltünk, akkor egy épp szét volt szedve, és befért volna az átmérő 80 mm-es mágnes. Ez:Bővebben: Link1
Ilyenhez jó lenne: Bővebben: Link2 Villanymotorral más a helyzet, szélesebb az állórész. Gulyi88 is említette a fluxus problémát. Hogy ez pontosan mi, azt szívesen elmagyarázom, az elérhetőségem nem titkos (a magyarázatból kiderül az is majd, hogy miért szűkülnek az autógenerátor fogai). Most olvasom az utóbbi hozzászólásaid. Mit értesz pmg generátoron? (PMG megnevezésre biztos van szép magyar szó is). Ha a mágneses gerjesztésű légmagos tárcsagenerátorra gondolsz, annak méretezését többen is feltették erre a fórumra, utoljára Hind2 „Tárcsagenerátor és rotor tervező néven”. Ha gondolod, megküldöm ezt levélben, meg a tárcsagenerátorral kapcsolatos saját okosságaimat is.
A szétrepülésre több megoldás is lenne, ha az átalakítás beválna. pl bandázs, vagy kiöntés gyantával úgy, hogy a lamella alulról kötödjön a gyantához, meg még biztos ki lehet találni egyszerű és jó megoldásokat.
Jó fél évvel ezelőtt én megnéztem a villanymotor átalakítást, kihagyva a drága mágnes beépítést:
-mi lenne, ha kiolvasztanám a forgórészből az alumíniumot, és tekercset kapna. Nagy lett a gerjesztési teljesítmény. -adódott hogy új forgórész bele, jó nagy fúratokkal. A gerjesztési teljesítmény nem csökkent használható szintre. -a hangszóró mágnesekből megcsinált generátorom már lehetővé tenné a kis teljesítményű gerjesztés elérését. A mágneses szempontból silány állórész miatt nem érdemes vele foglalkozni. -az autógenerátor szétszedése után természetes volt, hogy megnéztem, mi lenne, ha gerjesztett körmös pólusú forgórész kerülne a villanymotorba. A szükséges fluxus nem vihető fel széles villanymotor állórészre, nem marad hely a tekercsnek. A fluxus probléma gyűrű alakú neodym mágnessel is előjönne . Én ezeket nem csináltam meg, csak kiszámoltam. Abból indultam ki, hogy az állórész fogainak a legkisebb keresztmetszeten 1,2 Tesla-t kell kapni.
Még egy dolog, amiről eddig nem volt szó:
A korong, amire a körmöket hegesztetted, elég vékony. Nagyon pici felületen fekszik fel a körömre. Kedvezőtlen esetben még a gyengécske mikromágnesektől is telítődhet, ami rontja az eredményeidet. Ha azt számoljuk, hogy a körmök felületén 0,4 T-s gerjesztést szeretnénk, az érintkező keresztmetszetben max 1,6 T engedünk meg, akkor a korong vastagságának legalább a köröm hosszának 1/4-e kellene legyen. Nem baj, ha a korongok a vasmagon kívülre is kilógnak. Mint ahol az egykori forgórész alu gyűrűje volt. Úgy is megfelel, ha a meglévő szerkezetet megfejeled. Csak a hegesztés el ne húzza!
Szélgépfénykép nézegetéshez : szélkerék PVC csőből.
A cső átmérő 63x2 mm-es lefolyó cső. Hosszában felhasítottam a csövet, és melegen széthajtottam, majd egy bádog sablonra melegen ráformáltam a lemezeket. A szélkerék átmérője 160 cm, a gyorsjárási tényezője 6. A lapátok felül 10, alul 16 cm szélesek, 3 m/sec szélsebességnél az álló helyzetű nyomatékuk 0,18 Nméter. (a seprűt is én csináltam, méreteztem a várható hóhoz , a gyakorlatban bevált).
Az jutott eszembe hogy az aránytalanul hosszú állórész lemezcsomag miatt a forgórészt fel kellene osztani szakaszokra, mágneses szempontból párhuzamos ágakra. Így kihasználható lenne az aránytalan hosszúság.
Ha valaki próbálkozik majd az átalakítással, akkor így kellene nekiindulni. Persze nem csak saccra, hanem rendesen kiszámolva milyen vastag köztes tárcsák és pólussaruk kellenek.
Erre én is gondoltam már, hogy duplázom a fogaskosár sorokat. Masszívabbak is lennének a rövidebb fogakkal.
Rendbe a rajz, hasonlóra már rég gondoltam a gyenge minőségű hangszóró mágnesek miatt, de ezt egy átlag barkácsoló nem tudja elkészíteni. Maximum egy esztergapadba gondolkodom, ami segíti a munkát. Hogy mennyire megvalósítható a gyakorlatban, azt meg sem néztem, nyilván nem mehetnek a méretek saccra, ahogy írod.
Egyenlőre leragadtam az aszinkron motornál, megpróbálom megtanulni, hogyan működik generátoros üzemben. Ráadásul teljesen fura gondolataim vannak a szélgéppel kapcsolatban, mert egy rövid megtérüléshez igyekszem a rendszert kialakítani
Szerszám és gép nélkül hozzáfogni sem érdemes, a kész szélgép meg életében aligha fog annyi hasznot hajtani, mint ami az előállításához szükséges gépek, szerszámok, és anyag ára (saját környezetemre alapozva, van villanyhálózat). Ezt a forgorészt simán meg tudnám itthon csinálni, de tudom hogy jobb nem lehet mint a saját fogrgórésze + az elektronika, amin dolgozom. Szereléssel tölthető időből van a legkevesebb sajnos, meg kell gondolni hogy mire használom.
A fogak teljes vastesthosszon keresztülmennek, alulról begyűjtve az azonos pólusokat a pólusgyűrűkról, mondhatnám hogy az azonos póluskiállásokat kötik össze, (akár (süllyesztett) csavarokat is kaphatnának a póluskiállásokba, hogy szétszedhető maradjon).
[OFF]Az áram drágulni fog, ez tény. Ne a mai árakkal számolj, mert így tényleg nem lenne megtérülés.
"A közeljövőben várható vízválsággal ellentétben a plutóniumkrízis [6] már itt van a nyakunkon.............238-as plutóniumot már vagy húsz éve nem gyárt senki.............Ez a készlet az előrejelzések szerint még az idén elfogy, pontosabban a leszerelt atombombák tölteteit inkább atomerőművek fűtőanyagaként használják fel [7]. Az USA elektromos áramának nagy részét egykori szovjet atombombákból állítják elő [8] – és itt jön a radioaktív válság súlyosabb része............A szétszedhető bombák ugyanis elfogynak, és ha nem sikerül Barack Obamának és Dmitrij Medvegyevnek összehozni egy újabb leszerelési akciót (az amerikaiaknak jelenleg 2200, az oroszoknak 2800 éles atomfegyverük van), búcsút inthetünk a reaktorok olcsó üzemanyagának. Ez a jelenlegi ütem mellett 2013 körül jöhet el, és azzal fog járni, hogy Amerikában az reaktorok közel felének új üzemanyagforrás után kell nézni.......................Vagyis miközben az atomenergiára úgy tekintünk, mint a fosszilis tüzelőanyagokat kiváltó energiaforrásra, pár éven belül azzal kell majd szembesülnünk, hogy az atomerőművekben az áram előállításának költsége a sokszorosára emelkedik. a teljes cikk itt található:Bővebben: Link
A hozzám hasonló szerencsétlenekre gondoltam, akiknek az elérhető legnagyobb földi boldogságához már csak az esztergagép hiányzik.
... A generátor gyártáshoz: Nagyon remek ez a több hozzászólásból összeállt elmélet, nagyjából egyet is értek vele. Az eredeti gerj. tekercs helyére mindenképp ahhoz közeli mágneses teret gerjesztő állandó mágnest kell behelyezni (talán ez az 1,2-1,4 T), aminek (amiknek) a mágneses középvonala, egy hengerpalást egybeesik az eredeti tekercsével, ha a körmös kiképzés marad. Mágneshasáboknál a külső kerületen mindenképp kellő (hasábszélesség 1/3-1/2) távolságot, kellően mély és széles hornyokat kell hagyni, hogy az erővonalak az állórész tekercs vasmagján át záródhassanak, ne az előtt (Erbe, Gulyi88 rajzán ez gyanúsan nincs meg, az elvet egy-egy megvalósításként helyesnek tartom - persze ezek csak vázlatok). Felvetném még a fordulat kérdést: Az eredetivel közel azonos gerjesztő rotor esetén az eredetivel megegyező fordulattartományban kell a generátort forgatni, mert csak így lesz az eredetivel azonos erővonalmetszés, gerjesztett feszültség, mivel a geometriai méretek adottak, fixek. A fordulatot csökenteni szeretnénk, szinte a tizedére! - Jelentősen meg kell novelni a tekercs menetszámát, ez vezeték keresztmetszet csökkentéssel valósítható meg, mert nincs több hely. Hol a határ (kapocsfesz., max. terhelő áram)? Mindenképp szurkolok. Jó lenne már egy valóban megvalósított használható átalakítást legalább látni - lassan már túlképzettek leszünk elméletből.
A fúziós reaktor már szinte készvan, csak a jó szupravezető mágnesekre vár.
Köszönöm, sok homályos foltra rávilágítottál! " Ha kedved és lehetőséged van rá, ebbe a hézagba beletekerhetnél gerjesztőtekercset, amivel a terhelésre visszaeső feszültséget vissza lehetne tornászni. Kompenzálná a gyenge mikrómágneseket. " Ezt kifejtenéd bővebben? csúszógyűrűk és kefék hiányában nem tudom ,hogy gerjeszteni.!?
Esztergagép? Az egy nagyon jó dolog! Nekem sincs...
Megkönnyítené a barkácsolást!
Sziasztok. Szerintetek milyen tipusu lapátokbol lehet kihozni a legnagyobb nyomatékot? Válaszotokat előre is köszönöm.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |