Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!
Szeretnék egy zavarszűrőt egy erősítős hangfalcucc mellé (logitech x530), mert ebben ugye nincs semmi ilyesmi, mert szgép mellé tervezték. Át lett kötve 12V-ra. Így még a ventillátor hangja is behallatszik, nemhogy a generátoré... ![]() Megvnenni nem akarom, mert már sokat foglalkoztam a problémával.. Előre is köszi!
A táp vezetékre tegyél induktivitást, áramfelvételtől függ a drót vastagsága, ami lehetőleg zománcszigetelt legyen.
1 mm vastag 10 menet 8mm-re ez elég KB 25W-ra. Üdv
Köszi a gyors választ!
A kondik nem kellenek ezek szerint? Csak bekötöm a tápra ezt a tekercset és kész is?
Szia! a kondik se ártanak egy zavarszűrőbe, én úgy csinálnám, hogy tekercs, sorosan a tápvetezékbe, utána a táp és a föld közé egy 4700µF-os és egy 100nF-os kondi. Üdv!
Köszi Tom025, megpróbálom a kondikkal. Magában a 10 menet tekercs még kevés, mert zúg még mindig.
jobb lenne ferrit gyűrűre, elko nem kell utána, se elé..
Próbáltam ezzel a tekerccsel, nem változott semmit a helyzet, pedig akkor még több menet volt rajta. Úgy tűnik nem elég csak tekercs. Volt már rajta trafó 220/9v-os szekunder oldala, azzal talán kicsit csendesebb lett. Hátha segít valamit a kondi..
Helló mindenkinek!
böngésztem sokat a neten, de azzal kapcsolatos infót, hogy "mit tegyek ha a benzines kispolskim gyujtásmegszakítója belehallatszik a hangszórókba?", nem találtam. :no: namármost itt annyi okosságot lehet olvasni, remélem erre a problémára is tud vki vmi orvosságot mondani. próbálkoztam már autórádiókhoz való zajszűrővel, árnyékolással stb... eddig eredménytelenül ![]() viszont ami pozitívum, hogy csak az egyik erősítőm engedi át ezt a zavaró tényezőt, a macaudio-n csak épp egy lehelletnyire hallatszik. tehát tudhat vmit ez az erősítő, de mit, amit a másik nem? ![]() várom az észrevételeket, hozzászólásokat, öteletket ezzel kapcsoltban! előre is köszi mindenkinek! ![]() Washwillah
Idézet: téma ide áthelyezve! „Gyujtás-zaj a hangszórókban”
Idézet: „A táp vezetékre tegyél induktivitást, áramfelvételtől függ a drót vastagsága, ami lehetőleg zománcszigetelt legyen. 1 mm vastag 10 menet 8mm-re ez elég KB 25W-ra.” esetleg ferrit gyűrűre is tekerhető, nekem a Trabimban van a magnó elött. Még nem raktam be, addig a hycomatot kapcsoló relé hallatszot be! üdv
Sziasztok!
Kipróbáltam a 4700 mikrofarád és a 100nF-os kondikkal, nem javult a helyzet. Ezek elé már mindenféle tekercset bepróbáltam, semmit sem javult a helyzet. Megvettem a zajszűrőt, kidobott pénz, az sem segített. Ha van még tippetek, megköszönném..
Ja és még valami, ez a cucc egy furgonban van...hátha segít. Egy trafó szekunder oldali tekercse annyit javít a helyzeten, hogy a gyújtás elfordításakor a tápszivattyú zaja már nem hallatszik bele (úgy szóltak a hangszórók mint egy kisrepülőgép közelről...)
Nekem is van egy hasonló problémám. Van az autónkba egy erősítő meg egy fejegység és ezzel az a probléma hogy mikor megy a motor akkor búg az egész cucc, mikor meg levan állítva akkor meg kristálytisztán szól a cucc. Arra gondoltam hogy mi lenne ha vennék bele egy 1Farados tápkondenzátort? Erről mi a véleményetek?
még mindig: induktivitás kell elé.. nálam bevált.. relé vissza lökését is megfogja
![]() ![]()
igaz. én mikronak,a magnetronját szedtem szét, abban kettő darab van
![]() ![]()
De az erőlködőbe kel hogy legyen. nem? amúgy egy ALPINE MRP-T220 típusú erősitő.
Egy MNC 20A-s zavarszűrővel sem halkult semmit egyáltalán. Észrevettem közben, hogy a gázolaj adagolója is behallatszik: ha nyomom a gázt, ciripel
![]()
negatívnak mit használsz? kasznit? mert akkor necsodálkoz
![]()
mellesleg a fejegység elé is kell szűrő, ha nem lenne még :yes:
Külön viszem a negatívot is az akksiról, az sem segít. A fejegység tápját még nem szedtem szét, hogy szűrőt tegyek elé. Azt viszont kipróbáltam, hogy tápot hálózatról adtam neki, és akkor nem volt zajos egyáltalán. Ergo szerintem az RCA-n nem jön zaj, vagy ettől még lehet? Ezért a fejegységet békénhagytam.
Kipróbáltam, ha kihúzom az RCA-t a fejegységből, már nem zúg egyáltalán, de zene sincs
![]() ![]() ![]()
Nos, a fejegység elé berakott zavarszűrés sem ért semmit. Mostmár biztos hogy a tápon van a zaj.
Van egy blaukpunt típusú Cd-s rádióm a kocsiba és ha rádiót hallgatok akkor vissza hallom a gyújtást a rádión keresztül ezt kéne valahogy kiküszöbölni remélem valaki tud erre egy egyszerű kapcsolási rajzot!!!!
előre is köszi.
Ellenőrizd a gyujtáskábelokat pipákat mert valószínű valami áthúzás van rajtuk!
![]() ![]()
Helló most vettem bele mindent amit felsoroltál mert én is erre gyanakodtam de nem segített semmi ezért gondoltam h írok ide és hát ha valaki tud segíteni nekem:S!!!! de azért köszi a gyors választ!!
Esetleg egy külön szál vezeték az akkuról a készüléknek (biztosítékkal persze) talán segít ha nem oldódik meg!
![]()
hát figyu én amikor megvettem a rádiót alapból úgy kezdtem h új kábelt beiktattam mert nem bízok annyira a gyári megoldásokba meg szeretem ha átláthatóak a dolgok szóval ezért nem értem h miért csinálja ezt. Amúgy nem csak a rádiónál csinálja ezt hanem a cd-nél is!!!!!
![]()
[quote]Van egy blaukpunt típusú Cd-s rádióm a kocsiba és ha rádiót hallgatok akkor vissza hallom a gyújtást a rádión keresztül ezt kéne valahogy kiküszöbölni remélem valaki tud erre egy egyszerű kapcsolási rajzot!!!!
előre is köszi. Most én nem tudok olvasni vagy te nem tudsz írni? ![]() ![]() Esetleg nem a generátort hallod bent??Mert nem mindegy!!
Szia
Gondolom a válaszomra mindenki egyből azt fogja mondani hogy hülyeség, de nem. ![]() Több ilyen esettel is találkoztam már és nem a külön kábel oldotta meg hanem a "kasznyi" és a motorháztető fémes vezetővel való összekötése, tudom hülyén hangzik, mert hogy ott van benne a csavar összeköti az is, meg hogy csak TALÁLGATOK, DE NEM EGY 2 Golfnál volt hasonló probléma.Ez oldotta meg, mert így le lett árnyékolva a motorháztetővel az egész motortér, Szerintem amit mondtak ,ha a gyújtásod hibás lenne és a szikra nem a motortérben keletkezne, hanem a blokk oldalán, mert hát a szikra sem szeret nagy nyomáson szikrázni, inkább a jó friss levegőn. ![]() Ha ez a probléma állna fenn... de ez szerintem kizárt mert akkor nem menne az egyik henger. De ha gondolod próbáld ki, nekem működött és a te magnódban biztos van zavarszűrő. Úgyhogy szerintem nem a tápjába kerül zavarjel hanem a nagyfrekis nagyfeszültégű mindenes zavarja. Remélem ez a gond és ilyen egyszerűen megoldhatod te is. Szia |
Bejelentkezés
Hirdetés |