Fórum témák
» Több friss téma |
Na közben rájöttem a hibára. Mivel én az oszcillátor 100pF-os kondiját 1nF-osra növeltem, hogy ne ugráljon a kijelzés, most emiatt nem mér rendesen. Visszatettem a 100pF-os kondit és simán túl ment a 100-on, amikor pákával megmelegítettem a diódát. Csak ez így most nem jó, mert ugrál a kijelzés. Miért nem lehet csökkenteni az oszcillátor frekvenciáját? Mindjárt belekukkantok az adatlapba.
Hello!
Alapvetően több hiba is ehet. - Az AutoZéró kapacitás nem tudja megtartani erre az időre az értéket. - Az integrátor kondi felintegrál a számlálási idő alatt. - A digitális áramkörök már nem működnek helyesen a lassú órajel miatt. (clock jel felfutása nem elegendő) üdv! proli007
Köszi az ötleteket!
Az int lábon lévő 220nF-os kondira párhuzamosan kötöttem egy 1µF-os fóliakondit és jó is lett. Már simán túlmegy a 100 fokon is a páka melegétől. És vissza van rakva az oszcillátorba az 1nF-os kondi is. Most már jónak kell lenni. Megpróbálom még beállítani és kiderül, hogy jó-e.
Sziasztok!
Én is megépítettem a hőmérőt ICL7071-el. Minden stimmel, tudok 100 C-t állatíni, nomeg 0 C-is, de a 25 fordulatos potik ellenére is nehézkes. Elég nehéz eltalálni, hogy mi a 100 fokC. Persze lehet, hogy nem ez a hiba. Ugyanis én gondoltam, hogy majd simán jó lesz 9V elemről. Persze azóta látom, hogy fél nap alatt lemerítette. Azt szeretném megtudni, hogy ha az elem merül, akkor lehetséges, hogy elállítódik a hőmérő? Gr89! Légyszi áruljad el, hogy mióta betetted az 1µF fóliát az INT lábra párhuzamosan a 220nF-ossal, azóta nem ugrál? Az ufrálás alatt azt értetted, hogy nagyon érzékeny, és mintha nem tudna dönteni a hőmérő, egy tized fel, egy tized le? Köszönöm. malay
Az első dolog, hogy a kijelzőt külön tápról kellene táplálni, így nem húzza meg az IC tápfeszét és stabilabb is lesz. nem csak az INT lábra tettem kondit, hanem a 100pF-osat is kicseréltem 1nF-osra, így kb 3s-onként van mintavétel és nem ugrál. De ekkor kell belerakni még az INT lábra is az 1µF-ot.
No, sikerült nekem is megcsinálni a hőmérőt. Leírok én is pár tapasztalatot, hátha segít valakin.
A beállítás időigényes feladat, úgy vettem észre, hogy a 0 fok beállítása kb 15 perc, ugyanis ilyen lassan hűl le teljesen a dióda. A 100Cfok, az gyorsabban megy, csak ott meg elég nehéz megmondani, hogy mi számít 100-nak. kis buborék, nagy buborék. Én próbáltam belőni a közepes buborékokat úgy, hogy a dióda mellett gyöngyözzön csak a víz, a diódát ne érje gőzlabda. (a gőz lehet melgebb 100C foknál). gr89 módosítása nagyon jó! (Köszönöm!) 12V-ról hajtom meg, így betettem egy 7805-t, de eléggé melegedett, így egy 220ohmos előtétet is kapott. Kényelmesen világít. Én védőlakkal lefújtam a nyákot, mert szerintem elég sokat befolyásolja a levegő páratartalma, pláne az olyan mint a mai. Mióta rászántam az időt a beállításra, azóta pontos (az én mércém szerint) Készítettem mégegyet, azt is beállítom, és meglátom, hogy mennyire lesznek hasonlóak... Szép estét.
Örülök, hogy segíthettem a módosításommal. Én is sokáig szórakoztam a beállítással, de még egyszer meg fogom nézni megint. Az a biztos.
Tegnap kicsit érdekes dolgot művelt az enyém. Kivittem, mert a fagyasztó furcsán sokáig ment és meg akartam nézni, hogy milyen hőmérséklet van benne. Erre a külső érzékelőt lekötöttem és csak a belső volt rajta, amit bedugtam a fagyasztóba és össze vissza mászkált az érték. Kivettem, visszatettem a helyére a szobámban és azóta is hibátlanul megy. Nem tudom mi üthetett bele.
Szia! Szerinem nagyon érzékenyek maguk az alkatrészek mind a hőre mind a páratartalomra. Pici nedvesség is nagyon bezavar. A lényeg, hogy a szobában jól mér. Én pl azért építettem, mert babánk születet és a szobájában 3 hőmérő is tök mást (2-3fok) mutatott. Most legalább az egyikkel van összehangban.
Hello,
megépítettem a hestore-ról vásárolt j-51 kitet, ami egy digitális hőmérő hétszegmenses led kijelzőkkel. Volna pár kérdésem a megoldással kapcsolatban. A hőmérő teljesen más értéket mutat, ha 9V-s elemről táplálom (9 V a leírás szerint az, ami kell), illetve, ha a kapcsolhatós kis tápegységemet kötöm rá. Tápegységről 8,68 V-ot kap a kütyü, elemről 8,75-öt. -Üldögélep a szobában, és az érték meg jobbra balra ugrál. Direkt beraktam egy zárt dobozba, hogy ne érje lehelletem sem, bár amint mozog, új értékek jelennek meg ismét.Amúgy szép lassan beáll egy értékre. Ha elemről tápra váltok, akkor pedig ~ 1-2 fokkal kisebb értéket kapok. Mi lehet ennek az oka. -Továbbá: Stabilabbnak tűnik a mérés elemről, mint tápról. Nyilván viszont a 7szegmens miatt a ledek hamar lemerítik az elemet, szóval mindenképp táp kéne, mert nincs ennyi elemem, és nem lenne környezetbarát sem. Kérdésem, hogy mit csináljak ezzel? 7805 van a kapcsolásban, ennek nem stabilizátorként kellene funkcionálnia? Akkor miért van különbség a két érték között? Továbbá, normális, hogy a 7805 ennyire melegszik? 42 fokot mértem a multiméterrel. -Szeretném ezt a hőmérőt autóban használni. Ott is meg fog őrülni a tápingadozástól. Tekintve, hogy autó, generátor, biztos, hogy nem lesznek stabil feszültségek. Mi a véleményetek? összefoglalva: Mit tegyek, hogy ne ugráljon ennyire a hőmérséklet? egy bc486 az érzékelő, mit csavarjak köré, tegyek vele, hogy stabil legyen? Nyilván autóban nem tudom elérni, hogy ne mozogjon (hehe), rázkódjon, és nem valami mutatós, hogy az autó beindítása után 5 perccel áll be egy stabil értékre. Aztán pár perc múlva megint ugrál, majd megint stabil. Mit tegyek a tápkülönbségekből adódó méréskülönbséggel? Mit tegyek a 7805 hőmérsékletével? Normális ez? Köszi, zimpee
Szia!
Igen a 7805 az stabil 5V ot ad az egész kapcsolásnak! Ennek a stabilizátornak kb 5V nál legalább 2-3V-tal nagyobb tápot kell adni mert különben leesik a feszültség. De akárhogy nézem az a 8,68V már elég kell hogy legyen,de próbáld meg nagyobb mondjuk 12V-ról! Szerintem kocsiba jól fog menni mert a feszültség ott jóval több mint 5V ugye! (De azért van egy határa a stabilizálható feszültségnek ezzel a 7805-el azt hiszem 25V maximum)! A melegedés az normális mert én is építettem egy ilyet és elég meleg az a stabilizátor nekem is! Remélem tudtam valamit segíteni!
Hello!
- A stabilizátornak, a 8,2V már elegendő. De nem szaban megfeledkezni a brummfeszültségről. Mert Te a műszereddel, a feszültség átlagértékét fogod mérni, a brumm, pedig ezen ül rajta. Ha a brummfeszültség alja belóg az 8V alá, akkor a stabi kimenetén is megjelenik és gondot okozhat. - Aksinál a feszültség biztos meg lesz, hiszen az több, és nem brummog. Viszont melegedni még jobban fog. Ha az áramköröd 5V-ról pld. 100mA vesz fel, akkor ebből a stabilizátorra 12V-5V/0,1A=0,7W jut. És a kocsiban akár 14,5V is lehet a feszültség. Tehát a stabit illik hűteni. (A 42fok amúgy még nem okoz problémát.) - A változásokat a mérésnél a hőmérő eszköz melegedése is okozhatja. Azaz a mérőáram valamennyire mindig fűteni fogja és még be nem áll a hőegyensúly változni fog. Ha mérés közben is változik, akkor az érzékelőt egy kis hűtőfelületre téve, a változások átlagolódnak. (De a hőbeállási idő is nagyobb lesz) Kocsinál egyébként is nem egyszerű a helyzet, mert kérdés, hova teszed az érzékelőt. Ha külső hőmérsékletet érzékelsz, akkor álló helyben süti a nap, melegebb a gép (de még akkor is ha látszólag nem süti). Mikor elindulsz a légáramtól el kezd hűlni. De gondolom a gépkocsi hőmérővel nyulat nem lőnek, és egy tranyó (dióda) csak némi fenntartás mellett nevezhető "hőmérőnek". Amúgy mérd meg az 5V-ot, mikor elemről táplálod, és amikor a tápról elvileg ha jó, nem lehetne különbség. Ha van brummog. Ha meg a hőmérő elem a dobozban van, akkor a stabi hőmérséklete is emelheti a belső hőmérsékletet amit látni is fogsz. Ha az érzékelő a dobozon kívül van, akkor a vezeték is szedhet össze zavarjelet, mikor a töltőről megy. Elemről meg nincs gond, mert az is "lóg a levegőben". Ilyenkor árnyékolt vezetéket illene használni az érzékelőhöz. üdv! proli007
Hello,
először is, köszönöm a válaszokat. A stabit mindenképp hűteni fogom, illetve azt tervezem, hogy 2 hőmérőt építek egybe, az egyik külső, a másik belső hőmérsékletet mérne. Valsz egy led-es óra is kerülne a stabira, ha bírja még. Nekiestem méricskélni, elemről is, tápról is ingadozik a feszültség (gyanús, hogy rossz a tápom amúgy, kébelkontaktot sejtek). A stabikocka out lába és a 'gnd' között azonban stabil 5.08V jelentkezik, ez nem ugrál sehova, vagy a multi nem tudja mérni ( a tápingadozást tudta). Próbáltam tápról 12V-ról is, semmi változás. Keresek valami megoldást arra, hogy egy hűtőbordára hővezetőpasztával + valamivel felfogom a tranyót, de a tranyó melyik oldalát fogjam oda? tetejét, oldalát, fülét-farkát? (BC548). a Hőbeállási idő nagysága nem gond, ahogy az sem, ha kezdetben nagyobb értékek jönnek a napon állás miatt. (Nyúlra lövés?) Milyen árnyékolt vezetéket ajánlotok erre a projektre? Jelenleg két dróccin (drótocskán) lóg a tranyó, kb 15 centi hosszan. Autóban akár 1-2 méterre is el kell majd vinni, erre milyen árnyékolt kábelt ajánlotok? (hestore-s link jo lenne) Köszi, zimpee
Hello!
- Ha a hőérzékelő a tranyó, és annak felfogatására gondolsz, nem kell oda paszta meg nyalánkságok. Pillanatragasztóval felragasztod a lapos felével. Akkor is jó lesz a hőátadása (azaz olyan vacak mint bárhogy máshogy, de itt megfelelő lesz). - A Led-es kijelzőknek elég szép áramfelvételük van, ráadásul ingadozik is a megjelenített számnak megfelelően. Viszont ha a kocsiban nagyon fűtene, akkor célszerű lenne valami Step-Down konverteres stabit használni. - Árnyékolt vezetékért nem kell a boltba rohangálni. 15cm vezetéket bármelyik régi vacak cuccban találsz. De mikrofonkábel, biztos megfelelő, bár ez itt elég vastag. De egy ilyen dugón található vezeték is meg fog felelni. Ha a hőérzékelő egyik lába a Common-ra (vagy GND-re csatlakozik, akkor elég egyeres árnyékolt, és az árnyékolást a GND-re kötöd. Ha nem oda van kötve, akkor az árnyékolást változatlanul a GND-re kell kötni, de kéteres árnyékolt kell. Az már mindegy, hogy két külön árnyékolt a vezeték, vagy két belső eres. üdv! proli007
Hali. kerestemaémábanaPIC16F628 szót, de nem találtam. Nincs valakinek kapcsolása egy PIC16F628 PIC-vel felépített hőmérőhöz, ami LED kijelzős, és kb +150 és -50 fokig mér?
Hello!
A "Modulrendszerű, grafikus PIC programozás" topikban keresd meg Kaqkk kollégát, biztos segíteni fog mert itt foglalkoznak ilyen áramkörökkel. üdv! proli007
Sziasztok. Egy kérdésem van először is.... A css féle hőmérőt szeretném meg építeni, az lenne a kérdés hogy nincs e meg valakinek a nyákterv, mert én meretni szeretném... Választ előre is köszönöm. Üdv
Hello!
Tekintve, hogy gondolat olvasás nem a profilunk, egy linket feltehettél volna. És mi az "meretni" mert én nem jöttem rá. üdv! proli007
Sziasztok! Új vagyok .......valaki Írja már meg mennyibe került az egész megépítése ennek a hőmérőnek ?
Szia!
5000-ből kijött nekem ami a képen látható!
Húú ........kössz a választ..
Aszittem még ennél is occóbb lesz! Ez Akkor ennél kevesebből ne is álmodjak?? Vegyem meg ezt?...mert hát ebben már benn van az összeszerelés ára is !...vagy szerinted ő hogy hozta ki ennyiből ?.....ismered esetleg azt a rajzoz ?
Ez valami mikrokontrollerre épül, amivel azért könnyebb dolgozni, kevesebb alkatrész kell, pontosabb is és még olcsóbb is lehet, ha az alkatrészek olyanok.
Ez PIC-es és olcsóbban kihozható Bővebben: Link
Ha a fejlesztést, szoftverírást, szabadalmaztatást, egyéb jogdíjak, díjakat is figyelembe veszed, az első példány lehet akár többszázezer forint is.... Csak, hogy nyugodt legyen a lelkivilágod.
Hoppá!! Kép: Hivatkozás megvan !! na most kiváncsi leszek mennyi is lesz ez alkatrészileg Kép: Hivatkozás
Akkor most ....san398....megtalálta"feltalálta" a spanyolviaszt??? ez lehet a legegyszerőbb legolcsóbb digi hömérö??
Bár szerintem a Dempsey-ét is meg lehet építeni a feléből! Amit nem látok azok a kijelzők kékek? Mert ha nem akkor nem értem mi került 5000Ft-be? Mondjuk nekem van itthon minden hozzá, így semmibe nem kerülne.
Nekem kb 3500 ból jött ki (saját fejlesztés) 57mm es kijelzőkkel lm 35 analóg szenzorra lA kimit épített ben (#589655) hsz alatt kép is van róla
|
Bejelentkezés
Hirdetés |