Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Jellegzetesen büdös szagnál nem is kell mérned.
Nem fog meggyógyulni. Én szét szoktam szedni, ami 3 perc kb. és szemmel látható elszíneződés van, akkor úgyis végóráját éli. Egyébként egyenként fázistekercs ellenállás mérés és egyes fázis tekercsek közti szigetelési ellenállás mérés, valamint motortest irányába szigetelési ellenállás mérés. Aztán üzem közbeni fázisáramok mérése, összehasonlítása.
Szia! A tekercseket egymáshoz képest és a motortesthez képest kell ellenállás mérővel megmérni. A tekercseknek egymáshoz képest egyforma értéket kell mutatniuk 200ohm méréshatárban mérve. A testzárlatot Megaohmos méréshatárban kell megvizsgálni. A méréseket árammentes kikötött motornál kell elvégezni, a tapintó mérőhegyeket kézzel nem szabad megfogni, mert a mérést meghamisítja (főleg a testzárlat mérésnél).
Idézet: „tapintó mérőhegyeket kézzel nem szabad megfogni, mert a mérést meghamisítja (főleg a testzárlat mérésnél” Ezeket a mérésekt - test és fázisszigetelés - már nem a kis multiméterünkkel mérjük, de ha "mérhető eredményt" mutat, akkor úgyis régen rossz.
Helló!
Kérdezted, hogy milyen bekötés esetén kell nulla. A többiek hozzászólását annyival egészíteném ki, hogyha a motrot két nyomógombbal kapcsoljuk be-ki, akkor szükség van egy mágneskapcsolóra. Amely tekercse 240V-os is lehet, ilyen esetben pl. szükséges neki a nulla. Mielőtt szétszerelnéd a motrot, érdemes összepontozni. A két pajzs (csapágház) nem tökéletesen centrikus. Lehet, hogy hozzáérne a forgórész az állórészhez, ha nem ugyanúgy rakjuk össze, ahogy volt.
Sziasztok!
Adott egy 3 fázisú varrógép villanymotor , és csak 3 kivezetése van direkt a motorból. Jól gondolom, hogy ez nem lehet a motor megbontása nélkül átalakítani 1F/230V-ra?
Szia!
Lehet, hogy elindulna 230V-ról is, de harmatgyenge lenne. A hozzászólás módosítva: Feb 8, 2013
egy fontos kerdesem volna ha valaki tud segiteni elore is koszonom.eg haromfazisu ujratekercselt motornak nem tudom megallapitani a 6 szal kozzul melyik a tekercseles kezdo esvegzo szal hogy tudom megallapitani anelkul hogy szet szedjem?
Szia!
Próbálgatással. És persze csillag bekötésben gondolkozz.
Ha kis motorról van szó, akkor a csillag beállítás tartozik a 400V-os üzemhez. Ha nagy motorról van szó, akkor meg a kisebb áramfelvétel miatt jó a csillagba kapcsolás, a próba miatt.
Első fázisban a kísérletezést ott kellene kezdenie, hogy egy ellenállásmérővel párosítja a vezetékeket, emellett tudomást kellene szerezni a tekercsek feszültségéről és akkor lehetne dönteni a bekötés módjáról.
Ha áttekerték, nem lehet biztosra menni. Csillagban biztosabb a próbálkozás, kisebb az esélye a túlterhelésnek, akár milyen motorról van szó.
Azért aki áttekerte, igazán megjelölhette volna a tekercsek egyik végét, mondjuk a kezdetét. Akkor nem került volna semmibe.
Ha nincs semmi infónk a motorról, akkor miből jövünk rá a feszültségre és teljesítményre?
A gyakorlati tapasztalatok és a általános tekercskötési szabályok alapján be lehet kötni egy motort úgy, hogy a működőképességét meg tudjuk ítélni. Egyébként a kérdés csak arra vonatkozott, hogy hogyan lehet megtudni a tekercs kezdetét-végét.
Magyarországon, és itthoni használatra készült motoroknál természetes, hogy a nálunk használt háromfázisú hálózaton üzemszerűen működnie kell a motornak. Akár gyári, akár áttekercselt. Csillag kapcsolásban egész biztosan. A motor teljesítményére lehet következtetni (némi gyakorlattal) a méreteiből, súlyából, és a tekercselő huzal átmérőjéből. Elindulása után pedig az áramfelvételéből. Sajnos ezek tervezési adatok, és elég sok ellentmondó követelménynek az optimalizációjából keletkeztek, és kivitelezésben akár jelentős eltérések lehetnek. (mondjuk, gyártófüggő) Úgyhogy a ránézésre való megállapítás elég saccometria. Erre való lenne az adattábla, amit a tekercselők többnyire figyelmen kívül hagynak, és a sokadik kéz után már nem lehet tudni, hogy milyen az a motor. De csillagban biztos működni fog valahogy, de pontosan nem lehet tudni, hogy mekkora teljesítmény leadására képes. Ez a tekercselő tisztességén múlik.
A motorom 3 kw 2860fordulatot ir a tablaja .Szerintem ugyananyira tekercselhetek .Ossze is volt kotve ket ket szal de biztos nem jol mert mikor probaltam inditani egy fazissal+indito kondi nem indult.De ha egy masik kismotorral meghajtva beindult csak nem vette fel a sebesseget es kb egy perc utan ki verte a biztositekot Meg anyit hogy a kondik nagyon jol inditanok egy ugyanilyen masik motort Ne haragudjatok a rosz irasert de nagyon kezdo vagyok a szamitogepen
Stop! 3~ra van áttekercselve vagy 1~ra? Elég nagy biztosítód, hogy vigye 1~on? Van 3~-od, akkor arról próbáld először.
A hozzászólás módosítva: Feb 10, 2013
Sajnos nincs 3 fazis de egy hasonlo motor nagyon jol mukodik nalam.Meg azt megjegyzem hogy ez az uj motor kicsit nehezen forog kezzel is szerintem acsapagyak rosz zsirt kaptak
Vidd vissza a tekercselőhöz (ha lehet) és próbáltasd ki vele!
Ha rám hallgatsz: szétkapod, mert ott komoly baj van (olyan nincs, hogy rossz zsír), ha nehezen forog (vagy visszaviszed: és ordítasz). És tán megtudod a bekötést is!
Nem mennek a hangulatjelek! A hozzászólás módosítva: Feb 10, 2013
Mondod hogy kapjam szet .de nincs hozza szerszamom olya csavarokkal van ossze fogva amit ritkan lattam. Harom szogletu felyel ahoz peddig nincs kulcsom.Ezt a motort kaptam valakitol aki az ocskavasnak szanta de en szeretek kiserletezn es tanulni vele
Lehet, hogy csak azért forog nehezen a forgórész mert a motorpajzs összeszerelésekor a csapágyak kissé feszülnek. kalapáccsal meg kell ütögetni a pajzsot a csapágynál, hogy helyre igazodjon. Ha mégis nehezen forog, csapágy csere, esetleg az állórész belsejében lakk elfolyás miatt nincs légrés.
Lehet, hogy egy úgynevezett robbanásbiztos motor, speciális csavarokkal és szikramentesen tömített felépítéssel. Én 4 pólusúban találkoztam ilyenekkel, nincs kihozva, csak 3 szál egy speciális porcelán bekötő kapocsra, amin a csavarok 120 fokban helyezkednek el és az anygból kiemelkedő közdarabok választják el térben is a bekötési pontokat, hogy össze ne érhessenek a bekötő huzalok elemi szálai - ha van olyan hüle, aki azzal kötné be.
A hozzászólás módosítva: Feb 10, 2013
Koszonom asegitsegeteket .kb megtalaltam a kezdo-vegzo szalakat .konyen idul a kondival de mintha nem volna a fordulat 2860 amit ir a tablajan .Olyan lehetseges hogy kisebb fordulatra tekercseltek ujra.Agyrt.ev 1982 es 38kg
Lehet, hogy négypólusú. Akkor a fordulatszám 1440 körüli.
Na most erre kossetek gocsot!.Szet szedtem a motort ahogy javasoltatok .Megtalaltam a kezdo -vegzo szalakat.Csillagkotessel elindul a kondival de ha felcserelem a kondit egy masik szallal aKKOR beindul nyomogomb nelkul is csak nincs fordulat .de ha viszakotom indul kondiva es jo fodulatra felporog. Bocs ha egy kicsit zavaros de egy kezdotol probaljatok megerteni
A hozzászólás módosítva: Feb 12, 2013
Ha nem állandó üzeműként van bekötve a kondi - nyilván ezért kell a nyomógomb, mert nem állandóra van kötve - akkor esetleg van egy pirinkó menetzárlat és az kezdi kis fordulaton forgatni... Azért egy skiccet jó lenne feltenned, hogy tudjuk mit is csinálsz, hogyan kötsz.
Sziasztok,
tanácsot szeretnék kérni a képen látható motorral kapcsolatban. A kérdésem, hogy be lehet-e/érdemes-e bekötni 230 V-ra. Egy fúrót működtetne, induláskor nem kell nagy nyomatékot leadni. Ha igen hogyan kell csinálni és mi kell hozzá pontosan (nem vagyok szakmabeli). Segítségeteket köszönöm, arK
Üdv. Átkötöd deltába, 20mikrós üzemi kondi.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |