Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Propeller Clock
Asszem egy kicsit félreértettél, és egy kicsit túl is reagáltad.
Volt egy mondatom: Idézet: - csak, hogy egyértelmű legyen, ebben arról csacsogtam, hogy szerintem is könnyebb és gyorsabb kivitelezés szempontjából tekercsen átvinni az áramot. Az írásom többi része is azt a véleményemet támasztja alá, hogy jónak tartom és támogatom az új megoldásokat.„Azt viszont már osztom, hogy egy csúszógyűrűt könnyebb, gyorsabb lenne rárakni.” Bocs.
Az új és jó megoldásokat én is támogatom.
Valóban nem rossz megoldás a csúszógyűrű, de hogy vitelezed azt ki, hogy 2 külön csatornát átvigyél? A tengely lehet az egyik...és a másik? A másikhoz kell legalább valami erre a célra fabrikált tengely köré simuló, de attól elszigetelt másik "fegyverzet", ami a másik érintkező lehetne...na, ezt kéne kivitelezni valahogy És bocs a túlreagálásért, béke van
Hi!
A faterom meg én most keressük a "leghalkabb" megoldásokat. Vannak ennek is bibéi mert sajna ha a por kosz miatt nem mindig érintkezik tökéletesen ezért valószínű h egy kis kondi kell! Ha jutottunk vmire akkor szólok!
Videomagnó fej...
Kisérletek folynak, bár nem én csinálom. Ha vkit megsértettem a hozzászólásommal, akkor bocs!
Vic
A videófejjel rám gondoltám Me azzal csak rossz hírekkel szolgálhatok,de ez még nem tuti ,mert most tekercseltem és azzal is az jött ki mint a videófej belső tekercsével - (a ledek alig világítanak, kondit teszek bele nem müxik, kaninjo szerint kevés az áram :? ) na de ezzel a tekercsel is ez a helyzet de akondit még nem próbáltam habár sztem azzal az a helyzet, ugyhogy szerintem elb***tam a bázis panelját meg mostmár a videófej tekercsét is, úgyhogy most szerezhetek egy másik fejet (kb 3 hete nem volt ) Csak azt tudnám hogy mit rontottam el bázison. ja a tekercsekre 9 V adtam kevés lett volna, a huzalozás 0,45 huzal 72 menet +/-3 (forgórész) menet 54 menet +/-3 menet Na ezek a tuti kérdések??
Hát én aztat mondanám neked source, hogy:
1. Kevés az a 9V...12V sokkal jobban passzolna hozzá (De most tényleg komolyan...az a 3V különbség a LED-eknek pont nyitási feszültség lehetne) 2. Szekunder, tehát a forgórész tekercsének menetszáma az legalább annyi legyen, mint az állórész menetszáma, vagy ha lehet, akkor 10%-kal több Egyelőre ezeket próbáld meg, aztán ha így se jó, akkor jön a további gondolkodás itt a fórumon DE...addig is egy kalappal
Má bocs de 72 54 közül a 72 nekem nagyobbnak tűnik
Eszembejutott valami!
Egy megoldási mód, hogyan lehet DCF77 által vezérelt propeller clock ot gyártani. Úgy, hogy ne kelljen a tápba bele modulálni a DCF jelet, mivel hogy a forgórészen nem lehet a modul... 1. antennának nem szabad mozognia, 2. nagyon nehéz lenne. Most ahogy olvastam a Hall szenzor nevét, bepattant, hogy ezaz! Ez kell nekem! Kell egy elektromágnes, és a forgórészre egy hall sensor! És ennyi! Vélemény?
Khmmm....Egy kicsit bővebben, ha lehet!
Azt értem, hogy mágnes, azt is, hogy hall sensor, de hogy lesz ebböl bitsorozat? (arra gondolok, hogy forgásonként 1 impulzus van csak)
Igen. De viszont többször fordul meg mpenként...
No akkor kell egy tekercs (mondjuk relé-é) meg egy olyan hall elem ami 1 cm-ről és ilyen sebesség mellett is üzembiztosan végzi a rá bízott jelsorozatot...(rövid lesz az idő Topi...de ne legyen igazam)
Van a linktárba egy terepasztalos megoldás, ahol infra ledekkel azonosítja a vonatokat mikor elhúzz felette, lehet ez pl. ide tuningolni !? Nem ... ? Vagy minden Órába egyszer megáll és összehangolja magát
Akár még ezt is meg lehet csinálni. Minden órában megáll egy percre, beszedi a DCFet, utánhúzza magát, és újra indul az óra... Nem is rossz ötlet, és távirányítóval meg azonnali szinkronizálásra tudod kényszeríteni...
Hmmm.. Ez jó...
Lenne egy kérdésem. A tranyók a ledekhez feltétlenül kellenek? Mert olyan kis ideig világítanak a ledek, nem bírná el a pic ezt a terhelést?
Szerintem nem...
Meg ha jól megnézed a rajzot láthatod, hogy a vezérlésnél aktív állapot H szintű és a tranyák kvázi invertálnak (gnd-re húzzák a ledeket) Illetve a ledek tulsó vége nem 5V-on van, hanem a pufferelt tápon. Nem tudom, de én nem kockáztattam, meg szerintem a rövid impulzusok miatt valószinüleg nagyobb áramok folynak... (de persze ez csak találgatás, konkrétan nem mértem)
Mégegy kérdés, a tekercselt trafót nem lehet kiváltani egy sima mezei dc motorral, mert ha egy ilyen motornak elkezdem forgatni a tengelyét, akkor áramot kapok.
Nem igazán értem a technológiai kivitelezést
(hozzáteszem, nagyon leegyszerüsítve: igen használható a mezei dc motor dinamóként...)
Majd teszek fel képet, hogy gondoltam.
hi
nekem is lenne egy kérdésem (lehet nagy baromság), minden tranyó után van egy 82 ohm os ellenállás (kivéve kék led), azt nem lehetne egy naggyal helyettesíteni a +5V elé?
Nem igazán...
Azért nem, mert a kijelzés változik. Hol ezt, hol pedig azt a csoportot kapcsolja a PIC. Tehát pl. az analóg kijelzés esetén csak az analóg mutatók csoportja megy és a digitálisnál vica-versa. (na ezt jólmegaszontam)
Nem teljesen azért nem jó amit vicsys kolléga mondott. A legnagyobb probláma az, hogy így most mindegyik LED-en ugyanakkora áram folyik = egyforma fényerejük lesz.
Ha egy naggyal helyettesíted, akkor az áramon osztoznak a bekapcsolt ledek. Azaz kevés van bekapcsolva akkor kivilágítja a lelkét a led, ha meg pl épp az összes be van kapcsolva, akkor meg alig fognak világítani! nah ezért. Üdv. Topi.
Eztmondom....(csak így érthetőbb-asszem)
Egy kicsit már fáradt vagyok Kösz a helyrerakást
Sziasztok!
Én már régen megépítettem az órát, és működik is, csak nagyon pontatlan, és nem tud rájönni senki, hogy miért. Eleinte a kapcsolási rajz alapján építettem meg. Kvarc+kondi+trimmer kondi. Ez esetben pontatlan volt, és a trimmer kondival nem lehetett állítani a frekvenciát, és a mérőponton állandóan a helyes értéket mértem. Ezután nagy nehezen sikerült szerezni 20Mhz-es kvarc oszcillátort. Ezzel is ugyan azt csinálja: mérőponton jó a freki, de pontatlan. kb 1nap alatt 3mp késés. Már teleraktam 100nF-os kondikkal az egészet, de nem segített ez sem. Idézet: „Már teleraktam 100nF-os kondikkal az egészet, de nem segített ez sem.” Elárulom a titkot. A 100 nF-os kondi lehet, hogy segített volna...ha több, akkor lehet, hogy nagyobb valószínűséggel segít. DE...a 100 nF-os kondiknak is van súlya...ami ha pörög...nem is olyan kis súllyá növekedik...és emiatt a fizikai alaptörvény miatt nem lehet egy pontos órát létrehozni (Lehet, hogy ez hülyeség, de ha a elmétek legmélyére ástok és jóóóó mélyen belegondoltok ebbe...lehet benne valami igazság )
A forgási sebességnek semmi köze a pontossághoz.
(álló karnál is megy az óra) Szerintem a megszakítási rutin okozza a pontatlanságot. Sajna még tényleg nincs konkrét megoldás, de nálam nem volt több a csúszás mint 1mp... :nemtudom:
A többletsújnak semmi jelentőssége, mert utánna újra "centíroztam" az órát. Valami megoldást találni kellene rá, mert így nem sok értelme van az órának.
Van rá megoldás. Azt hiszem, hogy valamilyen módon építeni/csatolni lehet hozzá DCF77 modult. Ez egy olyan áramkör, ami a világidőt veszi; ebből fakadóan elég pontos lesz az óra, ha hozzákapcsolja az ember...óránként többször is szinkronizál...szerintem érdemes lenne ennek utánanézni jobban.
Egyszerűbb megoldás nincs?
Programban módosítani valamit? Nem szeretnék új panelt készíteni, mert ez SMD ledes, és nem szeretném kiforrasztani őket, mert nagyon picik...
Mentudom, hogy ezzel a PCF8583-as óra és naptár IC-vel mennyire lenne az óra pontosabb. Ha jobb akkor az eredeti propgramba csak egy szubrutint kell betenni, hogy időnként I2C buszon keresztül szinkronizálhasson.
A chipben még 240*8bit ram is találkató és ez szabadon használható. De a PCF8583 Real Time Clock müködhet úgy is mint egy pontos 1Hz-s órajelforrás... Forrás: PC bővítő kapcsolások II. 69.oldal. |
Bejelentkezés
Hirdetés |