Fórum témák
» Több friss téma |
Szerintem is háromfázisú deltában, csak kétfázisú nak bekötve. Ez következik abból, hogy a fordulatszám 2750, (3000 - slip), ill. minden kivezetés között 200 ohm. A 600 n fordulathoz olyan 10 Hz körüli freki járna, próbálkozzál egy puskás trafóval (2×110 + 2 ×9 V) fordítva, mint kimenőtrafóval, és a két fázist meg elő leget állítani, meg egy 10 W -os végfok, hangerőszabályozóval, hogy lehessen állítani a motor feszültségét.
Köszönöm a megerősítést. Tehát 3 fázisú.
A kapcsolási rajz nekem nem adta meg a választ, mert szerintem egy 2 fázisú (régi mosógépmotor) pont ugyan így kellett bekötni. De vajon miért van benne 3 fázisú motor?
Köszönöm a segítséget. Bár, mint írtam a fordulatszám 2750, tehát feltehetőleg 2 pólusú motor lehet. Tapasztalatom szerint frekiváltóval a névleges fordulatszám 10%-a még elérhető. Ez pedig kb a 20%-a lenne, sőt újragondolva a dolgot, lehet, hogy az 1600-as fordulatszám lesz a cél, és akkor csak kb. 60%-ára kell csökkenteni...
A fordulatszámot nem csak csökkeneteni akarom, hanem szabályozni is. Idézet: „Frekiváltó ekkora motorhoz nem reális dolog.” Szuper! Máris tetszik a dolog. Papíron már működik a frekvencia váltóm. Bár több IC kell hozzá, de bizonyos szempontból még egyszerűbb is lesz, mintha 2 fázisú motorhoz kellett volna készíteni. Egészen felvillanyozott a feladat.
Csillag, delta, mindegy.
A lényeg, hogy szerinted is 3 fázisú. A 12-13Hz tökéletes lenne az elképzelésem szerint. A Puskás trafó + végfok (TBA810) nekem is beugrott, de nem tudom mi történne vele ilyen alacsony frekin? Hiszen mégis csak 50Hz-re van tekercselve... Szerintem leégne. Inkább autotrafóként használnám a Puskást, a 110 (120) Volt eléréséhez. Úgy gondolom, hogy valójában, olyan 50-60 Volt.eff kellene a 12-13Hz-hez... Tehát most a 3 fázisú frekiváltó a cél. Ja, és színuszos jelalakkal (nem PWM stb.) De ez már egy másik topichoz tartozik... Köszönöm a jó ötleteket, és a megerősítést. :yes:
Szerintem nem túl lényeges a jelalak, csak hasonlítson valamennyire a színuszhoz. Én sem tudom mit szólna a Puskás trafó a tíznéhány hertzhez, de ki kellene próbálni. A 3 W nem olyan sok, hgy egy 10 W körüli trafót telítésbe vigyen. A frekigenerátort 555 ből, a három fázist egy hármas osztóval, (de csináld 4 -esre is, mert akkor csinálhatsz 90 fokos "kétfázist" is), ha ezt még osztod bistabillal 2 -vel, akkor meglesz az 50 % kitöltés is. Ez mehet egy potin keresztül a TBA810 re, és a fesz szabályzás is megvan.
A 70 -es években volt tervem az STM 300 mintájára építeni egy jó magnót, 3 fejes, 3 motorost. Abban pont ez a motor hajtotta, fékezte volna a didiket, egy Erkel magnó alapján. Az erkelt az asszony már eltüntette, valamelyik költözéskor, de a kis motorok még megvannak
Neeem.
A tervem az, hogy színuszt kapjon. Nem betonkeverőt akarok hajtani vele... A hatásfok, meg ilyesmi, ez esetben nem játszik (5-10W). A felharmónikusok viszont nem kívánatosak. Most 0,4-0,5 %-os színusznál tartok, és pont 120,00 foknál. A cél, a minél jobb fordulatszám tartás, minimális wow és flutter, visszacsatolás NÉLKÜL. A trafóból pedig 3+1db kellene (ennyi még csak meg is van (35VA), de egynek az árából ki szeretném hozni az egész 3 fázisú generátort... 1 db trafó pedig mindenképpen kell bele. Majd meglátom, mi lesz belőle. Lehet, hogy tévút, de egyelőre élvezem. Az ember azért hobbyzik, mert valamit alkotni akar: kicsit sárga, kicsit savanyú, de a miénk! Végülis szerencsés vagy, hogy legalább az Asszony nem veszett el a sok költözés során... Én is a pincében őrizgettem eddig ezeket a motorokat. Most főnix-eset játszunk!
Sok síkert, drukkolok. Persze a legjobb a színusz, csak arra gondoltam, hogy nem feltétlen, az életben sem kap mindíg színuszt,
Azért van olyan helyzet, amikor nem érik be a hálózati feszültség 10-15%-os torzítású színuszával... :yes:
Sziasztok!
Hogy lehet kiszámolni egy egyfázisú villanymotorhoz tartozó üzemi illetve indító kondenzátor értékét? Pl.: 220V-os 110W-os villanymotorhoz mekkora kondi kell? Vagy esetleg valaki tud táblázatot linkelni? Egy ismerősöm kérdezi. Elvileg neki volt táblázata. A válaszokat előre is köszönöm!
