Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Muzeális készülékek-alkatrészek restaurálása
Témaindító: Kutyuli, idő: Márc 29, 2008
Témakörök:
Körmös, vagy oktál cső URH-n??
Az orosz 6P6Sz (6 П 6 C) 150 Mhz felett is megy pedig csapos oktál. A MIG 15 fedélzeti URH adó-vevőjének adó végcsövei 100-150 MHZ AM.
Valóban, csakhogy ezek a csövek, és az amerikai megfelelőik sohasem kerültek kommersz készülékekbe. A "vascsövek" kifejezetten katonai felhasználásra készültek. URH -n műsorszórás csak a 40 -es évek végétől létezik, és ekkor már bőven voltak miniatűr, és később novál csövek.
Persze... könnyű ott Lacházán a néhai orosz katonai reptér "áldásos" közelségében tudni ilyeneket. De mi itt szegény délvidékiek sosem láttunk MIG-et szétszedve..... (még Orosz katonát se nagyon, hál Istennek)
Nagyon ötletes! Nekem is szintén tetszik!
![]()
Épp azt írtam, hogy nem
![]() Pláne a buherált változattal nem. Az említett oktál acélcsövek meg arról nevezetesek, hogy "csökkentett" magasságú csőfejjel vannak ellátva, nem olyan magasak, mint pl a PL36-nak van.
Üdv mindenkinek. Igy készül(t) a készülékhez a hálózati trafó.
Üdvözletem!
Küzködök a Badacsony skálahúrozásával,de nem akar összejönni.Valaki(esetleg rajzzal) tudna segíteni? Pár olallal ezelőtt elméletet megkaptam,viszont nem tudtam átültetni gyakorlatba.Mellékeltem egy rajzot,ezt kellene húrozni. Köszönettel:Máté.
Megpróbáltam az enyémről lerajzolni ahogy van, előre szólok hogy nagyon gagyi a rajz de remélem látható rajta hogy áll! Ha gondolod lefotózni is tudom az enyémről.
![]()
Nagyszrű, köszönöm! Ennél világosabb nem is lehetne.
Alapvetően jó a rajz, de szerintem a nagykeréken még egy(vagy2) menet kell(az 1m.-es zsinórból biztos fussa!). Tessék kiszámítani!(2D*Pi)..stb.!
A kis keréken annyi menet kell aminek a hossza megegyezik a nagy kerék fél kerületének.
Elnézést, de más megoldásra gondoltam vegyétek semmisnek az előző hozzászólásomat! A lényeg az, hogy A forgókondi valamelyik véghelyzetéből kiindulva a nagy kerék fél fordulata ráhagyással legyen a zsinórral hajtható, tehát fél fordulatot akadálymentesen lehessen forgatni. A kis(6mm-es) hajtótengelyen pedig legalább 3 menet kell a csúszásmentes hajtáshoz.
Szerettem volna én is elmenni a kiállításra, de sajnos nem jött össze
![]() Gratulálok!
A 946-ossal foglalkoztam kicsit a hétvégén megint, kicseréltem a szívókör tekercsét, mert nem lehetett állítani hiába melegítettem meg a csavarhúzót, jól be volt viaszolva. Annyi kérdésem lenne még, hogy mivel csak fém csavarhúzóm van, pontosan nem tudtam beállítani a minimumot, valamennyire elhúzta, de nem tudtam mellé hangolással sem beállítani azt a minimumot, mint amikor benne volt a csavarhúzó, a hangolás ekkor is lehet helyes, vagy tényleg lehetne még kisebb jelszintre is állítani? Ilyen helyzetre lehet valami szerszámot barkácsolni ami nem húzza el a rezgőkört?
Üdv! teknikus
Közben készül még pár rádió, aminek már látom a végét az egy 1951-es Orion 330. Februárban találtam rá egy ismerős sufnijában, azonnal megmentettem, de sajnos az egyik oldalát eléggé megrágcsálták a szúvak. kb. 6hét szúölés után neki láttam. Képek: a munka kezdete.
A belseje eléggé össze vissza volt borzolva, valaki már átépítette, nos ennek ellenére nem akart megszólalni sehogy sem. Kapcsolási rajz szerint átnéztem, bekerültek az eredeti helyükre az eredeti értékű alkatrészek, a RH oszc. tekercsét javítani kellett, mert szakadt volt, a hálózati transzformátor eléggé búgott, de ezt is sikerült rendbe rakni (ezúton köszönöm Hatvanasjocó-nak a segítséget!).
Kicsit kásásan, kicsit zizisen, de megszólalt végre egy kis hangolás után. közben készült a doboz, javítás, csiszolás, lazúrozás.
Mivel eredetileg politúrozva volt, szerettem volna megpróbálni helyreállítani, így neki láttam (nagy nehezen, de mindig az első lépések a nehezek csak!, aztán végül felkerült 9 réteg
![]()
A dolog véglegesen csak két csavarhúzóval oldható meg, ha nincs kellő gyakorlatod. A VT vasmagokhoz kell köszörülni egy olyan csavarhúzó szerü szerszámot, amelyik hosszan beér a vasmagba, mert az végig lukas és így kissebb valószínüséggel törik el. A szerszámot jól felmelegitve, esetleg munka közben rajta hagyva a pákát, ki kell teljesen csavarni a vasmagot. Ezután a tekercstestet, meg a vasat jól ki kell tisztítani, esetleg kicsit beolajozni és jól megjáratni, hogy könnyen csavarodjon a tekercstestbe. Most jön a másik szerszám, egy hasonló módon kireszelt műanyag rud, amivel a végleges hangolást el lehet végezni. Ha mégis eltörne a vasmag, akkor óvatosan ki kell fúrni, vagyis apránként beletörve kibányászni, és újjal pótolni. A képen szereplő szerszámok csak illusztrációk, most éppen másik (kissebb) vasmaghoz vannak kireszelve.
Öröm,boldogság! Sikerült megcsinálnom a húrozást és tökéletesen működik. Ha minden jól megy, a hét folyamán elkezdek foglalkozni az elektromos résszel.
Máté.
![]() ![]()
Rendben, köszönöm az ötletet, faragok valamit akkor!
Szép Napot!
Szép napot!
Ma megérkezett az utolsó hozzávaló is a Badacsony rádióhoz. Bekapcsoltam, fűtés van. Mármost,miután bemelegedtek a csövek csak mély búgás hallható, a hangerő poti tekerésével a hangereje nem változik. Én az 50+50µF-os kondira gyanakszom. Egyéb ötletek? Köszönettel:Máté.
Feszültségek rendben vannak? Pöcögtesd meg az ECL, és az EBF rácsát egy csavarhúzóval, hogy melyik nem érzékeny rá.
Nem tudom, nem mértem még meg. A pöcögtetést úgy érted,hogy külsőleg vagy a rács kivezetését?
Megtapizod a rácsokat egy csavarhúzóval, és hallod, hogy semmi változás, vagy jobban berreg. Ha széken ülsz, és a lábad felemeled talán nem is ráz (annyira)
![]() Egyébként fordítsd meg a hálózati dugót, ha nagyon brummos
Visszajöttem a fordítós kalandomból, jelentem semmi változás. A méréshez/tapizáshoz még gyűjtök némi lelki erőt.
![]()
Üdv. Ha lehalkított állapoban is búg, cseréld ki a szűrőelkót. Ha szerencséd van akkor csak koszos az alsó pereme, és nem érintkezik, de valószínübb hogy ki van száradva, kapacitásvesztett, szakadt.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |