Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
A lap tetején van egy keretben egy V betű szerű ikon. Olyan, mint minden hozzászólás fejlécében is. Arra kattintva kilistázhatod a témában lévő képeket. Ígyni.
A hozzászólás módosítva: Feb 17, 2013
Valami nem stimmel a motornál. A IMG_2712. képen nagyon látszik a forgórész vasmag. Egy normális motornál általában itt a tekercsfejet lehet látni. A fénykép alapján én arra gyanakszom, hogy el van csúszva egymástól az álló és forgórész.
Kedves Kollégák! Elvileg tudnom kéne, de huszonéve voltam utoljára rendszeresen a tekercselő szakmában, azóta csak fejben és a könnyűeket.
Szóval van egy 2 fordulatú (Dahlander) motorom, ami le van égve, eredetileg 4/8 pólusú volt, 100/250W teljesítménnyel. A lényeg, nincs szükségem a 2 fordulatra, elég a 4 pólusú megoldás, mi lenne a metódus az adatok átszámolásához? Egyébkén Z=24 és a leendő horonylépést 1-7, kettős telercsekkel gondolnám a kis tekercsfej érdekében. Érdekes számomra, hogy jól láthatóan 2 teljesen különálló tekercseléssel volt az eredeti, hasonlóan az automata mosógépek motorjaihoz. Ez abból is látszik, hogy az egyik tekercs rendszer van ügyesen szénné égetve, a másik csak emettől, közvetetten mihálylott meg. Idézet: „nagyon látszik a forgórész vasmag. Egy normális motornál általában itt a tekercsfejet lehet látni. A fénykép alapján én arra gyanakszom, hogy el van csúszva egymástól az álló és forgórész.” Megnéztem én is alaposabban. Erre reagálva: Nem ártana szétszedni a motort. Van egy olyan, elég régi motorom, amit egykor (1971?) újratekertem. Centrifugálkapcsolós segédfázis volt benne. Erre és bolgár darumotorokra emlékezve nem lehetetlen, hogy a forgórész elcsúszik a tengelyen, így kapcsolva az indító érintkezőt. ??? Az is lehet, hogy egykor szétszedték és elcserélték a két pajzsot. Az adatlapot elég jól lehet olvasni. Soha nem volt azon 380 V. A 6,9 A talán az üzemi áramfelvételre vonatkozik, bár a hatásfok és Cosfi 1,5 kW-nál is lényegesen növelné. A 2,5 kW pedig a kivehető max. teljesítményre, mint manapság az öklömnyi kínai motoroknál.
Az utóbbi időben már többször találkozni gyári 2,5 Kw-s egyfázisú motorral. A cosfi nem mérvadó egy lakás villamos hálózatában. Az csak a szolgáltató részéről érdekes. Az adat tábla értékei valósak. Igaz, hogy én 380/220 -s motort alakítottam át, de ennél is elképzelhető 70-80 mikrós üzemi és kb. 120 mikró indító. A 6,9 A. terhelve igaz.
Át lehet tekercselni, de ahhoz több adat szükséges. Az állórész vasmag nagy átmérője, kis átmérő, lemezcsomag hossza, horonyszám, hornyok közepén mért szélesség, hornyok mélysége. Ha a 4 pólus teljes egészében kitölti a hornyokat, akkor a teljesítmény is nagyobb lehet. Minden esetre lebontásnál (lehetőleg pontosan) érdemes mindent adatolni.
Nagyon köszönöm a véleményedet! Az imént kérdeztem épp egy kollégát, aki napi szinten teker és az ő véleménye az, hogy a jelenlegi 4 pólusú menetszámmal, olyan huzalvastagsággal tekerjem meg, ami befér a horonyba.
Igen, az adatvétel hátra van, mindenesetre csodálkoztam, hogy nem tekercs átkapcsolással történt a fordulat váltás, hanem két önálló tekercsrendszerrel. Így jóval kisebb a kivehető teljesítmény, szerintem. 250/100W volt, ez a motor méret egy 370W-oshoz áll közel. Azonban arra is gondolok, hogy a gerjesztést minden bizonnyal nagyobbra lehetne, kellene venni, amit a régi, 4 pólushoz tartozó menetszám nem fog tudni teljesíteni a nagyobb keresztmetszet, amit bele tennék, nem igazán oldja ezt meg.
Jól gondolod. A keresztmetszet növeléssel nagyon megnő az áramfelvétel. Arányban kel lenni a menetszámnak és keresztmetszetnek. A lépéstávolság az jó amit gondoltál. Ahhoz, hogy adatot tudjak adni, a fentebb megadott adatok értéke szükséges.
Tisztelt Hozzáértők!
Elnézést ha hülyeséget kérdeznék!Elképzelhető hogy a következő adattáblájú motor 220 V-on is tudja a 4 KW-ot, csak nagyobb áramerősséggel.Egy kúpos rönkhasítót szeretnék vele működtetni,elég volna ez a teljesítmény szerintetek.Közvetlenül a tengelyre rakjam a kúpot vagy ékszíjjal hajtsam meg?Köszönöm a segítséget: A hozzászólás módosítva: Feb 18, 2013
Szia!
Három fázisú 220V esetén természetesen 4kW-os a motor. Ilyen feszültséget frekvenciaváltóval állíthatsz elő a legkönnyebben. Ha kondenzátoros indítást alkalmazol, akkor teljesítményvesztés lép fel, meg nem lesz olyan dinamikatartaléka a motornak.
Ekkora teljesítményt már nem lehet 220 V-n működtetni. Természetesen egy fázis 220 V -nál.
A hozzászólás módosítva: Feb 18, 2013
Elméletileg lehet, csak az egyfázisú hálózat a gyakorlatban valószínűleg nem fogja bírni.
Köszönöm a válaszokat.Mekkora a legnagyobb teljesítményű tisztán 220V-os motor amivel találkoztatok,ez a teljesítmény szerintetek elég-e arra amire használni szeretném.Köszi
A netten kereshetsz egyfázisú villanymotorra.
Sziasztok!
Egy olyan kérdésem lenne hogy egy 380 delta tekercselésű motort amit elvileg csillag deltába tudok elindítani lehet csak csillagban használni? Nem kéne nagy teljesítmény csak az lenne e a kérdés hogy nem-e lehet baja ha csak csillagba van használva. A feladat elvégzéséhez elég lenne akár egy 500 Wattos motor is csak a robusztus csapágyazás miatt kellene ez nagy motor ami amúgy 7,5 kW-os.
Szia!
Nem lesz baja, ha tartósan csillagba kötve használod, de tényleg terheld túl, mert csak kb. egyharmad teljesítményt nyújt ebben a beállításban.
Köszi a választ amúgy még egy tizede teljesítmény is elég lenne.
Amit a forgórésszel kapcsolatban írtam, itt a példa rá. Az álló és forgórésznek nem szabad egymáshoz viszonyítva elcsúszni.
Ezek szerint még nem láttál olyan motort, ami a forgórész "helyzetbe hozásával" oldja a féket.
Ma már az ingyenesen kérhető 1f háztartási csatlakozás 32 A. Az pedig megfelelő frekvenciaváltóval (lágyindítás) vígan tudja a 4 kW-t.
Én nem a frekvenciaváltósra írtam, hanem a kondenzátoros megoldásra, mert ott aztán lenne indítóáram!
Tekercseltem is. DEMAG kúpos vasmagú két sebességes.El tudod képzelni a Váci úti hajógyárban hányféle motor létezett. 1997 - 2010 között pedig tekercseltem rengeteg fajtát. Még amerikai különleges tekercselésű motort is. Bowling bábú állító motor kapcsolását ismered ? Vagy a 2/4 pólusú egyfázisú szivattyú motor kapcsolását ? A szóban forgó motor, le merem fogadni, hogy nem fékes kivitelű.
A hozzászólás módosítva: Feb 19, 2013
Sziasztok van egy 380 2800 fordulatú köszörű bekötöttem kondenzátorral 220 voltra, de kb 5 másodpercig nyomva kell tartani a gombot mire beindul és utána is hallani hogy amelyiken a kondi van annál a tekercsnél kihagy rosszul kötöttem volna be?
Szia!
Hogy kell érteni azt, hogy kihagy? Egyenetlenül jár?
Szia!
Jól kötötted be, de a köszörűkövek tehetetlensége folytán lassabban éri el a fordulatát. Elképzelhető, hogy kell még rá nagyobb kapacitás. Még azt nem értem, hogy üzemi kondis rajzot raksz fel és nyomógombról beszélsz. Hogy van ez?
A kondinak állandóan bekötve kel lenni.
Helló zitzaki!
Idézet: „Egy olyan kérdésem lenne hogy egy 380 delta tekercselésű motort amit elvileg csillag deltába tudok elindítani lehet csak csillagban használni?” Lehet. 660V-os 3 fázisú színuszos 50-60Hz frekvenciájú váltakozó áramról. |
Bejelentkezés
Hirdetés |