Szia!
KW-onként 100 mikro Farádot szoktak alkalmazni. A 110 W-oshoz 10 mikroF megfelel. Egyébként nem kényes rá +/- 20 százalék még jó.
Köszönöm!
Sziasztok!
Adott egy villanymotor! A képen is látható. 5 DB vezeték jön ki belőle, nincs leégve. Mekkora kapacitású kondenzátor alkalmas hozzá? Hogyan kell bekötni, és hogyan kell a forgásirányt változtatni ezen a motoron, ez lenne a kérdésem? Természetesen 230V-ra és egy fázisra használva... A hozzászólás módosítva: Szept 16, 2014
Szia! Azt a kondenzátort NE kösd be hálózati feszültségre! Először is mérni kellene és utána lehetne kötözgetni a vezetékvégeket, de feltehetően a dupla érszigetelésű szálak a főfázis tekercshez tartoznak (vastag piros és kék szálak) a vékony pirosak a segédfázis tekercshez. Az ötödik az számomra rejtély. Indítórelés lehetett és nem is biztos, hogy kell neki kondenzátor, mert ha sárgaréz huzalból van a segéd tekerve, akkor nem kell de ha mégis, az érték 10-12µF közé tehető.
Szia!
Köszönöm szépen, a mérést a főfázisvezetékek ellenállásmérésével kezdjem? A segéd-fázisvezetéken kb. mennyinek kell ideális állapotban az ellenállás értéknek lenni, a főfázishoz képest (akár %-osan is)? Hogyan oldhatom meg a forgás irányt? Kapcsolási rajzot szívesen vennék... A hozzászólás módosítva: Szept 16, 2014
Ez egy terménydaráló motor. Valószinűleg nem kell hozzá kondenzátor. Nyomógombbal indítható, de kicsi az indítónyomatéka, így csak terhelés nélkül indítható. A segédfázis ellenállása legalább 2-4-szeres, de több is lehet. Javítottam már ilyen motoros darálót, de nem méregettem az ellenállást.
Forgásirányváltáshoz bármelyik tekercs végeit meg lehet cserélni, általában a segédfázist szokták. Vigyázat! !!! Beépítve kettős szigetelésű a szerkezet. Más célra hasznosítva a motor házát földelni kell!
Szia!
Kapcsolási rajzot nem lehetne mellékelni hozzá? Megköszönném... (Kézzel rajzolt kép is jó lenne) Internetes linket is szívesen fogadok! Tényleg 4 kivezetéses a motor. A hozzászólás módosítva: Okt 6, 2014
Üdv mindenkinek, a képeken lévő motor 230v-on mennyi teljesítményt fog leadni? Az eladó szerint ugyanannyit mint 110v-on.
Kb. négyszer annyit pár másodpercig. Aztán leég.
Aki árulja azt mondja, már fél raklappal eladott, egyet sem hoztak vissza, működik jól. Kicsit én is szkeptikus vagyok ezzel kapcsolatban, kellő szakértelem híján kérek itt véleményeket. Vettem egy szalagfűrészt 3 fázisú 3kw-os motorral, amit az itt lévő 1 fázisú hálózaton nem tudtam használni, így eladtam a motort. Gondolkoztam az átkötésén 1 fázisra, de úgy gyenge teljesítményt nyújtott volna. Most nézelődök, motor vásárlás előtt vagyok, van új 2,2kw-os 80 ezer körül, de ennél valami olcsóbbat szeretnék. Hirdetéseket böngészve nem nagy a kínálat. 1,1kw-ost találtam húszért, bár az lehet gyenge lenne az 500-as gépre.
Írd meg az eladónak, hogy először ő tesztelje le 230-on és ha bírja fél óráig a motor, akkor árulhatja...meglepi lenne neki.
Addig ne akarja átvágni a népet.
Állítása szerint át kötötte 230v-ra, többen is használják szalagfűrészen, nincs vele gond. Csak érdeklődőként csevegtem vele, és ez nem is fog további szintre lépni mert elég drágán adja. Azért kíváncsi vagyok az itteni hozzáértők véleményeire.
A hozzászólás módosítva: Okt 31, 2021
Akkor ott valami csalás van - vagy áttekert motor, de nem cimkézték át, vagy csináltak neki 110 voltos leágazást egy hegesztőtrafó primeren ( autótrafóként ).
Köszönöm mindenkinek a jótanácsokat! Lehet később jövök még, ha sikerül motort vennem.
Egy lehetőség van, de elég szűk teljesítménytartományban használható. Ha egyforma ellenállású a főfázis és a segédfázis tekercs, bekötheted őket sorba. Az egyikkel párhuzamosan a kondenzátort. Elindul, működik, de a feszültség és áramviszonyok eltérnek a normál üzemi tartománytól. Terhelés nélkül is leéghet. Szerencsére körfűrész, szalagfűrész üresjáratban is jelent bizonyos terhelést. de a túlterhelést se szereti.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |