Fórum témák
» Több friss téma |
Üdv! Van valakinek esetleg egy időzítő kapcsolása levilágítóhoz ? Olyan kellene aminek idő kijelzése is van de bármi jöhet.
Az "Időzítő" c. témában van pár lehetőség: Bővebben: Link.
Üdv!
Szeretnék építeni egy UV levilágítót, mivel a vasalásos nyákkészítésnél már komolyabb technikára van szükségem. Sajnos eléggé időhiányban vagyok, ezért szeretném kérni a segítségeteket. Mikén lehetne építeni egy ilyen szerkezetet, minél olcsóbban. Hogy álljak neki? Előre is köszönöm!
Ledszalag, papír vagy fadobozba téve.
Arcszolárium a vateráról , nézd meg az oldalamon
A hozzászólás módosítva: Feb 28, 2017
Hi All!
Szeretnék készjteni egy A4-es kétoldalas levilágítót (ki gondolná ebben a topikban ), de elvesztem az információk tengerében! Higanyégő búra nélkül, rovarcsapda neonja, pénzellenőrző, germicid cső, UV led, kvarclámpa, mind működő technika, mindenki másra esküszik. Olvasgatva a hozzászólásokat végül az UV lednél kötöttem ki, mint hideg fényforrásnál, de megint jönnek az anomáliák: Sok kis teljesítményű, kis besugárzási szögű led, vagy néhány nagy teljesítményű, nagy besugárzási szögű (power) led? Viszont ez melegszik, mint állat, hűteni kell, tehát nem hideg. Modjuk van egy csomó bordám, ez nem gond. Én az egyszerűbb elkészíthetőség miatt inkább az utóbbira szavaznék. Miután láttam kétoldalas, 2*6*1W ledes levilágítót, úgy gondoltam, én kicsit erősebbre építeném, 2*6*3W ledekkel. Kinéztem ezeket a ledeket: http://www.tme.eu/hu/Document/479770b5182a06180f03055c52b84437/PK2N...LE.pdf Nem túl drágák, a 390-410nm még jó a Positive 20-nak (leírás szerint 360-420nm között működik). Nem NYÁK-ot, hanem 0,1-0,4mm közötti vastagságú réz lemezt szeretnék maratni, bár gondolom levilágítás szempontjából ennek nincs jelentőssége. A véleményetekre lennék kíváncsi, jó e az, amit elgondoltam, leginkább, hogy jó e a led, amit választottam?
Az előtted lévő postban van, mi a nyerő.
Használt arcszolit kell venni, annál jobb nem kell. Egyszerű belőle levilágítót készíteni. Itt a képek között találsz sok megoldást. Akár úgy is lehet már használni, hogy két téglára felteszed fénnyel lefelé, és alá mehet a lemez.
Szia csatlakozom az előttem hozóászlóhoz arcszolit vegyél 1500-2000-ért találsz darabját bedugod megy nincs vele gond.
Mindezt mondom úgy, hogy nekem ledes van! Nincs vele semmi bajom, de kevesebb erőfeszítéssel lehet szoliból gyártani levilágítót.
Ez az alul-felül szolis dolog egyre jobban tetszik. Szerencsére hely van hozzá, és ez a vákumos leszorító is nagyon jó ötlet!
Most a próbálkozásokhoz kapok egy barátomtól egy higanyos izzóval üzemelő levilágítót, ami ugyan egyoldalas, de játszadozni jó lesz. Azután, ha majd vérprofi leszek (hehe ) Akkor építek egy kétoldalasat. Köszönöm a segítséget mindenkinek! A hozzászólás módosítva: Ápr 9, 2017
Sziasztok!
Tovàbb lép a barkácskuckóm! Lassan talán itt is tudok nyákot készíteni! De nekem a vasalàsos technika soha sem sikerült valami hude jól.... Úgyhogy arra jutottam hogy kiprobálom a fotózásos technikát! Milyen foliát hasznàltok( tintasugaras nyomtatom van) Nyomtatható irásvetítőfolia jo lesz? A hozzászólás módosítva: Ápr 9, 2017
Szia!
Én pl sima vékony foto papírt (homogénebb a szerkezete) és ezt nyomtatás után étolajjal vékonyan bekenem, ettől átlátszó lesz, és szárazra törlöm. Ennél olcsóbbat nem találsz.Természetesen van írásvetítő fólia is, de nekem azzal csak dupla réteggel működött, a papíros verzióval elég egy réteget rátenni a nyákra. Olaj helyett természetesen van gyári spray, de az ugyanazt csinálja mint az olaj.
Sziasztok! A tanácsotokat szeretném kérni, mert 5 év (külföldi újrakezdés miatti) kihagyás után újra fejest ugrottam az elektronikába. (Túl sok dolgot nem hoztam anno magammal, így a régi, scanner-ből átalakított uv fénycsöves levilágítómat sem.) Most építettem egy LED-es levilágítót, 3W-os 365nm-es LED-ekből. (Eredetileg 6 LED-es, de az egyik gyári hibás lehetett, mert kb 2-3 pár másodperces próbaüzem után szakadásként kezdett viselkedni.)
A kérdésem az volna, hogy mit javasoltok kalibrálási időknek? A LED-ek egymástól 65mm-re vannak és a megvilágított felülettől 90mm-re. Hany percről kezdjem és milyen intervallummal lépkedjek? Előre is köszönöm a válaszokat!
milyen fényérzékeny réteget használsz ? Ha DRY fóliát akkor 5-45 sec ha P20 at akkor 30-180s ha fotó nyákot (bungard) akkor 1-3 perc
Sajnos már nem tudtam szerkeszteni az előzőt. Ha a moderátor össze tudná ollózni, nagyon hálás lennék és a jövőben pedig figyelmesebb!
A levilágításhoz ezt a lézernyomtatóhoz való írásvetítő fóliát használnám lehetőleg 1 rétegben és egy Brother MFC-9840CDW multifunkciós lézernyomtatóm van.
Van még 4-6 gyári nyák-om a LOMEX-ből / HQ Elektronikából, de van már itt vásárolt is.
Ezek kb egy kaptafa? Vagy vajon nagyon eltérő a levilágítási idejük?
Ezek kb egyformák (a bungard gyártmánnyal) 1-3 perc levilágítást kérnek, de szerintem nem lesz jó a levilágító . A ledek túl közel vannak a nyákhoz így sok helyen alávilágít majd . Vagy több led kell és sűrűbbre pakolod , vagy sokkal messzebb teszed a ledeket a nyáktól (kb30cm) Itt egy nagyon bevált konstrukció
A hozzászólás módosítva: Ápr 14, 2017
Sziasztok!
Valaki rendelt már ilyen szettet ?
Na persze nem ugy értettem hogy müködik e... vagy sót csomagol a kiciocccooo, hanem hogy a vámon átjön?
Csak mert vegyszer!
És mégegy.. ez mondjuk jobban a topichoz tartozik...
UV LED szallagból szeretnék levilágitót csinálni! A/4-es méretet tervezek vizhatlant szallagból, bizva hogy az átlátszo szilikon, egy kicsit homogénebbé teszi a fényvetülést! A szallagok kb 3-4 centire tervezem egymástól! De...milyen távolság az ajánlott a NYÁK-tól?
De miért kell külföldről venni ?
Az előhívó fél kilós kiszerelésben 460 Ft a tesóban, lemosni meg vagy aceton, vagy NaOh, az meg egy kiló 900 Ft a vegyszerboltban, és az életed végéig elég ... A maratás egyéni ízlés kérdése, én már régen nem maszatolok vaskloriddal. Hiperoxid és háztartási sósav - olcsó, gyors, tiszta, a visszamaradt marató pedig regenerálható.
Két gondolat:
- a vízhatlan szilikon csak megszórja a fényt (amellett, hogy valamennyire gyengíti is), illetve kellően eltorzítja a LED amúgy elég homogén fénykibocsátását. - a LED sugárzási szöge a mérvadó (illetve, hogy milyen vékony vezető/szigetelő sávokat akarsz elérni). 20 fokos LED-et majdhogynem ráteheted a filmre, de pár centiről már jó, a 120-140 fokosat meg leginkább kollimátor ráccsal kellene használni.
Nagyon egyszerű az oka! 2 éve nem Magyarországon élek és itt aranyáron van minden ami a hobbihoz kellhet! Így egyszerűbb mindent nemzetközi oldalról vennem
E-bay, Amazon stb stb! Mint magyarba megvetetni, száitást szervezni... postát... stb stb! Azt nem tudom hogy hány fokos LED-ek vannak rajta sajnos... de ha még esetleg 120-as is akkor se hiszem hogy jobban szor mint egy UV cső! Márpedig a kiszuperált arcbarnitot nagysikerrel használták!
Ez a kollimátor rács jo ötlet!
Hogyan lehetne hobbi szinten kivitelezni? Anno egy Discovery filmbe láttam hogy szökőkutnál a viz áramlásának a kisimitását hasonló ráccsal végezték... a filmhez meg "-szívószálakat"- használtak. Kötegbe fogták és azon engedték keresztül a vizet... simább lett az áramlás! Esetleg itt is el tudnám képzelni.... Csak nem tudom hogy mennyit javitanai....
Az online rendelés kényelmét természetesen nem vitatom, de nem mindig az a legtakarékosabb megoldás - már amennyiben ez számít.
Nem tudom, hol lehet ez a külföld, de ha EU-rópa, szinten mindenhol van teso és hasonló társai, kiterjedt háztartási eszközök/anyagok részleggel. Angolszász területen pedig még a NaOH-ért sem kell vegyszerboltba menni, a hiperek polcán meg lehet találni "lye" felirattal. (Zárójelben: maga a NaOH is alkalmas a dry film előhívására, csak a keverési arányra illetve az előhívás idejére nagyon oda kell figyelni. A nátriumkarbonát sokkal kíméletesebb, és még könnyebben is beszerezhető. Es fordítva is igaz: azzal is lehet lemosni, nagyobb töménységgel, illetve tovább kell áztatni benne a panelt.) Ezt az alávilágítás dolgot lehet vesézni - persze, az UV cső is jó, én is használtam jó sokat -, de megyegyszer, attól függ, milyen vonalméretet akarsz elérni. Egy MQFP IC padkiosztása 0,5-0,8 mm, ahhoz kellhet 0,25mm vonal, ott már problémás lehet. Kollimátor rácsot legegyszerűbben fekete fotokartonból lehet készíteni, kb. 5 cm-es csíkokat a LED-ek osztásának megfelelő távolságban félig bevágni, majd egymásba csúsztatni. Sokat javít. A hozzászólás módosítva: Ápr 16, 2017
Itt éppen nincs Tesco...de még a közelbe se! Viszont az NaOH-t be tudom szerezni!
Azthiszem Guuuglizok egy kicsit hogy is kell azt használni! És a LED távolság? 15-20 centire gondolnék a kis tudatlan fejemmel!
Na közbe jött a modositás!
Hát nem tervezek a közeljövöbe SMD alkatrészekre áttérni. Sima furatszerelt! örülök ha egyenlőre azt megtudom csinálni! Fekete karton.... hmmm Fekete koktélszívószál! 5 centisre vágva... forropisztollyal összefogva! Tényleg olyan sokat dob rajta?? Mert akkor kipróbálom!
Az 5cm a szalag szélessége (illetve magassága, a beépítés után), a hossza a megvilágítandó felület hossza (ugyanez keresztben). A szívószál akkor lehet jó, ha a LED-ek egymáshoz képesti távolsága kb. megegyezik a cső átmérőjével.
LED távolság: veszed a emisszós karakterisztikát az adatlapról, behúzol két párhuzamos vonalat amennyi a LED-ek leendő távolsága egymástól, és megnézed, hol van még legalább 50% intenzitása a LED nek a teljes megvilágított szélességben, annál messzebb nem érdemes tenni a paneltől. Ha annál jelentősen közelebb, akkor jön a képbe a kollimátor, hogy a szomszédos LED-ek ne világítsanak egymás alá. Találomra egy adatlapról: A hozzászólás módosítva: Ápr 16, 2017
|
Bejelentkezés
Hirdetés |