Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Végfokozat TDA2030-40-50-el
 
Témaindító: sasorr, idő: Jan 16, 2006
Témakörök:
Lapozás: OK   217 / 274
(#) tibibalogh520 válasza kadarist hozzászólására (») Jan 19, 2013 /
 
Azt a "max 4 Voltot" miből eredeztetted? Én inkább úgy mondanám, hogy 4V tartaléka lesz a kondinak. A féltáp, és a kondi névleges feszültségéből adódóan.
De sajnos semmi nem garantálja, hogy a dolog meg áll 4 Voltnál. Akár egy bekapcsolási tranziens is lökhet rajta.
Egyébként azt én sem állítom hogy nem bírhatja ki, csak-hát az ördög szeme azért csipás, mert sosem alszik.
(#) kadarist válasza tibibalogh520 hozzászólására (») Jan 19, 2013 /
 
Persze, jobb, meg kell a nagyobb feszültségű kondi, azért is írtam, hogy "nem feltétlenül" lesz durr.
(#) ricsi94 hozzászólása Jan 19, 2013 /
 
KA7808 as ic jó lesz a ventilátorhoz?
Nem tudom mit jelent az a KA az elején
(#) reloop válasza ricsi94 hozzászólására (») Jan 19, 2013 /
 
Ha már ilyen alkatrészbányád van, nézhetsz egy teljesítmény-ellenállást a 25V és a ventilátor közé, olyan 100 ohm körülit. A fölös feszültségnek elég közömbös min alakul hővé. A stabot elteheted nemesebb feladatokra.
(#) ricsi94 hozzászólása Jan 19, 2013 /
 
0.1Kohm 275v megfelelő ?
csak bele kellett túrnom a dobozba és már a kezembe is akadt XD
(#) reloop válasza ricsi94 hozzászólására (») Jan 19, 2013 /
 
Ez nem valami kondenzátor, hogy feszültség van feltüntetve? Ilyesmire gondolok.
A ventilátoron rajta van mennyi áramot vesz fel?
Szerk.: ha már említésre került a meghibásodás: jó lenne egy 2A-es biztosítékot elhelyezni a szekunder körben, mégse a lakás kismegszakítója védje az áramkört
A hozzászólás módosítva: Jan 19, 2013
(#) ricsi94 hozzászólása Jan 19, 2013 /
 
Jó kérdés , de farád nincs feltüntetve rajta , csak hogy 0,1K 250V
(#) reloop válasza ricsi94 hozzászólására (») Jan 19, 2013 /
 
(#) ricsi94 hozzászólása Jan 19, 2013 /
 
és tényleg csak sárgában XD
(#) reloop válasza ricsi94 hozzászólására (») Jan 19, 2013 /
 
Ez a ventilátor meghajtás nem kapcsolódik a topic témájához, itt ne is nagyon mélyedjünk bele.
Ha van ventilátor áramfelvételi adatod, vagy esetleg egy multiméterrel megméred, akkor magad is ki tudod számolni mekkora ellenállás lenne az ideális. A 100 ohm csak egy tipp volt.
A multiméter lebuktatta volna az előző alkatrészt, ha kiméred, úgyhogy használd bátran a mérőeszközt!
(#) ricsi94 hozzászólása Jan 19, 2013 /
 
igen csak hirtelen nem volt itt a közelemben ,
Amm nem találok combosabb ellenállásokat , berakom inkább a stab íc-t
Akkor nem offolom tovább a topicot -de az erősítővel kapcsolatban majd bisztos lesznek még kérdéseim , meg majd rakok fel képet ha készen van .
(#) Peti_85 válasza ricsi94 hozzászólására (») Jan 19, 2013 /
 
Én azt mondom, hogy próbáld ki, ha már megvan minden fontos alkatrészed (a részleteken pedig utána is tudsz pontosítgatni), mert már itt izgulunk a fórumon, hogy sikerül e?! Egyébként szép munka
(#) satuka hozzászólása Jan 20, 2013 /
 
Szép napot mindenkinek.
Össze raktam ezt a kapcsolást: Bővebben: Link Képet mellékelek róla. Próba képpen egy 6ohmos hangfalat tettem rá. A tápfeszt pc tápról vettem. (+12, -12) Szépen meg is szólalt, de a képen jelölt kondi rögtön füstölni és púposodni kezdett. Értéke 470u 25V.
Elég, ha kicserélem 35V-osra, vagy valami más probléma lehet?
A hozzászólás módosítva: Jan 20, 2013

TDA2030.jpg
    
(#) kadarist válasza satuka hozzászólására (») Jan 20, 2013 / 1
 
Szia!
Szemmel láthatóan rosszul vannak beültetve a nagy elkók. Csináld meg úgy, ahogy a nyák rajzán van, a pozitív oldalukkal egymás felé.
(#) satuka válasza kadarist hozzászólására (») Jan 20, 2013 /
 
Ezt elnéztem! Csak a Gnd-re figyeltem! Hálás köszönet!
(#) danodano válasza satuka hozzászólására (») Jan 20, 2013 /
 
Szerintem fordítva ültetted be azt a kondit mindkét oldalon. A negatív felének a negatív táp felé kell lennie, a pozitívnak pedig a GND-n. Ellenőrizd le a beültetési rajz alapján!
(#) ricsi94 hozzászólása Jan 20, 2013 /
 
Na ma kipróbáltam azt a végfokot amibe találtam nagyobb kondit ,
a 4700µF-os kondi lábairól szedett 25 v-ról valóban sokkal szebben szól
De csak kb 10 percig:S Az ic nem melegedik az rajtavan a proci hűtőbordán ventilátorral .
kb 10 percnél egyszer csak elhallgat , aztán észrevettem hogy ak ondi is elég langyos , odaraktam a ventilátor mellé hogy hűljön és ahogy hüllt le először csak a basszust kirecsegve de szólt és ahogy teljesen kihűlt visszatért a basszus is .
Nagyobb vagy több puffer kondi kell??
(#) reloop válasza ricsi94 hozzászólására (») Jan 20, 2013 /
 
A kondi jobbára a rossz polaritású beültetéstől melegszik. A plusz megy IC 5-ös lábhoz!
(#) ricsi94 hozzászólása Jan 20, 2013 /
 
Igen ez stimmel ...
De most hogy ottvan a kondi is a ventilátor mellett igy már kb fél órája megy majdnem maxon az erősítő , és semmi probléma gyönyörűen szól
A feszültség 21V-ra esik igy vissza , de ha majd rákötöm a másik végfokot akkor még jobban vissza fog esni .
Erre megoldás lehet ha több kondit kötök párhuzamosan?
(#) reloop válasza ricsi94 hozzászólására (») Jan 20, 2013 /
 
A kondenzátornak nem szabad melegednie, másik példányra lesz szükséged, mert ami hő fejlődik az hiányozni fog a hangból (energiamegmaradás...).
A tápban a több kondi nem fog csodát tenni. A 4700µF épp elegendő.
(#) ricsi94 hozzászólása Jan 20, 2013 /
 
Akkor ennyit bírt volna a kondi?!?! kb 3 hónapot volt használva
Holnap akkor meglátogatom a boltot ,
Akkor a hangszórók elé pedig elég a 25V-os?!
(#) reloop válasza ricsi94 hozzászólására (») Jan 20, 2013 /
 
Nálam ilyen kondi melegedés nem szokott előfordulni.
A 25V kicsatoló jó lesz.
(#) satuka válasza danodano hozzászólására (») Jan 20, 2013 /
 
Raktam be új kondikat, azokat már helyesen.
Szuperül működik!
(#) ricsi94 hozzászólása Jan 21, 2013 /
 
na vannak újabb tapasztalatok
megvettem a hiányzó kondikat.
Beültettem ak ét uj 2200µF-os 25vos kondikat és az új 4700µF-os kondit .
megint felcsavaroztam a két ic-t a hűtőbordára immáron elszigetelve. Megint tapasztaltam azt hogy együtt nem működik a két végfok és pattog a hangfal. Eszembe jutott hogy először mikor ezt tapasztaltam nem csak a potit cseréltem ki hanem akkor kötöttem rá a hűtőbordára is .
Fogtam szépen és kivettem a szigetelést az ic-k alól és láss csodát ugy hogy nincs elszigetelve a két ic működnek együtt...
DE
először mikor bekapcsoltam , azt néztem hogy lerántotta a két végfok a feszültséget 18V-ra és az egyik ic jobban melegedett.Ezután vettem ki a szigetelést. de mikor bekapcsoltam akkor csak az egyik fele szólt , pedig mind két végfokon ugyanakkora feszültség esik. Ugyanolyan meleg mind a két ic , nem látok rövidzárat sehol a nyákon, az ic sem tűnik úgy hogy meg lenne sülve, de megse mukkan .
(#) reloop válasza ricsi94 hozzászólására (») Jan 21, 2013 /
 
Próbálj egyszerre egy végfokot éleszteni!
Az első bekapcsolásnál mindig legyen valami áramkorlátozó (izzó, ellenállás) a tápágban.
A bemenet helyén legyen áthidalás, azaz rövidzár. Ekkor mehet rá a tápfesz.
Meg kell mérni az IC 4-es lábán a fél táp van-e a 3-as és az 5-öshöz viszonyítva.
Ekkor mehet rá előtét ellenálláson keresztül a hangszóró. Ennek csendben kell lenni, és az IC nem melegedhet.
Most köthetsz rá bemenő jelet és ellenőrizheted alacsony hangerőn a működőképességet.
Amennyiben működik, a tápági korlátozót biztosítékra cserélheted és kivezérelheted az erősítőt. Még most sem melegedhet számottevően.
Utolsó lépés a hangszóró előtét-ellenállásának eltávolítása. A hangerőt fokozatosan növelve ellenőrizni kell elégséges-e a hűtés. Nem a hűtőbordát, hanem az IC tokot kell figyelni, mert akár a hővezetéssel is lehet gond.
Ha egyik csatorna kész, kezdheted a párjával ugyan ezt előről.
Két hibátlan csatorna is összegerjedhet egymással, ezért az első együttes bekapcsolásnál is kell áramkorlátozó.

A konkrét paneleddel kapcsolatban kérdezném, van rajta 100µF nagyságrendű helyi tápszűrés? Az szokott kelleni!
(#) ricsi94 hozzászólása Jan 21, 2013 /
 
Azért próbáltam egyszerre mind a kettőt mert egy nappal ez elött már mind a kettő szólt külön
külön

mekkora előtét ellenállás kell ? Feltétlen kell előtét ellenállás?
20w-os izzó megfelel a tápágba ?
Az jelent valamit hogy a működő végfokban lévő ic 1es 2es lábai között 1.5Mohm os ellenállást mérek , amelyik nem szól ott pedig 6Mohm-os ellenállást

A nyáklapon ott a helye a 100µF-os kondiknak -de azt írta az oldal ahonnan leszedtem a kapcsolást ,hogy nem kell bekötni.
Meg is vannak véve ki is van fúrva a helyük . csak nincs beforrasztva. akkor forrasszam be?
(#) reloop válasza ricsi94 hozzászólására (») Jan 21, 2013 /
 
Az előtét ellenállás általánosan akkora, hogy teljes rövidzárnál se haladja meg a teljesítmény félvezetők határadatát.
A tápod 25V, a TDA2030 3A-t visel el, tehát 8 ohm-tól nagyobb legyen az ellenállás, mondjuk 10 ohm-os. Nem baj ha csak kis teljesítményű, ha gond van könnyebben elvillan
Izzóból 24V 21W tökéletesen megfelel, de az izzó kellemesen alacsony hideg ellenállása miatt 5W-ossal lehet éleszteni.
A bemeneti ellenállások eltéréséből nem tudok következtetést levonni.
A 100µF bizony szükséges lesz, mert nélküle a két végfok a pozitív tápon keresztül összegerjedhet. Nagyon kis belső ellenállásúra megépített tápnál, egy szerencsés kábelezést választva elmenne nélkülük az erősítő, de ezen nem szabad spórolni!
(#) ricsi94 hozzászólása Jan 21, 2013 /
 
mért is találnék itthon 24volt-os izzót , az összes 12 v-os
Esetleg 1 Ohm-os 20w-os ellenállás jó helyette?
Régebben vettem valamihez de aztán fene tudja nem kellett vagy nem tom ,és még mindig zacskóban csücsül
Jolvan akkor berakom .Nem akartam spórolni vele
(#) reloop válasza ricsi94 hozzászólására (») Jan 21, 2013 /
 
Köss sorba két 12V-ost!
(#) ricsi94 hozzászólása Jan 21, 2013 /
 
Tényleg XD
mentségemre szóljon hogy ma volt szalagavató próba és már este van
Következő: »»   217 / 274
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem