Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!
Elektromos bringa 48V 500W-os motrának tárgybeli akkujáról kellene infó, hogy mennyi energia van még benne. Az aksipakk 10Ah-s, tehát 480Wh energia van benne fullon. Már az is jó lenne, ha lenne valami olyan műszer, ami azt mutatná (polaritáshelyesen, mert a motor vissza is tölt), hogy mennyi fogyott az akkukból. Tud erre valaki valami (lehetőleg olcsó) megoldást? Kösz! Öreg
Hello,
Úgy tudom vannak ilyen töltésmérő eszközök, amik pont a ki / be áramló töltést->energiát mérik, de biztos ezerszer egyszerűbb a feszültséget mérni. Kis kísérletező kedvvel meg lehetne csinálni egy mérést, h rákötsz egy ellenállást az aksira, és pl óránként méred a feszültséget, amiből csinálsz egy grafikont, és kis számolás után pontosan be birod skálázni a voltmérőt. mayjak
Sajna, ismereteim szerint a helyzet nem ilyen szép, a LiFePo4 akksik feszültsége a kisütés alatt alig változik, nem csökken lineárisan a kimerüléssel, csak a teljes kimerülés előtt kezd el meredeken esni.
De cáfoljatok meg, ha nincs igazam... Öreg
Igazad van. Nem olyan egyszerű. Én tudok egy komplett projektet (ami ~20 cellát figyel, tölt, balancerez...stb., de ez saját fejlesztés amiben egy kollégámnak rengeteg fejlesztési munkája van. Majd rákérdezek hogy esetleg publikussá tehető-e a dolog vagy sem. Bár nagyon gyanús hogy nem. Idén első helyezést ért el a mocijával a széchenyi futamon.
Köszi!
Nem ilyenre gondoltam, a bringában benne van a a többi vezérlés, nekem csak azt kellene tudnom, mennyi nafta van még az akksiban, mert az én gépem vezérlése ezt nem írja ki. Van olyan változat is, ami mindent kiír és kijelez, de ez majd 100.000 Ft-ba kerülne, és ennyi pénzem nincs... Öreg
Természetesen értettem mire gondoltál. És az a cucc is működik sima kijelzőként is. Mivel részegységekből áll. Sőt akár csak egy cella adatait is meg tudja jeleníteni grafikus kijelzőn.
Az a helyzet, hogy szerintem egyszerűen, és főleg olcsón, csak a feszültség méréssel operálhatsz. Én mostanság kísérletezek ilyen aksikkal, és szerintem - ha nem is pontosan - de közelítőleg jól lehet következtetni a töltöttségi szintre, sima feszültség méréssel.
De a legegyszerűbb hogy föltöltöd, ráteszel egy multimétert, és figyeled a feszültséget ( ahogy egy kolléga már írta is ). Elméletben valóban elég sokáig tartja a névleges feszültséget, de szerintem annyit azért esik fogyasztás közben, hogy következtetni tudj. A másik megoldás ami már jóval idő és munkaigényesebb, hogy építesz egy mérőkapcsolást. Olyanra gondolok hogy beteszel egy igen kis értékű ellenállást a akku kimenetére. Mint a sönt a tápokban lévő mérőknél. Az ellenállás 2 lábát ráteszed egy mikrovezérlő ADC bemenetére, ami így képes lesz mérni az ellenálláson eső feszültséget, ebből pedig tudsz az áramra következtetni. Persze akár a polaritást is figyelembe véve. Azzal pedig már bármit számolgathatsz, ki/be folyó áramokat, időt, akármit. És az értékeket pedig egy sima LCD kijelzőn megjeleníted. Ha esetleg értesz egy kicsit a mikrovezérlőkhöz, egy nap alatt meg tudod írni, és akár letesztelni a programot. Szerintem így működne.
Kösz mindenkinek a tippeket, azt hiszem, ez lesz a megoldás:
G.T.Power Watt Meter akku tesztelő, watt mérő műszer (130A) Mér mindent, ami nekem kell. Öreg
Csak érdeklődés szintjén. Elektromos járműhöz lesz? Csak a kérdést nem olvastam el valahogy. Szóval bicikli, már látom..
Érdeklődnék, hogy valaki tudna e segíteni abban, hogy hogyan lehetne megvalósítani egy egyszerű akkumulátor felügyeletet (ill. töltőt) LiFePO4 (A123-26650 3,2V) cellákra. Elég sok volna egyben (~770 db ~320V). Ilyenkor is egyessével kellene nézni? vagy csak blokkokat ?(és ha blokkokat akkor valami ötlet?) Bármi infót szivesen fogadok a témával kapcsolatban.
üdv. Eks651
Nincs egyszerű és megbízható megoldás. Bár ezek az akkuk elég sokat bírnak, a hosszú élettartam érdekében minden cella(csoport) esetén külön kell mérni a feszültséget, hogy ne merüljön az adatlapon megadott 2V alá. Ez valami elektromos jármű?
Főleg lítiumos akkumulátorok esetén a párhuzamos kötés javallott, így kevesebb helyen kell a cellafeszültséget figyelni.
Szia!
erre ( is)való a balancer-nek nevezett kapcsolás
Igen, elektromos jármű lesz. 316,8 V ot kellene kihozni az akksikból. ( 96 db sorosan és 8 db ilyen pakk párhuzamosan).
Azt meglehetne csinálni valahogy ,hogy mindig egy pakkot figyel (egy időpontban) és egy multiplexer kapcsolgat a 8 pakk között? és akkor minden egyes cellát külön-külön figyelne....vagy ez teljesen hülyeség amit írtam? (A baj ugye az hogy nagyon sok ez a 768 db akksi...ennyit külön egyessével figyelni nem lehet....vagyis nagyon költséges) üdv.
tudnál nekem ebben segíteni? ilyen A123 LiFePO hoz milyen balancer szükséges? vagyis inkább úgy kérdezem, hogy eltérő lehet a Li-ion ill. a Li-polimer akksikéhoz képest?
tudnál küldeni/linkelni egy alapkacsolást ilyen balancer- ről? előre is köszi üdv.
Az ötlet tetszik, bár még nem láttam ilyen megoldást a feszültségfigyelésre. A sorosan kötött cellák azonos potenciálon levő sorai párhuzamosíthatók, tehát inkább úgy kéne felfogni, hogy 96 db pakkod van, ami 8 darab párhuzamosan kötött cellából áll.
Nem tudom mit nevezel nagyon költségesnek. A cellasoronkénti figyelés azért nem annyira vészes, bár belekerülhet 400 Forintba is soronként. A cellák árához képest ez elenyésző. |
Bejelentkezés
Hirdetés |