Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!
Próbáltam előhívni egy kicsi kis teszt panelt, de nem túl sok sikerrel jártam... Egyrészt nem sikerült egyenletes lakkréteget felvinnem a panelra, másrészt nem tudtam meddig tartsam UV fény alatt. Még nincs meg a levilágítóm, csak egy papírdoboz aljába raktam a BL lámpát és a doboz tetejére ragasztottam fóliástól a panelt. Kb 10 percet világítottam, de nem sok színváltozást tapasztaltam. Ezután előhívóba raktam a panelt és megörültem, mert előjöttek szépen a vezetősávok, és utána elkeseredtem mert el is tűntek... Tudnátok néhány tanácsot adni? Ez normális dolog, hogy ha tovább tartom az előhívóban, akár minden rajzolat eltűnhet? Köszi és üdv
Tehát már van eredmény. Nem ez nem normális dolog. Igazából, ha megfelelő a hígítási arány, hosszú ideig is benne maradhat, nem szabad eltűnnie. Persze nem célszerű otthagyni.
Véleményem szerint teljes alávilágítás történt. nem fedte le teljesen a maszk a nyákot. Próbáld meg két plexi, vagy kvarc üveg közé tenni, vagy ha más nem sima 3mm-es ablaküveg. Bár ilyenkor megnő a levilágítási idő. Az előbbi kettőt javaslom. A lakkozás igen fontos kulcsművelet, a kész panelt illetően. Egyenletes, határozott mozdulattal fújd, és "kopp gázon" Tehát ne csak sziszegjen a fúvóka, mert akkor köpköd, hanem teljesen nyomd le a szelepet. Még annyit, hogy nehogy letedd a nyákot sehova. Tartsd meg kézben és úgy fújd le. Addig tartsd kézben, míg meg nem "húz" egy kicsit a lakk. Tehát ha véletlenül rászáll a por, az már nem köt bele. Mióta így csinálom, tükörsima, teljesen por és szöszmentes a lefújt panel.
Túl sok a bizonytalan tényező.
Szerintem az első kísérletekhez jobb a gyárilag fényérzékenyített, P20-al bevont nyák lap. Ezen klassz, egyenletes a réteg, nem hol ilyen-hol olyan. Ezáltal tudsz fokozatosan javítani a minőségen, kilőttél egy változót Sokan a sablont rontják el, simán kiprintelik oszt jóvan'. Holott még 2db egymásra téve sem tökéletesen átlátszatlan! Tutira jó maszk esetén nem gond, ha túl lett világítva, hiszen ugyanúgy nem kap fényt, ahol nem kell. A sikerhez szerintem a következő út vezet: -készen vett P20-as nyák -tökéletes maszkfólia készítése -elterjedt levilágítótípus készítése, melyhez könnyen megtudjuk a kb. lev. időt (pl. szkennerbe épített 4x8W-os BL csöves) -bolti előhívószer alkalmazása Aztán, ha már ezzel a konfiggal jól megy, lehet 1-1 változóval kísérletezni, pl. házilag kutyulni az előhívót fillérekből, vagy fújkálni a méregdrága P20-at. Ha minden változó kísérletezés alatt van, kicsi az esély a sikerhez. Én is megszívtam ezt anno, nem titok! Aztán bepöccentem, átgondoltam és utána elsőre tuti lett a nyák.
Így igaz! Túl sok változó = sikertelenség = elmegy a kedved az egésztől.
Inkább a gyári lakkozott panel, és "kész" előhívó. Ahogy Még1MbR barátom is említette: A maszk minősége elengedhetetlenül fontos! Nyomtatója válogatja, de volt, hogy 3-4 rétreget is egymásra kellett tennem.
Szerintem kevés volt a levilágítási idő és túl erős volt az előhívód.
A következő tesztet javaslom. Áldozz fel egy slim CD tokot. A tetejére van szükség. Tedd valamire rá ami a széleit nem támasztja alá, vízszintesen. Én gyufásdobozokat szoktam használni. A hűtőből kivett Positiv20-at kb. 30 percig szoktam szobahőmérsékleten tartani. Közben folyton rázogatom. Enyhén ferdén tartva a dobozt a műanyag lapot felülről kezdem S-betű alakban lefúni. Az egész fújási művelet kb.5 másodperc. A teszt abból áll hogy 1 cm-ként alkoholos filccel jelzéseket teszel a még lefújás előtti műanyag lapra. Levilágításkor egy tuti jól takaró lapot 4 percenként arrébb húzol a következő jelzéshez. Tehát ha 10 jelzésed van akkor 40 percig fog tartani a levilágítás. Előhívás után látni fogod, amit látni kell. A sávok számát megszorzod a 4 percekkel és már meg is van a szükséges levilágítási idő. Az átlátszó lap meg azért jobb, mert jobban meglátszik rajta a fennmarad Positiv20.
Az előhívóról meg annyit. Inkább legyen kicsit hígabb. Ha nem hívódik elő töményebbet lehet még hozzá keverni. Persze ilyenkor a nyákot ki kell venni belőle és tiszta vízbe helyezni. Az előhívót meg nagyon alaposan kell összekeverni.
Többen említettétek a film megfelelő "átlátszatlanságát", másszóval kontrasztját,ill. fedettségét.
Én lézernyomtatóval készítem a filmeket, és gyakran, főként a szélesebb vezetősávoknál, polygonoknál nem megfelelő a fedettség. Léteznek erre nyomdaiparban használatos szerek (Black covering spray), amelyek feloldják a lézertoner kristályos szemcséit, és az egyenletesen terül el a hordozó fólián. Forgalmaz ilyen célra a Conrad is egy vegyszert, ami az ablaktisztítókhoz hasonló pumpálós flakonban kapható. Én a suliba is vetettem ilyet, és nagyon jó eredménnyel használható. Néhány fújás a vizszintesen, festékkel felfelé lefektetett fóliára, és máris szinte átláthatatlanok a vonalak. Most jön a csattanó: A vegyszert megszagolva, kísértetiesen nitrohígító illata van. Kipróbáltam: néhány csepp nitrohígító egy befőttesüvegbe, felfüggeszteni a fóliát (ne érjen a hígítóba, csak a gőzét használjuk) , tetőt rácsavarni, 10-15 percet várni és csodálkozni az eredményen. Természetesen spray formájában is használhatjuk, csk a nitro eléggé agresszív, nem tudom mit szól hozzá az ablaktisztítós flakon illetve szórófej. A Conradosnak fémből van a fúvókája. Sok sikert a próbákhoz!!!
Köszi a sok hasznos infót. Vettem gyári fotónyákot. Pénteken tudom elkészíteni a levilágítóm, addig már nem próbálkozok, mert úgy is akkor tudok precízen belőni mindent, amikor kész lesz.
Utána kipróbálom a sávos módszert a teszteléshez, hogy be tudjam lőni a levilágítási időt. Beszaladtam egy nyomdába, ott nyomtatták fóliára a nyáktervet és szerintem jó minőség lett. Nem hiszem, hogy gond lenne vele... Nagyon spéci lett a belinkelt készülék, ez enyém nem lesz sajnos ilyen profi.
Az előbb elrontottam. Töröljétek már a képeket, légyszives. A videot ne. Így talán összeszedetetteb a foto-sorozat. El kell forgatni jobbra, ha megnézed őket.
Köszönöm szépen.
Másra is jó ám egy ilyen levilágító amúgy!
A gyerekeim éjjel foszforeszkáló kispárnáit frankón fel lehet tölteni a "varázslámpával"! Meg az útlevélen rejtett dolgokat keresni a fényében (BLB van nekem) Nagyon bírták a lányok a misztikumot..
Nagyon profi a műszered gratulálok
Idézet: „Az előbb elrontottam. Töröljétek már a képeket, légyszives.” Megtörtént.
Köszönöm, és elnézést. Nem figyeltem, és fekete-fehér képek kerültek fel.
Semmi gond, szívesen.
hali !! kérdés: ha van egy HgLi 80wos fénycsövem (amihez azt írták hogy kell előtét trafó) amiről levágom a búrát és majd így lesz belőle nyák levilágító.Akkor ehez 80w-os előtét kell vagy elég egy 40-es is????
ezt akarom megcsinálni: Bővebben: Link segítsen please aki tud!!!???
Célszerű az előírt teljesítményű fojtót használni. Jelen esetben 80W-os fojtót. A 40-es kevés lesz.
Válasz itt, kérdés előtte.
Hali!
Hát teljesen kétségbe estem. Vettem valamelyik nap egy fényérzékeny nyákot és ma ki akartam próbálni. Szépen ráragasztottam a fóliára nyomtatott kapcsolásom, ráhelyeztem egy cd tok előlapjára, majd elkezdem világítani. Próbáltam kb 3-4 perccel és 12 perccel is. Ezek után kimértem 9:1 arányba az előhívót és beleraktam. Egyáltalán nem jelent meg semmi egyik panel darabkán sem. Amikor P20-al próbálkoztam legalább megjelent szépen, még ha utána el is tűnt... Mi lehetett a baj?
Az előre elkészített gyári fényérzékeny paneleknek hosszabb levilágítási idő kell. Próbáld meg 20 percen. Hozzáteszem, soha az életben nem próbáltam még gyári panelt használni. Én magam lakkozok. Persze ezt is meg kellett tanulni.
Ha van még belőle ép darabka, akkor próbád ki 20 percel (igen jól látod) és ezután (nemtudom milyen előhívót használsz, ajánlom szerezz be szi-tit, olcsó és egyszerű) ebből 2 kanál kell 0,5L vízhez, viszont törekedj arra, hogy a maszk minnél jobban fedjen, használj 2 réteg fóliát. Vagy esetleg próbáld meg töményebb előhívóval (a mostanit).
Hehe, egyszerre írtunk
Nem igazán tudom honnan vettétek ezt, hogy a gyári fotolakkos panelnak több idő kell? Nekem P20-szal és gyárival is ugyanannyi kell. 125W-os HG letört búrával 4,5-5 perc, 4db Cree leddel 6-6,5 perc.
Én nem próbáltam a gyárit. Csak tippeltem, a korábban leírt tapasztalatok alapján. Azt nem értem, hogy nekem miért ilyen rövid a levilágítás ideje?
Nekem a gyári lakkal tovább kell világítani, de én csak 2 db cree ledet használok. Viszont 12 perc nekem elég, elő lehet hívni, de ha 20 percre rakom be, akkor is gyönyörű lesz a dolog, de kb talán 10%-ra saccolom azt, amennyire könnyebben előjön előhíváskor.
Ebből kiindulva a P20-nak lehet h elég a 8 perc, de a 15 perc esetén is valószinűleg jó lesz majd. Így lehet h a 12 perc mindkét lakkal tökéletes Mindenkinek más ez az idő, folytótól, áramtól függően
Sajnos nem volt időm azóta játszani vele, de lenne még egy kérdésem, ami lehet butaság, de lehet, nem.
Szóval a gyári fotónyákra én celluxal ragasztottam a fóliát, mert elég pici lett volna a nyák, és hogy biztosan illeszkedjen szépen a panelra, az egész felületét ragasztottam. Így a lámpa fénye a celluxon keresztül érte a lemezt. Ez befolyásol-e esetlegesen valamit? Megvilágítási idő, stb... Köszi és üdv.
Ne add fel. Én is sokat szenvedtem az első nyákokkkal. Előhívónak én a hideg zsíroldót használom. Erősen hígitani kell. A pontos arányt nem tudom, mert saccra kevertem be. Először híg lett, aztán még kevertem be hozzá.
Ha erős az előhívó, akkor azonnal leoldja a megvilágított részt és a megvilágítatlant is. Esélyed sincs a beavatkozásra. Ha híg akkor meg órákig lötykölheted nem történik semmi. A cellux szerintem nem befolyásolja az eredményt.
A cellux nem jó. Ugyan átengedi az UV-t, de a ragasztás ból adódhatnak olyan problémák, hogy ahol csatlakozik a a két cellux csík, ott árnyék keletkezhet, ami meglátszik a panelon. Használj üveglapot.
Üdv!
A cellux bizony lefog!
Itt van egy kép a szélén gyönyörően látszik, hogy hol volt cellux...
Hát ez tényleg látszik. Épp most csinálom az első fóliás levilágítás (eddig sima A4- papírral dolgoztam) és celluxal fogattam össze. Egy kis részen kénytelen voltam a hasznos felületre is ráragasztani. Kétoldalas nyák lesz. És ráadásul kísérleti levilágítás lesz a 4db. Cree LED-es levilágítóval.
Elkészült a nyák előhívása. Gyönyörű kontrasztos az eredmény. A cellux nyoma nem látszik. Óvatosan bánok a panellel, mert a huzalvastagság 0,2mm. Új gyorsmaratót kezdtem neki hogy gyorsabb legyen a maratás és nehogy alámarás legyen.
24perces levilágítás használtam, de úgy látszik túl sok. 10 másodperc alatt előhívódik a rajzolat. Az eredmény szép, csak nagyon oda kellett figyelnem. |
Bejelentkezés
Hirdetés |