Fórum témák
» Több friss téma |
Ezek nem kicsi motorok,a kisebbik is legalabb 250W-os!
De az üzemi fordulatszámuk 2500 körül van.... Ilyen kis fordulaton nem fognak sok ampert leadni...
Látva az adattáblákat fenttartom a MIN. 500-s fordulatot. Itt a kettőnek sorbakötve 50W körül kellene produkálni, 1000-s fordulaton 100-150W-ot.
A konstrukciós eltérések miatt csakis a mérési adat megbízható. Ha van rá módod, mérd le 500-s, 1000-s fordulaton 24V-s ízzókkal (pl. 2 db 12V/55W sorba és három ugyanilyen pár párhuzamosan: ~1,6-1,7ohm és elvisel 28-30V-ot)! A sorbakötött generátoroknál 10A-ig terhelheted füstjelenségek nélkül, akár egy gk. 10A-s biztit sorba is köthetsz a terheléssel (ez a biztos, kár lenne ezekért a kincsekért). Áramot és kapocsfeszültséget mérj, mert a bizti is fogyasztó! Ha alaposan kiismerted a generátorod, utána ráérsz agyalni az áttételezésen (min. 2-3 szorost nemigen úszol meg) és a legjobban illő szélkeréken.
...? Mire gondoltál ezzel a 10W-l?
A második hozzászólásod próbáltam veled egyidőben számszerűsíteni az adattáblára hagyatkozva. Persze csak nagyságrendnyi közelítéssel. Meg kell mérni, mint bármelyiket!
Részemről szívesen olvasok gyakorlatban megvalósított megoldásról, különösen a részáramkörökről. Az egész elvével nagyjából képben vagyok. Lehet, hogy meg kell terveznem. Reménytelennek tűnik kereskedelmi forgalomban hozzájutni. Az engedélyeztetés se lessz olcsóbb, mintha vennék - de nincs.
Ebben milyen generátor lehet?
Amiket én láttam,azok a romániai duna deltába lettek telepitve,és még távolrol sincs mind felállitva,nos,ezek 1,5- és 3megawattosak,darabonként.A nagyobbakba már könnyebb a feljutás,azokban már van felvonó.Azért kezdtem elöször a szinkron modulok alapelveinek a leirásával,mert a generátor után,ez a legfontosabb.De,mivel ezek a szinkron modulok nagyon nagyfokú csucstechnologiát képviselnek,ezért a megépitésük,házilag nem nagyon lehetséges,és a kis törpeerömüvekre felesleges is,viszont ennek alapján tervezhetsz,épithetsz házilag is,de ehhez elöször az alapelveket kell ismerned.Amatör kereskedelemben tudomásom szerint nics ilyesmi.De egyszerübb szinkron modult lehet házilag is épiteni,amibe már nincs betelepitve mindenféle digitális átalakitók,meg mikroprocesszorok,hanem csak simán analog áramkörökkel is nagyon jól fog müködni,egy fázisban,ami nagyon leegyszerüsiti a dolgot.Ebben szeretnék segiteni.
Tulajdonképpen minden gyakorlati megoldás érdekel, de maradhatnánk a 0,4kV, 3f-nál. Az én konkrét problémám e körül forog.
Az alapelvek megértésével nem hiszem, hogy gondom lesz a 25 évnyi villamosipari gyakorlatommal (igaz, hogy nem VER) és a szerény villamosmérnöki diplomámmal. A "nem nagyon lehetséges"-t és "amatőr kereskedelmet" akár ki is hagyhatjuk. Vágjunk bele! Lássuk a medvét!
Az 55W-os izzóval 200-250-es fordulaton
12-13V 2-3A.
Ha ugy gondolod,akkor vágjunk bele.Szerintem,elsöre egy monofázisuval kezdeném,igy a három kis trafoval,traduktorral,majd a hozzátartozó elektronikával.Akét feszültség traductor,az lehet 2 db.2X3 voltos, kissebb teljesitményü transformátor,aminek mindösze 1-2 wattot kell tudjon.Az áram traduktor az lehet egy sima tekercs aminek a magja a generátor egyik kimenö száljára lessz felfüzve,és elegendö lesz olyan három,négyszáz menet,valami vékonyabb,0,1-0,15-ös tekercshuzalbol.Mindhárom traduktor egy analog elektronikára fog dolgozni.Az elektronika táplálására szükség lessz egy külön 12 voltos stabilizált tápegységre.amit a SZINKRON generátor kimenöfeszültségére kapcsolt relé fog vezérelni.
Idáig OK.
Törprefeszültségen fog a fázisdiszkriminátor vizsgálódni (gen. - hálózat 1-1 fázisát hasonlítja össze), a második traductor pedig áramváltó szerepet tölt be. Az első akár optocsatolóval is kiváltható, de elsőre én is maradnék a törpe trafónál. Áramváltónak talán jó lesz egy elfekvő 8000me/0,22 huzal vasmag nélküli tekercs. Legfeljebb fesz. osztót rá. Jöhet a folytatás!
24V 10W-os halogén égővel sorbakötve,24V alatt nem termelhet többet az égő teljesítményénél.(áramkorlát)
Ha többet termelne akkor valahonnan plusz energia kerülne elő
Tulajdonképpen mi a gondod ezzel a 24V/10 W-s ízzóval?
Mostmár végképp nem értem. 20-25 V * 0,4 A = 8-10 W Hol van itt többlet energia?
Idézlek: "Hát ez a 10W körüli telj. nem valami vigasztaló!"
Erre írtam,hogy 10W-os ízzón keresztül nehéz levenni többet,adott feszültségen... Direktben azok a motorok leadják ennek a tízszeresét is.
Jajj!
Egy kicsit még gondolkodj ezen. és utána válaszolj! (Nem, égett volna ki az ízzó, ha több teljesítményt adott volna le a generátor? Nem épp a nagyobb teljesítményhez tartozó fordulat tartományt keressük? Stb...)
Hello
Nekem is van egy hasonló motorom elektromos kerékpárból. Az enyémre ez van írva: 2500RPM 24VDC 14,6A(erre mar nem emlekszem pontsan de kb ennyi) 300W Ezt meghajtottam egy 550Wos 3000fordulatú fúrógépről, terhelésnek egy 12Vos 55Wos autózzót tettem, multiméterrel mértem a feszültséget és az áramot:14,8V 5,5A. terhelés nelkül 20,8V. Nem kevés ez egy kicsit? 550Wbol durva 80W lett... Lessz a szélnek akkora ereje hogy ezt áttételen keresztül meghajtsa kellő furdulatszámmal?Én egy ilyet tervezek építeni LinkSzerintetek melyikkel nyernék nagyobb teljesítményt ha ezzel hajtanám meg a robogó motort vagy ha megépíteném hozzá generátort(ami az oldalon a pdfben van). Csak sajnos majdnem 300euroba kerulnek ehhez a mágnesek.
Egyébként fordulatszámot hogy mértek? Csak saccperkábe, vagy van rá profi módszer?
A nagyon alacsony fordulatot,ugy 100 per minutáig,lehet szemre is,mondjuk számolsz fordulatot 10 Mp-ig ,és beszorzod 6-tal,Igaz ehhez egy kis gyakorlat is kell.A másik,sokkal precizebb modszer,lehet venni impulzus számlálót,és illesztesz rá egy optikát,ami egy,a tengelyre festett vékony fehér csikot számolgatja.A kerékpár km ora erre tökéletesen megfelel,megfelelö átalakitással,adaptálással.Persze lehet sok pénzért profi fordulatméröt is venni,de ehhez már minim gyártulajdonos kéne legyél.Nagyjábol kb. ezek lennének a fordulatmérő lehetöségek házilag.
Szia.
Nekem kerékpár sebességmérő a fordulatszámmérőm. Az egy fordulattal megtett távolságot kell megadni mm-ben ezeken.(Tesco-999Ft) Csináltam hozzá egy úgymond tik-takkolót. Így nem kellett körbeforgatnom csak oda vissza mozgatni, úgyis csak az impulzust veszi. A mágnest az érzékelő előtt másodpercenként mozgatva(TIK_TAK)addig állítottam a megtett út adatát amíg a készülék 6,0km/h mutatott. Ezt vettem 60 ford/perc. Így 999-ig tudom mérni a fordulator(99.9) Sztem ez a legegyszerűbb és legolcsóbb. A kép a TIK-Takkolóról.
Szia.
Nekem megvan hozzá a gyári 5,5-ös áttétel is. A 2500-as fordulathoz a szélnek csak 450-500-al kell forgatnia. Én mértem mér 600-at is viharban. Az átlag 150-és 300-as fordulat. Ami az áttételen keresztül 750-1600 körül van a motoron. Erre a tartományra terveztem építeni, és nekem két motorom van sorba kötve. Tegnap megpörgettem fúrógéppel 24V-os 10W-os halogénnel. 300-as fordulaton 40V is volt a kettön.
Ugye bordásszíjas az áttétel?
Mert a láncos ide nem az igazi. Nekem is kb 1:5,5-ös áttétel van a gépen. Sajnos 4 szénkefe elég erősen megfogja... De most is termelget,mert fúj a szél elég jól. Nekem is kerékpár kilóméter óra van ford szám mérőnek. Felragasztasz a tengelyre egy mágnest,és kész Semmi más átalakítás nem kell.
Fixre szerelve a kerékpár sebességmérő a legjobb.
Viszont a komolyabb mérő se horribilis. Nekem ilyen van.Bővebben: Link
Enyém ilyen.
Alul az R mellett jobbra írja ki. De addig állítgattam,míg a km/ó számláló is az RPM-nek megfelelően mutat.Igaz nem 100%-os az egyezés. De leolvasás szempontjából előnyösebb a sokkal nagyobb méretű szám
A kerékpár kilométerórába a kerék átmérőnek 0,531 métert kell beütni, és a fordulat/perc-et fogja mutatni (a tizedes jegy egésznek számít).
Érdemes lenne két érzékelőt rákötni kapcsolóval úgy, hogy az egyikkel a szélgép fordulatát mérje, a másikkal meg egy pillepalack forgóból megcsinált szélsebesség mérőt (természetesen nem egyszerre).
Mivel,szerencsére,nagyon sok féle fordulatmérő van,ráadásul egyre könnyebb a hozzájutásuk,csak izlés,és alkalmazás kérdése,milyet válasszunk.Igy pl.ha a már meglévő tornyra szerelt generátort akarjuk mérni,akkor,természetesen olyat válasszunk,aminek a kijelzö része,lehozható a toronybol,pl.kerékpár km.ora.A fene se fog a toronyba mászkálni,ha a fordulatra kiváncsi,ha csak nincs kéznél egy fürge unoka,akinek élvezet lenne a toronyba mászás.Másfelöl viszont,bent a mühelyben,sokkal elönyösebb pl.egy ilyen kis,lézeres kézimüszer.
Itt most felteszem az 1 fázisú fáziskapcsoló elvi rajzát,ebben a lényeg,hogy a relé csak akkor fog kapcsolni,amikor a két trafón egyfázisban lessz a váltoáram.Ezt még a teljesség igénye nélkül vázoltam.Majd a napokban még részletezni fogom,de most megjőttek a gyerekek,és a jó kis unokák.(csak az őrdőg rossz).Ugyhogy a mai netezésemnek (és nyugalmamnak)lőttek.
Bocs!.A feltevés lemeradt.Most potolom.
Az egyik bordás szíjas a másik láncos.
Azért tartottam meg a láncost hogy ha felhasználom a roller fékrandszerét (lásd az előbbi képen a tengely véget) akkor az megfogja szélviharban ha úgy döntök hogy előre leállítom de még nem csináltam meg. Ez csak ideiglenes összeállítás.
Enyém több mint 1 éve működik,nincs rajta fék.
Csak széllökés elleni védelme van. Eddig elégnek bizonyult.
Sziasztok. Bocsi,hogy bele pofátlankodom a társalgásba de szeretnék egy pici segítséget . A problémám GANZ 24v 160a három fázisú kocsi generátor,trafóval együtt tehát komplett a berendezés. A készüléket 1970 ben gyártotta a ganz kizárólag a mávnak,de a bekötés illetve semmi rajz v. jelmagyarázat nincs hozzá. Annyit tudok,hogy a dunántúlon sok ehez hasonló generátor dolgozik (házilag készített) vertikális szélgenerátoron. 1szélgenerátort már építettem,állandó mágneses. Viszont ez gerjesztő tekercses. Ha esetleg valaki tudná a megoldást nagyon megköszönném. Emil.: htgjav@gmail.com Tisztelettel Billig.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |