Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   128 / 345
(#) tibicsko hozzászólása Szept 19, 2012 /
 
Sziasztok!
Sürgős segítségre van szükségem!
Kölcsön kértem egy 240V-os 1500w-os kőtörő kalapácsot és 15 perc után megadta magát. Először nehezen indult be, majd sehogy. Nem volt égett szag, füst, szikrázás, semmi. Ebből gondolom, hogy nem égett le. Megnéztem a kapcsolóját, keresztül megy rajta az áram. A szénkefék rendben vannak. Nem akarom nagyon szétberhelni, mert nehéz hozzáférni a motorjához, és mocskos drága egy ilyen vacak. A motor aljánál a szellőző rácsot levettem, de nem látok szenesedést, égésnyomot.
Ha tud valaki valami ötletet adni a hiba kiderítésére annak nagyon örülnék, mert ha a gép nem is, én nagyon le vagyok égve anyagilag. Szeretném olcsón megúszni a dolgot!
Előre is köszönöm!
(#) zolika60 válasza tibicsko hozzászólására (») Szept 19, 2012 /
 
Talán a szénkeféket nézd meg először.
(#) VIM válasza tibicsko hozzászólására (») Szept 19, 2012 /
 
Szia! "Kőtörő" kalapács? Nem bontó vagy fúrókalapácsról van szó? Először is csak Te tudod mennyire nyomtad neki a munkafolyamatnak a szerszámot s ettől az mennyire melegedett fel. A kommutátor szikrázást nem látni és nem hallani a nagy zajtól és burkolattól. Az intenzív igénybevétel miatt kimelegednek a szénkefe rugói és beégnek a kefék és megnő az ellenállásuk. Ebből kifolyólag nem fog működni a motor. Amit a "zolika60" is javasolt, először a szénkefe csere! Nem felcsiszol és próbálgat, mert az nem megoldás! Különben ezeket a gépeket sokan helytelenül használják. Ez abból adódik, hogy teljes erőből nyomják a felülethez a szerszámot és nem hagynak mozgásteret a dugattyúnak a művelet hatékonyságához. Így a motor teljes mértékben túl lesz terhelve és hajlamos lesz a kimelegedésre, ami a szénkeféknél fog szembetűnően megmutatkozni. Csak a szerencsén múlik, hogy ha nem melegedtek ki a tekercsek a forgórészben. A gépet pedig tartsd lazán és hagyd, hogy a saját súlyával tegye a dolgát. Csak annyit kell ellentartani amennyivel a szerszám a munkafelületen tartható.
(#) Marko Ramiusz válasza Sanyika1981 hozzászólására (») Szept 19, 2012 /
 
Szia, Sanyika1981! Szeretném megkérdezni, hogy mikor üzemeltetted utoljára 220V-ról ezt a motort? Üdv.: Yoe
(#) Laller70 hozzászólása Szept 23, 2012 /
 
Sziasztok! Segítségetekre lenne szükségem! van egy 220v-os motor és ezt szeretném bekötni.Olvastam a topikokat de ilyen típusú motorral nem találkoztam hogy a tekercsekből evel a megoldással van megoldva 2x2 szál vezeték jön ki.Kérésem:hogy kössem be és mekkora kondi kell hozzá???? köszi!

IMG_0885.jpg
IMG_0888.jpg
(#) Laller70 hozzászólása Szept 23, 2012 /
 
Erről a motorról lenne szó.
(#) VIM válasza Laller70 hozzászólására (») Szept 23, 2012 / 1
 
Szia! Klasszikus üzemi kondenzátoros motor. A forgásirányt az átkötő lemezek elfordításával (sárga szaggatott vonal) tudod megfordítani. A kapacitás érték az kb. 32mikrofarád 400V.
A hozzászólás módosítva: Szept 23, 2012

motor1.JPG
    
(#) Laller70 hozzászólása Szept 24, 2012 /
 
Kösz VIM: Sikerült bekötni a motorotottIgaz hogy attól függ hogy dugom be a 220-ba Úgy indul el a forgás irány, ez jól van igy?
(#) ha9pi.feri válasza Laller70 hozzászólására (») Szept 24, 2012 /
 
Szia!
Nem jó, annak határozottan egy irányba kell indulnia. Ellenőrizd a kondenzátort és a motor segéd fázisát!
(#) Laller70 hozzászólása Szept 24, 2012 /
 
Akkor vennem kell 1 kondit mert 2db 25- ös kondival próbáltam.
(#) Tams84 hozzászólása Szept 26, 2012 /
 
Sziasztok! Van egy 750w-os 2800 as fordulatú egyfázisú imi villanymotorom, sajnos sikeresen leégettem. Viszont van itthon több háromfázisú, igaz nagyobb teljesítményű állórészem imi motorhoz. A kérdésem az lenne hogy az egyfázisú motor forgórészét felhasználhatnám a háromfázisú állórészhez? Mert ha igen akkor nem kellene a szíjtárcsával bajlódnom, és három fázis is adott. Köszönöm a segítséget!
(#) palcsika26 válasza Tams84 hozzászólására (») Szept 27, 2012 /
 
Üdv! Ha egyezik a forgórész hossza, és átmérője, használhatod. Ha határozottan felpörög, nincs vele gond. ( Állórész- forgórész horonyszám párositások inditási problémákat okozhatnak.)
(#) lala68 hozzászólása Szept 27, 2012 /
 
Sziasztok!

Tudnátok nekem segíteni, van nekem egy 220V 1100 W-os motorom. Nincs meg hozzá a bekötési rajz, és nem tudom hogy hogyan lehet forgásirányt váltani, mert a most bekötött szerint nem jó irányban forog.
A K kivezetésen az egyik szál a kondinak, a Z2-n a másik szál a kondinak.
A Z1-n a fázis és felül a barna a nulla vezeték. Indítókondis a motor

Köszönöm előre is.

nagyon sürgős lenne!

Kép.jpg
    
(#) Bakman válasza lala68 hozzászólására (») Szept 27, 2012 /
 
A képen látható, hogyan lehet forgásirányt váltani. Viszont, ehhez ki kell mérni, melyik tekercs hova van vezetve.

A főfázis kapja állandó jelleggel a 230 V-ot.

seged.jpg
    
(#) VIM válasza lala68 hozzászólására (») Szept 29, 2012 /
 
Szia! A képen látható módon kell az átkötésen és a kondenzátor egyik szálán módosítani ha az "L" szálat lekötöd legalulra, mert akkor legközelebb azt már nem kell variálni.
(#) lala68 hozzászólása Okt 1, 2012 /
 
Köszönöm szépen a segítséget, VIM-nek minden jó lett!
(#) lala68 hozzászólása Okt 1, 2012 /
 
Bakman azt csak mellékesen kérdezem, hogy tanuljak, hogyan kell kimérni a tekercseket, hogy hova vannak vezetve. Esetleg egy digitális műszer jó hozzá? Mi a sorrendje?
(#) gyagya80 hozzászólása Okt 4, 2012 /
 
jó estét tudnátok nekem segiteni van egy 380/220 v-motorom és be szeretném kötni 230 v-ra kompresszora de úgy szeretném bekötni hogy a kétállású kapcsolót ne legyen bekötve csak egyből menjen ne keljen a kondenzátoron külön kapcsolni mert a kapcsolót a levegő vezérli amikor kevés a nyomás a motoron 3/3 érintkező van és ha valaki letudná nekem rajzolni hogy hogy kössem be az jó lenne de ha nem gond úgy szeretném kérni hogy egy laikus mint én betudja kötni ki irva hogy mi micsoda köszi
(#) illusion111 hozzászólása Okt 16, 2012 /
 
Sziasztok!
Vettem egy szabászgépet, ami 380V-ról üzemelt. Szeretném 220V-ról üzemeltetni, ehhez kérnék segítséget. A motoron 550W, 380V/220V jelzés van. Mellékelek fotókat a csatlakozásról és a kondiról amit bekötöttem. Segítsetek legyetek szívesek. Próbáltam bekötni rá kondit a deltára, de csak zúg nem indul el.
(#) illusion111 hozzászólása Okt 16, 2012 /
 
Segítsetek, sürgős lenne!
A hozzászólás módosítva: Okt 16, 2012
(#) ha9pi.feri válasza illusion111 hozzászólására (») Okt 17, 2012 /
 
Szia!
Biztos, hogy jó a kondenzátor?
(#) illusion111 hozzászólása Okt 17, 2012 /
 
Szerintem jó, mert a mellékelten képen mérhető volt a segéd fázis a konditól. Egyébként ehhez mekkora kondi kellene, lehet, hogy gyenge ami van? És üzemi vagy indító kell. Sajnos laikus vagyok, szervíz pedig nincs a közelben, és már dolgoznánk vele. A kondin ami látható, az van csak ráírva. Ezt egy varrógépmotorról szedtem le, ami 0,57 kW-os volt. Ez 500W-os, ezért gondoltam, hogy jó hozzá.
A hozzászólás módosítva: Okt 17, 2012
(#) ha9pi.feri válasza illusion111 hozzászólására (») Okt 17, 2012 / 1
 
Vedd le a kondenzátor egyik kivezetését és úgy indítsd, közben érintsd a levett vezetéket a helyére, szikrázni kell neki. Óvatosan, nehogy áramütés érjen! Egyébként hány µF-os a kondenzátor? Fázisceruzával itt nem lehet korrekt mérést végezni.
A hozzászólás módosítva: Okt 17, 2012
(#) illusion111 válasza ha9pi.feri hozzászólására (») Okt 17, 2012 /
 
Bocs, elszaladtam kondit venni, mert azt hittem, hogy rossz az előző. 16-os, de most sem indul csak zúg. Az mindegy, hogy a fázist és a nullát melyikre kötöm rá a háromból? Azt tudom, hogy a kondit a fázisra és az üresen maradt harmadikra kell rákötnöm.
A hozzászólás módosítva: Okt 17, 2012
(#) illusion111 válasza illusion111 hozzászólására (») Okt 17, 2012 /
 
Sikerült, gyenge volt a kondi! Köszönöm a segítő szándékod!
(#) illesoszkar hozzászólása Okt 21, 2012 /
 
Üdv uraim! tanács kérés: van a házba két fázis 400 volt. 2x 16 Amper egyik a háztartáshoz a másik a bojlerhez .amit át lehet kapcsolni állandóra. kérdés ,3,5 KW 3 fázisú motort,hogy lehet üzemeltetni,gondolom kondival de milyen,ill. hány uf-es gondolom 400 volt csak nem tudom,hogy megy e kondival és mennyi a vesztesége.köszi a tanács oszkár
(#) sanya23 válasza balu73 hozzászólására (») Okt 21, 2012 /
 
Cseréld ki újra a kismegszakítót. Nekem is volt hasonló gondom. Megszakító csere után működött rendesen.
(#) pisti1818 hozzászólása Okt 23, 2012 /
 
Sziasztok! Egy olyan problémával fordulnék hozzátok, hogy a napokban került hozzám egy feltételezésem szerint "VEM" hajtóműves villanymotor a beindításig (ideiglenesen) eljutottunk fel is pörög csak a kondenzátor egy kis idő után elkezd melegedni (lehet, hogy nem megfelelő kapacitású, fajtájú kondenzátorral próbálkoztunk?) Nagy segítség lenne ha a csatolt képek alapján valaki meg tudná saccolni, hogy ez a motor milyen teljesítményű mert az adattáblája igen kopott , és a helyes bekötést is le tudná e rajzolni?Válaszotokat és segítségeteket előre is nagyon köszönöm!
(#) _vl_ válasza pisti1818 hozzászólására (») Okt 23, 2012 /
 
Esetleg ha a fényképet is felraknád...
(#) pisti1818 hozzászólása Okt 23, 2012 /
 
Feltöltöttem csak sajna valamiért nem jeleníti meg. Megpróbálom egy feltöltő oldalra feltölteni
Következő: »»   128 / 345
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem