Fórum témák
» Több friss téma |
2-3 erősítő, egy PC csak a teher. Kb. 1,5 kW, de akkor már lehet, hogy sokat mondtam. Ennyi beleférhet, nem?
Szia!
Csak azért mert NEKEM nem működött induktiv fogyasztós környezetben.... Izzós környezetben jó a fesz csökkenés érzékelése, de induktivnál csapnivaló. PL; 2-.t fázis normális a 3, meg 180V ez nem indok a lekapcsolásra.? ! A PC meg nem érzékeny a fesz csökkenésre-Jól múködik 90V-tól 290V ig.-Csak az ugráló feszre --DE ARRA NAGYON!.......
Tisztelt Fórum!
A következő lenne a problémám. Adott egy olyan villanykapcsoló, amelyben világít egy led, ha a villany le van kapcsolva (hogy sötétben is látszódjon). A kapcsoló két eret vezérel külön-külön. A plafonon is megtalálható a két ér (két fekete színű), valamint egy kék színű. Gondolom két fázis, és egy föld, hogy 3 ágú csillárt lehessen külön-külön kapcsolgatni. Lecseréltem a 3 égős csillárt, egy sima 1 égős lámpára, amelyre simán az egyik fekete, és egyik kék eret kötöttem be. Azt vettem észre, hogy holott a jó szálakat kötöttem be, a kábel végén a foglalatban mégis két fázis (?) volt, holott a jó szálakat sorkapcsoztam, és felül megnézve fázisceruzával csak egy fázis volt. Gondoltam, hogy zárlatos lehet a vezeték, valahol áthúz a feszültség, ezért kicseréltem a lámpa kábelét. Miután kicseréltem a kábelt, jó lett a lámpa, de azt vettem észre, hogy a villanykapcsolóban levő led sokkal erősebben világít, mint szokott, valamint mintha "pislákolna" is. Amikor a szerintem zárlatos kábellel volt a lámpa kötve, akkor norm. világított. Lehetséges, hogy azért világít sokkal erősebben a led, és azért pislákol mert nincs mind a 2 szál rákötve valahova a villanykapcsolóból? DE máshol is van így rákötve, és ott meg nem pislákol a led a kapcsolóban. Sajnos nem tudom, hogy mi tévő legyek, kérem aki tud segítsen!
Többször elolvastam amit írtál, ez szerintem egy állatorvosi ló azért válaszolok rá így.
1. A világítós kapcsolóban (legalábbis amivel én találkoztam eddig, nincs LED). Van benne helyette ködfénylámpa (gyakran). 2. A fázisceruzában is az szokott lenni (nem LED). 3. Már nagyon kis kapacitív áram hatására is tud világítani (ezért is hívják "parázsfény" lámpának is. 4. A LED nem annyira világít kapacitív rászórástól. 5. Két vezeték a csöben valahol kapacitás... +1. . Nem minden LED, ami világít. Nekem az jött le, hogy teljesen feleselegesen vezetékeltél át a kapcsoló és a lámpa között a "zárlat" miatt. Lehet használni fázisceruzát, persze, csak tudni kell hozzá a miérteket és hogyanokat is. Röviden: Ha felkapcsolod a villanyt és akkor világosság van, ha le akkor pedig sötétség: Ez esetben jól kötötted be villanykapcsolót Ha nem jól, akkor felkapcsolod a villanyt és sötét lesz, majd ha lekapcsolod akkor is úgy marad, akkor nem Mellesleg nehéz úgy bekötni egy csillárkapcsolót hogy ez legyen belőle. Már csak azért is, mert nincs mindíg ott a dobozban minden ami ehhez kellene... Ugyanakkor ne használj fázisceruzát mert átverhet. Ha viszont érted a működését, akkor még TV-t, rádiót is tudsz vele javítani...
Ha rossz a nulla és több fázis van, akkor az nullpont eltolódást eredményezhet, azaz nem a nullán akar visszatérni az áramod, hanem egy másik, magasabb potenciálon lévő fázisvezetőn, azaz magasabb lesz a kapocsfeszültséged, mint 240V!. Erre alkalmas eszközök a feszültség és áramfelügyeleti relék, valamint a túlfesz védelem. Ezek jeleznek, vagy kapcsolhatnak bármit. Akár egy nagy mágneskapcsolót is, ami teljesen leválaszt a hálózatról, ha hiba van. Hozzáteszem, ha a szolgáltató okozta a hibát pl. a rossz nulla bekötéssel, akkor anyagi felelősséggel is tartozik a kárért. Nálunk 15MFt-os kárt csináltak a cégnél, a nulla megszakításával az oszlopon.... Fizettek. Én a tapasztalat okán azt mondom: tedd mérlegre magadban 15MFt kontra 15eFt
Akkor ezek szerint félreértettek.
1. A villanykapcsolót nem én kötöttem be, hanem a villanyszerelők, én csak a csillárt cseréltem le. 2. Nem az egészet vezetékeztem át, csak a plafonon levő sorkapocs utáni vezetéket cseréltem le. 3. Elnézést, hogy LED-et írtam. Azt nem értettem, hogy hogy lehet az, hogy a plafonon levő sorkapocsba belekötöm a 0-át és a fázist, lent (az égő foglalatnál) meg lesz egy gyengébb, és egy erősebb fázis. Ezt a fázisceruza mutatta az egyiknél erősebben világított, a másiknál meg gyengébben. Így nem is működött az égő. Gondoltam valahol áthúz a feszültség a másik szálba. Miután lecseréltem a lámpa kábelét (égő foglalat, és a plafonon levő sorkapocs között) már jó lett, lett egy 0 és egy fázis , DE a villanykapcsolóban levő ködfénylámpa (vagy akármi) erősen kezdett világítani, sőt nem is egyformán, hanem pislákolt is. Az a kérdésem, hogy mitől lehet ez? Illetve káros lehet-e, hogy túl erősen világít (pislákol) , túlmelegedhet - e
Lehet szakadt volt a sorkapocs környékén a nulla vezetéked.Párhuzamosan menő vezetékeken elő szokott fordulni az "áthallás" (a szomszédos vezetőbe kapacitívan átjut némi "fázis") Ezt a fázisceruza már érzékeli.(ez volt a gyengébb) A kapcsolóban lévő glim azért világított haloványabban mert ő sem kapta meg a nullát az égőn keresztül (a szakadt nulla miatt).Azt hogy a kapcsolónak lesz e baja csak a gyártó tudja megmondani,elvileg erre a feszültségre van méretezve ,tehát nem. Ha energia takarékos égő van benne ,az is okozhatja a kapcsoló vibrálását . Ha égő is vibrál a csillárban, akkor azért a sorkapocs környékét,kapcsoló bekötést átnézném rendesebben.
Némely glimmlámpák (amik a kapcsolóban vannak) öregedésük során elkezdenek pislákolni. Ez természetes jelenség. Ha végleg kialszik, ki kell cserélni. Vagy megint egy glimmre, vagy egy megfelelően beszerelt LED-re. Persze a cserét bármikor megteheted.
Mindig tanul az ember, bár az okot nem értem.
Sziasztok!
Szerintetek ha MX 16-os gégecsövet akarnék használni villanyhálózatnak a szobákban 2,5 mm2 MCu vezetékkel, akkor bele tudok húzni legalább 3-4 szálat? Vagy szerintetek mekkora méretűt alkalmazzak? Előre is köszönöm!
Szia! Miért gégecsövet akarsz, miért nem jó a sima? Egyébként belefér, de a kanyarokban bajba leszel, pláne, ha egynél több is van.
Ha csak egyenes szakaszok vannak akkor MÜIII as védőcső. 3-4 vezeték még a 11,5 mm es csőbe is belefér EGYSZER.
A védőcsövet könnyebb szerelni gipszelni és könnyebb a behúzás is.
Akkor lehet úgy teszek, hogy megveszem a MÜ- III-as 13,5 - t. Van falvastagság bőven elfér.
sarkokban nehéz hajlítani? Köszike!
Milyenek azok a berendezések, amiknek kell nulla, de nulla szakadás árt nekik? A nulla csak a 230 Voltos részekhez kell, a 400 Voltosokhoz nem. Ha megszakad a nula, max. megszűnik a 230-as rész táplálása. Javítsatok ki, ha tévedek.
Én fáziskereső után meg szoktam nézni próbalámpával is, mert az megmondja, ha csak "áthallásról" van szó.
Kialakítás függő ez a nulla kérdés.A nulla szakadással ott van baj ahol a három fázist nem egyformán terhelik,vannak rajta egyfázisú fogyasztók ,és a közös nulla szakad meg.Ekkor az 1 fázisú fogyasztókból kettő/három sorba kapcsolódva a 400V ra kötődik.Ha nem szimmetrikus a terhelés akkor a kisebb fogyasztókra akár 300-350V is kerülhet.
Adott esetben a trafó csillagpontja és a pl lakás betápja közt szakad meg a kapcsolat és a lakáson belül a nullák épek, csak nincs közük a trafóhoz. Ebben az esetben a 3 fázisú rendszernek köszönhetően két vagy több készülék sorosan két fázis közé szorul, mivel a nulla hiányzik. A belső ellenállásuk határozza meg azt, hogy melyiken mekkora fesz fog kialakulni, de a kettő együtt biztos 400V. De az egyik lehet akár 350 is vagy több. Pl egy rezsó meg egy TV tápja. A TV nem örül a helyzetnek.
Na ezért van az, hogy nullázott rendszernél, védőföldelést kell kialakítani a csatlakozó pontoknál! (lakás) de 200m-enként földelni kell pl villanyoszlopoknál! Ha csillagponti szakadás van, akkor se menjen az égbe a feszültség!
Sziasztok!
Van egy három fázisú FI relém, viszont ezt szeretném bekötni egyfázisú hálózatra. Addig eljutottam, hogy a bemenetet áthidalom, csak azzal nem vagyok tisztában, hogy a BS táblában kellene NEFH-t csinálnom, tehát egy komplett bekötési rajzra lenne szükségem. Úgy tudom, hogy nem mindegy , hogy előtte, vagy utána csinálom a NEFH-t. Kérek mindenkit, aki tud segítsen ebben! Köszi: totikukac
Mit hidalsz át és minek?
Egy fázist meg a nullát átviszel rajta és ennyi. Nem kell ott semmit se hidalgatni! A FI előtt legyen a nulla leágaztatva a védőről és kész.
Találtam neked egy rajzot. Bővebben: Link. Nem is kellett messzire menni érte.
Nagyon köszönöm mindkét választ, sokat segítettetek. Így már menni fog.
Sziasztok, egy olyan érdekes jelenséggel találkoztam tegnap, amire nem tudtam értelmes magyarázatot adni. A Jelenség a következő volt. Adott egy gabona tároló csarnok, aminek a meglévő riasztó és kamera rendszerét kellett kibővíteni. Adott volt hozzá a villany szekrény, ami megjegyzem nagyon profin volt szerelve, illetve a terület. Első körbe bekábeleztük az egészet, majd felszereltük mindenhova az OBO dobozokat, kamerákat, PIR-eket, miegymást. Mindent összedugtunk, ahogy szoktuk, majd táp alá helyeztük. Ekkor leverte a Fí relét. Jött a szokásos matekolás, hogy mit ronthattunk el. Mondanom sem kell, hogy 3-4 órát elbabráltunk, átnéztük töviről hegyire mindent, persze minden jó, minden rendbe, azt vettük észre, hogy ha egyetlen fogyasztót, trafót, kamerát, bármit rákötünk az egyik fázisra, azonnal old a fí relé. Addig addig matekoztunk, míg megpróbáltuk lekötni az szekrényből, és bekötöttük az szekrény oldalán található 230-as csatlakozóba, persze így már működött rendesen. Gondoltam biztos máshonnan jön az a fázis, átnéztem, de nem. A történet a következő, jön a vastag betáp kábel a szekrénybe, ez 3 fázis, itt akármelyik fázisra kötöm a rendszerünket, azonnal oldja a fí relét, viszont ezen fázisok egyikéből táplálkozik a 230-as aljzat ahonnan viszont működik a rendszer, biztos, hogy ebből a 3 fázisból megy, mert ha leoldom a betáp után a főkapcsolót, akkor az aljzatban sincs feszültség. Létezik erre valami magyarázat?
Szia!
Igen, létezik, de ne a fázisoknál keresd, hanem a nullánál. Azt nézd meg, hogy a konnektor honnan kapja a nullát, s oda kösd a belső lecsapolást is. A leoldás azért van, mert olyan nullára kötsz, ami nem megy át a FI-relén, s így szivárgásnak érzi, s teszi a dolgát. Reméljük, hogy a külső konnektor a FI-relére van kötve.
Úgy van kötve az egész rendszer, hogy az összes föld egy sorcsatlakozón van, és az összes nulla is egy másik közös sorcsatlakozón. Amikor levágta a fí relét, akkor mindjárt a betáp kábelről volt lehozva egy szál, még a főkapcsoló előtt, egy biztosítékkal, így nem működött, a 230-as csatlakozó ha jól láttam, már a FI relé után van egy biztosítékkal, akkor lehet az volt a baj, hogy a fí előttről vettem le a fázist, a nulla meg átment a fí-n? Most pedig a nulla is és a fázis is átmegy, ezért így működik a dolog?
Igen, mind a kettőnek (fázis/nulla) át kell mennie a FI-n. Vigyél magaddal laptopot, hogy online HE-n legyél, akkor nem kell órákat molyolnod.
Hát, legközelebb viszek, bár az igazsághoz hozzátartozik, hogy odamentem a telepvezetőhöz, és megkértem, küldje a telep villanyszerelőjét, és hozzon ki nekünk egy fázist a rendszer számára egy külön biztivel, aki így is tett. Mivel még nem találkoztam ilyennel, hát volt fejvakarás, hívtuk a mérnök embert, aki szerzi az ilyen melókat, hát lövése nem volt miért lövi le a FI relét, de hogy 3 óra biztos elment erre.
Köszönöm Lacikám ismét a kiigazítást! Mostmár jövök egy hangszóróval!
Hát igen!
Megint le leszek bunkózva, de nem véletlen tanultunk ennyit! Mikor érjük meg azt, hogy mindenki azzal foglalkozik amit tanult? A villany nem játék! Előbb utóbb baj lesz. Ha gondolod törölheted, de akkor is leírtam!
Azért izzócsere még mehet szakember nélkül?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |