Fórum témák
» Több friss téma |
Tedd a "lábas" IC-ket egy foglalatba és azokra forrassz vezetéket majd a vezetéket ügyesen az smd forrpontokra.
Egy az egyben,igy semmit nem kell tükrözni,döntögetni stb.Csak arra kell figyelni,sorrendben forraszd a forrpontokat a foglalathoz.Elég egyetlen pillanat és a vezeték odaforrad.Igy még az IC-t sem teszed tönkre,mert nem kap hőt.
Én nem értem ezt az elrendezést... Miért van mind a két végén vastagabban anyag mint a közepén ?
Így hogyan fogod tudni beletolni a galvó tartóba ? Fotóztam egy gyári szerű cuccot annál egyenes az egyik fele.
Abban a mélyedésben lesz a két tekercs. Erre még jön egy olyan burkolat mint a te képeden is van. Legószerűen lehet összeépíteni majd és a végeredmény olyan lesz mint amit mutattál.
Ok, na de szerintem így nagyon messze lesz a tekercstől a mágnes és vagy nagyon nagy áramot kell belepumpálni vagy.... szinte nem fog semmit sem csinálni.
Amiket eddig láttam azoknál a mágnes és a tekercs között semi nem volt csak max. 1mm légrés.
Majd kiderül, ez csak egy prototípus. Az előző is ilyen kialakítás volt csak ez a része műanyag volt.
Én vasalásos technikával csináltam az ic lábak közötti vezető sávos panelt és szinte gyári lett...
Nem kell tőle megijedni. A pákádat meg csináld meg mert szabályozás nélkül szétég a fűtőbetét is a pákában aztán utána már azt is csinálhatod meg, ha csak nem az a nagyon régi bádogos páka .
Én fotózom a nyákot, vasalásosat régebben próbáltam, nem vált be. Fotózásnál több rizikó van sajnos, maszknak már elve két darab lapot teszek egymás felé, ezeket nagyon pontosan egymás felé kell illeszteni, ha kicsit elcsúszik akkor szellemképes lesz. Utána következő rizikó, mikor előhívom, hogy a felesleges P20-at midnenhonnan jól eltávolítsa, viszont ahol kell, ott megmaradjon. A Haramdik, az ami mindnekinél, marja le midnenhonna a rezet, ahonnan le kell és ne marjon be alá. A napokban rájöttem, hogy vaskloriddal sokkal rosszabb nyákot marni mint peroxiddal.
Hogy ne offoljak, kijaítottam az általam feltett nyáktervet. Az LM324 +/-15V-ot kap és a táp csatlakozó GND-je össze lett kötve a "többi" GND-vel. Egyelőre ezt hagyom is ennyiben, csak gondoltam kijavítom, hibás nyák ne legyen a gépemen Persze ettől függetlenül lehet, hogy kuka az egész.
Akkor egyszer gyere el hozzám megmutatom neked a vasalásost és soha többet nem akarsz majd fotózni....
A 921618-ban szereplő rajzból csináltam én is az enyémet. Nekem sem tetszett az SMD cucc ezért terveztem hozzá nyákot és így egyoldalasan, SMD nélkül 13 átkötéssel el is készült, ezt láthatod a weboldalamon is. Szóval azt a rajzot építsd meg és az tutira jó és működik. Érdekes ez a vasklorid-peroxidos ellentét, én meg most tértem megint vissza a vaskloridhoz. Mégpedig azért mert a peroxidos simán átmarja az utólag tussal vagy alkoholos filctollal történt javítást, míg a vasklorid ezeket egyáltalán nem bántja. Sőt peroxidot minden használat után önthetem ki, míg a vaskloridot nagyon sokszor lehet használni.
Értem, megnézem az odlaladon a rajzot.
Ugye én P20-al fotózok és nem itthon használok peroxidot, azt kapok használatra, így nekem már ezzel is jobb, viszont a peroxid nem szedi le a P20-as fotolakkot. Kedden marattam épp egy nyákot már kb csak egy ujjlenyomatnyit kellett volna leszedni, de már benne volt vagy 10-12 perce és megfeledkeztem róla és kb olyan 20-25 perc múlva (a 10-12 perc ráadása után) jutott eszembe, hogy óóó az még benne van. Azt a kis ujjlenyomat méretű rezet leszedte, de egyátalán nem mart be a P20 alá. Ha midnen összejön, akkor a hétvégén meglesz csinálva a pákám is. Így van, nem akarom, hogy elégjen a fűtőbetét.
Némi fejlemény van DAC ügyben.
Igen, szerencsére megoldódott!
Nagyon nagyon örülök neki, a nyákban van némi hiba. Szerintem a hétvégén újat fogok csinálni, elég sok a kábelezés most benne. Jelenleg a blankolás nincs használva, még nincs olyan áramgenerátorom, amivel ez kivitelezhető lenne, ezért csak simán odaraktam egy fixen bekötött lézert.
Gondolom öregedtél pár évet, mire megoldódott! De legalább megvan a hiba, vagy hibák!
Nézegettem én is, így ahogy tervezed, 2 mm-e lesz a tekercs a mágnestől. Ezt én is kicsit távolinak tartom, de persze nem azt mondom, hogy nem fog menni! Az enyémben 0,5 mm.re vannak a tekercsek a mágnestől.
Az még csak egy dolog, hogy öregedtem... De az idegsejtjeim már erősen közelíti a nullát.
Nyugi!!! A végeredményt nézd, ne az oda vezető utat, hisz azt már megtetted!!
Ez még csak prototípus. Pont az ilyen dolgok miatt nem az értékes anyagból csináltam. Ha nem válik be akkor változtatni fogok mindenképp.Holnap talán már tudok tesztelni, ha minden rendben lesz.
Amúgy a múltkor említetted, hogy a tekercset kicsit bonyolultan tekerted. Ez valami spéci technikát takar?
Maga a kivitelezés megoldása volt "bonyolult". Műanyag lapok tömkelege, megfogatva így úgy, gagyin kinéző sablon, de használható. Ha gondolod lefényképezem holnap, de nem nagy élmény!
Véletlenül, nem az enyémet fotóztad le?
Még egy pár fotó
A Tied egy ipari precizitással elkészitett DIY ,mig amit a fotón láttál egy alsó-középkategóriás kinai 20kilós
Ja, értem. Azt hittem van benne valami csavar.
Az X tengely (az volt a szorosabb motor, és a másikra már nincs időm) tekercsének, tengelyének cseréje után az eredmény.Bővebben: Link
Lassan de biztosan. Most lesz egy kis szünet a fejlesztésben. :bummafejbe: Neked sikerült a nyákot megcsinálni?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |