Fórum témák
» Több friss téma |
Ma reggel újra lakkoztam az állórészt. Ennek hatására a szigetelési ellenállás leromlott
Utánna olvastam ez természetes. A végső értékre a lakk teljes száradása után fog beállni. Kíváncsi leszek jobb vagy rosszabb lesz a végeredmény. Hétvégére ideérhet a meggerem és rámérek azzal is.
Hali!
Készítettünk egy üzemben, saját célra, egy káposzta szeletelő gépet. 1,1 KW os egy fázisú villanymotor hajtja. Szeretnénk egy lágy indítót rárakni. Javaslatot/ajánlatot szeretnék kérni Tőletek.
1,1 kW-os, ráadásul biztos nem 2880-as, hanem inkább 1450-es fordulatú (hajtóműves) motorhoz nem kell lágyindító.
Köszönöm a választ, de nem ez volt a kérdés, hogy kell, vagy nem.
Lehet kapni egy fázisú frekvenciaváltót de az többe kerül, mint egy új, három fázisú motor, új, három fázisú frekvenciaváltóval.
Ha csak annyi kell, hogy induláskor ne rántsa meg a hálózatot, egy kellően nagy teljesítményű ellenállás is elég lehet amit egy másodperc után rövidre zár egy relé. Ellenállás helyett kellő teljesítményű NTC is megteszi, azt nem kell rövidre zárni indulás után, cserébe egy rövid áramkimaradáskor mintha ott sem lenne. Esetleg triakos lágyindító. Nem nagyon szeretik az ilyeneket az aszinkron motorok de ha csak az indításkor kell, nem lesz baj. Mi a lágyindítás célja? A villamos hálózat és/vagy a mechanika védelme? Mennyi idő alatt pörögjön fel a motor induláskor?
Értelmetlen dolgokra, pláne indoklás nélkül, kár mások idejét pazarolni.
Idézet: „Mi a lágyindítás célja?” Induláskor nagyon megrántja az egész szerkezetet. Igen, tudom hogy a frekvenciaváltó tud ilyet, de az elég húzós. Annyit nem áldozunk rá. Köszönöm! A hozzászólás módosítva: Dec 9, 2023
Hali!
Igen, láttam én is. Nézegettem, böngészgettem, mielőtt feltettem a kérdést. Láttam, hogy többe kerül mint a motor. Ezért bátorkodtam itt megkérdezni.
A toroidtrafókhoz használatos lágyindító kapcsolását azt biztosan ismered de, hogy ahhoz milyen teljesítményű ellenállások kellenének, hogy egy 1,1kW-os motort lehessen vele indítani azt ki kellene számolni de kérdéses, hogy ez milyen hatással lenne a motor egészére. A relé sem lenne elegendő (ami abban a kapcsolásban fel van tüntetve 24V-os) vagy az érintkezők közé elválasztókat kellene berakni, hogy az ívoltás ne okozzon problémát.
Higanygőz fojtótrafós indítás átkapcsolással?
Szia!
Esetleg innen rendelve kissé kedvezőbb ára van, és a hűtést is megkapod hozzá. A hozzászólás módosítva: Dec 9, 2023
Az akár jó is lehet, régen én is használtam egy kb. 800 W-os kommutátoros motorhoz, ha jól emlékszem a 400 W-os izzó fojtója volt bekötve.
Összedobni nem volna nagy munka de hol lehet még ezeket beszerezni és egyáltalán hol fog tartani az ár ha mindent meg kell venni hozzá, hogy ki lehessen próbálni.
400-as fojtó kevés hozzá. Kommutátoros motorhoz sokkal kisebb elég. Aszinkronhoz nyomaték is kell. Mindenesetre olcsóbb egy fojtó, mint egy teljesítményellenállás ekkora méretben. Bár 2 db 3000-es bojlerbetét párhuzamosan elég lehetne. Vagy 3 db mosógépből bontott 1200-as. Rövidrezáráshoz már elég a KR relé is.
Hát én ezresekben gondolkodtam de azokat már szinte sehol nem lehet fellelni vagy nagyon viharvert állapotúak a csévetestek. Azok cca. ötvenes huzalból voltak tekerve vagy vastagabból.
Eddig 600-as volt a legnagyobb, amit láttam. De az se HGL volt, hanem valami más.
Köszönöm a véleményeket/tanácsokat. Valami ilyesmire gondoltam, mint amiket írtatok. A téma, a gondolat felejtve.
Ez a legnagyobb belőle és a sima HgL-ből. Ezekből úgy volt a lépték, hogy 80, 125, 250, 400, 700 és 1000W. Hegesztőtrafót lehetett belőle csinálni, mert E I vasmagos volt.
Én azért még kipróbálnék egy olyat, hogy az állandó kondi értékénél keresnék egy jóval kisebbet, és induláskor 2-3 másodpercig csak az lenne rajta. Ha sikerül eltalálni az értékét (ki kell kísérletezni) akkor lesz egy olyan állapot amikor a motor elindul ugyan (lassan, finoman) de nem lesz képes felpörögni, és csak eztán kapcsolod rá az üzemi kondit.
Szerintem azzal a szöghajtással lehet a probléma. Ha a motor a klasszikus 2800-2900 f/p fordulatú és azt osztja le a hajtómű akkor annak ötödölni kellene de ha csak 1500 körüli akkor pedig felezni kellene, hogy az ideális 600 körüli legyen a fordulat ehhez a gyaluhoz. Persze az is lehet, hogy csak jól le kell rögzíteni az egész gépet és nem lesz látványos az indulás.
Hali!
Lágy indítás 3e.Ft ból megoldva.
Szia! A lágyindító rajta marad folyamatosan vagy át van kapcsolva?
Rajta marad. 10 perces folyamatos működés után melegszik annyira, hogy nyugodtan meg lehet fogni. Nem mertük berakni a villanymotor dobozába, a melegedés végett. Itt, a motor oldalán, a motor ventilátorától kap hűtést.
ITT van egy leírás erről a lágyindítóról ami ezekben a dobozkákban fellelhető.
Köszönöm! Annyira nem vagyok benne témába, hogy proli007 leírásában mindent tudjak értelmezni. Neked mi a véleményed? Természetesen mindent elfogadok. poz. - neg.
Én meg még annyira sem de hátha felkeltődik az érdeklődése ezt olvasva és kisegít ebben a kérdésben. Nekem van ezekből a lágyindítókból többféle is és amelyiken lehetett (mert olyan volt az alkatrészek mérete) azokat a módosításokat megcsináltam és jobb (lágyabb) lett az indítás kezdete. Az SMD alkatrészekkel épített darabnál nem kellett ilyen módosítás, mert abban már ez ki volt küszöbölve. Ha engem kérdezel én átkapcsolnám folyamatosra ha fepörgött. Nem tudom, hogy a kalickás állandó üzemi kondenzátoros asszinkron motor hogy viseli hosszútávon ezt a triakos "szaggatót".
Idézet: „Nem tudom, hogy a kalickás állandó üzemi kondenzátoros asszinkron motor hogy viseli hosszútávon ezt a triakos "szaggatót".” Milyen problémát okozhat? Melegedni egyáltalán nem melegszik. A motor felpörgése utáni átkapcsolást úgy gondolod, hogy a bekötési rajzon látható A, B pontot összekapcsolni.? Ebből nem lehet probléma a lágyindító áramkörben?
Ha az AB átkötésre kerül akkor a triak rövidzárba kerül. Szerintem nem lesz belőle probléma hiába marad feszültség alatt a tápáramköre.
Nagyot!
Hoztak egy szebb napokat is látott motort, némi felújításra. Csodával határos módon a szigetelésvizsgáló szerint renben a motor, de az indítórelé rugója kiugrott meg egyébként is alaposan meg vannak égve az érintkezői. Hogyan tudom egyszerűen kideríteni, milyen áramú indítórelé kell hozzá? Itt van leírás a konkrét relére kattintva, de nekem zavaros: Bővebben: Link Kb. annyi infóm van, amennyi a képeken látszik. A motor (lassító hajtómű közbeiktatásával) húsdarálót hajt, nem nagyon van terhelve. |
Bejelentkezés
Hirdetés |