Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Szia, nem lehetseges 32A a maximalis arameroseg amit a szolgaltato nyujt egyfazisra. A motorod amugyse alkalmas megfelelo teljesitmeny kihozatalra 230V-rol, az adat tabla szerint 660V/380V. Sajnos a szolgaltatok altal biztositott 3 fazisu alapszolgaltatas is keves a motorod biztonsagos inditasahoz. Mint a korabban hozza szolok is irtak a 120m hosszabbito jo kis elotetellenallas.
Szia!
Az MVE340-re felesleges a 11KW-os motor, mert, ha annak kihasználod a teljesítményét a kupplungját minden nap állíthatod, hetente pedig cserélheted (ha van mire). 5KW-os bőven elég rá, de a problémád még akkor sem oldódik meg, a 3 fázis bekötése nélkül. Az, hogy most beindul csak amiatt van, hogy elfárad az áram a hosszú vezetéken (mérd meg a feszültséget a motor kapcsain, nem hiszed el mennyit esik). Én egy diesel motort tennék rá (a szomszédom az előbb tett fel az utánfutóra egy ehhez megfelelő motort, önindítóval ékszíjtárcsával, biztos vitte a MÉH-be), árban sem sokkal több az üzemeltetése, a villanyhoz képest és ahhoz még hozzájön a bekötési költség (több 100 e Ft)
Hát látom hiába írok nektek nem hiszitek el ,hogy működik pedig lassú fordulattal most is esztergálok vele
c45 anyagot és 8 mm huzok le egyszerre azt is bánom be regisztráltam nem hisztek nekem mert biztos hogy egy fázison megy meg az is hogy müködik a gép az igaz hogy lassan kell a kuplungal mert le fulad a motor
Én csak azt szeretném kérdezni, hogy lehet e üzem kondit rá kötni álandóra és mennyit és hova kell kötni
Nehogy megsértődj már! Csak azt magyarázzuk, hogy örülj, hogy ennyi az eredmény, köthetsz rá bárhova bármennyi kondit, nem lesz jobb. Gyenge de ennyi. A kondi nem fog hozni plusz energiát, honnan is hozna. Az egyetlen megoldás, ha olyan motort használsz, ami leadja a névleges fordulatszámán a szükséges teljesítményt. Háromfázisú motor egyfázisról való üzemeltetése nem egy korrekt üzemállapot, csak szükségmegoldás, jelentős hátrányokkal, amit kénytelen vagy elfogadni.
[quote]nem hiszitek el ,hogy működik pedig lassú fordulattal most is esztergálok vele c45 anyagot és 8 mm huzok le egyszerre.
Akkor mi a gond?
Hát szerintem akik tervezték az esztergát nem véletlen hogy 11 kw motort tettek rá !! ha látatok mve 340 2000
5 tonnás gépet akkor nem is kellene mondani hogy minek az a nagy motor több mázsát forgat meg úgy is ,hogy nem esztergálsz vele apunak van egy mve 280 1500 eszterga gépe azon van 4 vagy 5 kw motor ami arra pont elég erre a gépre kell az a nagy motor ,hogy rendesen üzemeljen és ne 1 mm vigyen ha kell 15 mm huzok le egy c 45 rúd anyagból Csak azt hittem hogy lehet tartóra álandóra rá kötni kondikat hogy hátha segítene induláskor vagy menet közben . Amúgy apu apu 20 évig émász-nál volt villanyszerelő és ő is azt mondta nem hiszi be indul 1 fázison hitetlenül nézte
Ha meg szabad kérdezni, leirnád milyen kondikat és hogy kötöttél össze? Meg az egészről egy kapcs rajzot? köszönettel venném üdv
Szia nem vagyok valami nagy rajzoló de szerintem meg érted
Annyit tehetsz, hogy a kondenzátorok egy részét állandóan rajta hagyod a segédfázison, és a nyomógombbal indításkor rákötöd az összeset. Annyi kondit kell állandóra kötni, hogy könnyen szaladjon a motor, a búgásból észreveszed.
Magyarul megbontod a kondibankot, egy része a nyomógomb előtt, a többi a nyomógomb után.
Ezt nem tudom megmondani, neked kellene ki kísérletezni.
Pl. nézve a rajzodat, először a gombot betenném az első, és a maradék három pár kondi közé. Ha nagyon búg, akkor a gombot áttenném a 2 - 2 közé. Ha csökken a búgás, akkor áttenném a 3 - 1 közé. Ha növekszik, akkor visszatenném a 2-2 re stb. Addíg, amíg a búgás nem minimalizálódott, és a nyomaték nem maximálódott. Jobb ötletem nincs.
Sziasztok!
Ahogy elnézem a képet, szerintem az nincs 11Kw lehet h az van rá irva.... csináltam képeket viszonyitásképp Nekem van egy 7,5 Kw 73kg motor ami legaláb 2x de 3x nagyobb! ránézésre A munkahelyemen van egy 37Kw 389Kg és egy 160Kw 1320Kg
Nehéz így viszonyítani, hogy nem egyszerre látod a képen a gépeket. A méret függ a fordulatszámtól is. Az én 11kW-os motorom is kicsi, pedig régi konstrukció, de átszellőzött, és ez lehetővé teszi a méretcsökkenést.
Persze tudom , igazad van, ha viszonyitol a benzin motorhoz a képen. ezsem olyan nagy...
De igazábol teljesen mindegy az a lényeg müködik
Működik, működik. Éppenhogy működik. A ló se húz ha nem adnak enni neki.
Sziasztok nekem volna egy olyan kérdésem hogy mi lesz akkor ha egy 220-as motort 2 fázis közé kötünk? Valaki próbálta már?
Szia! Még nem próbáltam, de le fog égni rövid időn belül.
Tulajdonképpen magad is megjósolhatod, ugyanaz mintha egy 230 -as égőt kötnél a két fázis (400 V) közé. De próbáld ki.
Hát tisztelt steve 25 csak meg súgom neked a motor 150kg úgy hogy a képről csak annyi nem tudod mihez viszonyítani ez a motor 11 kw hidd el nekem
mve 340 2000 esztergán ez gyári motor a gépkönyvében is ez van az adatoknál
De itt van a honlapom és van ott olyan fotóalbum azon belül munka közben és meg láthatod mekkora gép meg mekkora motor van rajta honlap:http://celszerszam.ucoz.hu/
Rendben. van ilyen :smoke:
nem látszik a képen rendesen....
De nincs rá egy fölösleges motorom ezért kérdeztem meg de ha lenne simán ki próbálnám. De elindulna a motor? És mi lenne túl nagy áram folyna rajta? Le égne.
Még izzót se kötöttem 2 fázis közzé. De már csináltam 380-as hosszabbítóból úgy elosztót hogy be volt dugva és a késsel a 2 fázisba belevágtam csak egy nagy bumm a biztosítékot levágta a kés éle meg kicsorbult fél kör alakjában.
Hát szerintem ne kötözgessél semmit két fázis közzé mert bumm lessz !
Csak nehogy a kezedből vágjon ki egy félkört
Azóta nem kötök semmit a 2 fázis közé ,mert megtanultam de csak érdekel a dolog a múlthéten egy szalagfűrészt néztem azon 5,5 KWos motor volt és annak a bekötését csillag deltába kéne bekötni ezzel nincs is semmi baj de elkezdtem azon agyalni,hogy deltánál 2 fázis közt van egy tekercs tudom hogy 3 tekercs van 1 három fázisú motorban na mondom mi lenne ha a egy 230Vos motort bekötnék 2 fázis közzé.
Értem, hogy leégne meg durana de miért? Erre keresnék választ hátha valaki tudja .
Nagyon nem mindegy, hogy az a tekercs mire van méretezve. A háromfázisú motor tekercsei, amit deltába lehet kötni, 400 V -ra van méretezve, tehát nyugodtan rákötheted, Az ilyen motornak ez a normális üzemállapota. Az indítási áram csökkentésére kell csillagba kötni, ilyenkor a két fázisközé két tekercs kapcsolódik, így a felvett áram is jelentősen csökken. De fordítva már nem igaz a dolog, 230 V -ra méretezett tekercset nem köthetsz két fázis közé.
Hidd el mindenki átérzi a problémádat. De az öreged se hiába kért egy széket amikor látta hogy el indul az eszterga. Üzemi kondenzátor 700- 800 MF. Próbáld ki csillag kapcsolásba indítani, üzemelni. Az öreged biztos segít. A feszűltséget mérd meg a régi deltába, aztán csillagba is amikor forog a motor. Legvégül pedig az üzemi kondenzátorral is. Akkor eltudod dönteni hogy működik a legjobban. Ird meg mire jutottál. Uto irat az eszterga gépet indítás előtt melegíteni kell, könnyű indulást kívánok.
Régen - még a kétfázisú mérők idejében - engem is foglalkoztatott a gondolat, hogy a 380V-os hálózatról csillagban járó motornál mi lenne, ha csak a meglévő két fázist kötném rá a csillagpont végeire. Ez az állapot megegyezne azzal, mint amikor az egyik dugó kiolvad. Ilyenkor a 380V-ra kapcsolódott a két soros tekercs, és darabonként a fele feszültség jutott rájuk (380/2=190V), a normál 220V helyett, ráadásul ezeken fázisban megegyező áram folyik, tehát szó sincs a továbbiakban forgó mezőről. Node! Én arra is gondoltam, hogy mi lenne, ha a nulla-vezetőt rákötném a csillagpontra? Akkor két fázistekercs feszültsége megegyezne az eredeti háromfázisú állapottal, és a tekercsek megkapnák a nekik dukáló 220V-ot, és a tekercsekre fázisban 120 fokra eltolt áramok folynának. Igaz, a harmadik tekercsen nem folyna áram, de még mindig közelebb lennénk a valósághoz, mint egy 90 fokot sem toló kondenzátorral. Persze, a megvalósításból semmi nem lett, mert a villanytűzhely másik fázisa nem került ki a műhelybe, utána meg már gyári 220V-os motort használtunk. '88-tól viszont 3 fázisú rendszer van kiépítve, a kísérlet nálam okafogyottá vált.
Hát meg próbálom bekötni de most sajnos nincs időm mert egész nap megy a gép meg dolgozok sokat vele végül is nincs vele gond csak reggel mert lehülik az olaj és kényelmetlen indítani briggs motorral utána egész nap megy könnyedén indul kondival de azért köszönöm a segítséget mindenkinek és majd ha be kötöm mindenképpen meg írom nektek ,hogy sikerült
De azért itt maradok figyelőben üdv Feri
Hát még egy jó kérdés van felétek ! Van a ház amiben én lakom a műhelyem 100 métere van tőlem na most a műhely másik ingatlanon van amit én meg vásároltam és ott most kötték vissza az áramot mert az előző tulaj nem fizette figyeltem a karón mivel mellettem van az ingatlan ,hogy másik fázisra kötték akkor gyakorlatilag ami tőlem megy egy fázis és a műhelyben meg a másik fázis van akkor azt a maradék egy fázist nem pótolná a kondenzátor ????
|
Bejelentkezés
Hirdetés |