Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   123 / 344
(#) luluzulu válasza drótbicikli hozzászólására (») Aug 21, 2012 /
 
1 fázisú. 4 drót jön ki a motorból, kettő fázis és a 0. a másik kettő meg megy egy fekete dobozba. Valamikor mintha azt mondták volna hogy valami indító tekercs... A lényeg hogy eddig működött. Most kezdte azt hogy csak ha meg lököm...
(#) kadarist válasza luluzulu hozzászólására (») Aug 21, 2012 /
 
Szia!
Talán fel kellene bontani azt a fekete dobozt.
(#) drótbicikli válasza luluzulu hozzászólására (») Aug 21, 2012 /
 
hát akkor az indítótekercs lehet menetzárlatos lett, így nem tekercsként működik, hanem sima vezetékként, és így hiába...
(#) zenetom hozzászólása Aug 21, 2012 /
 
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy az alábbi 1 fázisú motorokhoz milyen fajta motorinditó kondi szükséges?
Egyik motor:
Feszültség: 220V
Teljesítmény: 1.1kW
Fordulatszám: 1400RPM

Másik motor:
Feszültség: 320V
Teljesítmény: 1.1kW
Fordulatszám: 1400RPM

Egyik ismerősömnek kellene a kondit kicserélni, mert az eredeti "elhasználódott", csak elfelejtettem megkérdezni hogy hány voltos (vagy 220V, vagy 320V).
(#) kadarist válasza zenetom hozzászólására (») Aug 21, 2012 /
 
Szia!
A második nem 230V akart lenni?
(#) zenetom válasza kadarist hozzászólására (») Aug 21, 2012 /
 
Szia!
Uhh, elírtam, szóval nem 320V, hanem 380V!
De nem értek nagyon a ilyen motorokhoz, szóval előre is elnézést kérek ha valamit rosszul írok. :hide:
(#) kadarist válasza zenetom hozzászólására (») Aug 21, 2012 /
 
A 380V-os motor nem hiszem, hogy eleve egy fázisú lenne. Mi van az adattáblán? 230V-os egy fázisú motornál, 1,1-1,5 kilowatthoz 40 µF-os üzemi kondi és 100 µF-os indítókondenzátor jár.
(#) zenetom válasza kadarist hozzászólására (») Aug 21, 2012 /
 
Holnap megkérdezem, mert csak ennyi adatot tudok róla, de akkor inkább 230V-os, mert tuti 1 fázisú.
Szóval majd holnap érdeklődök.
Köszi a választ!
(#) sound.man hozzászólása Aug 21, 2012 /
 
Varrógép motorjának a fordulatszámát kellene szabályozni. Volt egy eddigi használt kapcsolás amit nem én csináltam de mind a kettő hibás lett, alacsony fordulaton rángat, akadozik, mind a két kapcsolás ezt csinálja kondit kicseréltem, meg a potit többi alkatrészt mértem, teszteltem és működött. (rajzot csatoltam) Érdemes utánépíteni teljesen új alkatrészekből? Vagy inkább tudnátok egy másik kapcsolást adni ami atomstabilan tartja a feszültséget? Az volt az érdekes, hogy izzóval tökéletesen müködött csak motorral nem.
(#) erbe válasza sound.man hozzászólására (») Aug 21, 2012 /
 
Milyen a varrógép motor? Kefés, aszinkron, ...?
(#) sound.man válasza erbe hozzászólására (») Aug 22, 2012 /
 
Kefés. Asszinkron? Nem tudom az mit takar? Nem nagyon értek a motorokhoz. Most nézem rossz helyre is írtam.
(#) talaldki válasza sound.man hozzászólására (») Aug 22, 2012 /
 
Persze, hogy rángat, mert az indukció hatására visszagyujt a tirisztor vagy triak. köss a motorral párhuzamosan egy 60 w-os izzót próbaképpen akkor nem fog rángatni. De korrektebb megoldás egy jól méretezett soros R-C tagot a motor kapcsaira kötni.
(#) sound.man válasza talaldki hozzászólására (») Aug 22, 2012 /
 
Viszont az az érdekes, hogy eddig meg nem rángatott. Milyen kellene lennie ennek a az R-C tagnak?
(#) kadarist válasza sound.man hozzászólására (») Aug 22, 2012 /
 
Szia!
A triak kapcsaira köss egy 100 ohm-100 nF-os soros tagot: Bővebben: Link
(#) sound.man válasza kadarist hozzászólására (») Aug 22, 2012 /
 
Ennyi? Nahát. Majd kipróbálom! Köszönöm a segítséget. Ellenállást hány W-os kell? Kondi gondolom valami 400V körüli.
(#) Sanyika1981 hozzászólása Aug 22, 2012 /
 
Hello Urak!

Egy kérdésem lenne. Egy 380-as villanymotort alakitottam át 220asra, inditó kondi és üzemi kondi segitségével. A motor 2,2kW-os. Inditó kondinak 150µF-os kondit tettem, üzeminek meg 68-80µF-osat. Inditott a motor ment is szépen, viszont kb 10 perc elteltével az üzemi kondi elposszant. :@ A kérdésem erre vonatkozik, tul picit tettem fel neki vagy tul nagyot? Tudna valaki segiteni? Köszönöm előre is!
(#) kadarist válasza Sanyika1981 hozzászólására (») Aug 22, 2012 /
 
Szia!
Esetleg nem indító-típusút használtál állandó üzemre? Mert az indítókondik nem viselik el a tartós feszültséget, mivel azok elektrolitkondenzátorok.
(#) Sanyika1981 válasza kadarist hozzászólására (») Aug 22, 2012 /
 
Ezt nem tudom.. Miből tudom ezt megállapitani?
(#) kadarist válasza Sanyika1981 hozzászólására (») Aug 22, 2012 /
 
Mi van ráírva? Típusjelzés van rajta?
(#) _vl_ válasza Sanyika1981 hozzászólására (») Aug 22, 2012 /
 
Megnézed az árát. Ha 500 forint alatt volt, akkor az elektrolit.
(#) Sanyika1981 válasza _vl_ hozzászólására (») Aug 22, 2012 /
 
Megnéztem, 1600HUF.
(#) _vl_ válasza Sanyika1981 hozzászólására (») Aug 22, 2012 /
 
Az akár jó is lehetne. Fénykép?
(#) kadarist válasza Sanyika1981 hozzászólására (») Aug 22, 2012 / 1
 
Mi van ráírva? Ne az árát nézd, mert az indító is kerül ennyibe.
(#) Sanyika1981 válasza kadarist hozzászólására (») Aug 22, 2012 /
 
Remélem olvasható a felirat!

DSC_0495.jpg
    
(#) kadarist válasza Sanyika1981 hozzászólására (») Aug 22, 2012 / 1
 
Ez egy indító lesz, ezért nem csoda, ha kidurrant.
(#) Sanyika1981 válasza kadarist hozzászólására (») Aug 22, 2012 /
 
Akkor kaphatnék segitséget hogyan is tudom megállapitani melyik inditó meg melyik állandó?
(#) talaldki válasza Sanyika1981 hozzászólására (») Aug 22, 2012 /
 
itt
(#) Tomi111 válasza Sanyika1981 hozzászólására (») Aug 22, 2012 /
 
Üdv!

Ahogy feljebb is írták, a feszültsége a lényeg.
Az üzemi kondi legalább 400V-os (váltó!!), de inkább 450V!

Üdv! Tomi
(#) erbe válasza Tomi111 hozzászólására (») Aug 22, 2012 /
 
Idézet:
„a feszültsége a lényeg. Az üzemi kondi legalább 400V-os (váltó!!), de inkább 450V!”

Az indító kondi is lehet ekkora feszültségű.
Állandó üzemre készült, nem elko, hanem MP, MCP, stb. kondi azonos kapacitással legalább 3-4-szer akkora. Ami gyakrabban kapható, az 25-32 µF/db. ~80 µF-hoz 3-4 db-ot kell párhuzamosan kötni. pl. 2*25+32.
Mint a korábbi linken látható, nagyobbakat is lehet rendelni, nem is olyan borzasztó áron.
(#) heavyg válasza palcsika26 hozzászólására (») Aug 22, 2012 /
 
Köszönöm a segítséged, így már működik.Indul ahogy kell, csak valamiért melegszik rendesen! Lehet azért mert egy 33ľF kondit tettem csak rá? Amúgy ez egy ugyan ilyen teljesítményű motoron volt!Vagy csak teljesen koszos a belül mert, ahogy nézem Körfűrészt hajtott, kicsit a csapágyaknak is van hangja! De terheletlenül próbáltam és kb 5per után rendesen melegedett a teteje a kapcsoló táblánál!Pedig jó öreg 20kg-os öntvény talpas EVIG motor.
Következő: »»   123 / 344
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem