Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektronikában kezdők kérdései
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal!
- Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni!
- És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Lapozás: OK   1322 / 4000
(#) DJanosi válasza janikukac hozzászólására (») Máj 7, 2011 /
 
Na akkor elmondom én hogy szoktam a hibát kiküszöbölni !Magamhoz veszem a multimétert diódavizsgalóval megnézem hogy nincs e szakadás valahol !Mindent jó polaritással kötöttem be a lábkiosztásom jó e?Ha pedig ezek rendben vannak akkor cserélgetem az alaktrészeket!
(#) janikukac válasza kadarist hozzászólására (») Máj 7, 2011 /
 
Most szétkaptam mint üzbég paraszt a gombos harmonikát és rájöttem nem is a táppal van a baj. A voltmérő a vacakos. Egyszerűen ugárltatja a feszt az elemmel is. De miért? Szerintem az lehet a baj, hogy a stabkocka dögledezhet. Két 7805 van rajta egy olyan bordán, amit én csináltam, és úgy készült, hogy egy 10*5mm-es lemezt félbehajtottam. Elég vékony, 5 mm max félbehajtva, meg jó gyorsan melegedik a lemez. Már fél perc után eléggé langyos. Bár lehet nem ez a baj, mert a kijelző fenyéréje okés.
(#) DJanosi válasza janikukac hozzászólására (») Máj 7, 2011 /
 
Mik derülnek ki A 7805 szokott melegedni
(#) donvarga hozzászólása Máj 7, 2011 /
 
Sziasztok! Van egy PA 2040 típusú lemezjátszóm. Az erősítője nem működik. Az egyik kondenzátor úgy néz ki mint egy elem, ami folyt. Ellenállást mértem rajta és 3 kondin sem mutatott szakadást. A lemezjátszó mínusz fokokban volt tárolva. Valahol olvastam, hogy a fagy is tönkreteszi ezeket az elektrolit kondikat. Elképzelhető, hogy a hideg miatt mentek tönkre? Illetve tönkre ment, ha nem mutat szakadást? A kondik Frolyt márkájúak. Az van rárva: +elyt 1000/40. Gondolom ez 1000 mikroF és 40V. Nézegettem online áruházakban elektrolit kondikat, de nem láttam csak 1000/35 vagy 1000/50-eset. Gondolom az 1000/50 az mehet bele.
Erősítsetek, vagy cáfoljatok. Nem csináltam még ilyet.
(#) qvasz2 válasza donvarga hozzászólására (») Máj 7, 2011 /
 
Természetesen jó bele az 50 voltos is, ha elfér. Nem kell ahhoz még hideg se, hogy egy régi elkó elpusztuljon. Az, hogy szakadást nézegetsz, nem sokat ér, még saccra sem jó. Amúgy a jó elkó sem szakadás, hanem töltődik egy darabig. (ha viszont feltöltött kondira sikerül rámérni, akkor vége lesz a multidnak!) Ha nincs megfelelő kondi mérőd, akkor érdemes mindet cserélni, nem nagy összeg.
(#) donvarga válasza qvasz2 hozzászólására (») Máj 7, 2011 /
 
Kösz a választ. Még annyi, hogy mit jelent a vásárlandó kondi mellett ez "LOW ESR & IMP."?
(#) qvasz2 válasza donvarga hozzászólására (») Máj 7, 2011 /
 
Az kapcsi tápba kell, alacsony a belső ellenállása, ide felesleges, mert jóval drágább.
(#) hapro hozzászólása Máj 8, 2011 /
 
Van a történetben egy kártyaolvasó, ami jelen esetben lényegtelen hogy azonosítja a kártyákat.
A kártyaolvasóról az az információ van, hogy "only DC9V"
azaz csak 9VDC. 9V-os dugasztápot beszereztem hozzá, amiből alapban 14,4V jön ki. Ez trafós dugasztáp. A gyártó cég szerint ennyit bőven kibír! és tesztelték is ilyen feszültségekkel is. Így nyugodtan használtam erről a tápról a kártyaolvasót. Működött-működik is rendesen.
Be kellett szerelni mégegy ugyanilyen olvasót egy másik helyre, amihez nem volt trafós dugasztáp, hanem egy kapcsolóüzemű dugasztápom volt csak hozzá, ami 12Vdc-t tud. Ebből a 12V DC stabilan 12V. (gondoltam, ha a gyártó azt állítja, hogy 14,4V még vígan jó hozzá, akkor a 12V DC is "vígan" jó lesz hozzá) Míg a dugasztáp 14,4V DC-je ugye terheletlenül 14,4V, és mindössze 300mA terhelhetőségű, és elvileg a 300mA mellett adja le a 9V DC-t. A kártyaolvasó néhány milliampert fogyaszt csak, így nincs akkor feszültség esés, hogy elérje a 9V-ot...
Akkor most jön a kérdés...a kapcsolóüzemű dugasztáp adhatott-e túlfeszültséget a kártyaolvasónak, ami kis ideig működött, aztán meghalt?
(#) zolika60 válasza hapro hozzászólására (») Máj 8, 2011 /
 
Sajnos igen. A két dolog nem egészen ugyanaz. A trafós táp feszültsége terhelés alatt erősen csökken, a kapcsitápé pedig mindig állandó. Terhelve is mérted a trafós tápot? Hány voltos olyankor?
(#) hapro válasza zolika60 hozzászólására (») Máj 8, 2011 /
 
Nem tudtam mérni, sajnos nem állt módomban felszerelés hiányában. És pont ugyanerre gondoltam én is, sajnos csak utólag... Akkor ezt jól benéztem. Ha legközelebb megyek akkor mindenképpen viszek műszert, és mérek.
(#) doomkiller hozzászólása Máj 8, 2011 /
 
Sziasztok! Az lenne a kérdésem, hogy egy tranzisztor emitter-ellenállásának a teljesítményét úgy kell kiszámolni, hogy az ellenálláson eső feszültséget szorzom a rajta áthaladó árammal?
(#) john94 hozzászólása Máj 8, 2011 /
 
Hello!

Elég régóta forrasztgatok,de erre rákérdezek,mert gyakori probléma:

A pillanatpákán lévő réz hegy(magamnak hajlítom réz drótból), mindig megfeketedik és veszít a hőjéből,mert gondolom a "korom" elszigeteli.

Ti szoktatok valamit a hegyre tenni?
Vagy ti,hogyan oldjátok ezt meg?
(#) kadarist válasza john94 hozzászólására (») Máj 8, 2011 /
 
Időnként le kell takarítani és persze állandóan ónozott állapotban kell tartani.
(#) john94 válasza kadarist hozzászólására (») Máj 8, 2011 /
 
5 percenként tisztítom le a hegyet.
És az ón rá sem tapad a hegy végére,hanem egyből leesik róla.
(#) lapose válasza john94 hozzászólására (») Máj 8, 2011 /
 
Valószínű hogy a hegy hossza és/vagy az átmérője nem megfelelő a pillanatpákához, ezért az durván túlmelegszik.
(#) john94 válasza lapose hozzászólására (») Máj 8, 2011 /
 
Rakjak rá hosszabb hegyet és akkor elvileg jó lessz??
(#) lapose válasza john94 hozzászólására (») Máj 8, 2011 /
 
Nálam a Cseh pákánál a 11cm-es hossz vált be. Ezt kell kettéhajtani, a fület megcsinálni a végére.
(#) David.zsombor hozzászólása Máj 8, 2011 /
 
Sziasztok Egy L298 as H híd ic 5V-os bemenetére adhatok 3.3V ot? és mi az a Current sensing láb?
(#) lapose válasza David.zsombor hozzászólására (») Máj 8, 2011 /
 
Szia!
Az adatlapban benne van, hogy melyik lábára mekkora feszültséget köthetsz. A current sensing láb a híd áram mérésére szolgál.
(#) john94 hozzászólása Máj 8, 2011 /
 
Köszönöm szépen a segítő válaszokat!

(Közben hazajött Apám és azt mondta,hogy régen forrasztózsírt használtak erre a célra,lehet kipróbálom.)
(#) David.zsombor válasza lapose hozzászólására (») Máj 8, 2011 /
 
Tudok angolul csak érdekelne hogy mire jó. sokszor le van kötve a földre.
(#) lapose válasza john94 hozzászólására (») Máj 8, 2011 /
 
A forrasztózsírral vigyázz, mert némelyikben aktív adalék van, ami nem tesz jót a panelnek, vagy az alkatrész lábaknak.
(#) lapose válasza David.zsombor hozzászólására (») Máj 8, 2011 /
 
Arra jó, hogy túláramvédelmet tudsz vele csinálni az áramkör részére.
(#) David.zsombor hozzászólása Máj 8, 2011 /
 
Ahha. És az enA és enB re kell adni a pwm jelet? vagy a 4 in közül valamelyikre?
(#) lapose válasza David.zsombor hozzászólására (») Máj 8, 2011 /
 
Katalógus 6. oldal.

L298.gif
    
(#) David.zsombor válasza lapose hozzászólására (») Máj 8, 2011 /
 
Ezt tudom. De akkor ezeket a lábakat kell PWM-el vezérelni?
(#) lapose válasza David.zsombor hozzászólására (») Máj 8, 2011 /
 
Ezt írtad:

Idézet:
„Ezt tudom. De akkor ezeket a lábakat kell PWM-el vezérelni?”

Ezek szerint nem tudod. Több megoldás is lehet, attól függ, hogy az üzemmódok közül mennyit, és milyen módon szeretnél használni. A legegyszerűbb, ha a C,D lábakkal kiválasztod az üzemmódot, és az engedélyező bemenetet vezérled PWM jellel. Bár tegyük hozzá: Ezt az IC-t nem feltétlenül PWM vezérlésre találták ki.
(#) David.zsombor válasza lapose hozzászólására (») Máj 8, 2011 /
 
Tehát: Akkor a 4 in lábbbal a motorok ki/be kapcsolását vezérlem az enable lábakra pedig adom a PWM-et? Vagy az jobb ha az en lábakat felhúzom az 5V ra és a PWM-et a 4 láb közül mindig a megfelelőre adom?
(#) lapose válasza David.zsombor hozzászólására (») Máj 8, 2011 /
 
Az attól függ mit szeretnél, illetve milyen vezérlő jeleid vannak. A 2 in bemenetet is mindenképpen vezérelni kell, és az engedélyező bemenetet is. Ha nem akarsz minden üzemmódot használni, pl. csak egyet, akkor a 2 in bemenetet kötheted fixre, az en bemenetet pedig vezérelheted PWM jellel. Ha több üzemmódot, vagy léptető motort akarsz vezérelni bonyolódik a helyzet.
(#) David.zsombor válasza lapose hozzászólására (») Máj 8, 2011 /
 
Jó most elolvastam fizikus cikkét is és összeállt a kép. De ha az en bemeneteket nem akarom majd használni akkor felköthetem a +5V ra? Mert egyelőre elég lesz nekem olyan progit írni ami csak simán ki be kapcsolja a két motort.
Következő: »»   1322 / 4000
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem