Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Westen 240 Fi gázkazán hiba
Érthető, mert szűk keresztmetszet, könnyen eldugul végleg, és nem lehet kiszedni a dugulást. Az ilyen munka vagy sikerül, vagy nem alapon megy, és ha nem sikerül oda a pénz, a munkaidő meg ráment. Hacsak egy kis csőgörényt be nem tanítasz erre a munkára- rászokatva a vízkőre.
Sok sikert hozzá.
Köszönöm, felnyomom 0.8 -ra a leírásod szerint.
Tovább kutakodtam a hibajelenséggel kapcsolatban.
A fűtéskőrt nyitva hagyva, meleg víz vételezésnél a kifolyócsapon víz távozik. Számomra ez azt jelenti, hogy a készülékben a két rendszer (fűtés-meleg víz) valahol összenyílt (repedés, membrán szakadás,stb.).A szivattyú nyomása tölti a fűtést, mivel ha kikapcsolt kazánnál nyitom a melegvíz csapot nincs vízkifolyás! Várom segítő hozzászólásaitok? Hol lehet a hiba? Kellemes Ünnepet Mindekinek
Sziasztok !
westen 20i típusú kazánom van , 10 éves a problémám vele , hogy hol ad meleg vizet , hol nem bármelyik üzemmódban. Ha elindítom a fűtést , akkor midig van meleg víz, ha nem megy a fűtés hol van hol nincs. Bekapcsol a kapcsoló , de a láng nem gyullad fel. A kihívott szerelő szabályozó panel cserét javasolt , ami kb: 50,000 ft. Ha valaki tud Győr környékén panel javításával foglalkozó szakembert kérem segítsen ! Előre is köszönöm !
Itt a kép az általam beszerelt nyelves kapcsolóról.
http://www.hobbielektronika.hu/forum/files/52/5214c28b90563c097e6dd...c6.jpg A gyárit le kell fúrni a konzoljáról, és már mehet is be az új. Bekötésre ügyelni! Üdv
A fűtési rendszer csak a hálózati víz felől tud feltöltődni, a szivattyú erre nem képes (meg ez a "szivattyú tölti a rendszert" elképzelés különben is logikátlan)
Na szóval, a hálózati víz két helyen találkozik a fűtésrendszerrel: -a feltöltő csapnál. Itt meg lehet nézni, hogy a csap tányérján a gumi nincs-e megrepedve, megsérülve. Ha szerencséd van, akkor igen. Ekkor csapcsere, vagy a gumi megfordítása. -a másik találkozási pont a HMV hőcserélő. Az bizony képes átszakadni az Ő belsejében. Ez csak cserével javítható. Hogy a kettő közül melyik állt elő, azt csak próbával tudod eldönteni. Ha a csap gumija sérült, azt persze láthatod is. A próbát egyébként érdemes a csappal kezdeni, mivel az sokkal olcsóbb. Viszont általában a HMV hőcserélő szokott a hibás lenni, eddig legalábbis ezt tapasztaltam. Ha HMV hőcserélőt cserélsz, akkor érdemes eggyel nagyobbat beletenni, jobb lesz a melegvízkészítés.
A Westen 20i kazán egészen más, mint a Westen 240i !
Ebben nincs ilyen mikrokapcsoló! Én az NTC ellenőrzésével kezdeném a 20i javítását. Vagy egy alapos tisztítással-karbantartással..................... Mert lehet, hogy a váltószelep a bűnös. JAHH, EZT MÁRTINAK ÜZENNÉM !
Alkatrészt hol tudok a kazánhoz találni?
Köszönöm a tanácsot
Legcélszerűbb egy normális szervízzel kicseréltetni az alkatrészt, mert a kisker áron akkora árrés van, hogy abba belefér a kiszállás és a munkadíj is.
Persze nem tudom hol laksz, ezért ennél jobbat nem tudok mondani. A feltöltőcsapot magad is meg tudod nézni, persze előtte csapokat zárd el, nyomást engedd le.........DE ne a biztonsági szelepen! A szelep gumiját nézd meg jól -akár nagyítóval is- ha hibát látsz rajta, megpróbálhatod a gumit kivenni és megfordítani. ÓVATOSAN, mert nem lesz fűtésed! Ha hőcserélő csere lesz, akkor beszélj meg próbaidőt a szervízzel, utána fizess. Alkatrészt megpróbálhatsz keresni a kuglival, de nekem nem igazán sikerült, ha gondolod felhívhatsz pár címet.
A kazánod HMV oldala állandóan nyomás alatt van ( hálózati víz nyomása )- mivel a kilépő víz oldalon lévő távoli meleg víz csapot nyitod ki. Ebből kiindulva szerintem ha időszakosan megy csak fel a nyomás a fűtés oldalon ( HMV készítés közben ), akkor nagy valószínűséggel a feltöltő csap ( átkötő ) nem lehet sajnos hibás mivel az állandóan nyitva lenne valamennyire , bár annak javítása sokkal olcsóbb lenne. Valószínűbb ahogy "SZERVIZ" is írja, a HMV hőcserélő, amin egy apró hajszálrepedés lehet, amikor az HMV készítés közben felmelegszik, kitágul a hő hatására, és átengedi a hálózati vizet a fűtés oldalára, így megemelve annak nyomását, feltéve ha a tágulási tartályt úgy nyomtad fel levegővel, abban a sorrendben, ahogy írtam, és rendesen működik.
Ha kiderül a hiba oka, tájékoztass azért, az okulás miatt.
Próbáld meg esetleg kiszerelt állapotban levegővel az egyik ágát megnyomatni a HMV hőcserélőnek. Kis repedésnél, ahol a víz még nem megy át, ott azért a levegő még átmehet. Így kiderülhet az esetleges hajszálrepedés.
Nyomáspróbával esélyed sincs a HMV hőcserélőt tesztelni, olyan kicsi az átszakadás, hogy vízbemerítve nem látod meggyőzően a buborékokat.
Arról nem is beszélve, hogy egy laikus hogyan csatlakozik rá a teljesen sík felületre a hőcserélőn?
Kompresszorral megnyomva ( levegővel ) gondoltam, mert a vékony repedésnél még lehet, hogy a levegő átmegy/ átmehet ( de nem biztos ) a vízzel ellentétben. Ezek csak tanácsok, ha valaki szereti maga megoldani, megkeresni a hiba okát- ez a fórum is arról szól. Ha ez nem így lenne, egyszerűbb lenne mindenkinek azt tanácsolni: hívj szerelőt!!!
Teljesen laikusnak persze ezek a tanácsok semmit nem érnek, de ugyan honnan lehet megállapítani látatlanban, a kérdező milyen képességekkel rendelkezik?
Ha szedtél már ki Westen (vagy Beretta) HMV hőcserélőt, akkor láthattad, hogy arra csak a saját, gumigyűrűs tömítésű csatlakozó idomaival lehet "rácuppanni". Ezekkel a csatlakozókkal sok szervizes sem rendelkezik, nemhogy egy felhasználó.
Valahonnan innen indul az az agyrém gyakorlat is, hogy a "falon" savazzák a kazánokat.
Tegnap kivettem a hőcserélőt, és teszteltem.
Egyszerűen: lefújó pisztoly és egy kúpos gumigyűrű használatával 1-4 bar levegővel nyomatva többször is, vízbe merítettem. A primer és szekunder kört egymás után. Az átszakadásnak jelét, nyomás esést, sem levegőbuborék távozását nem tapasztaltam. Kivettem a feltöltő csapot is, bár én sem gondolom hogy ezen keresztül töltődne az ismert bekötési pont miatt. A sors fintora, hogy tényleg találtam sérülést a gumiján (réz sorját amit óvatosan kipiszkáltam,ez szerintem az első feltöltéskor került oda, és különösebb problémát nem okozott), de örültem hisz legalább ez egy hiba! Összeraktam, fűtéskört légtelenítettem, minden rendben. Este 5 ember lezuhanyozott + mosogatás, minden rendben. Reggel viszont ismét 2 bar-on találtam. Azóta pedig ismét tapasztalható a meleg víz vételezésnél bekövetkező nyomás emelkedés. Köszönök minden további segítő hozzászólást Üdv: egy laikus gépjárműtechnikus
Egyébként próbálkoztam telefonon keresztül alkatrészt keresni. Jellemző a helyzetükre, hogy hmv hőcserélőre például 57000.-et mondtak!!!!! Azt meg nem is értették milyen nagyobb teljesítményűt akarok.
Na ezen tényleg van árrés! Maradt a kugli, találtam is ha mégis beigazolódik hogy ez a hiba okozója, ennek a töredékéért.
Hasonlóan hanyat vágtam magam, amikor az éves karbantartásért ( amihez hárman jöttek ki. én jól látok ő jól hall, ő meg ott van velünk mindig) 1,5óráért zsebre vágtak számla nélkül 25 ezret.
Ennek a csapnak a gumiját én azért csak megfordítanám, elég rücskösnek látom a képen.
Egy próbát megérne. A hőcserélő után hol érdeklődtél? Ha nem titok, nagyon érdekelne a cég! A hőcserélővel vigyázz, csak a Westenhez (vagy Baxihoz) gyártott a jó! A kereskedelemben, fűtési boltokban kaphatóak menetes csatlakozásúak, kazánba nem tudod beépíteni. A gyári Westen alkatrész lezárt papírdobozban van. A 24kW-os Energy hőcserélője tízlemezes, cikkszáma 5653650. Az egyel jobb kategóriás Star sorozaté már 12 lemezes, cikkszám 5653660, ára 34.422,-. Ez nincs annyira kiterhelve, kedvezőbb a vízmelegítése. A levegőpróbára mondtam, hogy felesleges időtöltés, olyan kis mennyiségű levegő szivárog át az esetleges repedésen, hogy az elakad a sok-sok zegzugos járatban, semmi értékelhető buborékot nem láthatsz. Hidd el, az ilyen "túrákon" én már rég túlvagyok.............
Hoppá, csak most nyitottam meg a mellékletedet, ez jó, ha a méretek passzolnak!
Hol találtad?
Szia!
2 bar az nem sok egy fűtési rendszerben. Ettől többre is felmegy? Nem töltögetsz a fűtési rendszerre vizet? Nem érezni, hogy levegős lenne a rendszer? Egy tágulási tartályod van, ami a kazánban található? Más alternatív fűtés van- pl vegyes kazán?
Sziasztok . Westen pulsar 240 fi meleg víz teljesítménye valóban nagyobb-e társainál 16,8 l/percet olvastam valahol, míg másnál csak 11-13 l/perc.Most szeretnék venni 2 szintes lakásba Újszerű használtat . Vagy csak tárolós lenne jó?habár annál is olvastam 16 l/perces víz teljesítményt/nem értettem mit jelent/ A fenti típusról kiderül hogy kéményes -e ? Vagy szeretném megkérdezni
van -e bevált típus amit keressek akár újban is ami stabilbb mint társai.
Sürgős segítséget kérek! Westen Boyler Digit 240/60 Fi típusú gázkazánom van. Nem indul el a szivattyú, így nem csinál se melegvizet és nem is fűt. E12-es kódot ír ki.A szerelők azt mondták, hogy a hidraulikus differenciál presszosztátnál lévő membrán ment tönkre, kicserélték, de így sem indult el.Azt mondták tönkrement a vezérlőpanel és el sem jut a jel a presszosztátig.Hasra bemondtak 65000 Ft-ot.Egyáltalán nem bízom abban, hogy tényleg ez a baja.Honnan tudták fejből, hogy ez ennyibe kerül.Mi van, ha megvesszük méreg drágán a vezérlőpanelt és kiderül, hogy még sem az a baja.Nagyon kérem, aki tud segítsen, mit tegyek?
Ha ez így van, ahogy leírtad, akkor keress másik szerelőt!
Ha nem indul el a szivattyú, akkor hiába cserélnek membránt! A szivattyú "menése" könnyen ellenőrizhető! A vízpresszosztát működése pedig mérhető. Tehát nem kezdek el vakon membránt cserélni, ez az ötletelés, kapkodás jele. Ha mégis vezpanel csere lenne, annak max 50-55 ezerben meg kell állnia. És akkor a mester nem járt rosszul.............. De mégegyszer mondom, előtte mérni, mérni, mérni!
Szia!
Mérjél rá a szivattyúra kap-e egyáltalán áramot, ha igen ellenőrizd a vezetékek jól érintkeznek-e. Lehetséges a vezetékben van áram, de a sorkapocs, késes csatlakozón már nem megy a szivattyú tekercseibe az áram. Ha van feszültség, mégsem megy a szivattyú, akkor szivattyú csere. Ha nincs áram sem odáig, akkor visszafelé keresni a hibát. Panelon lévő relé behúz-e, ha igen, kapcsolja-e a szivattyú felé az áramot, stb.
E12
Hidraulikus differenciál presszosztát engedély hiányzik Ellenőrizze, hogy a berendezés nyomása az előírás szerinti legyen. Lásd az 5. bekezdést. Ha a rendellenesség továbbra is fennáll, hívja a felhatalmazott vevőszolgálatot
Sziasztok,
nekem 280Fi kazánom van és pár napja a vízmelegítéskor 40-50 foknál el kezd villogni az 60 fok alatt lévő led ("nincs víznyomás vagy szivattyú eltömődés" nevű hiba). Megnéztem, és a szivattyú megy, semmi baja. Először még ki-bekapcsolás után elmúlt a hibajelzés, de most már minden visszakapcsolás után melegítéskor átvált hibajelzésre és nem fűt tovább. Kipróbáltam és levéve a hőmérsékletet működik hiba nélkül: csak a víz lett max 30 fokos ami kevés Víznyomás van... Valakinek van 5lete? Köszi előre is a családom nevében is (2 kicsi fiam szeretne újra fürdeni)
Idézet: „Víznyomás van...” A fűtőkört 1,4bar felé töltsd fel, és megszűnik a villogás.
Szia Szamóca,
Idézet: "A fűtőkört 1,4bar felé töltsd fel, és megszűnik a villogás." Eredmény: Kipróbáltam, nem volt eredményes. Ahogyan már említettem, a vízmelegítéssel van baj, a fűtés most is tökéletesen megy). Most 1,6 BAR-on van a fűtéskör (tehát a kért 1,4 BAR felett), a vízcsapokon rendes nyomással jön a hidegvíz, tehát azzal a betáp nyomással sem lehet gond. Mit tudnék még megpróbálni? Esetleg a hőcserélőbe vezető cső van eltömődve, vagy valamelyik érzékelő elromlott?
Ha a fűtőkörön nem lenne meg a nyomás, akkor a HMV kör sem melegítene, ezért írtam az 1,4-et.
Most volt ugyanez a hibajelenség nálam, és nem vízkövesedés, vagy eltömődés volt, mert akkor a csökkenne a meleg víz átfolyás mennyisége is, hanem a szerelők kitakarították az égésteret, ellenőrizték a NTC-t. Most van rendesen forró víz. Az igaz, hogy 25ezerért csinálták meg. |
Bejelentkezés
Hirdetés |