Fórum témák
» Több friss téma |
Üdv, ha az alkatrészbeszerzéssel van gond, én Kkméten a Digitál Elektronika szaküzletet ajánlom, esetleg a forrás elektronikát, ez a 2 normális bolt van (a többit érdemes nagyívben elkerülni!!!!)
Sziasztok!
Valakinek nincs véletlenül egyoldalas nyákterve a feszültségmérőhöz? Deniel
Csatoltam pdf-ben, ha kell layout formátumban is küldöm!
Valaki tudna egy olyan rajzot mutatni, amiben 7107-essel lehet 230V váltót mérni.
Olvass bele a "panelműszer tapasztalatok" topic-ba, ott sok dolgot leírtam. Ha vmi nem tiszta, kérdezz.
Sikerül urrá lenni a táp gondon, de itt az újabb: mikor elöszőr bekapcsoltam a Topi féle 7107-es icvel a voltmérőt akkor ment rendesen kb fél percig utána minden sötét. Akkor gondoltam meghalt az ic. Mivel kettő van belőle így beleraktam a másikat de az nem csinált semmit. Az gond lehet, hogy a -5V nem annyira pontos? Olyan 5.18V körül van.
nekem -5.2V és megy
amugy melyik kapcsi rajz alapján csináltad? Topi féle cikk?
Volt egy hiba a panelon amit eddig nem vettem észre. Csinált egy pár kilós kellenállást nekem
Kijavítottam és most megy rendesen, mindkét ic (kép). Még egy kérdés: ha nincs rákötve semmi akkor villognia kell a - jelnek? Vagy összeszed valami zajt a cucc?
A voltmérős cikkben azt írja, hogy az ic másodpercenként 3 mérést végez el. Nekem az lenne a kérdésem, hogy ezt a számot lehet növelni? Mondjuk 10-re?
Volt valakinek olyan problémája - a kapcsolások között lévő voltmérővel - hogy bekapcsolás után -1666V-ot mutat,úgy hogy a bemenetén nincs semmi ??? :help:
Hali!
Én is megépítettem a 7107-es LED-es mérőt az itt szereplő terv alapján, de semmi értelmeset nem mért. Helyette megcsináltam az adatlapjában levő 2V-os méréshatárú kapcsolást az ott szereplő adatokkal és a mért jelet 1%-os ellenállásokkal leosztottam 1/10-ed részére. Így már jól mér, de nem is ez a lényeg, hanem az hogy stabil 5V-nál 4.9-5.1 között ugrál. Ami azért durva nem? Javaslatok?
Szia!
Hozzád lenne egy kérdésem. Most építem a kapcsolásodat, a voltmérőt 7 szegmenses kijelzővel és van egy kis gondom: nem tudom bekötni a trimmer potit :no: Segítenél? Leírom hogy néz ki: kék színű, téglalap alakú, 3 lába van. Letéve magam elé, balról jobba haladva, balra van az 1-es lába, kicsit messzebb jobbra a 2-es lába és a 2-es és 3-as lába között kisebb a távolság, mint az 1-2 között.A legszélén jobbra van az állítója. Nem tudom hogy tegyem be. Egyiket az egyik lábra, másik a másik lábra, a harmadik vmelyik meg egy ellenálláson át megy a +5V-ra az iromány szerint. Várom válaszod! Előre is köszönöm!
Ja, persze bárki más segítségét is szívesen fogadom.
mellékletben a poti bekötése. a felső részen a valós kinézete, alul a rajz szerinti jele.
Köszönöm!
Bekötöttem mindent, de nem működik 1-et jelez, ahogy forgatom a kezemben a cuccot, akkor meg elkezd ugrálni, mármint a karakterek, pedig nem érnek össze a vezetékek, vagyis nem látom. :rinya:
Szia!
Ez így kontakthibának tűnik! Tudnál képet feltenni az elkészült áramkörről? Üdv.: V. Balázs
Ja, megtaláltam! (Közben meglepődtem, szerintem Te vagy az első hölgy itt! ) Egyébként a kábelezés nagyon kultúráltnak néz ki, de egy ilyen bonyolultságú áramkört már célszerűbb lenne NYÁK-on elkészíteni, ha van rá lehetőség, de így sem rossz! Még mindig azt mondom, hogy valami kontakt lesz a rendszerben, az érintkezéseket kell figyelmesen átnézni! Közben arra vigyázz, hogy kézzel ne nagyon taperold az IC lábait, mert az is produkálhat ilyesmit.
Egyébként megtaláltam az enyémet (képeket csatoltam), ez még vagy 10 éve készült hasonló kapcsolás alapján...
Nyákozni még nem tudok sajnos
Képtelenség beállítani vagy 1-et mutat vagy ha olyan kedve van, akkor meg ugrál összevissza, értelmetlen vonalakat is bejelöl, mármint pl olyat, ami nem létezik, fordított 6-os meg ilyenek. 7805 és 7905 való a tápláláshoz vagy 78L05 és 79L05? És a táplálásnál stabil +5 és -5 V-nak kéne lenni, de nekem stabil -5 és +6 voltom van. Idézet: „fordított 6-os meg ilyenek” Az nem a 9-es? Na jó, nem kötexem! Ez teljesen mindegy, annyi megjelölés, ahány gyártó, ráadásul különböző tokozásokban léteznek (úgy látom, Neked az egyik TO-92-es, a másik TO-220-as), de a lelke ugyanaz! Idézet: „És a táplálásnál stabil +5 és -5 V-nak kéne lenni, de nekem stabil -5 és +6 voltom van” Most kipróbáltam, nekem bírja a táp ingadozását, de azért azt a stabilizátort kicserélném, bár valószínűtlen, hogy ez okozza a hibát.
De nem 9-es, máshogy fordítja meg
A táplálásnál tegnap kicseréltem a dolgokat, + és - 5 V van, de nem jó még mindig. Lehetséges, hogy vhogy kinyírtam az IC-t? Egy másik cuccnál is az volt a baj, hogy elromlott a lényeg benne, pedig zsír új fóliás volt. Szeretem megtapintani a cuccokat, de ez nem mindennek tesz jót
Üdv.!
„7805 és 7905 való a tápláláshoz vagy 78L05 és 79L05” A 78xx/79xx és a 78Lxx/79Lxx jelölésű stabilizátoroknak atokozása más. Az előbbiek TO-220-as ,utóbbiak pedig TO-92-es tokozásúak. A TO-92-es tok kissebb, ezért kevesebb hőt tud eldisszipálni mint a TO-220-as tok, amire ráaásul hűtőborda is szerelhető. A TO-92-es stabkockák 100mA-t, a TO-220-asok pedig 1A-t tudnak kiadni magukból. Az ICL7107-el felépített áramkör negatív ágban nem eszik sok áramot, pozitív ágban viszont a LED kijelzők miatt jelentős áramfelvétele van (a kijelzett értéktől függően). Ezért a negatív ágban jó a 79L05, de pozitív stabilizátornak 7805-öt kell használni, természetesen hűtőbordával. A fordított 9-es oka valószínüleg az, hogy rosszul lettek bekötve a kijelző szegmensei. Egy nagyon jó tanács: mosd le a panelt alaposan denaturált szesszel. Ez feloldja a forrasztáskor odaolvadt gyantát, ami a vezetősávok közt nem elhanyagolható átmeneti ellenállást képez. Ez leginkább akkor segít ha ugrál a kijelzés össze-vissza. (Én már építettem jópár ICL7107-es feszmérőt...)
Most sípoltattam ki az egészet, jól vannak bekötve a kijelző szegmensei is. Ahhoz a lábhoz van, ahová az ábra mutatja. Nem állandó jelleggel mutat fordított hatost meg ilyesmit, hanem ahogy ugrál, így a kijelző szegmensei is hol felvillanak hol nem és így értelmetlen dolog is megejlenik. Most ráraktam pl 10V-ot és mínusz 70-et mutat. A poti végállásban van már.
Sziasztok!
ITT látható a panel, nem úgy tűník, mintha túl gyantás lenne, bár az IC-nél lévőt nem látni. De igazad van, segíthet a denszesz. Ha netán nem így lenne, akkor szépen lassan mindent egyenként mozgass meg, és ha ugrál, akkor azt az érintkezést kell ellenőrizni. Ja, ugye, ha lerakod a földre, és nem mozgatod, akkor nem ugrál? ITT pedig látszik a táp, én úgy látom, hogy a pozitív stab a hűtőzászlós (vagy nem?). Lehet rárakni egy kis bordát, ha nagyon melegszik, ki kell próbálni. Most látom csak, mindezt egy pisztolypákával raktad össze? Hát elismerésem, ahhoz biztos, hogy nem kis türelem kellett!
Már mindkettő a nagy hűtőbordás változat, de nem melegszik. Eddig a pici melegedett, de nem is lehetett igazán melegnek nevezni... Hűtőborda nincs rajta, full hideg mindkettő és stabilan most már + és - 5 V-ot adnak.
Mindjárt megnézem pontosan mikor ugrál. De néha mozgatásra nem ugrál, minden egyébként pedig igen, bizonytalannak tűnik. Lehet kicserélem az R3 ellenállást,hogy ne 200V-ig tudjon mérni, hanem 20-ig és akkor talán változik vmi, mert csak max 15V-ot tudok neki adni váloztatható fesz-ű táppal.
Van, hogy álló helyzetben is ugrál, de van, hogy nem. Van, hogy 1-et mutat, és ha rázogatom, ütögetem, mozgatom, akkor se mozdul meg, csak 1-et mutat. Van, hogy krixkraxot mutat, van, hogy nullán áll alapból, de 5V-ot ráadva mínusz akárhány lesz.
Néhány videó és kép itt: http://people.inf.elte.hu/villam/helektroforum/
Hmm... ez érdekes! Én úgy láttam, hogy nyagyjából értelmes értékeket próbál kiírni, de az utolsó kijelző F és G, valamint az utolsó előtti kijelző E szegmense egyszer sem gyulladt ki. Ezeket biztos, hogy jól kötötted be (helyes polaritással)? Így több lehetőség is felmerül. Először próbáld ki azt, amit Attila mondott, hogy leoldani a NYÁK-ról a gyantát, de elképzelhető, hogy az IC szállt el... :no:
|
Bejelentkezés
Hirdetés |