Fórum témák
» Több friss téma |
Sajnos jelen esetben a *szokott* nem érvényes.
![]()
Az áthidalás kell az egyik fordulatszámhoz, a másik fordulatszámnál az áthidalások helyére kerül a 3 fázis. Jegyezd meg, hol volt az áthidalás!
Ne ragadtasd el magad, hatalmas motorod van. 70/300 wattos. ![]()
Viszont van hozzá áttétel(hajtás)ház.
![]() Köszönöm mindenkinek a válaszokat.
Sziasztok. Elakadtam egy motor bekötésével
Az U1 V1 És W1 van bekötve a kapcsolóhoz. Rá szeretném kötni a 220-ra. Mit hova kössek? És mi can az U2 V2 W2 kábelekkel mert az egybe van kötve. Előre is kőszönöm.
Az adattábla nem látszik rendesen, de ez három fázisú motor. Az U2, V2 és W2 vezetékek azért vannak összekötve, mert az a motor csillagpontja, oda nem kell kötni semmit, a másik háromra megy a három fázis.
Ezt szomorúan hallom. 220 ra akkor ezt be sem tudom kötni igaz? Nem értek hozzá szóval nézzétek el nekem ha marhaságot kérdezek. Sajnos a három fázis a célhelyen nincs bekötve csak kb 150 m- arrébb. Ez pedig egy korongozò hajtása lenne egy fordulatszabályzó beiktatásával. Az pedig csak 220 as motorra jó. Köszönöm a gyors választ.
Ja van a motoron egy felirat 220/380 akkor az mirr vonatkozik?
Megpróbáltam jobb fotót csinálni róla
Az eszköz, amit keresel, frekvenciaváltó néven fut. Van olyan változata, amelyiknek egy fázis a bemenete, a kimenete viszont három fázis. A használatához a motort is át kell kötni deltába, mert az ilyen frekvenciaváltók 3 x 230 V-os kimenettel rendelkeznek.
Nem tudom, hogy milyen fordulatszámszabályzód van, de nagy valószínűséggel egyébként sem használható ehhez a motorhoz, mindegy, hogyan kötöd be. A hozzászólás módosítva: Máj 8, 2016
Üdv mindenkinek!
Egy kis segítséget kérnék. Hogyan tudom biztosan megállapítani egy régi motorról, hogy aszinkron vagy szinkron motor-e? Adattábla nincs rajta. Inverterrel használnám, de azt olvastam, hogy azt csak aszinkron motorral lehet. Előre is köszi.
Csillag kapcsolásban 400V ( régi 380V) deltában 230V (régi 220V). És segédfázis kondenzátorral (üzemi és indító) használhatod. Viszont a kondik miatt a fordulatszám szabályzás nem fog menni. A frekvencia váltó lehet a megoldás.
A szinkron motor csúszó gyűrűs, szénkefés. Csak aszinkronos módban idul, vagy kívülről felpörgeted szinkron fordulat közelébe és úgy indítod.
A szinkron fordulat a 3000 fordulat percenként. 2800 és a többiek mind aszinkron motorok.(Kiöntött kalickás forgórész, mint pl egy fűnyírónál.) A hozzászólás módosítva: Máj 10, 2016
Köszi a segítséget, de én nagyon nem értek a motorokhoz, azt gondoltam, hogy ránézésre is meg lehet állapítani a különbséget. Szénkefe nincs azt nem láttam mikor kitakarítottam, a csúszógyűrűt nem tudom micsoda. Azt sem tudom, hogy mi a kalickás forgórész, de a forgórészben nincs tekercs, fém az egész, a külseje halványan bordázott, az elején és végén kis lapátkák vannak, tengelyen 2 csapágy, ennyi. A fordulatát sem tudom mert nincs táblája, megmérni meg nem tudom. 380V/230V-os de most 230V-ról megy kondival. Csak kívülről van képem róla, de ha úgy meg tudnád állapítani, hogy szinkron vagy aszinkron, akkor szétszedem és lefényképezem.
Idézet: „Szénkefe nincs azt nem láttam mikor kitakarítottam, a csúszógyűrűt nem tudom micsoda.” Ha nincs, akkor aszinkron. A csúszógyűrűt képzeld el úgy, mintha a kommutátoros motornál a sok kis szelet egyben lenne és arra megy a kefe. A gyűrűk egymás mellett sorakoznak.
Ne szedd szét!
Ez aszinkron.
Köszönöm.
Köszönöm a segítséged, csak kíváncsiságból kérdezném meg, hogy pl. kézi szerszámok (fúró, flex) motorjánál van szénkefe, akkor azok szinkron motorok?
Nem szinkron motorok. Azok az egyenáramú motorok kategóriájába tartoznak akkor is ha váltóról mennek.
Őszintén megmondom nagyjából 25 éves pályafutásom alatt egyszer sem volt dolgom szinkron motorral. Most hirtelen nem is tudnék olyat mondani ahol arra lenne szükség. Itt van 3 link: Aszinkron gépek Szinkron gépek Egyenáramú gépek A hozzászólás módosítva: Máj 11, 2016
Köszönöm.
A mai automata mosógépek nagy részében szinkron motoros a szivattyú, ezenkívül a BLDC motorok is általában szinkron motorok.
Biztos lehetsz benne, hogy a mosógép szivattyúja nem szinkron. Olvastad a belinkelt dokumentumokat? A szinkronhoz speciális indítás kell. WIKI -ből kimásova a mosógép szivattyúra vonatkozó idézet :
Idézet: „Árnyékolt pólusú aszinkron motor Kis teljesítmény esetén az olcsó kivitelezhetőség miatt elterjedt kialakítás. Az állórészen kialakított pólusok egy részét egy rövidre zárt tekerccsel árnyékolják, ezáltal a fluxus az árnyékolt pólusrészen késni fog az árnyékolatlan részhez képest, ami a lüktető mágneses mezőhöz egy forgó komponenst ad, ezért a motornak lesz indítónyomatéka. ” És egy kép róla . A hozzászólás módosítva: Máj 11, 2016
Pont az erbe -nek mondod? Ő biztos jobban tudja, nem a WIKI -ből.
Egyébként a mikrosütő tányérforgató motorja is szinkron motor, Nálunk a citromfacsaróé is. A BLDC motorok is szinkron motorok, csak többnyire háromfázisúak, ahol van forgó mágneses mező, ezzel indító nyomaték is. A léptető motorok (step motor) is szinkron motor családjába tartozik, csak ott a fogazásoknak is szerepük van. A hozzászólás módosítva: Máj 11, 2016
Itt egy mosógép szivattyú. Szerinted ez szinkron motor?
Egyébként ne tévesszen meg, hogy az egyenáramó step motorokat is nevezik szinkronnak mivel a szinkron frekvenciát mi határozhatjuk meg a vezérlő elektronikával.
De az eredeti kérdés egy hálózati 3 fázisú motorról szolt. Egy ilyen szinkron motor pedig nem idul magátol. Vagy aszinkronos módban indítjuk vagy felpörgetjük névleges (3000 ,1500 ...) fordulat közelébe. Elég sok motor megfordult a kezem közt és én sem wikiből tudom. De csak azt tudtam belinkelni az érdeklődő fórumozónak.
Mosógépe válogatja hogy milyen a szivattyúja.
Nemrégiben javítottam egy mosógépet, és meglepődve tapasztaltam, hogy a szivattyúja ha kézzel hajtom úgy ugrál mint az egyenáramú állandómágneses motoroké, tehát mágnes is van benne, az állórésze egy darab tekercs a vasmagon és a hálózatról jár (nem emlékszem hogy lett volna rajta rövidrezáró gyűrű mint a reluktancia motorokon). Fogalmam sincs hogy képes nyomatékot létrehozni (talán kalickája is van meg mágnese is, ennyire nem szedtem szét). Érdekessége még, hogy a teljes forgórész hermetikusan elválasztott a külvilágtól, lehet hogy szimeringe sincs, meg komoly csapágya sem. A járása (meg a nézése) sem volt bizalomgerjesztő, de a feladatát el tudta végezni.
Azt én nem tudom, nem javítok mosógépet. De erbe fórumtárs igencsak otthon van a gyakorlati témában, ha olvasgatod a hozzászólásait.
Én viszont jó párat javítottam. Ezen kivül az utóbbi 8 évet leszámítva 19 éven át ipari gyártó sorokat javítottam.
![]()
A jó pap is holtig tanul. gulyi88 fórumtárs is találkozott szinkron motoros szivattyúval, tehát létezik.
Nem sokat számít, hogy eddig nem találkoztál ilyennel.
Műanyag perselyben forog a ~4-es tengelye. A szívókamra kialakítása olyan, hogy mindegy, merre forog, akkor is nyom. Terhelés nélkül indul, ahogy ide-oda rángatózik, valamerre elindul és már nyomja is a löttyöt. Valóban gyakorlatilag benne van a vízben. Vékony lapocska választja el az áramló víztől, de nem ér fel egy szimeringgel. Szervizesek, ha megáll, simán kidobják, megy bele az új. Szétszedve csupán rozsdás a mágnes. Kicsit megtörölgetve, összerakva újra elmegy egy darabig.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |