Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Kondenzátorral max 90 fokot lehet tolni, azt is csak ideális esetben, ide pedig 120 fok kellene. A segédfázisnak csak annyi a szerepe, hogy a 1f lüktető mágneses mezőt annyira torzítsa, hogy legyen némi indító nyomaték, ami a motort a névleges fordulatszámára pörgeti. Ott már ideális esetben a segédfázisra elvileg nincs is szükség, csak azért hagyják rajta, mert a billenő nyomatékot némileg megnöveli. Ezért van megkülönböztetve indító, és üzemi kondenzátor. Ha az üzemi kondenzátor túl nagy értékű, akkor inkább fékezi a motort, mint segítené, ez a "púpos" nyomaték görbe miatt van.
Ugyanez a helyzet, a 3f motornál, ha egy fázis kimarad, a nyomatékgörbe olyan szakaszára kerülünk, ami fékezi a motort, ilyenkor a fordulatszám drasztikusan csökken, ami a motor leégéséhez vezet. Ez sem járható út. Most kellett volna a 3f -t bevezettetned.
Nem pótolja de ha valamelyik mérő körbe Fi relé van nem is engedi használni a két fázist. Ha nincs, a nulla kondenzátorral talán gyenge harmadik fázis. Aki a vektoros részét tudja az mondja el hogy működne e így.
Ehhez a FI relének semmi köze. A motorvédő relének van, az nem engedi a megnövekedett áramfelvétel miatt. A FI relé hibaáram relé, csak a test (föld) zárlat, átvezetés esetén kapcsol, ami nem folyik át a relén, hanem megkerüli azt.
Ha használod a válasz gombot, (Minden hozzászólás fejlécében ott van) akkor tudható lesz az is, hogy kinek mire válaszoltál.
380/220V os 1100W-os villanymotort akrok üzemeltetni 220V ról.
Delta kapcsolásba kötöttem a motort és raktam rá egy 80-100ľF- os kondít állandóra. Miért lehet az hogy a kondi rövid idő elteltével elpukkant és kifolyt belőle az olaj. Egy másik ugyancsak 80-100ľF kondival teszteltem utána és a kondi nagyon melegedett. Mi lehet a baj illetve a megoldás?
Szia! Nagyon sok az érték amit rákötöttél! Próbáld meg 40mikrofaraddal (mivel állandó üzemről van szó) és a feszültség értéke 400V legyen.
Valószínűleg nem üzemi kondenzátort kötöttél a motorra hanem indítókondit (fekete színű).
Üzemi kondin még nem láttam, hogy pl. 80-100 mikrós felirat lett volna, ennél fix kapacitást és 400-450 Volt feszültséget adnak meg.
40 mikróssal nem indul el.
Akkor kössek rá külön indító kondit is? De nem 70mikorot kell rákötni KW- onként? Vagy az az indítónál van?
Kipróbáltam a 40 es kondit és üresen csak a szíjtárcsával elindul.
Terheléssel még nem tudom kipróbálni....
Azért gondold át, itt két betáplálás egyesítéséről beszélgettünk. A FI relé leold akkor is ha a másik betáp fele folyik az áram,azért mert az összegzés vége nem nulla.
Van 80 Mf kisebb fázis javítókba.
A 70 Mf általában igaz de a motor melegedést nézni kell. Terheletlenül járatva 40 fok fölé ne menjen a motor hőmérséklete. Indító kondenzátor nyomó gombon keresztül 120-180 Mf.
A nyomógomb helyet nem létezik valami relé?
Szia! Itt van pl. ez a megoldás. A működtetésre más lehetőséget nem érdemes számításba venni, mert csak bonyolítaná dolgot. Nézgelődj még a képek között, hátha találsz ettől jobbat, de .... Lassan 100 oldalnyi anyag foglalkozik hasonló problémával és 12 oldalnyi képmennyiség a kis fényképezőgép ikon alatt. A (H) betűre kattintva a hsz.-n találod magad.
Igazad van, elfelejtettem, hogy a betáp (a két fázis) külön helyről, úton jön. Ha akár az egyikben, akár mindkettőben van FI relé, akkor az leoldhat az egyenlőtlen árameloszlás miatt.
Létezik indító relé de nem biztos a működése átkötéses esetekben. Egy fázisu motoroknál nagyobb az indulási és az üzemi áramfelvétel eltérése. Ha mégis fontos a relé talán a 6 Amperes jó lenne, de az üzemi kondi bezavar.
Sziasztok Volna egy olyan kérdésem ,hogy vannak olyan 3 fázisú motorok amiket csak deltába lehet bekötni? Ha igen honnan tudom meg.
Adattábla, és a kötődoboz kivitele mindent elárul.
Az igaz hogy működik, nagyon ideges lettem amikor megláttam a bekötést(felcserélt fázis nulla) Nem tiszteltem a korát aki bekötötte így. A lényeg kísérő jelenség erős morgó hang melegedő motor(tojás sütő).
De akkor vannak ilyen motorok amiket nem lehet bekötni csillagba csak deltába?
Miért ne lehetnének? A lényeg, ami az adatlapon van.
Meg van a motor ma hoztam el nem tudom hogy lehet-e vagy nem nem értem a fedelén leírtakat legalább is mindent. A 380 melletti delta jelet nem érem rajta hogy az most mit jelent de felrakom a képet róla.
Szia, olyan háromfázisú motor aminek az adattábláján csak a delta bekötés szerepel, minden további nélkül beköthető csillagba is, de minek, nem hinném hogy bárki is a teljesítmény csökkenésre vágyna. Régebben voltak, ha jól emlékszem, 600/380V feszültségű motorok. Tehát a te motorod tekercselése eleve 380V feszültségre készült ezért kel deltába kötni. Ha van otthon háromfázisú hálózatod de kicsi a terhelhetősége ezt a motort indíthatod minden gond nélkül csillag/delta kapcsolással is, ezzel kiküszöbölöd az indítási nagy áramfelvételt.
Köszönöm erre voltam kíváncsi, hogy tudom-e csillaggal indítani erre gondoltam én is hogy egy 3 fázisú motort minden további nélkül lehet indítani csillagba is de elültették a fülembe azt hogy nem lehet ha deltára van tekercselve. Mert tanultam én is a csillag delta indításról de csak tanultam gyakorlatban még nem próbáltam ki. Meg a motor indításkor a 16A biztosítékot deltában levágná?
Kellett volna egy kép a csatlakozó dobozáról is. Előfordulhat, hogy eleve delta kötésre készítették, és nem köthető csillagba. Ha a dobozban csak 3 tekercsvég van, akkor nem, ha ki van vezetve mind a hat, és lamellákkal állítható, akkor csillagba is kapcsolható, bár ennek kicsi a valószínűsége az adattábla szerint.
Ott látható az áramfelvétel 11 A, elvileg az automatának bírnia kellene, ha lassú kioldású.
A 380/660-as motor deltában indítva garantáltan levágja a 16 A-es automatát. Legalább kettőt belőlük.
Az ágaprítógépemen ilyen van. Mióta nem működik az automata csillag-delta váltó, ha kézzel túl hamar váltom, már csattan. Ha fix deltába tekercselték (ami ekkora méretnél értelmetlen és nem szokás), akkor valamilyen lágyindítót kell kreálni hozzá. Pl. 3 db soros indítóellenállással.
Nem tudom felrakok egy képet a belsejéről is.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |