Fórum témák
» Több friss téma |
A magyarországi helyzetről ezen a téren nem vitatkozom. Mert tényleg nem találtam rá utalást. Nálunk ezt olyan komolyan veszik, hogy a szolgáltató nem szereli fel a fogyasztásmérőt, amíg ez nincs kialakítva. Sőt tudtommal, ha tűzkár után kiderül, hogy ilyen szerelés okozta a bajt, a biztosító nem fizet!
A suliban ahova járok, ezt lépten-nyomon látni. Például az info teremben a konnektorok az asztalokra vannak felcsavarozva, mind alatt ott van a tűzálló alátét.
Régen a fa villanyóraszekrények lángmentesítését vízüveges ecseteléssel kellett megoldani. Tűzveszélyes anyagra most sem jó semmilyen vezetékrendszert telepíteni. Faháznál is megvan a technológia. A műszaki műanyagok jellemzően nem gyúlékonyak, van valóban 30-60-90perc lángállóságuk, Még a műszerdobozok is önoltó kivitelűek általában. Technológiafüggő is a dolog, mert használhatsz kettős szigetelésű kábelt is és akkor nincs gond. Mi a faházaknál kábel+ gégecső kombinációval szereltünk. Annál lehet csőbilincset használni. De használható fém kábeltálca is. Talán kis segítséget jelenthet a helyiség tűzvédelmi besorolása is, mert könnyebben eldönthető melyik technológia a nyerő. Az sok mindent meghatároz. Kis segítség.
Ezt biztosan nekem kívántad címezni? A terhelhetőségi táblázatról írtam, ma más az érvényes az MSZ HD 60364 alapján.
Ami a faházasdit illeti, hátlap néküli szerelvényt nem szabad tűzzáró gát nélkül felszerelni. Lámpatestek korlátozott felületi hőmérsékletűek legyenek, vagy intézkedés. Lámpatest csak IP4x vagy felette lehet (hát, ez annyira nem kell, de szerintem jó). Spotlámpa és fényszóró esetén 100W alatt fél méter távolság! Mindent ÁVK-val kell védeni (de amit amúgy nem kéne, azt elég 300 mA-essel). Természetesen a vezetékrendszernél a faltól való távolság, hűlés, túláramvédelem összhangba hozandóak. Külön 60364 faházasról nem tudok (fentiek a 42 és 51 kötetbeliek), de jó iránymutatás a megszűnt 1600-15: Sugárzó fűtőkészüléknél 1 m távolság, egyébnél 25 cm, Szabad izzószálas nem használható. Lengő csatlakozó max 1 m. Lámpatestnél azbesztlap vagy izzólámpásnál 2 cm, fénycsőfojtónál 3,5 cm. Doboz csak zárófedels és az izzóhuzalos vizsgálatot kiállt.
Köszönöm szépen mindenkinek a hozzászólást.
Egyelőre úgy gondolom hogy a legjobb megoldás a falon kívül csőben a 3x1,5 ös MBCu kábel. Fi relét mindenképpen szeretnék, valamint egy főkapcsolót is amivel az egészet áramtalanítani lehet. Köszönöm. B
Idézet: „azbesztlap” Ezt inkább ne. Már az árusításáért is büntetés jár. Helyette szilikon vagy hasonló használható tömítésnek (tavaly kellett a kazánon cserélni és akkor szembesültem vele, hogy az azbeszt már macera, ami nem csoda hiszen csudi mérgező).
Nem mérgező. Szegény azért került a feketelistára, mert az azbesztpor éles szemcséjű, és a tüdőbe jutva sérülést okoz, ami aztán további bajok forrása lehet. (leginkább a vele dolgozókat károsítja) Ez egyáltalán nem kellemes dolog, de közvetlenül nem mérgező. Ha nem porzik, nincs is veszély. Ilyen alapon az üveggyapot is mérgező lenne.
A hozzászólás módosítva: Szept 13, 2016
Idézet: „Lámpatestnél azbesztlap” Ne már. Azbeszt?
A legtöbb ilyen valóban a gyártásban dolgozókat macerálja (mint pl. a sugárzó anyaggal bevont számlapos óra). De egy idő után bizonyos helyeken (mint pl. a kazánnál) szépen elkezd porlani, szóval azért még sem szerencsés a használata. Gondolom a palatetőket is ezért tiltották meg. Valakinek csak mérgező.
Ezen az alapon a légyölő galóca sem mérgező, mert csak annak okoz gondot, aki eszik belőle. A hozzászólás módosítva: Szept 13, 2016
Ebben a kinkben ez a táblázat szerepel.
Azért oda kell figyelni, mert ebben a fordításban azért vannak hibák is : Idézet: „Ilyen konstrukciók kerülhetnek vezetékeket lefektetni szegélylécek kábel csatorna, PVC doboz, hullámpapír és merev PVC-csövek, fém cső, fém tömlőket.” hullámpapír ? A hozzászólás módosítva: Szept 14, 2016
Segítek: "jó iránymutatás a megszűnt 1600-15"
Nem az azbeszt maga a nyerő, hanem a hőszigetelő és egyúttal nem éghető tulajdonsága.
Azt szeretném kérdezni, hogy a mellékletben a képen a jobb oldali kapható e nálunk. Bővebben: Link Ez egy kombinált fi relé három funkcióval.
1 túláram esetén lekapcsol 2 hagyományos fi relé 3 vezeték törés esetén történő ívelést érzékel és lekapcsol, megelőzvén a tűz okozást.
1: Kismegszakító.
2: Fi-relé. 3: A C és D típusú túlfeszültséglevezetők, de inkább a D jelűek, szokták érzékelni a hibás kötést, tulajdonképpen a "fesz. tüskéket", és a Fi-relé leold. A tüskéket a földelés felé vezetik le. 3/b: Három fázisra létezik fesz. szimmetria (és egyéb hiba) figyelő relé.
Lehet, hogy hülyeséget kérdezek, új mérőhely kialakításánál elfogadják ezt a szekrényt (ELMŰ-ÉMÁSZ)? Bővebben: Link
Bármilyen ettől olcsóbb megoldás létezik?
Az attól függ milyen mérőhely és hány fázis.
Bővebben: Link Vagy egy regisztrált szerelőt hívj fel. A lista is megtalálható.
A hozzászólás módosítva: Szept 16, 2016
Szia! ITT találsz erről infót, de félő, hogy olcsóbban nem lehet megúszni, sőtt.
Vannak szolgáltatók, amelyek csak az általuk forgalmazott szekrényt fogadják el, ami (minő meglepő) természetesen drágább, mint a tudásban vele egyező, kereskedelmi forgalomban kapható termék. Esetleg nem a szolgáltató forgalmazza, hanem kiköt egy bizonyos típust, azt viszont csak egy helyről lehet megvenni...
Mielőtt bármit is veszel, érdeklődj a villamos szolgáltatónál!
Üdv mindenkinek! Vásároltam ma egy merülőszivattyút egy piacon. A szivattyú teljesen komoly kinézetű jól megcsinált darabnak látszott és mivel látta rajtam az eladó érdekel a gép elkezdtünk alkudozni. Az ár a kezdeti összegnek harmadánál megállt, ekkor már gyanúsan olcsó lett, lesz ahogy lesz mégis elhoztam hazaértem és persze próba azonnal. Amitől féltem hogy nem jó be is jött Nem csinált semmit meg se nyikkant. Aztán elkezdtem nézegetni hogy mi lehet vele és megtaláltam a hibát! A betáp kábel egyik szála szakadt volt, a géptesttől kb 30cm-re. Nos e hosszúra nyúlt bevezető után azt szeretném kérdezni hogy mit lehet kezdeni ezzel a kábellel? Lehet valahogy toldani?
Gondolkoztam összeforrasztom a kábeleket és egy kis dobozba rakom majd kiöntöm valami anyaggal hogy vízmentes legyen és külön fi relével el látott kábelt használok. Ez jó lehet?
Ragasztós zsugorcső. A többi ilyen helyzetben nem megbízgató, legalábbis ésszerű keretek között. Vagy szétszeded és kicseréled a teljes kábelt. Az utóbbi inkább javasolt. Gumikábel, öntött dugvillával. Ha bizonytalan vagy, bízd szakira.
A sok hozzászólást elolvasva mindenki általában a saját megoldását tartja jónak - nem rossz - de a végén aki megépíti, összeszámolja a költségeket, és kiderül, hogy többe kerül a leves mint a hús ... valószínű a nem 100%-os hozzáértés miatt egyszerűbb lenne szakembernek szólni, aki tisztában van az ilyen munkák során alkalmazott alkatrészek, berendezések használatával, szabványokkal ... különböző megnevezésekkel stb. - de azért hajrá, mert az ember mindig tanul (Ne vegye zokon senki a hozzászólásomat, nem rosszindulatból írtam, le amit leírtam ...) - további hasznos építgetést ...
Nem. Ha a géptesthez közel van, akkor szét lehet szedni, lerövidíteni és a gyári IP68-as tömítési móddal összerakni (Gumírozás, csavar, tömszelence). Én a magam részéről nem javaslom a kókányolást. A zsugorcső nem hajlik meg és nem csillapít rezgést. Nem véletlenül van eredetileg gumikábel rászerelve - toldás nélkül. Ha hosszabb szakaszt kellene kivágni, akkor inkább kábelcsere.
Ez most így kinek szólt? Amúgy köszönjük a bíztatást, építgetünk...
Mindenkinek szólt, mert mindenki hozzátesz valamit, hogy megvalósításra kerüljön a "bármely kialakítás" villanyszerelés témában, és mindenki próbálja a sajátját a legjobbnak vélni .... a többit már leírtam az előző hozzászólásomban.
Sziasztok! Sokan kérdeztek rá nálam, miért vagyok annyira komoly, amikor a védőfölddel, a védővezetővel kapcsolatos kérdések hangzanak itt el. Most megtaláltam utólag a történetet a nyársapáti kislányról.
Sziasztok!
Szeretnék egy kis segítséget kérni. Szüleim panel lakásába szerettem(nék) egy elszívó ventilátort beépíteni a wc-be, viszont a bekötésénél elakadtam. Korábban csináltam már ilyet a másik lakásukban, de most teljesen tanácstalan vagyok. A helyzet az, hogy van három alu vezeték. Ha nincs bekötve egyik sem, akkor van egy fázis és két nulla (legalábbis egyiken van áram, másik kettőn nincs). Ha viszont össze vannak kötve úgy, ahogy a képen látszik, akkor mindháromban mutat áramot a fázisceruza. Ugye nekem egy nullára és egy fázisra van szükségem a ventilátorhoz, de így nem tudom, melyik-melyik. Tudnátok ebben segíteni? Úgy van megoldva, hogy a fürdő lámpájának vezetéke innen van áthúzva. Ott ugyan az, mindkettőben van áram, ha felkapcsolom a villanyt, akkor egyikben megszűnik. Fontos lenne, kérlek, ha módotokban áll, osszatok meg velem némi hasznos infót. Előre is köszi. G. |
Bejelentkezés
Hirdetés |