Fórum témák
» Több friss téma |
De azért meg lehet gyújtani a gázt a kimeneten, ugye? Mert ez egy kicsit furcsa, hogy a több ezer fokos plazmától nem robban be.
Sokkal jobb hatásfokról pedig nincs sok értelme beszélni mint az elektrolízises esetben, mert akkor megint az örökmozgó esete áll fenn. A plazma sokkal jobban melegíti a vizet, főleg, hogy még fényt is ad a környezet felé. Üzemeltetnéd 5 percig, az az üvegedény olyan forró lenne, hogy szét is repedne szerintem.
Szuperül puffog, nem gyullad be magától és nem igazán látom okát, mert cellás kezdetlegessel már többször megesett magától. Ezért nem használok üveget edényként. A hatásfokkal kapcsolatban: én nem tudok még mérni, de ha hihetek Naudinnál látott videónak (talán Bingofuel) - szóval ők egy agregátort százba hajtottak mondjuk kb. a keletkezett durranókeverékkel, arról hajtottak egy heggesztőtrafót ami táplálta a vízbontójukat. Ez elsőre teljesen képtelen, de vagy csalók, vagy túl drága lenne és tudnak jobbat...
Tényleg érdekes hogy a plazma nem gyújtja meg...
Közben én is haladtam: PWM nélkül beszereltem egy 30A-es relével. Visszaégés gátlót azért teszek az útjába a közeli jövőben. Amit tapasztaltam, a fordulat ha 1500-on van és bekapcsolom a HHO-t 1700-ra emelkedik, ez bő 10% körül van, hallható, mérhető. Kíváncsi leszek hosszú úton mit tud. Alapból 6.5 litert eszik a kopott motor, ha nem hajtom 6.0 körül. Apám nagyon kételkedik a dologban, de tegnap közölte, hogy harapós lett a zsiga, 80-tól komolyan érezhető különbség volt Külön tetszik, ha bekapcsolom, lehalványul a fülke világítás
Egyik ismerősöm szerint a szén/grafit is gőzt termel, illetve bont vizet, azonban nem csak HHO keletkezik, hanem egy szénhidrogén is, metán. Emiatt is fogy a rúd, tehát itt tulajdonképpen 2 üzemanyag van. A plazmában pedig a HHO nagy része rögtön el is ég, így rontja a hatásfokot. Tehát nem mind HHO, ami keletkezik, ezért tűnik soknak.
30A ki csit túlzás a paripának feleis elegendő és ígyis tökéletes . Próbádki !
Hm, metán mellett/helyett nem szénmonoxid képződik?
Én is utánakotortam ennek a vízbontásnak és amit találtam azt "Brown's gas"-ként említik. Az az érdekes, hogy a megfigyelések szerint atomos hidrogén és atomos oxigén van jelen a gázban, emiatt nagyobb a térfogat (a gázállandóból adódik). Ezek nem rekombinálódnak, nem alkotnak molekuláris gázt, így amikor meggyújtva elégnek végül, több hőt termelnek, nagyobb kimeneti energiát adnak - nem fordítódik energia az újbóli atomokra bomlásra. Hm, érdekes.
Szia!
A különböző áramirányok miatt írtam ( 14.4V...0V...14.4V ) , hogy nem kellene közösítened a turbó lemezeket. Anno javasoltam egy kapcsolást DRY cellára átkötő kábelekkel, egy tömbre működött is, de ha már több azonos szekció volt egymás után elektromosan bekötve, az egész egy közös elektrolitban, drasztikusan romlott a gázhozam. DRY cellás bontónál nem előnyös, hogy minden cella azonos elektrolitban dolgozik. Pici kitérő. Az akkuval példálóztál, az ólom akku általában 3 vagy 6 cellás a kapocsfeszültségétől függően. Minden cella külön - külön elektrolitban anód és katód lemezekkel dolgozik, nincs neutrális lemez. Pl. 2db 12V-os akku párhuzamos kapcsolása nem szerencsés, mivel az egyik akku belső ellenállása X ohm , a másiké pedig Y ohm . Az egyik akku kapocsfeszültsége 12.X V , a másiké 12.Y V , a gyengébb feszültségű akku lemeríti a jobban töltött akkut is. Régi Ford Tranzit, 2db egyforma kapacitású Motorcraft 12V-os párhuzamos kapcsolású akkuval szerelve, de csak az egyik akku rossz, mégis párban illik cserélni. Az alap soros cellás kapcsolású bontó áramfelvételét elektronikával figyelve, menet közben több azonos cella is sorosan bekapcsolható. Nem olyan precíz szabályzás, mint a PWM, de magasabb külső hőmérséklet mellett könnyebben melegedő elektrolittal fokozható a gázhozam. Vízhűtéses motornál lehetne kezdeni valamit a stabilabb hőfokú hűtővízzel, mint a vízbontó vagy csak az elektrolit melegítő, szinten tartó... Kapásból több azonos cella lehetne elektromosan sorba kapcsolva ugyan arra az áramerősségre. Télen is hatásos A kipufogó gázok felesleges hőenergiáját is érdemes lenne megcsapolni. A leömlőre épített hőcserélővel kevés vízpárát lehetne hevíteni. Az üzemanyagok Vapor finom porlasztós keverékképző utáni hevítése is fogyasztást csökkent, mivel gőzeiben már tökéletesebb a levegővel keveredés, és az égés. A normál karburátor, de még a benzinbefecskendező sem képes az üzemanyag tökéletes elgázosítására, máris a hengerben van az üzemanyag, gyors kompresszió, és a gyújtószikra sem várja meg, míg minden éghető anyag tökéletesen elgázosodik, keveredik. Nagyon kevés az idő a munkaütem alatt a tökéletes égésre! Lehet a gyári gyújtásrendszert tuningolni, magasabb gyújtófeszültség nagyobb gyertyahézag, plazmagyújtás alkalmazása. A kipufogó gázok feles hőenergiája és a gyújtás jobban foglalkoztat, mint az elektrolízises vízbontás.
Ezért örülnék, ha már legalább néhány percig üzemelne - ki lehetne próbálni motorban, a fordulatszám már mondana valamit, jó lesz-e.
Szia,
Gyújtás ügyileg én is próbálkoztam, a kondis rezgőkör most is rajta van a paripán, 2-3 brutális szikrát ad, meg 10-20 olyasmit mint egy zsiguli alapból, persze ezt mind egyszerre, de a plazmás dologtól nagyon messze van. 25kV 250pF a kapacitás gyertyánként. Megépítettem, bedobozoltam a Farkas féle inverteres gyújtást, na az brutális, plazmás, de még van a kocsin átalakítani való, ezért pár hetet várat magára az éles próba. A rezgőköröshöz képest is hatttttalmas nagyságrendekkel nagyobb szikrát produkál, konkrétan bele sem lehet nézni mert vakít, és ezt mind 1µF kapacitással A HHO azért érdekes téma, mert rögtön mérhető azt a 25-30 ampert meg nem sajnálom tőle 100-as tempónál éppen csak a pedálhoz ér a talpam.
Szia!
Emlékszem, nyűglődtünk is rajta egy sort, ha jól emlékszem. Ami azt illeti, részben igazad van, csak gondolom az egyszerűség és a könnyen megvalósíthatóság az, ami az ilyen bontóknál nagyban számít. Amikor javasoltam valakinek, hogy tessen szépen minden cellához (egységhez) külön PWM-et használni, vagyis egyenként vezérelni, akkor rögtön megkaptam a magamét, hogy minek, ha így olcsóbb! Tudom. Azt is tudom, hogy nem szerencsés eleve a dolog, sokkal jobb lenne, ha mondjuk 6 lemezes bontókat építgetnénk és azokat külön-külön PWM-ekkel hajtanánk. Hiszen én írtam azt is, hogy mi a különbség közöttük úgy elektromosan, mint gázhozam szempontjából. Amit mellékeltem rajzot az persze nem egészen ad választ ezekre a dolgokra, de bevallom anyagiak híján egyenlőre biztos nem tudok megvalósítani a 4 db. 6 lemezes bontót, hogy megmérhessem a különbséget! Lehet, hogy igazad van benn, de ha neked van 4 egyforma bontód ilyesmi kivitelben és mondjuk 4 db PWM-ed is amiknél egyforma áramokat lehet beállítani egységenként, akkor az összehozott gáz kimeneteken tudnád mérni a különbséget. Más. Az akkuknál sajnos nem nagyon vannak tekintettel ilyesmire, mert vegyél példának egy laptop akkucsomagot. De ez nem ide vágó téma, ez OFF volt! Ami az utolsó dolog, a kipufogó hőjének a hasznosítása az már kacsolódhat ide, jó dolog lenne, de főleg a másik mellékletem szerinti megvalósításban. Ez is OFF, de van köze hozzá, mégpedig nem is akár mennyire! Lapozz a Pantone oldalakra!
A GEET fűnyírónál szépen működik és szinte filléres, mondjuk ahhoz, de hogy egy 80LE-s kocsit is elvinne, hááááát legfeljebb picit rásegít, de ennyi hely nincs egy mostani autóban főként hogy messze kell legyen a mágneses dolgoktól, ami a generátor miatt elég macerás sajnos
Szia!
Egy kicsit alaposabban kellene az oldalakat nézegetni! Kamionok, munkagépek és hatalmas szerkezeteket működtető motorokat alakítottak át és működik! A mágneses tértől való távoltartást nem tudom honnan veszed, mert hasonló rendszerek vannak, mint ez és ott még az a bizonyos polarizált rúd sincs beépítve! Az szerintem megint csak egy kis félrevezetés lesz, hasonlóan, mint az autós fogyasztáscsökkentők a mágnesekkel! Kamu! A lényeg az, hogy a meleg kipufogógáz egy részével működtetnek egy buborékoltatót, amiben mondjuk benzin-víz keveréke található, de lehet mint láttuk bármely szerves anyagok oldata is, majd a forró visszavezetett kipufogógáz felmelegíti szépen ezt a keveréket és visz magával benzingőzt és vízgőzt, amit a hosszanti hőcserélőben még tovább melegít! Egyedül a szabályzásának a korrekt megoldása és az indításkori + üzemanyag bejuttatása (hidegen nem működik rendesen a buborékoltató!) várat még magára - remélhetőleg majd egy magyar megoldja, mint annyi minden más dolgot! Sokszor nem is pénz kell hozzá, hanem hozzáállás, ész és az , hogy ne tegyék el láb alól, ha kitalál valamit! Ja, meg az, hogy ne kelljen majd megvenni a technológiát külföldről, mert itthon nem kell, mert nekünk mindenből annyi van, hogy csak úgy szétszórjuk a világban! Ennyi! De azért még annak a lehetőségét is fenntartja, hogy mindehhez HHO-t vezethessen bele a rendszerbe, tovább növelve az égés hatásfokát. De mindezt miért is írtam, mert ugyan OFF az egész, de ha ennyire kevés benzin is elég egy motor működtetéséhez, pedig Otto motorról van szó, akkor a mostani karburátoros, vagy befecskendezős rendszerek még mindig sokszoros mennyiségű üzemanyagot juttatnak a hengerekbe, mint amennyi kellene! Ezen is el lehetne gondolkodni, hogy ez vajh' kinek az érdeke?
Hát igen a benzin mennyiség kérdése az elmúlt 40 év alatt nem változott, némely mostani "modern" autó többet eszik mint egy 40 éves zsiguli... nem érdek az üzemenyag fogyasztás csökkentése, ha meg veszel egy hibrid Toyotát (7liter / 100km női vezetővel 2.200ccm) ott is csalódni fogsz, vagy egy Blue Motiont (4 liter gázolaj), bár az tényleg keveset eszik, viszont nem is megy...
A GEET-nél igazad van, de a polarizált "mágnes" rúdra egy forgó generátor nincs túl jó hatással hosszú távon, bár ettől működik, és egy fűnyírónál nincs is túl nagy mágneses tér, de már egy aggregátorban van némi mágneses mező, bár a távolság ott sem nagy gond, de egy autó motortere meglepően zsúfolt mostanában. Visszatérve a HHO-ra, lehet érdemes lenne melegíteni, egy próbát megejtek én is a közeljövőben, miután hidegen kipróbáltam legalább 1.000km-en keresztül. Kis érdekesség, amit nem értek a leírások alapján, az 5%-os töménységű elektrolitot. Nekem kb 1%-os most, és így is 30A az átlag áramfelvétele közvetlenül aksiról.
Szia!
Változatlanul csak ismételni tudom önmagam: "Az elektrolitban a KOH, vagy NaOH az ionos vezetést hozza létre. Van persze egy bizonyos hígítás, amikor már sokkal kisebb mértékben vezet, és van egy olyan töménység, ami felett már nem vezet jobban. Ez cca. 30%. E fölé nem is érdemes menni, mert csak romlik a hatásfok. Az, hogy 3, vagy 5%-os az oldatod csak kicsit befolyásolja a dolgot. " A 3 semleges lemezzel felépített bontódban én inkább azon csodálkozom, hogy csak 30A az áramfelvételed közvetlen az akkura csatlakoztatva! Többnek gondoltam! Kíváncsi lennék már egy mérési adatodra, hogy mekkora a bontón mért feszültség (nem az akkun, közvetlen a bontón a két sarun!), áram, és mennyi gázt termel! Ez a három érték már valamit mondana, még akkor is, ha csak PET palackos a mérőeszköz! Az MMW értéket gyorsan ki lehetne számítani. Ez a vesszőparipám, mert a "sok buborékot nyomott", "elalszik a lámpa, ha bekapcsolom", "alig kell nyomni a gázpedált" és "megy mint az állat" kategóriát sajnos nem tudom egyetlen általam ismert mértékegység rendszerben sem értelmezni! Ezek olyan nesze semmi, fogd meg jól adatok, amiket szerintem akár nem is kellene közölni. Amikor mész egy autóval, akkor is a kilométer órát, a fogyasztásmérőt, az olajnyomás mérőt és ki tudja miket figyel az ember! Nem igen meggyőző pl. a rendőrbácsiknak sem az, ha azt találod mondani, hogy én nem gyorsan mentem, alig nyomtam a gázt! A 30-as táblát meg nem láttam, mert az utat néztem! Valami ilyesmi ez is. Ha már információt akarok közreadni, akkor adjam pontosan, azok szerint, amiket mérni szoktak, vagy egyáltalán mond is valamit másoknak! Ne vedd sértésnek, de ezt nem is csak Neked szánom, hanem mindenkinek, aki magára veszi! Akinek pedig nem inge, annak gatyája!
Nem keletkezik nagyobb energia, csak melegítéskor a HHO égése valamiért katalizátorként működik önmaga, és nagyobb hőt képes létrehozni, mint amennyi a saját égéshője. Talán 800 fok ha van a lánghőmérséklet, de a samottport nekem fehérizzásig hevítette. Persze ez nem jelenti azt, hogy nagyobb hőmennyiséget ad le, csak magasabb a hőmérséklete, és elég jól koncentrált. Na meg tiszta, és ez az egyik legnagyobb előnye.
Nekem keményforrasztáshoz, illetve üvegforrasztáshoz kell majd, nagyjából 500W-1kW-al már ez kivitelezhető. Egyébként most támadt egy ötletem, hogy lehetne sima elektrolízis cellát úgy zsugorítani, hogy a gáztermelési képessége ne változzon. Na ezt majd vizsgaidőszak után meg is vizsgálom.
A többlet, a magyarázat szerint, abból van, hogy nem kell még egyszer széthasogatni a molekulákat, hanem egyből víz lesz.
Megkeresem az oldalt, ahol ezt olvastam, aztán belinkelem. Mert emlékezetből nem biztos, hogy pontos vagyok minden részletben. És mint tudjuk, az ördög lakcíme: Részlet utca... Idézet: „Egyébként most támadt egy ötletem, hogy lehetne sima elektrolízis cellát úgy zsugorítani, hogy a gáztermelési képessége ne változzon.” Szerintem egyszerű: adj az elektrolithoz mosószert. És a készülék összemegy a mosásban, mint a samunadrág!...
Szóval PWM-el jobb a hatásfoka a vízbontásnak? Cellának milyen anyagot ajánlotok?
Idézet: „Szóval PWM-el jobb a hatásfoka a vízbontásnak?” Bővebben: Link Ezt a kérdés hányszor szándékozod még feltenni?
Szia!
Az elektromos áram velejárója a mágnesesség. Ahol áram folyik, ott mágneses erőtér is ébred, az áram irányára merőlegesen. 20A áram 6 lemezes bontón komoly mágneses erőteret produkál. Az azonos irányú áramok vonzzák egymást, az ellentétes irányú áramok taszítják egymást. Ahol csak anód és katód elektródák vannak ott az áram irányok változtatásával ( az elektródák betáplálása ) el lehet érni, hogy az egymás mellett levő elektródák mágnesesen is vonzzák egymást. Taszítás esetén sokkal erősebb mágneses erőterek ébrednek. Neutrális elektródáknál lehetetlen az áram irányát tetszés szerint változtatni. 21 lemezes változatnál a betáplált 20A áram eloszlik, jobban, mint a 6 lemezes bontónál, de a 4 x 6 lemezes bontó nem azonos a 21 lemezes bontóval! Az 5A áram jóval kisebb mágneses teret fog maga körül kelteni. Ezért kevésbé melegszik a 4 x 6 lemezes bontó, mint a 6 vagy 21 lemezes.
Szia
"a mostani karburátoros, vagy befecskendezős rendszerek még mindig sokszoros mennyiségű üzemanyagot juttatnak a hengerekbe, mint amennyi kellene! Ezen is el lehetne gondolkodni, hogy ez vajh' kinek az érdeke?" Érdekes dolgok ezek, a régebbi modellek rendszeres javítást igényeltek, ma bizonyos típusok fődarabjai akár 200000km-ig is képesek javítás nélkül működni. Ezt meg tudják oldani, de komoly fogyasztáscsökkentő és környezetbarát technikák valahogy mégis kimaradnak, pedig nagyban legyártva és gyárilag beépítve sokkal olcsóbb lenne. Azt rebesgetik, a gázolaj árát drasztikusan emelni fogják, mivel nyugaton az eladott új autók 51%-a Diesel motorral kel el. Érdekes. Minél több adót beszedni, csak ez a fontos. Technikailag 100% képesek lennének az autógyárak komoly fogyasztáscsökkentést elérni, de így vagy úgy biztos lehetetlenné tennék az üzem működését. A járművek rengeteg mozgási energiát füstölnek el hővé. A kötött pályán lenne a legegyszerűbb visszatáplálni ezt a komoly mozgási energiát. Megvették a méregdrága Siemens mozdonyokat, mégse használják ki, pedig alkalmasak rá! Amelyik mozdonyvezető használja, az használja, amelyik nem az nem. Dúskálunk az energiában, van mit elfüstölni bőven!
Sziasztok!
Ma sikerült csiszolástechnikai üzletben vennem 000-ás fémgyapotot. Sajna csak otthonvettem észre, hogy rozsdásodik, az anyaga nem saválló. Másnak is ilyen, vagy sikerült már megint mellényulnom?
Plazmás. Hirtelenmód kipróbáltam mit tud mondani egy kétütemű. Ahogy kapott a keverékből csökkent az alapjárat.
Egyszerűen a levegőhöz tettem és arra számítottam, hogy kissé felpörög, nem értem miért nem így történt. (Szegény, vagy dús, vagy máshova vagy máshogyan kéne bejuttatni? Vagy hosszabb üzemidő magasabb fordulaton mutatna eredményt?) plazmásan gáz kétüteműbe
Szívemből szólt és szerintem szépen moderált. Kérlek, tudtok fórumot ahol akár keményebben is kimondható?
Szia!
Gyengélkedő 19 éves kétütemű motor kísérleti két cellás vízbontóval kb. 0.45 órás használat után brutálisan bevadult, 25-ös keverékkel semmit nem füstölt, pedig ásványi Arol2T volt a motor olaj. Akkor még úgy gondoltam ez az idő ( kb. 0.45 óra ) a motortisztuláshoz kellett. 1 év múlva véletlen folytán szétszereltem a motorját. A dugattyú tető vastagon korom koksz lerakódással volt tele ( 19 év tökéletlen égés ) és a hengerfejen is volt bőven ( a motor nem tisztult ki, mégis idővel bevadult a vízbontótól ) . A motor belső szerkezetén sehol sem volt rozsda, az alu részeken sem volt elváltozás ( szódabikarbóna és esővíz volt az elektrolit a vízbontóban ) . Motor új dugattyú gyűrűket és új főtengely szimeringeket kapott, karburátor rendben, gyújtás szintén, motor mégse indul. A kipufogót, ami már nem volt büdös, eltömítették a darazsak két helyen is, 19 évig olajos büdös volt, addig kerülték. A tiszta égésterű motor bejáratása alatt ( 7 - 8 óra ) kapott nagyobb méretű és teljesítményű hideg vízbontóból is jóval több gázt, de nem vettem észre hatalmas változást. Közben építettem rá mini plazma kondenzátoros gyújtást 100pF 30kV gyertya kapacitással. Ez már komolyan észrevehető teljesítményváltozást hozott a padi bejáratáson. Ott volt a több gáz hideg vízbontóból, mégse reagált rá kedvezően a kétütemű motor. Melegedős jóval kisebb kapacitású vízbontótól viszont már 10 perc után megtáltosodik a kétütemű motor. Szerintem a melegedős vízbontó intenzívebb párolgása segít be, finom szerkezetű vízpárával. Pájer Tibor, Ingyenenergiával egy tiszta Földért oldalán "Boldogherceg Wartburgos vízbefecskendezőjét" kíváncsiságból megépítettem kicsiben, egy cellás a bontó. Az anód elektróda spirál egy slagba volt bele húzva ( zárlat miatt szigetelte el ) , a bontó alig vett fel áramot ( hiába tettem töményebb elektrolitot ) , pedig az autóban kb. 13.5V-ról működött! A kétütemű 353-as Wartburg motorja mégis megtáltosodott egy öngyújtónyi lángtól. Kétütemű motor minden főtengely fordulaton munkát végez, de szív is! 2x nagyobb vákuum van a kétütemű motor szívócsövében, mint egy azonos hengerűrtartalmú azonos fordulatú négyütemű motornál. A bemixelt finom szerkezetű ( Vapor ) vízpára volt az égésjavító katalizátor. A víz vákuum alatt hamarabb kezd el forrni, ami szintén rásegített a párolgásra az átszívatott levegővel együtt. A láncfűrészed gyújtása fix, a gáztól javulhat az égés ( vagy… ) , és előbb következik be, minthogy a FH-ra ér a dugattyú. 4T fűnyírónál jártam úgy, hogy a bevezetett gáztól inkább csökkent a fordulat. A kondenzátoros mini plazmagyújtást 100pF 30kV jobban kedveli a benzines 4T fűnyíró motor. Zárt kémcsőbe lúgos elektrolitos vízbontóban termelt gázt vezettem és gázgyújtó szikrával begyújtottam. A gázvizsgáló kémcsőben középen volt egy könnyen mozgó dugattyú, amire az elégő gáz, táguló nyomást fejtett ki. A kémcső fala a gyújtószikra közelében erősen lehűlt ( a hidrogén és oxigén égés közben komoly hőt von el a környezetéből, miközben 1860-ad részére zsugorodik ) , és a belső falon nagyon apró vízcseppek képződtek.
Idézet: „A kémcső fala a gyújtószikra közelében erősen lehűlt ( a hidrogén és oxigén égés közben komoly hőt von el a környezetéből” A környezeti hőből mozgás, áram jó hatásfokkal aranyat ér. Normál körülmények közt a hidrogén és oxigén égése jelentős hőt termel, te az ellenkezőjét tapasztaltad. Talán a termelt gáz más tulajdonságú, mint a palacban árusított oxigén-hidrogén.
Pont ezt olvastam a Brown' Gas kapcsán: az atomos oxigén és hidrogén implóziós "robbanásban" egyesül: 3 molnyi gáz egyesül 1 molnyi vízzé, ami ráadásul jóval kisebb térfogatú (1860-szor kisebb).
Idézet: „Talán a termelt gáz más tulajdonságú, mint a palacban árusított oxigén-hidrogén.” Igen, a palackos verzió molekuláris, a HHO generátor ezzel szemben sok atomos gázt termel. Némi érdekes olvasnivaló.
Egy sematikus rajzot egy PET palackos gázmennyiség mérőről valaki dobjon fel legyen szíves ide, mert amit kreáltam, hát nem a legtökéletesebb sajnos...
Szia!
Tessék parancsolni! Rajzoltam! Lehet, hogy ez sem a legtökéletesebb, de egyszerű megcsinálni!
Köszönöm. Megnyugtatott. Tegnap felindúltságból készítettem egy stabilabb elrendezést, több bikával - persze nem jó és nagyon melegszik (itt már tartottam), de a szikraköz beállítás 1.1v jól vizsgázott. Úgy látom, most következőre már meg kell csinálnom a FET-es szaggatást, hogy legyen üzemidő és a következő "áldozat" egy skoda 120L lesz - ott már tudok előgyújtást állítani.
Nagyon tetszett a darázslakásig tisztulás, várom már, hogy legyen végre hasonló tapasztalatom. |
Bejelentkezés
Hirdetés |