Fórum témák
» Több friss téma |
Találtam egy oldaltBővebben: Link, itt részletesen leirja, hogyan tudnám megoldani. A áramerősséget egy 12 állású kapcsoloval oldanám meg, ami különböző értékü ellenállásokat kapcsolna. (R3) Így 0,1 -- 2 A-ig tudnám szabályozni a töltést, 14.4V-on. Szted ez így kivitelezhető?
A linken nekem az az oldal jön be amit én belinkeltem neked. Másrészről kapcsolóval minden további nélkül megoldható csakhát fix értékekkel.
Üdv!
LM350T IC-vel lehet nagyon egyszerű zselés akkutöltőt építeni? Lehetőleg olyat amiben tudom szabályozni az áramerősséget? Kapcsolási rajz kéne ha van!
Hello!
Ugyan úgy lehet vele készíteni, mint az LM317-el. Annak adatlapján a 13. ábrán ott a rajz. Ha a tranyó bázisához egy potit teszel, akkor ugyan nem nagy tartományban, de szabályozható is lehet az áram. üdv! proli007
Ha lehet akkor kellene egy olyan amivel 6 Vos zselés akksit tudok tölteni 400 mA-rel!
Üdv!
Egy 12V-os zselés akksit minden további nélkül tölthetek sima LM317-es tápegységgel ellenállás közbeiktatása nélkül úgy, hogy a feszültséget addig csavarom fel, amíg nem folyik a kapacitás 1/10-re rajta? Szerintem igen, de gondoltam inkább biztosra mennék. Előre is köszi!
Hello!
Miért nem nézted meg az IC adatlapját? Írtam, hogy a 13. ábra. 6V aksihoz, 400mA-re, az R1 ellenállás 220ohm, R2=1,1kohm. R3-at két párhuzamosan kötött 3,3ohm-os ellenállásból kell kialakítani, akkor kb. 400mA lesz a töltőáram. Tranzisztor lehet szinte bármi, csak NPN legyen. Az LM317-et hűteni kell, függően attól, hogy mekkora a bemenő feszültség a C1 kondin. üdv! proli007
Néztem volna csak nem tudtam melyiknek az adatlapját nézzem mert pl a hestoreban 3 féle ilyen IC van!
De kösz a segítséget! :worship:
Hello
Ha a 30V bemenet helyett csak 19V-al tudom táplálni a kapcsolást, akkorsem változik semmi, csak kisebb aksikat tudok vele tölteni igaz? Üdv, yoman
Üdv!
Amit bundyland linkelt töltő elég jónak tűnik ezt meg is építettem, de milyen értékű ellenállások meg poti kellene ahhoz hogy 24V-os akkupackal tudjam használni?. Esetleg elmagyarázhatná nekem valaki hogyan is működik ez, és akkor kiszámolnám én , nem utolsó sorban megérteném
Hello!
- A töltési feszültség végértékét, az R3-R2-R5 feszültségosztó határozza meg. - Az R3 ellenálláson állandó feszültség van (ha már nincs áramkorlát), tehát azon folyó áram, IR3=Uref/R3=1,2V/120ohm=10mA. - A cél, az R2+R5 értékének meghatározása. A rajtuk folyó áram azonos az R3-éval. Az R2+R5-ön eső feszültséget úgy kapod, hogy a töltési végfeszültségből levonod R3-on eső feszültséget. UR25=Umax-Uref=29V-1,2V=27,8V. Most mér ismert R2+R5-ön folyó áram, és a szükséges feszültség esés. Így R2+R5 értéke számolható. R25=UR25/IR3=27,8V/10mA=2,78kohm. Ez az R2 és R5 összege, tehát a kettő arányát űgy kell megválasztani, amekkora tartományban szeretnéd beállítani a maximális töltőfeszültséget. (Tehát vissza kell számolni, amit most már rád bízok.) - A töltőáram maximumát, alapvetően az R1 értéke, és Q1-et nyitó bázis-emitter feszültsége fogja meghatározni. Vagy is az R1-en akkora feszültséget kell ejtsen a töltőáram, amire Q1 kinyit. - A szilícium tranyó nyitó UBE könyökfeszültsége, kb. 650mV. Ha R1 0,5ohm, akkor a töltőáram, Imax=UBE/R1=0,65V/0,5ohm=1,3A. Természetesen ez nem egy korrekt érték, hiszen a tranyó bázis-emitter feszültsége a hőfoktól is függ, de nem is lőnek nyulat a töltőárammal. - Az R4 ellenállás a tranyó védelmét szolgálja, kissé módosítani fogja a tranyó UBE nyitófeszültségét, hiszen azon is feszültség esik. De a tranyónak, csak az R3 10mA-es áramát kell lehúznia, és ha a bétája kb. 200, akkor a bázisában Ib=Ic/béta alapján, kb. 0,05mA áram fog folyni. Így az R4 ellenálláson Ib*R4=5mV feszültség esik, és ez módosítja a 650mV feszültséget. Tehát ennek hatása tényleg elhanyagolható. üdv! proli007
Uhh, köszi ezt a nagyon részletest leírást, így most már be tudom állítani rendesen.
Üdv.
Van egy UL 1.3-12 akksim. És szeretném tudni mivel töltsem? Van itthon Pro-User CBC6 töltő, illetve egy Hitron HES10-12010-0-7 tápegység. Más nincs. Nem akarom kinyírni egyiket sem.
Hello!
Én egyikkel sem tölteném! Bővebben: kis kiegészítéssel a CBC6 töltőhöz készítenék kiegészítő áramkört és akkor már azzal lehetne tölteni. A zselés akku részére a töltési végfeszültség 14,4V körül lenne,ezért szerintem a Hitron pl. abszolút alkalmatlan. Ennek nem néztem utána,de úgy rémlik hogy 12V DC-t ad ki. A kiegészítő áramkör a legegyszerűbb változatban 1 db LM317-ből valamint 1 db ellenállásból állna,ekkor persze gyakran kellene figyelni,hogy az akku feszültsége elérte-e a 14,4V-ot. Ez egy "félautomata" megoldás lenne. Tovább ezt akkor taglalnám,ha egyáltalán érdekel a kiegészítés. Üdv. Ottó
Üdv.
Érdekelni érdekel a kiegészítés, viszont nekem olyasmi megoldás kellene, amivel " ott lehet hagyni " Merthogy a pincében lenne a töltő. Amúgy bringára lesz szerelve, nagy fényerejű LED-es lámpák lesznek a bringán.
Helló!
Mielőtt a rajzot felteszem,előtte meg kellene mérni a CBC6 töltő által leadott maximális feszültséget. Legcélszerűbb az,ha az akku helyére egy 100µF/35V -os "elkót" teszel és úgy mérsz. Üdv. Ottó
Arra gondolsz, hogy az 6A-en kellene csökkenteni?
Nem,azt az áramgenerátor fogja elvégezni.
Egy ekkora akkumulátornak,hogy hosszú életű legyen elegendő 120mA-es töltő áram. A 14,4V-os töltési végfeszültség beállítása miatt kérdezem,hogy mennyi a töltő terhelés nélkül leadott maximális feszültsége. Üdv. Ottó
Értem, viszont kaptam egy JT-DC15V500
adaptert, amivel lehetne tölteni. Bár ennek nagyobb az A száma, ezzel lehet valamit kezdeni? Vagy mehet rá simán?
12V ,,zselés" akksi töltésére talán leginkább optimális dolog vagy csinálni egy töltőt, vagy pedig keresni olcsón szünetmentes tápegységet, és azt használni töltőnek! Bár 13V körülre tölti csak az akksit(13,5 azthiszem) de biztos hogy valahogy meg lehet picit emelni a kimeneti feszültséget! (de ha nem, akkor is szerintem már ez az 1V körüli feszültség nem túl sokat számít)
Hello!
Amennyiben nagyon egyszerűen akarod megoldani,akkor sorba kell kötni egy 1A-es terhelhetőségű diódát és egy ellenállást. A dióda gondoskodik arról,hogy 14,4V körüli legyen a töltés végén a feszültség,az ellenállás pedig arról,hogy ne legyen túl nagy a töltő áram. Ez egy egyszerű megoldás annak a lehetséges hátrányaival. Az ellenállás kb. 20ohm 1W-os legyen. Van aki izzóval helyettesíti, pl 12V 5W-os. Nagyon amatőr megoldás,de úgy látom,hogy a nagyon egyszerű megoldások érdekelnek. Üdv. Ottó
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem hozzátok amiben kérném véleményeteket. Van 4db 12V 20Ah-s akkum. Szeretném ezeket sorba kötni és tölteni napelemről egy 12V-os 6A.es max töltőáramú töltésszabályzóval. Szerintetek az akkuk egyenletesen töltődnek-e így és a fent leírtakkal vagy külön külön kellene tölteni azokat. A töltésszabályzón keresztül pedig szeretnék egy 12v-os hűtőtáskát üzemeltetni az összekapcsolt akkupakkról. Elméletileg az akkuk mély kisülése megoldott mivel a szabályzó 10,5V alatt lekapcsolja a fogyasztót. Az akkuk egyformák de gondolom kapacitásuk a korábbi használatukból adódóan már különbözőek. Magyarul szeretném ha a 4 akku egyformán töltődjön és merüljön amikor használom.
Hello!
Valami nekem nem világos.Azt írod,hogy sorba szeretnéd kötni és tölteni. Amennyiben sorba kötöd,akkor 48V-os akku egységet hozol létre. Amennyiben tisztességesen fel akarod tölteni,akkor a töltőnek Uki=57,6V-ot kell produkálnia. Az én értelmezésemben Neked viszont csak 12V-os töltésszabályozód van. Ebben az esetben hol egyik,hol másik akkumulátort kellene töltened. Természetesen ez is megoldható segéd áramkör alkalmazásával. Amennyiben a kérdésed végén leírtakat (hűtőtáska üzemeltetés) veszem figyelembe,akkor párhuzamosan kötött akkumulátorokra van szükséged. Esetleg nyelvbotlás volt a sorba kötés? Üdv. Ottó
Bocsi igazad van elírtam persze hogy párhuzamos kötést akartam írni.
Akkor tulajdonképpen nekem milyen kapcsolásra ill. segédáramkörre lenne szükségem a 4 db akkuhoz?
Szia!
Egy szak cikkben találtam a következőket: Hangsúlyozandók ezért az alábbiak: —Kettőnél több akkumulátor párhuzamos kapcsolása nem megengedett. (K) —Egymástól különböző akkumulátorok párhuzamos kapcsolása nem megengedett. (K) —Régi és új akkumulátor párhuzamos kapcsolása nem megengedett. (K) Bővebben: Link A fentiek alapján én önállóan tölteném az akkumulátorokat. Mekkora terhelést kötsz az akkumulátorra? Üdv. Ottó
Szia Ottó!
Köszönöm válaszodat. Egy 12V-os hűtőtáskát szeretnék róla működtetni a gk.-ban erről a rendszerről.Max. 1-4A áramfelvétele van azt hiszem. Ugyanis az autóm elektromos rendszere csak bekapcsolt gyújtás esetén adja ki a szivartöltőre a feszültséget így az kikapcsolt gyújtásnál nem használható ill. nem szeretnék lemerült akkuval szembenézni az egy hosszabb 2-3 órás állás esetén. A 4 akku összekapcsolása miért jelent gondot hiszen akkor összeadódnának az akku kapacitás értékei is és számíthatnék egy 4x20Ah-s kapacitásra az általad javasolt egy vagy két akksis 20 v. 40 Ah helyett? Létezik olyan megoldás, kapcsolás hogy alapesetben a gk. 12v-os rendszerét használnám a hűtőtáska áramellátására (közben a napelem tölti a segédakkut vagy akkukat a csomagtérben folyamatosan) és ha megállok és nincs gyújtás akkor átkapcsol az áramellátás a segédakkura? Újbóli elinduláskor pedig ismét a gk. elektronikus rendszere lenne a szükséges tápfeszültség biztosítója. üdv, Tamás
Szia!
A nem egyforma feszültségű akkumulátorok között kiegyenlítő áramok indulnak meg. Ezek külső terhelés nélkül fogyasztják az akkuban tárolt energiát. Valószínűleg ez az oka,hogy kettőnél többet nem javasol a cikk írója párhuzamosan kapcsolni. Ki lehet olyan áramköri megoldást alakítani,amelyet elképzeltél,de nem tudom,hogy készen lehet-e kapni. Egyébként milyen napelemmel tervezted megoldani a feladatot? Üdv. Ottó |
Bejelentkezés
Hirdetés |