Fórum témák
» Több friss téma |
Nekem a töltőtekecs max fordulaton lead 40V körül. De mivel ez nem alap motor, ezért jóval tovább elforog mint egy gyári. Egy gyári motornak is el kellene érni szerintem legalább 30V-ot. De azt a mért értéket kevesellem. A világítótekercs az jónak tűnik méréseid alapján. Igazából, úgysem alapjáraton közlekedsz, tehát átlagos tempóban haladva, van megfelelő töltés, nemdebár? De ha gondolod, akkor szerezz be egy új tekercset. Ha tekercset vásárolsz, mindenképpen jó minőségű tekercs kell a a hosszútávú jó aksitöltéshez. Lehetőleg ne kisiparos utángyártott tekercset vegyél, hísz hosszútávra kell tervezni. Ha vásárolni akarsz nézz körbe a simsonbolt.hu -n. Ha gyári minőségre törekedek, én is ott vásárolok.
De hiszen az akkor egy 6V-os töltőtekercs, mivel annak van megcsapolása, és az a testelt kivitelű. A 12V-os tekercs viszont testfüggetlen.
Ez nekem is megfordult a fejemben, hogy az 6V-os tekercsre lenne jellemző mért értéknek. De megmondom őszintén ami simson elektronikát láttam az mind 12v-os volt, ezért se mertem biztosra mondani. De, ha szerinted is így van, akkor valóban ez lesz a probléma forrása.
Üdv!
Egy zárt savas akksit folyamatos üzemben pl riasztóknál, hogyan kell tölteni? Konstans áram vagy feszültség? Ha áram mekkora árammal?
Max. 14 volt, max C/10 áram.
(De általában rájuk van írva)
Oks, kösz közbe meg találtam egy rajzot ami pont jó lehet, de én ebben egy árva áramkorlátot se látok. Ha jól értelmezem a rajzot akkor a stab ic referencia pontját a 9,1V os zenerrel feltolták így lett belőle 14,1 amiból a diófa levesz 0,6V-ot. De ez csak konstans fesz. áram sehol nincs korlátozva szerintem, de ha ez is jó akkor ezt megcsinálom bár én inkább arra gondoltam hogy akkor egyszerűbb egy LM317-el megcsinálni a kívánt feszültséget nem zenerrel ügyeskedni.
A töltőáramot kezdetben megfogja a stabIC belső korlátja, utána meg már csak annyi áram fog folyni, ami fenntartja a beállított feszültséget.
Én sem bonyolítottam túl a riasztó akkujának töltését: 7815, utána 2db 1N4007, stabIC-n a szokásos kondik, és máris előáll a megfelelő 13.6-13.8V-os töltőfeszültség.
Hello
Egy akkumulátortöltöt szeretnék építeni, AVR-rel. A feltétele, hogy egy potméterrel tudjam szabályozni az áram erősségét, teszem azt beállítom 0,4 A -re akkor a feszültséget úgy vezérli, hogy mindig 0,4A legyen. Lehetséges ez?
Lehetséges de egyszerűbb lenne ha a potival egyből a szabályzó (OPA) bemenetét csavargatnád és az AVR-el csak mérnéd. Sokkal szebb a szabályozás.
Én ezt meg nem építeném az biztos!
A 7812 nek a dropja kb. 2-2.8v tehát az aksi 12v-os állapotában a kimeneten lesz vagy 10v! Továbbá a töltő részben valóban nincs áramkorlát így akár el is disszipálhat a 7805.
Hello!
Igazából nem lehet tudni mi a kérdés, és mit tudsz. - Ha szabályozni az AVR-el akarsz, akkor a poti a tápra kötöd, és a feszültségét megméred az AD átalakítóval. Ez lesz a szabályozás alapjele. - Az aksin átfolyó áramot átvezeted egy Shunt ellenálláson, majd ezt is megméred az AVR-el. - Az ARV PWM fokozatát a két jel különbségi értékével addig változtatod, míg a kettő egyenlővé nem válik. - A PWM fokozat jelét integrálod, és vezérelsz vele egy tranyós áteresztő fokozatot, ami az árfolyó áramot szabályozza. (Jobb estben a PWM jellel, egy kapcsoló üzemű végfokozatot.) - Így "digitálisan" szabályzol. Ha egyáltalán erre voltál kíváncsi. üdv! proli007
Úgy gondoltam, ahogy bundyland mondta, hogy a potival állítom a az áramerősséget, az avr-rel mérem arrol kijelző, de ez már nagyon a vége felé jár. Van egy 12V8A-es trafom, és R=U/I segítségével Egy potival tudom szabályozni az áramerősséget, vagy nagyon mellé nyultam?
Üdv
Utána néztem több helyen a dolognak, a topicban is pár oldalt elolvastam, és sokan írják hogy 13,5-13,8v-ot annyi ideig hagyom rajta áramkorlát nélkül ameddig akarom. Egy rossz DSC riasztópanelt is megpróbáltam visszafejteni, és nekem nagyon úgy tűnik hogy az akksit szimplán egy LM317 egy diódán keresztül tölti. Elsőre úgy tűnik hogy feszültséggenerátoros módban van bekötve. A másik hogy kipróbáltam hogy egy 13,5V-ra beállított tápra ráakasztottam az akksit és kb 200mA-ről indult és most kb 50mA-el töltődik az akku szóval szerintem nem nagyon lehet probléma.
A dióda gondolom azért kell, ha nem kap 230-at akkor ne follyon az IC felé az áram az akkuból.
Sziasztok!
PB 137 erre a feladatra van kitalálva 3 lábú TO 220-as tok és akksi töltő Maximum 1,5A-t tud és 40V-os DC bemenő feszültséget is elbír - pld napelemet.
Üdv Minden Szakinak!!!
Vettem 5db http://www.vatera.hu/tapegyseg_puskas_trafoval_14va_1x15v_tobb_1458...2.html békebeli olcsó tápot. Az lenne a kérdésem, hogy riasztó tápnak 12V 1,3Ah zselés akkuhoz mi kelhet még hozzá? Esetleg így is mehet hosszú távon. Mért kimeneti feszültségek:15,34V - 14,93V - 15,06V - 15,22V - 15,1V
Ez tényleg elég jó lenne csak az a baj ez csak a 12V-os akksikhoz jó nekem meg 24V-van, ezt lehet nem írtam, de ez lényegtelen végül is mivel engem csak a készenléti töltés mikéntje érdekelt.
Ahhoz hasonlóan kellene "kiegészíteni", mint ahogyan itt is írtam: Bővebben: Link. Tehát köss a kimenetére 2db diódát, hogy az előírt szintig töltse az akkut.
Ezek a feszültségek nem magasak egy kicsit?
Ezért kell a sorosan bekötött megfelelő áramú dióda. Darabján (persze ez a típusától is függ) általában 0.6-0.7V esik.
Köszi a választ!
Laikusként a legjobbat keresem. Lehet, hogy ez a megoldás a legjobb, de mi van ha a 7815 -öt kicserélem 7812-re? Vagy ha veszek PB137-es?
12V kevés a töltéshez, mivel puffer üzemben 13.6-13.8V-ot kell tartani. A PB137-et nem ismerem, nem használtam.
Van egy SMS-ben lekérdezhető átjelzőm ami szünetmentes tápról megy. Ha lekérdezem akkor 13,4V küld.
Ez elég vagy tekerjek a töltő potiján feljebb?
Sziasztok
EgyL200CV IC-vel meg lehet oldani, hogy a kimeneti feszültség 14,4 V legyen, és az áramerősséget tudjam szabályozni egy potméterrel? Ha igen tudna valaki egy kis felvilágosítást adni maga az IC-ről és hogy hogyan tudnám megoldani?
Igen ebben igazad van csak probáld ki teljesen lemerült akkuval. Izzadni fog rendesen a stabkocka. Mondjuk a riasztó kb. 10V ig hagyja lemerülni az aksit és akkor kapcsol le és utána tedd rá a töltőt. Kényszermegoldásnak jó, de semmiképpen nem nevezném szép megoldásnak.13.5 -13.8V ot valóban addig hagyod rajta amíg jól esik riasztókban is így van. Sőt sajnos van ahol csak egy ellenállás tölti.
Hát szerintem nem igazán mert az IC ahogy nézem az áramerősséget egy ellenálláson eső feszültséggel méri/szabályozza. Namármost ez az ellenállás teljesítmény ellenállás a poti pedig nem az.
Egyébként a doksiban van rá példa, kell hozzá + műveleti erősítő.
PB mint Plumbin - azaz ólom. 137 mint 13,7V - én sem magamtól vagyok ilyen okos, hallottam róla, megvettem (kb. 130-150Ft) - használom. Ha pedig kevés lenne a 1,5A valamiért - erre találták ki a diódát a testpontra, a tranzisztort az áteresztő részre. Ha kevés, újabb tranzisztor ismét nagyobb áram - akár 5-6 A is simán szabályozható vele minimális körítéssel - még panel sem kell, hiszen ha a hűtőzászlónál fogva rögzíted, max egy darab próbapanel kell, amire a vezetékezést összehozod, hogy ne törjön le a lába. De 1,5A elég sokféle akksinál elegendő. Nekem van egy bazi nagy bikázásra is alkalmas töltőm, de nem volt rá szükségem még autóakksinál sem. Maximum 1-2 A -es állásban használtam. Riasztóakksiknál is elég volt a PB137 - akkor is, amikor teljesen le volt merülve. Persze egy-egy esetben jó lehet egy labortáp is, de az üzemszerű működtetésekhez elég a PB. Bocsánat - ez lemaradt: A PB 137 bekötése: 1-DC be 2- testpont 3-akku + Ennél egyszerűbbet nehéz építeni...
Szia!
Ez esetben egy zénert érdemes alápakolni a testpont és az ic 2-es lába közé. Nem tudom a méretsorból kirakható-e a 13,7V, de gyanítom, hogy igen. Ha ennyivel megemelted a testpontját - átvered a vezérlést és máris 27,4V-os töltőd van 2 alkatrészből.... |
Bejelentkezés
Hirdetés |