Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Végfokozat TDA2030-40-50-el
 
Témaindító: sasorr, idő: Jan 16, 2006
Témakörök:
Lapozás: OK   246 / 274
(#) abstrax válasza gyuszo hozzászólására (») Jan 26, 2015 /
 
Hmmm értem. Kis szerencsével találok a padláson ilyen régi rádiót, szüleim gyűjtéséből. Ja igen! Biztosan emlékszem viszont olyan kék színű műanyag házas, beöntött Puskás-trafókra ('80-as évek?). Ebből tuti hogy van valahol egy-két combosabb darab. 2x18V @ 40VA például rémlik... Jók lehetnek ezek is végfokba? Mondjuk a 18VAC az TDAhoz nekem lehet h sok lesz... Olyan 25VDC, ez inkább (ha már korabeli ős-ICknél tartunk) az STK077-hez passzolt, ha emlékeim nem csalnak....:o(
(#) abstrax válasza gyuszo hozzászólására (») Jan 26, 2015 /
 
Időközben annyit sikerült kinyomoznom (Tesla NZC160 cseh nyelvű service manual-jából..:o), hogy ez a Tesla trafó egy 9WN 667 07 típusú valami. És igen, nagy valószínűséggel annyi ampert tud csak amennyi rá van írva.... igaz aszerint amit találni róla a neten 2x20V-nak írja (11+9?) 0,6A...
Egy másikat (nagyobbat?) találtam: Transformátor 9WN 667 81, 2x 15,5V; 1,3A
Ennek 81-es szám a vége, kissé talán jobban terhelhető, de még így is csak 20VA oldalanként (max. 40-es lehet össz-vissz). Szóval odahaza lefotózom, mert van ráragasztva valami igényes papír.
(#) reloop válasza abstrax hozzászólására (») Jan 26, 2015 /
 
Szép, gondos kivitelezés! Rendesen feladtad a leckét. Megértem az gyenge transzformátor miatti alacsony teljesítményt, de továbbra is érthetetlen a beszámolódnak az a része ami a szokatlan mértékű melegedésről szól.
A kivitelezéssel kapcsolatos észrevételem: a végfok panelre kötött hangszóró test ennél a panelnél különösen szerencsétlen. Általános szabály, hogy a hangszóró testet a táp pufferekhez kötjük, a hangszóróáram ne ejtsen feszültséget a végfok testkábelén. A mikroshopos panel így bekötve, a két Grnd pont közötti feszültségesést egyenesen a negatív táphoz adja hozzá. Szegény TDA nem lehet túl boldog
A hangszóró testet áttenném legalább a hármas csokihoz. A +/- közötti Grnd-ről átkötnék igen vastag kábellel a pozitív tápoldali 470 µF negatívra. A pozitív bekötési pontot megkerülő vezetősáv nagyon vékony!
Mellékelem miként igyekszem az IC táplábak közvetlen közelébe vinni a szűrést.
A tiedhez hasonló panelnél volt már olyan eset, mikor az IC 3-5 lábaira kötött 100µF állította meg az oszcillációt.

TDA2030r.JPG
    
(#) abstrax válasza abstrax hozzászólására (») Jan 27, 2015 /
 
Kedves Gyuszo! Megnézetem a Tesla trafót (lásd fotók), annyi amennyit láttál Te is rajta. A második kép egy eltérő számú ilyesmi, az is dettó. Ennyit akkor a méretekből következtethető teljesítményadatokról...:o(
Még 2-fajtát találtam este idehaza, egy francia troidot (25VA - szerintem totálban 2x12,5? a szekunder oldal), 2 x 9V. Valójábak valamivel több, így a matekot kissé meghazudtolva és túlhaladva 13V DC feletti tápot nyertem belőle. Hát még így is dupla olyannak kéne lennie, mint a Tesla, de sajna nem szól ezzel sem másképp (nem érzem rajta a plussz trafóteljesítmény miatti "magabiztosságot", vagy ilyesmit...)
Még egy trafót találtam, ez olcsó Conrad-os darabot, VA-ről fogalmam sincs, de nem lehet ez se 25-30-nál több ránézésre. 2x8,5V ill. 2x15V jön ki belőle. Utóbbi nem mertem bevállalni a 2040-hez (19,8 szóval majd' 20V adódott ez már a max. lenne amit az IC elvisel....). Úgyhogy a másik kimenetpárról csináltam olyan +-12V-ot.
Hangzásilag, viselkedésileg a helyzet ugyanaz maradt.
Kicsi kimenő teljesítmény, fél hangerőtől egyre fülsértőbb torzítás. A borda nagyon melegszik (lásd majd alább egy kép, rövid idő alatt 50 fok fölött(!), a tápot meg rendesen visszarántja 2-3V-okkal mindkét oldalt.
Lehet, ez még egyik sem "normális" trafó, de véleményem szerint - ha ennyire nem változik az eredeti jelenség - lehet nem itt kell a fő okot keresni. Ma rárakok egy atomanti nagy trafót azért, hogy kizárhassuk e dolgot.
A másik, hogy "gyári", kínai TDA20x0-as cuccokban sem láttam ezeknél sokkal komolyabb trafót - mondjuk ne ez legyen a mérvadó, de azok nem így szóltak még úgy sem....
Mit gondoltok?
(#) abstrax válasza reloop hozzászólására (») Jan 27, 2015 /
 
Hát, köszönöm szépen, de sajnos ez még messze áll a szép kivitelezéstől...:o( Mondjuk talán nem teljes kókányolás.
Fentebb tesztelgettem a hálózati trafó kérdését - sajnos nem sokra jutottam vele (nem hozott áttörést, nagyjából ugyanaz maradt a jelenség). Igaz, a 12-13V-os táppal megérteném a kisebb teljesítményt (diagramm alapján 4ohmon a 13V-nál mondjuk 14W, de még az én 6ohmos hangszórómmal is el kéne érnie a 10-et....) - sajnos szubjektív megítélésem szerint néhány watt után már iszonyúan betorzít. Mondjuk olyan TBA800-as érzésem van, szörnyű.
Megcsináltam, amiket javasoltál. Másmilyen árnyékolt kábel a bemenetre, majd 470pF is bekötve - semmi változás. Hangszóró negatívját a táp földjére kötöttem, meg csináltam vastag átkötést is - még mindig semmi. Talán nüansznyival jobb, még egy koppantást rá lehet tolni a bemenő jel hangerejére a torzítási határig.... Néztem, hátha túlvezérlem a bemenetet, de laptopról vagy CD-ről is ugyanaz a helyzet. Pár száz mV-os bemenő jellel még el kellene bánnia, nem? Illetve bemeneti hangerőpoti nélkül (22-47-100k log?) üvöltenie kéne, nem csak így nyöszörögni.
Zárt, dobozos hangfallal próbáltam, nemcsak mezítlábas hangszóróval, nehogy...
A melegedés szerintem irreális (lásd fotó), 1 perc alatt 50 fok fölé megy....nem forszíroztam sokkal tovább. Lehet, mégiscsak alulméretezett a hűtőbordám is? Mondjuk tehetek rá combosabbat, vagy max. az alu készülékházhoz csavarozom (így, hogy nincs rajta -tápfesz
Szép a nyákterved, szerintem ezt kellene nekem is megcsinálnom. Valóban logikusabbak a be- és kimeneti pontok, valamint a jelvezetések elhelyezései. Nem csodálkoznék, ha a kit-es nyák sem volna az igazi. Mondjuk igen elszomorító lenne, mivel megvásárolható kereskedelmi termékről van szó, aminek még az ilyen szegény ördögök számára is sikerélményt kellene okozniuk. Majd folytatom....
(#) abstrax válasza reloop hozzászólására (») Jan 27, 2015 /
 
Folytatván, még lenne pár kérdésem, felvetésem...előre is elnézést, ha valamelyik nagyon 2 forintos.
A legutóbbi válaszod azzal végződik, hogy ..."A tiedhez hasonló panelnél volt már olyan eset, mikor az IC 3-5 lábaira kötött 100µF állította meg az oszcillációt. "
Ugye a gyári ajánlás 220mikrós kondijai helyett van itt két 470-esünk. Akkor úgy érted, hogy esetleg ezen még növelni kellene próbaképpen? Vagy hová is kellett azokat a 100µ-okat kötni pontosan? További kérdés: az elkókkal párhuzamos 100n-oknak ugyanitt mi a szerepük?
Aztán: bemenetnél számít a kis elkó polaritása? Láttam ilyet is, olyat is. Pl. Sípos könyvben következetesen a negatív van a bemenet (érkező jel) felé, máshol épp fordítva...esetleg lehet bipolárisat tenni? Mennyiben számít ezek értéke? Ha mondjuk 10µ-ra növelem meg, mi változik? Mélyátvitel?
Ha mondjuk a visszacsatoló 22k-val variálunk, az mit okozna? Érdemes esetleg mérsékelni az erősítésen?
A kimeneti 4,7 ohm valamiféle (hangszóró impedancia) stabilizálás? Azzal sorban a föld felé a 100nF-ról annyi megjegyzés van, hogy legyen fóliakondi. Mondjuk én egy sima kis kéket tettem be, számíthat ez?
Esetleg ha kivenném a két diódát? Elvileg védelmi célból lennének bent, de a hangot nem befolyásolhatják?
Olyan érzésem van, hogy valamelyik alkatrész(ek) értékeivel kellene variálni az ajánlás ellenére, hogy megszűnjön ez a kellemetlen jelenség.
Mihez érdemes nyúlni ebben a kapcsolásban?
Olyan fakocka egyszerű pedig, és beváltnak tűnik, nem tudom hol lehet buktató...
(#) pixels válasza abstrax hozzászólására (») Jan 27, 2015 /
 
Szia! Gerjedésnek tűnik. Reloop jól írta, hogy mi a helyzet, rossz a kábelezés, és a panel sem az igazi. Tegyél közvetlenül az IC 3-as, és 5-ös lábára még egy 100n kerámiét és egy 47µF elektrolit kondit párhuzamosan, polaritásra figyelj! A hangszóró negatívokat kösd az egyenirányító puffer kondi lábaira, vagy ahhoz nagyon közel, de mindenképp a pufferes panelről jöjjön a hangszóró negatív.

Még én szoktam olyat csinálni, hogy a bemenetet, meg az egész gyenge áramú résznek külön testkábelt viszek fel a panelre. Mellékeltem egy képet, hogy mit lehet még utolsó utáni lehetőségként megpróbálni.

Mod: még láttam, hogy írtad a hangszórónál a kondi-ellenállás párt. Az ott fontos, hogy fólia legyen. Az a rész az IC kimenetén megjelenő oszcillációt nyomja el, oda nem jó az elektrolit. Esetleg még kerámiával próbálkozz, ha csak az van otthon.
A hozzászólás módosítva: Jan 27, 2015
(#) abstrax válasza pixels hozzászólására (») Jan 27, 2015 /
 
Szia Pixels, köszi az értékes ötleteket Neked is!
Jó, szemléletes a képed, meg fogom csinálni ezeket a modokat is.
Lehet h én értelmeztem "lazán" Reloop javaslatait és ezek szerint drámaibban kell átalakítani a földeléseket.
Kimeneten nem elkó van, hanem a "kis kék pötty 104-es számmal" 100n-os kondi - gondolom kerámia, de semmiképpen sem a szögletes fólia....ki fogom cserélni.
Ami még mindig nem teljesen világos:
A közvetlenül az IC 3-as és 5-ös lábaira II-osan kötendő két kondinak hova menjen a másik vége? Földre? Tehát még további párhuzamos tagok legyenek a meglévő 100n és 470u MELLÉ?
Lényeges, hogy a panelon nézve hol legyenek ezek helyileg?
Köszönöm még 1x (természetesen mindenkinek!)
(#) pixels válasza abstrax hozzászólására (») Jan 27, 2015 /
 
Idézet:
„A közvetlenül az IC 3-as és 5-ös lábaira II-osan kötendő két kondinak hova menjen a másik vége? Földre? Tehát még további párhuzamos tagok legyenek a meglévő 100n és 470u MELLÉ?”

Ennek az lenne a célja, hogy az IC teljes tápját simítsa, és védjen a teljes tápvonalon az oszcillációtól, így minél közelebb van az IC lábaihoz, annál jobb (én forrasztottam már rá TDA-ra közvetlenül ilyen kondi tagot, ez volt a legcélravezetőbb). A párhozamosan kötött 100n, és 47µF pár negatív vége jöjjön a 3-as lábra, a pozitív vége az 5-ös lábra. Így a teljes táp pufferelve lesz, és a meglévő tagokkal vegyes kapcsolásban (soros-párhuzamos) lesznek majd végeredményben. Fontos hogy a 100nF, és 47µF pár bírja a teljes táp feszültséget, 50V-os kondit javaslok majd oda.
(#) abstrax válasza pixels hozzászólására (») Jan 27, 2015 /
 
Ahhhaaa, már értem. A közvetlen lábra forrasztásra gondoltam, ha nem túl meredek....annál tényleg nincs közelebb. És akkor ne 25, hanem teljes 50V-ra számítunk, világos. Du. jutok el majd alkatrészeshez, veszek akkor ezt-azt, köszönöm szépen.
(#) pixels válasza abstrax hozzászólására (») Jan 27, 2015 /
 
A rossz földelési háló sajnos tud meglepetéseket okozni. A vezetékeken átfolyó áram feszültség esést vált ki. Egy hosszú földvezetéken így azt a referencia 0V-ot fogja picit eltolni pozitív és negatív irányban is, amihez az egész erősítő feszültségei viszonyulnak. Így a GND-n összeszedett "zaj" bele lesz számítva az erősítő bemeneti jelébe, a visszacsatolásba, és ki tudja még hová. Ez persze tovább gyűrűzik, és általában egy nagyfrekvenciás gerjedés lesz a vége, ami az IC túlmelegedéséhez is vezethet. Egyes magassugárzó típusok érzékenyek ezekre, azokban is tud kárt tenni.
(#) abstrax válasza pixels hozzászólására (») Jan 28, 2015 /
 
Nah, sajnos most sok a meló, és alig jut időm az erölködővel foglalkozni....:o(
Reloop, Pixels, legalább elkezdtem a téma felgöngyölítését....
Kimenő kondi már fólia.
És áttettem a kimenő hangfal földet a tápkondihoz.
Hallható a változás!
Hangosabb, torzítatlanabb a hang, határozottan jobb, mint a hangfal csoki gnd-jéről.
A jelenség még megvan, de határozottan jobb lett. Most jön majd a plussz kondis tag, meg fóliaátvágás, ilyenek. Kéne egy nyugodt óra - most nincs....
Egyelőre ennyire futotta, remélem holnap tudom folytatni, de a kezdet ígéretes.
Be fogok számolni a végéről, remélem megoldódik a dolog.
Kösz addig is minden öteletet, segítséget!
(#) abstrax válasza pixels hozzászólására (») Jan 30, 2015 /
 
Tisztelt Urak! Bevallom nagyon el vagyok keseredve....
Most végre jutott időm megcsinálni mindazt, amit javasoltatok.
Próbálom összeszedni....
Új trafó, 60VA, 2x12V, ez már elég combos, erre már senki sem mondhatja, hogy gyenge a táp! Output: DC +-17,2V, mindkét ág tizedre stimmel. AC semmi rajta.
Megcsináltam minden átkötést. Hangfal negatív, bemeneti GND mind a puffer földről jön (ez sokat jelentett, már írtam múltkor, de ezzel kábé be is fejeződött a jóság....
Plussz megcsináltam a Reloop által javasolt átkötést is, ahol vékony a fólia.
Aztán: 3-as 5-ös láb közé betettem a kapacitív tagot, de semmit nem jelentett az "elgerjedésben?". Pedig ebben nagyon bíztam. Felvettem 100u-ra, de továbbra se volt eredmény.
Megcsináltam a Pixels által javasolt panel-változtatásokat is (át is vágtam, stb.).
Mivel semmi eredmény nem volt, elkeseredésemben elkezdtem az alkatrészek értékeivel játszani (ésszel, az adatlap alapján).
Kimeneti tagnál variáltam a kis értékű elleneállással (2,2-től 10 ohmig, a 4,7 helyett).
Bemenő 1u-s elkót növeltem 10-ig.
Erősítést visszavettem, csak halkabb lett, de a torzítás-melegedés maradt.
Kivettem a diódákat is, hátha. Szóval őszintén: semmi sem változott, kivéve a csillagpontos földelés hallható előnyeit.
Mostmár csak arra tudok gondolni, hogy valami sz@r kínai hamisítvány ICt vettem (ST logó van a 2040-en, de hallottam, hogy van kamu is, ami még a válogatásból kiesett 2030-akat is alulmúlja. Sőt, BD249-250-ből is láttam már kamut...
A panel egyszerűen nem lehet ennyire gáz - csak túl kicsire össze van nyomorítva rajta minden. Meg fogom csinálni szisztematikusan az 1.) adatlapon lévő "gyári" panelt, illetve ha lesztek olyan jók, akkor egy itt az oldalon bevált átgondolt-áttervezettet (pl. reloop igényes terve).
Ami még 7végi terv, hogy összerakom a szintén mikroshop-os 2030-as csomagot is, hátha jobban viselkedik - meglátjuk....
Mondjuk 1000-1200 Ft-os egységcsomagtól lehet hülyeség ennél jobbat várni (van dupla ennyiért is). Bánom már a lustaságomat, mert lehet h ezzel szívattam meg magam...:o(
Amúgy nagyjából végigfutottam azt a 250-egypár oldalt itt ebben a témában. Nagyon tanulságos volt, mert már eddig is sokat tanultam általánosságban is.
Köszönöm Mindannyiótoknak (különösen Reloop, Pixels, Gyuszo, és a többiek) a sok segítséget ötletet - nem fogom ennyiben hagyni, az tuti!
Ha van fejlemény, szívesen megosztom veletek!
(#) reloop válasza abstrax hozzászólására (») Jan 30, 2015 /
 
A bemenetre tettél 1nF lezárást?
(#) abstrax válasza reloop hozzászólására (») Jan 30, 2015 /
 
Igen, 470pikot, 1 és 10-nanot is, semmi....:o(
(#) reloop válasza abstrax hozzászólására (») Jan 30, 2015 /
 
A legolcsóbb teszt egy TDA2030 bedobása a panelba. Kiderül az IC vagy a panel a hibás.
(#) pixels válasza abstrax hozzászólására (») Jan 30, 2015 /
 
Nem tudom mire vélni a dolgot, most már nekem is az IC a gyanús. Nekem volt egy TDA2030A-val egy igen vicces konstrukcióm és ezt egy évig használtam így, mindennemű gond nélkül, pedig elég gány kivitel volt (csak tesztelni akartam első körben, de annyira bevált, hogy nem bolygattam meg) Ez szimpla tápos, egycsatornás volt, 18V-ról ment, és kicsit az erősítése vissza volt véve, hogy ha feltekerem a potit, akkor se torzítson a kisebb tápfeszültség miatt. Ezek az IC-k ha jól emlékszem ST gyártmányúak SNG vagy SING felirattal az ST logó mellet. Ezek beváltak nekem.
(#) abstrax válasza reloop hozzászólására (») Jan 30, 2015 /
 
Igen, holnap bedobok egy 2030-at (max. 1-2 alkatrészt kicserélek pl. kimeneti tagot 1ohm és 220? nanora asszem'). Ez a bizonyos 17 egész pár tized volt nem lesz sok a 2030-nak? Vagy használjam inkább az egyik kisebb trafót?
(#) abstrax válasza pixels hozzászólására (») Jan 30, 2015 /
 
Hát ez nagyon zsír! Mármint a fülpucukás dobozos erölködő! :o) Komolyan, amolyan anti-erősítő, jó nagy fricska annak, aki ránézésra zajosnak, stb. mondaná....igen, el tudom képzelni, hogy amolyan "hányaveti" módon jó sül ki belőle - én meg pl. tudományosan szenvedek a TBA800-as hangzású/színvonalú kitemmel....:o(
Szóval jön a 2030-as teszt, addig is ""Hasta Mañana" - ahogy a művelt spanyol mondaná...
(#) reloop válasza abstrax hozzászólására (») Jan 30, 2015 /
 
A TDA2030 tápfeszültség ajánlott felső határa ±18V az adatlap szerint.
De úgyis 10-10 ohm áramkorlátozó ellenállás lesz a tápágakban élesztéskor, nemde? Azokon a 0,5V esés mutatja a normál nyugalmi áram beállását.
(#) pixels válasza reloop hozzászólására (») Jan 30, 2015 /
 
Bár reloopnak címezted, de ha az IC típusa véletlenül TDA2030A, az elviseli a ±22V-ot is. A 10 ohmosokon pedig fog esni 0.5V (miután beáll a nyugalmi áram), de ejtheted a feszültséget 2-3 sorba kapcsolt diódával is. Egy szilícium diódán mindenképp fog esni 0.6V.
A hozzászólás módosítva: Jan 30, 2015
(#) abstrax hozzászólása Jan 31, 2015 /
 
Az igazság az, hogy általában nem címzem én senkinek a válaszaimat - nem párbeszéd ez, hanem fórum, vagy mi a szösz - csak nekem olyan furcsa megszólítás nélkül (régimódi vagyok:o( - szóval leszokom róla, de persze nagyon is ér hozzászólni bárhogyan is, - én köszönöm!
Nahát van éppen egy pár 2030A-m is, meglátjuk. Ööööö, igen, azt a 10-10 ohmot persze berakom. És igen, nagyon jó ötlet a soros diódás dolog is - őszintén szólva eszembe nem jutott...
Pótkérdés: honnan varázsoljátok ezeket a plussz-mínusz, meg ohm, megy mikro- meg ilyen jeleket? Valami billentyűkombinációs ASCII-trükk vagy mi?
(#) Dióda válasza abstrax hozzászólására (») Jan 31, 2015 /
 
Javasolhatok valamit?

Kösd a hűtőbordát testpontra (úgyis el van szigetelve) .
Nekem volt már ilyen mikor úgy gondolta hogy az az ő antennája és azonn keresztül szedett be gerjedést meg zajt.
Meg ne kérdezd miért de megtette.
Egy vezetékkel testet adtam a hűtőbordának és csendbe lett.
(#) BEMcorp válasza abstrax hozzászólására (») Jan 31, 2015 /
 
Üdv!
A 'plusz-mínusz' az ASCII-ban alt+ 0177.
Az omegát és a mikrót az oldal automatikusan generálja.
Ha beírod hogy 22ohm, ÉS teszel szóközt az érték és az óhm szó közé, automatán átírja.
A mikro dettó uez.: ha 22µF akkor azt simán rövid u-val írd, és mikro lesz belőle, de itt nem kell szóköz, gondolom az u és F karaktereket figyeli a programkód.
Beírás közben ellenőrizheted a hozzászólásodat az "előnézet" gombbal
(#) abstrax válasza Dióda hozzászólására (») Jan 31, 2015 /
 
Hello, köszi az ötletet, meggondolandó....
Elvileg nagyon is elképzelhető a dolog, meg is fogom csinálni.
(#) abstrax válasza BEMcorp hozzászólására (») Jan 31, 2015 /
 
Üdv! Nagyon köszönöm a segítséget! Igyexem így csinálni, kipróbálom majd a gyakorlatban is.
(#) abstrax hozzászólása Jan 31, 2015 /
 
Urak, híreim vannak!
Nos az történt, hogy kicseréltem a 2040-est egy - szintén egységcsomagbeli - 2030A-ra. Gondoltam (naívan!) ±17V-ot csak el fog bírni....bekapcs, bamm!!! - mint a győzelmi zászló!
OK, semmi gond, saját forrásból való 2030A-t ismét be....éééééééés:
Láss csodát, minden tökéletes!
Ezt nem hiszem el!
Valami gagyi vacak IC-t kaptam, ráadásul ugyanabból a forrásból származó (már írtam, nem "dícsérném" tovább a céget) 2030A sem igazán kóser ha ennyitől elszáll!
A saját 2030A-im kettőszáz-egypár forintosak és elég nehéz volt hozzájuk jutni. Más a feliratuk meg kicsit a tokozásuk is, tehát ezek lehetnek a frankó alkatrészek!
Vicces, hogy a 2040 paneljét egy-az egyben használtam fel, csak a kimeneti tagot cseréltem 1 Ω és 220nF-ra. A többi elvileg ugyanaz. Igen, még a tápra kell vigyázni, de az benne van a limitben.
Szóval ez közbotrány. Léteznek ilyen űbergagyi kínai selejtek, amik végigalázzák a szegény amatőrt...mert mondjuk 100Ft-ból (mit beszélek, még nyilván sokkal olcsóbban!) megállnak.
Ja, azt még hozzátenném, hogy egyedül a csillagpontos földelés maradt (vagyis a tápkondiktól jövő földek), semmi plussz kompenzáló tag, semmi variálás nem kell, szól, működik, ordít (reltíve ugye...). Talán max. hangerőn mér kissé kedzd érdes lenni, de ez már szerintem az IC vége miatt van. Melegedés? Minimális, max. hangerőn kézlangyi...ennyi.
Jó kis tanulópénz volt, ajánlanám mindenki figyelmébe, aki gyanúsan olcsó kittel akarná megúszni a munkát! Higgyétek el, nem éri meg az asok dili meg frusztráció.
Kérdezném, hogy Pesten tud valaki MEGBÍZHATÓ beszrzési forrást mondjuk ilyen TDA2030-40-50 ügyben? Egyéb TDA-k, STK-k és egyebek is játszhatnak. Én a Lomex-be, Árwill-ba és néha a HQ-ba szoktam volt járni. Irányár a NEM HAMIS 2030-akra szerintetek?
Mindenkinek köszönök ezúton még egyszer minden segítséget, tanácsot!
(#) Laslie válasza abstrax hozzászólására (») Jan 31, 2015 /
 
Én a Kontha-ban vettem az enyimeket.
(#) szendi001 hozzászólása Feb 1, 2015 /
 
Sziasztok! Korábban több erősítőt is építettem TDA2030-al. Most találtam egy kitet, amit megrendeltem, ugyanis az anyag árnál olcsóbban van hozzá gyári nyák is.Bővebben: Link
(#) trickentrack hozzászólása Feb 1, 2015 /
 
Udv!

Vettem ebayen egy tda2030a erositokitet minden megvan hozza csak az lenne a kerdesem hogy mind ketmoldalon be kell forrasztani az alkatresz labakat? Ha igen akkor a rovidlabuakat mint pl a potmeter hogy forrasszam be? Ha jol tudom akkor arra a felere mennek az alkatreszek ahol ra van nyomva a helyuk.

Elore is koszonom!

Bocsi az ekezetekert!
Következő: »»   246 / 274
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem