Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » 2diódás egyenirányitás
 
Témaindító: tyuff, idő: Jan 25, 2007
Témakörök:
Lapozás: OK   1 / 1
(#) tyuff hozzászólása Jan 25, 2007 /
 
Az volna a kérdésem ha valaki tud rajzot vagy leirást erre a témára,mert azt hallottam az akkutöltőnél jobb az akkunak vagy a celláknak,mert a 2 dióda miatt valami küktetés marad ami tán jót tesz a fentieknek,igaz e nem e nem tudom,de nagyon érekelne és hátha hasznos lehetne máshol is. :yes:
(#) Georgee válasza tyuff hozzászólására (») Jan 25, 2007 /
 
http://www.hobbielektronika.hu/cikkek/cikk_27.html sztem itt nézz szét.... tutti h találsz benne egy két hasznos dolgot
(#) dobo hozzászólása Jan 25, 2007 /
 
Milyen aksit akarsz tölteni? Savas aksit akarsz tölteni ? Én is hallottam valami ilyesmit.
És a kérdés hogy milyen trafód van mennyi a feszültsége ? Mekkora teljesítményü?
Fix áttételü vagy megcsapolásos?
Mekkora aksid van?
Ezek lennének azok a kérdések amelyekből ki lehetne indulni!
(#) dobo hozzászólása Jan 25, 2007 /
 
Ja amugy én szerintem az oroszok ebben a legjobbak!!!
Brutál trafó 6db 6v-os 6db 12-v-os megcsapolással ez rá egy választókapcsolóra és ez rá egy grace-re!

Mindent kibir
Konkrétan eddig minden autónk átment rajta !!! :eek2:
És kutya baja csak mindig ki kell kalapálni! :yes:
Az autók között volt egyszer egy IFA is
(#) pbalazs válasza tyuff hozzászólására (») Jan 25, 2007 /
 
Én olyat láttam az egyik RT évkönyvben, hogy az egyik félhullámban töltött x amperrel, a másik félhullámban meg kisütött y amperrel. Állítólag ez az 50 Hz-es lüktetés oldja a szulfátot a lemezeken.
(#) tyuff válasza dobo hozzászólására (») Jan 25, 2007 /
 
Egyszerű kocsi akksit,saját készitésű egyszerű 220/12 trafó 13A,csak az a bibim,hogy nem tudom hogy kell bekötni a 2 diódát a trafó után,hogy legyen +,- mint a graetz-nél.
(#) zahi válasza tyuff hozzászólására (») Jan 26, 2007 /
 
Szia!

Így próbáld meg. Bocs a csúnya rajzért

d.JPG
    
(#) Dudus válasza zahi hozzászólására (») Jan 26, 2007 /
 
Ide vagy 4 db. dióda kell graetz hídban vagy elég 1. A rajzodon valamelyik dióda fölösleges, mert egyik félperiódusban mindkettő zárva a másikban mindkettő nyitva van és csak a feszültségesés nő rajtuk, de semmi műszaki hszna nincs ebben az esetben.
(#) eSDi válasza tyuff hozzászólására (») Jan 26, 2007 /
 
Szerintem ezek közül válogathatsz csak.... A dióda típusokat ne nézd, oda valami jó kis ruszki teljesítmény diódák lennének a legjobbak. A másik kérdésre a válasz igen, a lüktető egyenfesz segít a szulfát felszámolásában... A tölrés akkor kész, ha a töltőáram leesik közel annyira, hogy csak kis áram folyik az akksiba.
(#) karpi válasza zahi hozzászólására (») Jan 26, 2007 /
 
ez ket dioda sorbakotve , egyetlen hatasuk hogy 1,4V marad a diodakon.

nem valami automata toltesrol van szo ?
Van egy tolto ami allandoan mukodik, a halozatra van kotve vagy az auto dinamojara ...feltolti az akut 14,7 voltra a diodak leblokalodnak , majd ha az aku kisul a potencialkulombseg miatt ( 0,7 ..vagy 1,4 ket dioda eseteben) a dioda kinyit es a toltes megent elindul.Egy dioda 0,7 volt kuszobertek ...ket dioda 1,4 V kuszobertek....lehet ilyesmi is?
(#) ipu577 válasza tyuff hozzászólására (») Jan 27, 2007 /
 
A trafódnak 3 kivezetésének kell lennie.Egy 0 pontnak egy +12 és egy -12 kivezetésednek.Ekkor van ellenütemben tekercselve.A +12re és a -12re is ráteszel 1-1 dióverőt ,ugye azonos irányba és a másik végét összekötve igy a 0 lesz a mínusz a két dióda közöse a plusz.
Ha a szekunderen 2 kivezetés van csak graetzet köthetsz rá.Én tudok olyan töltőt ami tölt kettőt aztán kisüt egyet ,így töltve fel az akkut.Szerintem erről hallotál.
(#) ipu577 válasza zahi hozzászólására (») Jan 27, 2007 /
 
EZ NEM AZ !!!!!!!
(#) zahi válasza ipu577 hozzászólására (») Jan 27, 2007 /
 
Most tyuff-nak milyen trafója van? Mennyi kivezetése van a szekundernek? Ez eddig még nem derült ki.
Bocs a hülye rajzomért, tényleg nagy hülyeséget csináltam
ipu577 jól mondja, hogy ha csak két kivezetésed van, akkor a graetz a nyerő. Vagy beteszel egyet, de akkor a szinusznak a negatív hullámai nem jutnak át a diódán. A frekvencia a felére csökken. Így a teljesítmény is. A graetz híd pedig átviszi mind a pozitív, mind a negatív hullámot.
(#) Joci77 válasza tyuff hozzászólására (») Jan 27, 2007 /
 
ez eléggé szaggatva tölt...
(#) potyo hozzászólása Jan 28, 2007 /
 
Alap kérdés, hogy a töltővel csak hébe-hóba kell tölteni az akksit, vagy rendszeresen?

Mert ha csak arra kell, hogy a bekapcsolva felejtett lámpa miatt lemerült akkut akarod feltölteni, akkor felesleges a lüktető töltésről gondolkodnod (egyébként bármilyen egyenirányítás után a feszültség lüktet), elég megküldeni az akku kapacitás egytizede árammal (vagy kevesebbel, az nem gond) néhány órára. Utána már a jármű beindul, és onnan töltse a generátor.

Ha viszont helyben álló, rendszeresen lemerülő akksiról van szó, akkor ahhoz nem elég az ilyen töltő, oda feszültség és áramkorlátos kell, ami mikrokontroller után kiált. Az ilyen töltő addig tölt a kapacitás tizedével, amíg a feszültség az akksin el nem éri a 14.2V-ot. Ezután átmegy feszültséggenerátor üzemmódba, és addig tartja a 14.2V-ot az akksin, amíg az áram leesik 0.5A alá. Ekkor átállítja a feszültséget 13.6V-ra, és ott hagyja. Ez az a feszültség, ami folyamatosan rajta lehet az akksin, de nem tesz benne kárt.

Ja és a 14.7V az SOK. A Bosch 14.2V-ot ad meg a mérsékelt égövre maximális feszültségként, e fölött már erőteljessé válik a gázképződés. Télen egy picit több is megengedhető, de akkor sem ajánlatos 14.5V fölé menni, mert gyakran kell pótolni a desztillált vizet, ami egyes akkutípusoknál jóformán lehetetlen. A járművek 14V-on tartják a feszültséget.
(#) Dudus válasza potyo hozzászólására (») Jan 28, 2007 /
 
potyo

Nem kiált ez néhány alkatrészen kívül semmi másért. néhány tranzisztor és egy műveleti erősítő....van ilyen témájú topic már, ott rajzot is találsz.

Az EXIDE 14,4V-ban határozza meg a max töltőfeszt és 13,8V-ot ajánl a standby töltésre.

A felitatott savas olómakkumulátorok esetében ( szünetmentes , riasztó, és a robogóm ) a 14,5-14,7V sem sok. El kell olvasni az adatlapját! és ragaszkodni ahhoz.

Érdekes a BOSCH - ról írt megjegyzésed, mert ennek fényében nem értem, hogy az európai piacra szállított modelekben miért 14,4V-ra állítják be a feszültségszabályozót a generátoron ( a BOSCH is!!)....???
(#) potyo válasza Dudus hozzászólására (») Jan 28, 2007 /
 
Ha az Exide annyit ad meg, akkor az talán követhető. Igazság szerint a Bosch is úgy adja meg, hogy cellánként 2.4V, de az összegből le kell vonni 0.2V-ot, amit úgy adnak meg, hogy az egy gyakorlati úton meghatározott érték. Innen van a 14.2V. De az érdekelne, hogy hol találtad azt, hogy az Exide mennyit ajánl, mert már én is kerestem ilyesmit, de nem találtam. Ezt a Bosch adatot is egy szervizes ismerősnél néztük meg, a Bosch valamilyen kiadványában.

Ez a 14.4V-ra beállított feszültségszabályzó érdekes, mert amivel én találkoztam, azok mind 13.8 és 14V közötti értéket tartottak.
(#) Dudus válasza potyo hozzászólására (») Jan 28, 2007 /
 
Potyo

Két lépésnyire van a Forex kft. tőlem és elég tetemes mennyiségben vásárolok tőlük akkumulátort ( szünetmentes, riasztó, telefonközpont...) a szervízmérnökük nagyon sgítőkész

Most írtam egy levelet az EXIDE-nek, ebben a kérdésben, nem hiszem, hogy nem válaszolnak. Ha megjön elküldöm a címedre.....
(#) Dudus válasza potyo hozzászólására (») Jan 28, 2007 /
 
Válasz még nem jött, de letöltöttem pár exide töltő adatlapot és 14,4V a limit.....egyet belinkelek....
(#) Feri hozzászólása Jan 28, 2007 /
 
A gépjárműiparban használatos ólom aksik 2,4V/cellásak, ezért az ajánlokk töltőfeszülség 14,4V. Ha a töltő vagy a generátor ezen a határon belül van nincs szügség áramkorlátozásra és nincs gázkébződés igy zázt aksikat is biztonságosan lehet tölteni.
A boltokban kapható egyszerúbb töltők nem tartalmaznak szabályzó elektronikát és kb 16-17V feszültséggel töltenek, de a tranzformátoruk kicsik 50-100W és a kis trafón nagy a feszültségesés ez biztosít némi védelmet. ilyen töltő használata esetén a zázódugókat ki kell csavarni mert gákébződés miatt az aksi felrobbanhat. Ilyen töltővel zázt aksikat nem szabad tölteni.
(#) Feri hozzászólása Jan 28, 2007 /
 
Felteszek egy nagyon egyszerű automata töltő kapcsolást könnyű átalakítani nagyobbra . én már több darabot csináltan belőle. Szinte elpusztithatatlan.

töltő.jpg
    
(#) Dudus hozzászólása Jan 29, 2007 /
 
Az SLA nevű felitatott ólomakkumulátorokhoz megjött az adatlap (APC csereakkumulátor kishazánkban).

25 Celsius 14,5-14,9V. Érdekes, ezekre mindenhol magasabb feszültséget adnak meg ciklikus felhasználásra, de a standby az 13,6-13-8V nekik is.

Úgy látszik a gépkocsiakkumulátorhoz képest itt van valami különbség, de gőzöm sincs, hogy mi, mert szerkezetileg tulajdonképpen azonos.
(#) Feri válasza Dudus hozzászólására (») Jan 29, 2007 /
 
Ez szerintem csak azért teszik mert az UPS aksik teljesen zártak az autókon van szellőzési lehetőség ahol az esetlegsen termelődő gázok el tudnak távozni.
(#) potyo válasza Feri hozzászólására (») Jan 29, 2007 /
 
Ha valamilyen úton kompenzálják a gázképződést (gázrekombináció), akkor megengedhető magasabb feszültség is, így gyorsabban feltölthető. A zárt akksiknál eleve szükség van ilyen kompenzációra, azért engedhető meg ezeknél a magasabb feszültség.

Autóban akkor sem jó 14.4V-ot tartani, mert ez 25 fokos hőmérsékletre érvényes. De nyáron a kocsiban az akksi 40-50 fok környékére is felmelegszik és ott már a 14V is sok. Mivel ott normál esetben nem merül le az akksi, így ott nincs szükség nagy töltőáramra, ami az akksi élettartamára jó hatással van.
Következő: »»   1 / 1
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem