Fórum témák
» Több friss téma |
Cseréld ki a triakot, tirisztorra. Triakkal nem működik a kapcsolás!!
Szia .A diac-ot csak a bizonyosság miatt miatt kellet volna kicserélni hogy jó legyen benne. Meg a tirisztort is javasolnám valami nagyobb feszültségűre .Mert amit benne van az csak 600 voltos és 500Voltot csattogtatsz vele. Az induktív lökések miatt jobb ha nagyobb feszültségű .A két védő dióda is azért kellene
bele..Nekem el is kerülte a figyelmemet hogy triakot raktál bele .De szerencsére "poros" fórumtárs észrevette. Mert a rajz amit mutattál abban tirisztor van . Így már biztosan működni fog de csak óvatosan .
Sziasztok,
Meg szeretnem epiteni en is ezt a villanypasztort. Es mondjuk ha a BU326A tranzisztor helyett egy 2SK1082 (MOS-FET), ilyensmit hasznalnek? Egyaltalan kicserelheto vele? Udv, Andras
jó estét urak.
A mai napon sokkot kaptam, amikor is kaptam egy maszek pásztort, javításra. A sokkot a mellékelt kép váltotta ki miután levettem a készülék fedelét ez tárult elém, természetesen hibás, de szavazatokat várok azzal kapcsolatban,hogy érdemes e meg javítani vagy sem. Annyi maszek pásztort javítottam már,hogy a látszat ellenére ez sem fogna ki rajtam.
Ha jól nézem egyszer már volt javítva, de kuka az egész szerintem, ilyen ez a belső szikraközös történet.
Az a baj,hogy jelen esetben a belső szikraköz jelentené a legkisebb gondot, de az a víz ami belekerült az annál többet okozott...
Mi az a feher dolog a jobb also sarokban?
Sziasztok tudnátok nekem segíteni?
Kéne egy olyan egyszerű elektronika ami jelezné, hogy áram alatt van-e a villanypásztor zsinór.
Motorindító kondi, jelen esetben ennek a töltését süti rá a tirisztor az autógyújtótrafóra.
Amúgy egy igazi gány, és erről a rozsda nem tehet, csak minősít....
És kondi nélkül nem lehet megoldani?
Én olyan kapcsolási rajzot kaptam amiben nincsen betervezve az a kondi.
Szeva
Szúrj a földbe egy rossz 20 wattos neoncsövet úgy 10 centire és a másik végére kösd rá a karámvezetéket,ha esetleg túl sokat venne le az erejéből akkor a neon üveg felületére tekerd a vezetéket,így amikor impulzus van akkor felvillan egy pillanatra a neon.
Szia tényleg müködik az király.
Gondold el a sötétben a mezőn villognak a neoncsővek ,na ezt ki kell próbállni !
Szerényebb kivitelben a glimmlámpa egyik vége földbe szúrva ,a másik vége ellenállás után kis antennával tisztes távolságból közelítve a karám vezetékéhez.De ez is
Jo a glimmest értem kb mint egy fázisceruza , de ez a neonos tetszik tiszta ufós lesz.
A neonos megoldást felénk is használják, riasztólag hat a rókákra
Szerintem nemcsak a rokákra még én is meglepödnék valoszinűleg.
Persze,hogy működik,két éve védtem le szüleim házuk padlását a kóbor macskák randalírozása miatt egy pásztorral és egy ilyen neonos megoldást alkalmaztam,hogy indikálja a működést,és be vált.
Sziasztok én ezt a kapcsolást épitettem meg.A paneltrafót nem szeretem soha nincs olyan méretben amilyenbe szeretném,és el kell használnom a elfekvő készletet a bontott cuccokból.Ezért kihagytam a panel közepén egy részt amit vagy kivágok,vagy oda csavarozom a tr-t.A kimeneten feszültség 2x -ezőthasználok.
tic106n-es tirisztort vettem bele. Remélem jó lesz. A védődiódákat tartalmazó kapcs. rajzot nem találtam. Melyik az ?
Bocs ,hogy én válaszolok. A tirisztor jó lesz, ha jól kötöd be. Védődióda nem szükséges bele. Még egybe sem raktam a hiánya nem okozott gondot.
Oké. Az adatlapon úgy van jelölve, hogy 1. láb katód, 2. láb anód, 3. láb gate. Én úgy kötöttem, hogy katód megy földre, anód tápra, a gate pedig a diac végére.
Ez így jó ?
Igen.
Érdekes probléma áll fent most megint.
Bekötve úgy a tirisztort, ahogy írtam az egyenirányított kb. 500V-om leesik kb. 30V-ra a Graetz-híd + - lábainál mérve. (motori. kondi és gyújtót. is rajta van) Ez mitől lehet ? (Tirisztor beforrasztása nélkül közel stabilan megvan az ei. 500V)
Az inverter túl van terhelve. Milyen kondenzátort használsz,az inverter trafója milyen? Esetleg egy fotó? Addig nem fog jól működni míg így bekötve a feszültség nem éri el legalább a 200 voltot.
Mellékeltem néhány képet. A NYÁK trafó 2x6V - 2x110V-os. A kondi, amire feltételezem gondolsz egy 16µF-os 450V-os motorindító kondi.
A 6.8 K cseréld kisebb értékűre. Ha van kisebb kondenzátorod PL 4.7 uf cseréld ki arra egyenlőre. A trafónak csak az egyik 6 voltos fele van bekötve?
Rendben, cserélek egy ellenállást. Az 555 által generált jel paramétereit az alábbi weboldalon keresztül ellenőriztem. Viszont kicsit gyanús nekem ez a 88%-os kitöltési tényező. Ez marha sok, szóval vagy a progi számol rosszul vagy én rontottam el valamit.
Az 555-söm egyébként az alábbi passzív elemekből épül fel: 6,8k R1 1060Ohm R2 100n C1 10n C2 Ezen kívül van még bent egy 7812-es, 12V-os feszstab. IC közvetlenül a külső betáp és a belső tápvonal között, a bizti után. A primer ágon igen, csak az egyik 6V-os ág van bekötve.
és azt még elfelejtettem beleírni az előző hozzászólásomba, hogy az a 1N4148-as dióda nincs bent a körben, mert azt olvastam BSS elektronikán, hogy felesleges és csak veszt az energiájából az áramkör.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |