Fórum témák
» Több friss téma |
Mielőtt kérdezel, a következő két dolgot ellenőrizd!
I. A helyes tápfeszültségek megléte.
II. A kimeneten van-e egyenfeszültség.
Élesztés.
Ha végig lágyindításba menne, akkor kilőné az előtét biztit a primer oldalon, feltéve ha az oda tartozik, és rendesen van méretezve.
Én az javasolom vedd le a tápról a terhelést, és nézd meg üresjáratban mit produkál, majd terhelve (lehetőleg az ne hagfrekis végfok legyen kezdetben) Amíg a táp üzemelését nem tudod le biztosan, addig nem érdemes foglalkozni a végfokozattal, mert így csak hiba hibát kreál.... Sok sikert a multid megtalálásához,, arra vélhetőleg szükséged lesz :yes:
Figyelemre méltó a szimulátorok fejlődése. Már nem csak az áramkör műszeres viselkedését tudják szimulálni, hanem azt is, hogy például egy erősítő hogyan, mit csinálna egy adott teszt zenével.
Mellékelek egy 1 perces hangmintát és azt, hogy a szimulátor szerint mit csinálna ezzel a hanganyaggal a JLH AB osztályú módosítása, szimulált hangszóróval terhelve. Egészen pontosan a hangszóró sarkain kapott jelalakot készítettem el meghallgatható fájlba. Nagyon tanulságos. eredeti JLH
Szerintem ez még nem tökéletes a Tinában. Nem írtad, melyik szoftverrel tesztelted, én a Tinában teszteltem le, de akármilyen jó paraméterű erősítővel próbáltam, mindig jóval kevesebb lett a magas. Sőt, ha csak egy generátort, meg egy ellenállásosztót tettem be a kapcsolásba, már akkor is kevesebb volt a magas az osztó osztáspontjánál. Sajnos, wavot nem tudtam kimenteni, hogy megmutassam, mert a wavba exportálás nem akar menni a Tinában. Még a 9 -essel sem sikerült, nem menti ki.
Keresgéltem a beállítások között, de az analízis paramétereknél nem találtam olyan beállítást,ami a hallható végeredményt érdemben befolyásolta volna.
Az export nálam sem megy, ez a hangminta úgy született, hogy közvetlenül a hangkártyáról mentettem le a hangot, az eredmény visszahallgatása közben. Aztán probléma volt a sztereo jel időben való összerakása is, mivel a szimulátor csak mono jellel boldogul nálam.
Szóval azt mondod, mindegy az áramkör, eszi a magast. A részletekkel menjünk át a Tina-s topicba.
A hangkártya elvileg mindegy milyen, - mindegynek kellene lennie - mivel az eredetit is azon hallgatja az ember.
Te is sztereo jellel próbáltad ki?
Szerintem érdemes. Az én fülem szerint pont azt csinálja, mint a fizikai valóságában.
Köszi. Még egy kérdés. A T8-at lehet helyettesiteni pl BD139-el? A szerelhetősége miatt. Tudsz nekem ajánlani hozzá hűtőbordát? Hol szerezzem be és kb mekkorát. 800 Wattos trafó elég lesz a 2 csatornának?
Na ez több lett mint 1 kérdés.
Az enyémben is BD 139 van, a nyákot is eleve erre terveztem. Az a bordába süllyesztett BC tranyós megoldás nem nagyon tetszett. A sztereó végfokhoz ugyanolyan hűtő megfelel mint amit a 7294-es PA végfokaimban használok.
A borda kb 20x11x3,5 cm-es. 9 cm-es ventillátorral érdemes hűteni. Íme. Zenével ki fogod tudni hajtani a 800VA-es trafóval, de egy kétcsatornás, műterheléses-szinuszos teszthez már nem volna elég.
Na, akkor egyet gondolunk.
Számomra ennél sokkal izgalmasabb az, hogy pontosan lehet hallani azt a modulációs zajt, ami a telített spektrum rekombinációiból keletkezik. Ott bujkál a középső tartomány hangjai mögött és amikor elhallgat ebben a tartományban a műsorjel, egy kicsivel később az is elhallgat. Tudom, hogy egyidejű folyamatok, de a fül elfedési tulajdonsága így jeleníti meg.
Összességében sokkal hangosabb lesz tőle a jel, ezért a mély feldúsulása és a relatív kevés magas. Szerintem, de ez csak spekuláció.
Sziasztok
Van egy sony ta-f270-es erősítőm, minek nem szól az egyik fele. Nem tudom mitől szált el, hozzám már így került. A jobb oldalon a R614, R617 és az R618 körül meg van égve a nyák (bekapcsoláskor füstöl). Előttem már cserélték nagyobb ellenállásokra de így sem megy. Ránézésre a végtranzisztoroknak nincs baja. Lekötöttem a tápról, így a másik oldal szólt rendesen, szóval a tápnak nincs baja. Szerintem valahol a meghajtófokozatban lesz a hiba Ha van valami ötleted azt megköszönném.
Az adatlapját nem sikerült felrakni,de itt megtalálható http://www.hifiengine.com/manuals/sony/ta-f270.shtml
A sokkal hangosabb jel azért van, mert az erősített jelet hallod. Nekem túlvezérelte a hangkártyát, ezért a hangszóró jelét egy ellenállásosztóval visszaosztottam az eredeti amplitúdóra és azt hallgattam meg. A hangkártya meg annyiból nem mindegy, hogy visszahallgatás közben szoftveresen veszed fel (gondolom, valamilyen programmal), az pedig a kártyád bemeneti A/D átalakítóján keresztül rögzíti a hallgatott hangot. (Nézd meg, szabályozza a windows input keverőjénél a felvételi csúszka a hangerőt.)
De itt inkább az a gond, hogy valami miatt szimulációkor eltűnnek a magasak. Egy sima ellenállásosztón nem szabadna a magas hangoknak csökkenni.
Talán csak szófordulat, de szerintem semmi baj a magasakkal. Nem azokat "nyeli" hanem a mélyeket emeli, viszont ezt nagyon kellemesen csinálja -nekem direkt tetszik- (és még azt tudni kell, hogy nekem egyetlen demo és monó példányom volt, de azt hallgattam egy ideig, és most az alapján mondom).
Én a kimeneti jelet visszaosztottam egy ugyanolyan értékekből álló feszültségosztóval, mint ami a visszacsatolásban van. Elvben tehát a hangerőnek ugyanakkorának kellene lennie, mint a bemeneten.
A "sokkal" hangosabb az a valóságban kb 2 dB volt, de figyelembe véve, hogy semennyinek sem szabadna így lennie, ez elég sok. Elsőre persze nem tettem be osztót a modellbe és ahogyan írtad is, derekasan túlvezérelte a hangkártyát a kiszámított nagy jel. De azután az osztott jel után tettem a mérőcsúcsot és végül így sikerült a hangmintához jutni.
Van egy görbe simító a szimulátorban. Ez tulajdonképpen egy integrátor, ami az alap steep-hez van igazítva. Amikor műsorjellel hallgatod, akkor a steep-et nagyon le kell csökkenteni.
Amiket teszteltem (Hiraga, Dracula, Texas mod, és egy Sony végfok), azok szebben szóltak a szimulátorban, mint a JLH tesztjéről feltett wav, de nem tudom olyan minőségben kimenteni, ahogy szól, mert nekem a laptopom hangkártyája nem túl jó, felvételnél meg pláne.
A goldwave is tudja közvetlenül digitálisan felvenni, azt amit éppen játszol.
A step lépésköz állítására gondoltam a szimulátornál. A felvétel készítésével nincs gondom, már vagy tíz éve hangfelvételekkel és digitális mastereléssel foglalakozom, megvannak hozzá a megfelelő szoftvereim. A hangkártya attól függetlenül ramaty a laptopomban, ezért nincs értelme felvenni. Netezni meg arról szoktam, nem a stúdiós gépemről.
Az analizis paramétereknél állítsd a steep maximumot 10G-ről 100m-re-
Értem, nem tudsz valami Tina-s fórumot, ahol ki lehetne deríteni, hogyan működik az export, mert azzal meg is oldódna ez a probléma?
Még nem keresgéltem, de utánanézek a hétvégén.
Bocsi, hogy közbeszólok, de egy számítógépes szimulációból kimentett hangfelvétel mióta ér fel egy igazából megépített erősítő hangjával? Főleg, hogy a hangkártya alapból elmásítja a hangzást a minőségről nemis beszélve. A másik, hogy idáig a JLH hangját mindenki dícsérte.
Ez egy kísérlet csak, pont arról szól, hogy vajon a szimulált hangok közötti eltérés mennyire korrelál a tényleges eltérésekkel. Igazából arra jó, hogy optimumot keressen az ember.
A hangkártya hangja itt nem játszik szerepet, mert a kiindulás és a szimuláció eredménye is WAV-ben van, amit ki lehet írni CD-re és akkor a megszokott CD játszón lehet visszahallgatni. A mai hangkártyák pedig már iszonyatosan jók, sokkal jobbak, mint a kereskedelmi CD és DVD játszók. PL egy 10e Ft-os ASUS hangkártya eszementen jól tud szólni. Annyira igaz ez, hogy egyre többen demonstrálják a drága cuccokat hangkártyákról.
A másik, ami fontos. A régi vinyl hanganyagok alapvetően másféle hangú erősítőket kívántak, főleg a forrás agyontechnikázott, komprimált volta miatt, nem is beszélve a hangszedők tökéletlenségeiről. Még a legjobb MC-k is 3-5%-ot torzítottak 1 kHz felett.
Ezért a régi időkben a nyugis hangú, jól hallgatható erősítők voltak elismertek. De manapság a HD forrásokról fantasztikus hangminőségű zene tud szólni, ami egyszerűen nem élvezhető úgy, a klasszikus hangú erősítőkkel. Egy mai HD felvétel egyszerűen nem bírja el, ha a láncban 0,3% feletti torzítások vannak, mert összeomlik a tér, az egész hangzás tökéletessége. Figyeld meg, hogy pl a ZEN erősítőket szinte mindig régi vinylről demonstrálják, sokszor mono lemezekről.
Ez mind igaz, de szerintem a 'klasszikus' erősítőket nem kéne összekeverni a HD felvételekkel, mert ugye a térhatásnak a lényege, hogy nem 2 hangszóró van hanem 6 (5.1) vagy akár 8 (7.1) is. A torzításról nemtudok mit mondani, mert ha ordít a házimozi redszer mert általában mindenki hangosan hallgatja, szerintem azt a 0,3% torzítást nem veszed észre. Alacsonyabb hangerőn lehetséges. Manapság meg már ugye vagy ez a házimozi szól vagy egy mindent tudó lejátszóezköz az otthonokban.
Az alapvető probléma az, hogy a "térhatás" szó alatt egészen mást értesz Te és mást highand. Ez a fórum nem alkalmas a szó értelmezésére
Én mindig 2 csatornás rendszerekről beszélek. A többcsatornás rendszerek, a futási időben korrigálva vannak, ezért alkalmatlanok teszt célokra.
Abban nem értek veled egyet, hogy minél hangosabb a hang, annál kevésbé hallani a torzítást. Sőt, talán az ellenkezőjét állítom. Minél jobb az eredő hang, annál nagyobb hangerőt visel el az ember, anélkül, hogy zavaró lenne. Az igazán jó hangnál sokszor csak utólag jössz rá, hogy ordítani kellett a társalgáshoz. |
Bejelentkezés
Hirdetés |