Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Aggregátor gerjesztése
A Genset olasz gyártmány. Nekem ennek a gépnek a régebbi verziója van,amelyik szintén Lombardini motorral van hajtva,de az enyém kétütemű. A generátora egyforma a tiédnek és az enyémnek.
Nos,sikerült valamit elérni az aggregátorral?
Szép jó estét!
Volna nekem is egy kínai generátorom de ezen nem szabályzó egység van hanem egy kondenzátor és a mai napon megadta magát. Ezzel mit lehet kezdeni? Képeket alul csatolom.
Üdvözöllek!
Reménykedni, hogy van másnak is ilyen, és megméri a kapacitását! Leiszt Jani
Szia
Nyomoronc billentyűzeten nem minden és mindig műkődik ezért elnézést kérek.Az értéke ha hinni lehet a feliratnak akkor azt tudom 24mF 400V 50Hz csak azt nem értem hogy ez hogy szabályoz ?
Üdvözöllek!
Szerintem ezen kár rágodni, ha így működött valami okosat kitalált a kínai! Leiszt Jani
Szia
Hát nem is rágódok sokat rajta.Valahonnét keresnem kell egy hasonló kondit hamar mert szükség van erre a nyavalyásra. További szép jó estét.
Ez egy forgódiódás generátor. A szinkron, és az aszinkron generátor ötvözésének az eredménye. A forgórész tekercselt, a tekercsek a forgórész végein levő diódákon záródnak rövidre, nem pedig csúszógyűrűn gerjesztődnek. A diódák egyenirányítják a tekercsben indukálódott feszültséget,a tekercsben mindig csak az adott pozícióban indukálódik feszültség, tehát nem tud túlgerjesztődni. A kondi feladata hogy a remanens mágnesesség eredményeként az állórészben keletkező feszültséget tárolva létrehozza a forgórész tekercseinek gerjesztéséhez szükséges meddő áramot. A 24µF-os kondi helyett nyugodtan használj 25µF 450V-os 50Hz-es kondit, ezt bármelyik villamossági boltban be tudod szerezni.
Szép jó napot
Kicseréltem a kondit és műkődik.Úgy 3 órán át 1,5kw terheléssel ment.Kőszőnőm lhanzinak és mpistinek is a segítséget.István
Üdvözöllek!
Én mindkét dolognak örülök, egyszer hogy jó lett az aggregátorod, másodszor hogy mpisti ilyen mindenre kiterjedő szakmai választ adott! Leiszt Jani
Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni, lehet látott már valaki közületek ilyen aggregátort. Egy ismerősöm apját találták meg vele a románok. Természetesen nem ad feszültséget , a motor szépen jár, de a generátor nem működik. Én azt hittem aszinkron generátorral szerelik ezeket a gépeket, tévedtem. Ebben gerjesztett forgórész van, gondolom a remanens mágnesesség, indítja be a folyamatot. Van-e valakinek ötlete, hol kezdjem? Még nem volt időm, vissza rajzolni a bekötést, de lehet, hogy valakinek ez is megvan.
Szia!
Nagyon sokat segítettél, köszönöm szépen! Már sikerült is behatárolni a hibát, nincs gerjesztő feszültség. Így hát nekiállok kibányászom a panelt a beöntött dobozkából.
Szeretnék segitséget kérni a fóromozóktól. Nekem is van egy nagyon régi áramfejlesztőm. Még nem üzemeltem be, mert még dolgozok rajta. Az volna a kérésem, hogy ha nem indul be a generátor akkor lehet-e hozzá csinálni egy elktromos szabályzót amivel el lehetne inditani, hogy áramot fejlesztjen. Ha valaki ismeri ezt a gépet, vagy van róla dokumentuma nagyon megköszönném, ha tudna segiteni. Előre is köszönöm, teszek fel pár db. képet, hogy könnyebb legyen a segitség.
Miért gondolod, hogy a saját szabályozója nem működik? Ha beindítod lehet, hogy megy. Ha mégsem ráérsz akkor segítséget kérni.
Igaz, hogy még nem üzemeltem be, de azért tettem közzé a kérésemet - ha mégsem indul be akkor az időhúzást megelőzzem, hogy milyen lehetőségek vannak.
Idézet: „milyen lehetőségek vannak.” Lehetőségek nincsenek. Az ilyen régi kütyüknek olyan egyszerű és üzembiztos vezérlésük volt, hogy a régészek 2000 év múlva kiássák, megtekerik és megy. A hiba javítása mindig egyszerűbb, mint újat fabrikálni helyette. Általában. A képeid láttán kevés ember mondana mást.
Szia! Azóta is ott pihen a garázsba, még nem jutottam el kondikat venni... mostmár rászánom magam, mert azóta visszabontottam motornak, és egy frekiváltó inverterrel elindítottam szegényt mint asszinkron motort. Tehát csak a kondik a ludasak, a héten igyekszem elmenni. Tavaly azért tüntem el pont akkor, mert a váci kórház vendégszeretetét élveztem, könyökömön nyílt törés, utánna 2 műtét, 8centi titánnal..
Sziasztok!
Valaki tudna nekem segíteni egy 5,5 kW-os agregátor megtekercselésében (Honda EM5500CXS)? A tekercselés után nem indul be az öngerjesztése, akár hogyan is kötöttem be. Már gyári új fesszabályozóval is próbálkoztam. Az öngerjesztés indításkor elindul 10V-ról és csökken 5 V-ig. Várom válaszatokat. Köszönöm.
Próbáld meg akkumulátorról meggerjeszteni az álló vagy forgórészt.
De ekkor a fesz szabályzót vedd ki nehogy baja legyen. Ha 3 fázisú akkor elég az eggyik fázistekercset egyenárammal meggerjeszteni.
Köszönöm a gyors választ.
Ezeket már sajnos próbáltam. Nem értem, hogy mi lehet a probléma vele. Esetleg nem tudnál segíteni a tekercselés bekötésében? (lehet hogy ott nem jó valami) Egyébként 0,8 alu huzallal volt tekerve, amit 0,6 réz huzallal helyettesítettem.Több helyen olvastam, hogy a fesszabályozónak kell egy bizonyos feszültség, hogy "beinduljon". Mennyi lehet vajon ez a feszültség?
"Mennyi lehet vajon ez a feszültség?" - annyi,ami az elektronika éledéséhez minimálisan szükséges, minimum 12-14V, de itt nem csak a feszültség szükséges,hanem minimum akkora áram is,ami létre tud hozni némi gerjesztést,hogy a feszültség emelkedése beindulhasson. Én arra gondolok, hogy a forgórész szénkeféire menő vezetékek fel vannak cserélve. Ennek az a következménye, hogy a forgórészben jelenlevő remanens mágnesességet a gerjesztőelektronika által kiadott feszültség nem növeli,hanem csökkenti, ennek következtében a két ellenkező irányú mágneses tér kioltja egymást. Ezért van az a jelenség, hogy amíg nem kezd el gerjedni az állórész, addig 10 V körüli gerjesztőköri feszültséget tudsz mérni, amikor viszont a gerjesztőáramkör tranzisztora nyit, akkor ez az érték visszaesik 5 V-ra.
Sziasztok segitseget kernek toletek !Van egy bekebeli agregator valami olasz lombardini motoros !na most mar a problemam a kovetkezo ! nem tudom begerjeszteni sehogy sem vegig olvastam az egesz forumot es ki fustoltettem 3 egyeniranyito hidat es meg az eredmeny mindig semmi ! szet szedtem es a forgo resze abaszlut nem magnesos ! brobaltam en kotni ra a forgo reszre 12 voltot egyenaram 220 at egovel akkor adtam be neki az alloreszre 220 a forgora 12 es ugysem semmi pedig kimertem mindent es jo minden rendbe van ! de eldobom azagyam mar kifogytam az otletekbol ! nem tudom delejezni sehogy sem ! toltok fel egy rajzot az is van hozza ! es le fenykepezem a drotokat valaki segitsen ! elore is koszonom ! ekezet iras nem megy mert angol nillenytum van !Segitsegeteket elore is koszonom !
Addig monyokoltam hogy ossze jott a delejezes ! sikerult ! de meg mindig fent all egy baj az allo reszrol lejon 180 volt korul es az izzo eg es csak hogy az a ket drot annak van hogy a forgo reszt gerjessze be egyenarramal peresze a ketto koze be esik az egyeniranyito hid es ugy !
es az a harom szal mirol allitolag 380 kellene le ereszkedjen jon le ! 56 v holnap toltok fel rajzot hogy valaki lesse meg es mondja meg hogy mi a turo az a drossel rajta mert nem ertem azt hogy micsoda ! Segitsegeteket elore is koszonom !
Nem lenne baj,ha a gép pontos típusát megadnád, nem csak a hajtómotor gyártmánya kellene. A rajz viszont biztosan segíteni fog, talán könnyebb lesz segíteni.
elore is koszonom sigitsegnyutasodat mpisti! Na szoval csinaltam kepet elegge szarok lettek de lathato !az eloszto doboz fodelen volt a rajz!na mikor hozzam kerult uress volt a doboz tehat mi a rajzon van a kapcsolon es a bisztositekokon kivul egyeb nem volt benne a nullarol kezdtem tettem bele egy egyeniranyito hidat es kondikat, 6 mikors kondi helyett kezugybe volt 4 mikors es a a 10 helyett 8 ,de nem ertem azt sem, hogy milyen kondi kellene bele inditto ,vagy szuro vagy mi a csoda es valami olyant is hallottam az egyeniranyitos hid sem mind1 ,hogy milyen na de amit raktam pici ,de iranyitt szoval ha volna otleted ,hogy mit is vegyek bele pontosan es mire figyeljek legyszives ird meg nekem! azzal hatalmasat segitenel! rakom a kepeket ! Ja es semmit nem tudok irni ,hogy mifele ,mert le van szedve rolla minden kis tabla min irna !
|
Bejelentkezés
Hirdetés |