Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » 230/110 voltos motor bekötése
 
Témaindító: Emberke, idő: Márc 7, 2010
Témakörök:
Lapozás: OK   2 / 2
(#) pucuka válasza elektrorudi hozzászólására (») Júl 18, 2010 /
 
Szerintem is háromfázisú deltában, csak kétfázisú nak bekötve. Ez következik abból, hogy a fordulatszám 2750, (3000 - slip), ill. minden kivezetés között 200 ohm. A 600 n fordulathoz olyan 10 Hz körüli freki járna, próbálkozzál egy puskás trafóval (2×110 + 2 ×9 V) fordítva, mint kimenőtrafóval, és a két fázist meg elő leget állítani, meg egy 10 W -os végfok, hangerőszabályozóval, hogy lehessen állítani a motor feszültségét.
(#) elektrorudi válasza VIM hozzászólására (») Júl 18, 2010 /
 
Köszönöm a megerősítést. Tehát 3 fázisú.
A kapcsolási rajz nekem nem adta meg a választ, mert szerintem egy 2 fázisú (régi mosógépmotor) pont ugyan így kellett bekötni.
De vajon miért van benne 3 fázisú motor?
(#) elektrorudi válasza Gergő81 hozzászólására (») Júl 18, 2010 /
 
Köszönöm a segítséget. Bár, mint írtam a fordulatszám 2750, tehát feltehetőleg 2 pólusú motor lehet. Tapasztalatom szerint frekiváltóval a névleges fordulatszám 10%-a még elérhető. Ez pedig kb a 20%-a lenne, sőt újragondolva a dolgot, lehet, hogy az 1600-as fordulatszám lesz a cél, és akkor csak kb. 60%-ára kell csökkenteni...
A fordulatszámot nem csak csökkeneteni akarom, hanem szabályozni is.
Idézet:
„Frekiváltó ekkora motorhoz nem reális dolog.”

Szuper! Máris tetszik a dolog. Papíron már működik a frekvencia váltóm. Bár több IC kell hozzá, de bizonyos szempontból még egyszerűbb is lesz, mintha 2 fázisú motorhoz kellett volna készíteni.
Egészen felvillanyozott a feladat.
(#) elektrorudi válasza pucuka hozzászólására (») Júl 18, 2010 /
 
Csillag, delta, mindegy.
A lényeg, hogy szerinted is 3 fázisú.
A 12-13Hz tökéletes lenne az elképzelésem szerint.
A Puskás trafó + végfok (TBA810) nekem is beugrott, de nem tudom mi történne vele ilyen alacsony frekin? Hiszen mégis csak 50Hz-re van tekercselve... Szerintem leégne. Inkább autotrafóként használnám a Puskást, a 110 (120) Volt eléréséhez. Úgy gondolom, hogy valójában, olyan 50-60 Volt.eff kellene a 12-13Hz-hez...
Tehát most a 3 fázisú frekiváltó a cél. Ja, és színuszos jelalakkal (nem PWM stb.) De ez már egy másik topichoz tartozik...
Köszönöm a jó ötleteket, és a megerősítést. :yes:
(#) pucuka válasza elektrorudi hozzászólására (») Júl 18, 2010 /
 
Szerintem nem túl lényeges a jelalak, csak hasonlítson valamennyire a színuszhoz. Én sem tudom mit szólna a Puskás trafó a tíznéhány hertzhez, de ki kellene próbálni. A 3 W nem olyan sok, hgy egy 10 W körüli trafót telítésbe vigyen. A frekigenerátort 555 ből, a három fázist egy hármas osztóval, (de csináld 4 -esre is, mert akkor csinálhatsz 90 fokos "kétfázist" is), ha ezt még osztod bistabillal 2 -vel, akkor meglesz az 50 % kitöltés is. Ez mehet egy potin keresztül a TBA810 re, és a fesz szabályzás is megvan.
A 70 -es években volt tervem az STM 300 mintájára építeni egy jó magnót, 3 fejes, 3 motorost. Abban pont ez a motor hajtotta, fékezte volna a didiket, egy Erkel magnó alapján. Az erkelt az asszony már eltüntette, valamelyik költözéskor, de a kis motorok még megvannak
(#) elektrorudi válasza pucuka hozzászólására (») Júl 18, 2010 /
 
Neeem.
A tervem az, hogy színuszt kapjon. Nem betonkeverőt akarok hajtani vele... A hatásfok, meg ilyesmi, ez esetben nem játszik (5-10W). A felharmónikusok viszont nem kívánatosak. Most 0,4-0,5 %-os színusznál tartok, és pont 120,00 foknál. A cél, a minél jobb fordulatszám tartás, minimális wow és flutter, visszacsatolás NÉLKÜL.
A trafóból pedig 3+1db kellene (ennyi még csak meg is van (35VA), de egynek az árából ki szeretném hozni az egész 3 fázisú generátort... 1 db trafó pedig mindenképpen kell bele.
Majd meglátom, mi lesz belőle. Lehet, hogy tévút, de egyelőre élvezem.

Az ember azért hobbyzik, mert valamit alkotni akar: kicsit sárga, kicsit savanyú, de a miénk!
Végülis szerencsés vagy, hogy legalább az Asszony nem veszett el a sok költözés során...
Én is a pincében őrizgettem eddig ezeket a motorokat. Most főnix-eset játszunk!
(#) pucuka válasza elektrorudi hozzászólására (») Júl 18, 2010 /
 
Sok síkert, drukkolok. Persze a legjobb a színusz, csak arra gondoltam, hogy nem feltétlen, az életben sem kap mindíg színuszt,
(#) elektrorudi válasza pucuka hozzászólására (») Júl 19, 2010 /
 
Azért van olyan helyzet, amikor nem érik be a hálózati feszültség 10-15%-os torzítású színuszával... :yes:
(#) bimbi hozzászólása Okt 11, 2011 /
 
Sziasztok!

Hogy lehet kiszámolni egy egyfázisú villanymotorhoz tartozó üzemi illetve indító kondenzátor értékét?
Pl.: 220V-os 110W-os villanymotorhoz mekkora kondi kell?
Vagy esetleg valaki tud táblázatot linkelni?
Egy ismerősöm kérdezi. Elvileg neki volt táblázata.

A válaszokat előre is köszönöm!
(#) ha9pi.feri válasza bimbi hozzászólására (») Okt 12, 2011 / 1
 
Szia!
KW-onként 100 mikro Farádot szoktak alkalmazni. A 110 W-oshoz 10 mikroF megfelel. Egyébként nem kényes rá +/- 20 százalék még jó.
(#) bimbi válasza ha9pi.feri hozzászólására (») Okt 12, 2011 /
 
Köszönöm!
(#) ucsaba04 hozzászólása Szept 16, 2014 /
 
Sziasztok!
Adott egy villanymotor! A képen is látható. 5 DB vezeték jön ki belőle, nincs leégve.
Mekkora kapacitású kondenzátor alkalmas hozzá?
Hogyan kell bekötni, és hogyan kell a forgásirányt változtatni ezen a motoron, ez lenne a kérdésem?
Természetesen 230V-ra és egy fázisra használva...
A hozzászólás módosítva: Szept 16, 2014
(#) VIM válasza ucsaba04 hozzászólására (») Szept 16, 2014 / 1
 
Szia! Azt a kondenzátort NE kösd be hálózati feszültségre! Először is mérni kellene és utána lehetne kötözgetni a vezetékvégeket, de feltehetően a dupla érszigetelésű szálak a főfázis tekercshez tartoznak (vastag piros és kék szálak) a vékony pirosak a segédfázis tekercshez. Az ötödik az számomra rejtély. Indítórelés lehetett és nem is biztos, hogy kell neki kondenzátor, mert ha sárgaréz huzalból van a segéd tekerve, akkor nem kell de ha mégis, az érték 10-12µF közé tehető.
(#) ucsaba04 válasza VIM hozzászólására (») Szept 16, 2014 /
 
Szia!
Köszönöm szépen, a mérést a főfázisvezetékek ellenállásmérésével kezdjem? A segéd-fázisvezetéken kb. mennyinek kell ideális állapotban az ellenállás értéknek lenni, a főfázishoz képest (akár %-osan is)? Hogyan oldhatom meg a forgás irányt? Kapcsolási rajzot szívesen vennék...
A hozzászólás módosítva: Szept 16, 2014
(#) erbe válasza ucsaba04 hozzászólására (») Szept 16, 2014 / 1
 
Ez egy terménydaráló motor. Valószinűleg nem kell hozzá kondenzátor. Nyomógombbal indítható, de kicsi az indítónyomatéka, így csak terhelés nélkül indítható. A segédfázis ellenállása legalább 2-4-szeres, de több is lehet. Javítottam már ilyen motoros darálót, de nem méregettem az ellenállást.
Forgásirányváltáshoz bármelyik tekercs végeit meg lehet cserélni, általában a segédfázist szokták.
Vigyázat! !!! Beépítve kettős szigetelésű a szerkezet. Más célra hasznosítva a motor házát földelni kell!
(#) ucsaba04 válasza erbe hozzászólására (») Okt 6, 2014 /
 
Szia!
Kapcsolási rajzot nem lehetne mellékelni hozzá? Megköszönném... (Kézzel rajzolt kép is jó lenne)
Internetes linket is szívesen fogadok! Tényleg 4 kivezetéses a motor.
A hozzászólás módosítva: Okt 6, 2014
(#) mukidsl hozzászólása Okt 31, 2021 /
 
Üdv mindenkinek, a képeken lévő motor 230v-on mennyi teljesítményt fog leadni? Az eladó szerint ugyanannyit mint 110v-on.
(#) Bakman válasza mukidsl hozzászólására (») Okt 31, 2021 /
 
Kb. négyszer annyit pár másodpercig. Aztán leég.
(#) mukidsl válasza Bakman hozzászólására (») Okt 31, 2021 /
 
Aki árulja azt mondja, már fél raklappal eladott, egyet sem hoztak vissza, működik jól. Kicsit én is szkeptikus vagyok ezzel kapcsolatban, kellő szakértelem híján kérek itt véleményeket. Vettem egy szalagfűrészt 3 fázisú 3kw-os motorral, amit az itt lévő 1 fázisú hálózaton nem tudtam használni, így eladtam a motort. Gondolkoztam az átkötésén 1 fázisra, de úgy gyenge teljesítményt nyújtott volna. Most nézelődök, motor vásárlás előtt vagyok, van új 2,2kw-os 80 ezer körül, de ennél valami olcsóbbat szeretnék. Hirdetéseket böngészve nem nagy a kínálat. 1,1kw-ost találtam húszért, bár az lehet gyenge lenne az 500-as gépre.
(#) ferci válasza mukidsl hozzászólására (») Okt 31, 2021 / 1
 
Írd meg az eladónak, hogy először ő tesztelje le 230-on és ha bírja fél óráig a motor, akkor árulhatja...meglepi lenne neki.
Addig ne akarja átvágni a népet.
(#) mukidsl válasza ferci hozzászólására (») Okt 31, 2021 /
 
Állítása szerint át kötötte 230v-ra, többen is használják szalagfűrészen, nincs vele gond. Csak érdeklődőként csevegtem vele, és ez nem is fog további szintre lépni mert elég drágán adja. Azért kíváncsi vagyok az itteni hozzáértők véleményeire.
A hozzászólás módosítva: Okt 31, 2021
(#) ferci válasza mukidsl hozzászólására (») Okt 31, 2021 /
 
Akkor ott valami csalás van - vagy áttekert motor, de nem cimkézték át, vagy csináltak neki 110 voltos leágazást egy hegesztőtrafó primeren ( autótrafóként ).
(#) szs válasza mukidsl hozzászólására (») Okt 31, 2021 /
 
Idézet:
„Állítása szerint”

No, ennyi.
(#) mukidsl hozzászólása Okt 31, 2021 /
 
Köszönöm mindenkinek a jótanácsokat! Lehet később jövök még, ha sikerül motort vennem.
(#) erbe válasza mukidsl hozzászólására (») Okt 31, 2021 /
 
Egy lehetőség van, de elég szűk teljesítménytartományban használható. Ha egyforma ellenállású a főfázis és a segédfázis tekercs, bekötheted őket sorba. Az egyikkel párhuzamosan a kondenzátort. Elindul, működik, de a feszültség és áramviszonyok eltérnek a normál üzemi tartománytól. Terhelés nélkül is leéghet. Szerencsére körfűrész, szalagfűrész üresjáratban is jelent bizonyos terhelést. de a túlterhelést se szereti.
(#) uniman válasza mukidsl hozzászólására (») Nov 1, 2021 /
 
Nekem ez a "Type 3~..." alapján inkább 3 fázisú motornak tűnik (de ahhoz meg minek a kondi?).
Egyfázisúnak kb. ilyesféle lenne a címkéje...
40 ezerért? ...van ott húszért rendes motor is.
A hozzászólás módosítva: Nov 1, 2021
Következő: »»   2 / 2
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem