Fórum témák
» Több friss téma |
Van még egy teherautóba való elektromos tükör állítóm is. Tükörfűtést nem vezérel, azt külön kapcsoló csinálja.
9 lába van. Ezt is kiméregettem, lerajzoltam. Erre jutottam: 1: +24V 2: +24V 3: bal tükör fel-le 4: jobb tükör fel-le 5: bal tükör oldalra 6: jobb tükör oldalra 7: test 8: test 9: 24V világítás De ebben nem vagyok biztos...
Sziasztok!
Olyan áramkorlátozó kapcsolás érdekelne ami az ablakemelő felérésekkor lekapcsolná azt Jelenleg az ablekemlő motoron nyugalmi állapotban mindkét szálon (+)-ot tart.
Itt van ebben a topicban...
HE-s kapcsolás
Azt hogy az ablakemelő elinduljon a riasztó aktíválása után az már megoldottam, csak a végálláson való megállását kell még megoldanom a végállás kapcsoló azért nem jó mert ha esetleg valami akadályba ütközik az ablak akkor nem áll le ezért gondoltam valami egyszerű kis áramfigyelő áramkörre ,válaszokat előre is köszönöm.
Volt már erről szó itt korábban, és szerintem ebben az esetben egy pillanatra el kell gondolkodni azon is, nem érdemesebb-e ezt készen, esztétikusan bedobozolva, garanciával nem egészen 4000 forintért megvenni. Nem vagyok benne biztos, hogy saját kivitelezés esetén az anyagköltséget sokkal olcsóbban meg lehet úszni, csak egy relé 4-500 forintba kerül, van benne 4 (4 ablakot mozgat).
Értem én, hogy az alkotás öröme, meg HE fórum, de szerintem csak ha van értelme. Bővebben: Link
Ha nem látod a linkelt kapcsolásban az áramhatárolót, akkor tényleg jobb, ha veszel egy kész dobozt, ahogy Akos70 írta.
Kösz a biztatást,az a gond hogy már vettem ilyen modúlt csak az nem figyeltem meg , hogy nekem alapból + van a motoron ,és a modul nem tudja csak azt kezelni a amin alapállásban mindkét szálon (-) van . a +- megcserélése a kapcsolókon nem kivitelezhető .
Esetleg ötlet ennek a modulnak átalkítására? http://www.caesaralarm.hu/ablakemelo/uniwin/uniwin.html
Most ez lenne az elképzelésem
Idézet: „a +- megcserélése a kapcsolókon nem kivitelezhető .” Pedig úgy néz ki nem marad más. Vagy megrelézed a kapcsolókat. Tehát a kapcsolók nem közvetlenül kapcsolják a motorokat, hanem reléken keresztül. Így a kapcsolókat nem kell átszerelni, csak megszakítani a motorokhoz menő vezetékeket. A reléket pedig úgy kötöd be, hogy alapból test legyen a motorokon. A hozzászólás módosítva: Ápr 8, 2013
Valahogy így...az automata felhúzó modult a relék után már simán be lehet kötni. A rajzon nem szerepel, de természetesen a megfelelő méretű biztosítékot be kell építeni ebbe a kapcsolásba is a +12V-os ágba!
(A 2 relé árán kívül valószínűleg ezzel jársz a legjobban.) A hozzászólás módosítva: Ápr 8, 2013
Ez így nagyon jó! viszont igy a komfortmodullal a sok biztivel meg relével kicsit nagy lesz a káosz
Ezért én valami ilyesmire gondoltam: A komfortmodult kihagynám egy relén keresztül adnék a motornak egy(-) és felmenne az ablak a relét a riasztótól jövő plusz kapcsolná ,ez igy nagyon egyszerü csak azt kellene megoldani ha felér lekapcsoljon. A hozzászólás módosítva: Ápr 8, 2013
Már elrontottad. Mivel alapból a motor mindkét szálán +12V van, ezért amikor a reléd behúz zárlat keletkezik.
Azért kell a váltóérintkező a relének, hogy keresztül kell vinned rajta a motorhoz menő szálat és azt fogja váltani, hogy vagy onnan, vagy a reléden keresztül kapjon testet. Viszont meg kell építened a HE-s kapcsolást hozzá. A hozzászólás módosítva: Ápr 8, 2013
elképzelhető hogy roszúl néztem? csak az egyik ágán van pozitív a mások ágon meg semmi? mert én adtam neki egy mínuszt közvetlenöl a kaszniról és felment . a kis kapcsolás amit rajzoltam működött kipróbáltam!először egy egyszerű végállás kapcsolón gondolkodtam csak az ha a akadályba ütközik nem kapcsol le .
Ja azt elfelejtettem mondani hogy a kapcsolók nem közvetlenűl a motort vezérlik hanem bele megy valami dobozba (vw t4 caravelle autóról van szó) holnap lekapom az ajtókárpitot és jobban megvizsgálon . A hozzászólás módosítva: Ápr 8, 2013
Amit eddig láttam kapcsolókat, mind úgy működött, hogy 2 morze érintkező, a NC érintkezők általában testen (nálad +12V-on), a NO-ek pedig +12V-on (nálad testen), a COM-ok mennek a motor 2 szálára. Így alap esetben mindkét érintkezőn test (nálad fordítva +12V) van, amikor az egyik irány kell, akkor az egyikre kap +12V-ot (nálad testet), ha a másik irányba, akkor a másikra. Ha dobozba mennek a kapcsolók szálai, akkor ott lehet elektronika. Nem automata a vezető felőli ajtó legalább?
A te kapcsolódnak így kellene bekötve lennie. A hozzászólás módosítva: Ápr 8, 2013
Késő volt már tegnap este....az, hogy a motor egyik végén +12V, a másikon semmi nincs azért sem lehet, mert a motor igen kis ellenállást képvisel, ezért ott akkor is +12V-ot kell mérned, ha másik végén valóban nincs semmi. Próbáld ki, egy autós izzó egyik végét rakd a pluszra, és mérd meg mi van a másik végén, ami szabadon lóg...
A hozzászólás módosítva: Ápr 9, 2013
Megnéztem!itt egy pár kép
Passz, biztos ez a motorra menő 2 szál? Az a doboz hol van amiről beszéltél? Az bonyolíthatja a helyzetet...
Idézet: Ezt már kérdeztem...de nem kaptam választ. Nem lenne doboz, ha csak simán kapcsolná leoldás nélkül a motorokat... „Nem automata a vezető felőli ajtó legalább?” A hozzászólás módosítva: Ápr 9, 2013
Szia! pffff !na ezt halgasd :Gyárilag van benne egy elektronika ami autómatikusan felhúzza az ablakokat egy gombnyomásra viszont ha kiveszem a kulcsot mindadig megcsinálja ezt a funkciót és le fel tudom mozgatni(lefele nem megy autómatán)még meg nem nyitom valamelyik ajtót, ha egyszer is megnyitódik valamelyik ajtó többet nem tudom mozgatni csak ha ráadom a gyújtást ! Ja és ami nagyon fontos ha egyszerre nyomom meg a két kapcsolót nem csinál semmit ha nyomok egy hosszút egyik gombon elengedem majd nyomok egy hoszzút a másikon akkor a két ablak egymást követően felmegy !
Hát ilyet még életembe nem láttam!
Bocs hogy ezt eddig nem mondtam ,de nem akartam belekeverni ezt a gyári elktronikát, mer ez nem egyszerű!
Volt egy olyan elképzelésem , fix 12v-ot adok a modúlnak (gyújtás nélkül )de a nyugalmi állapotban elég sokat fogyaszt ,ha ezt megoldanám még mindig ott lenne hogy két ipulzus kellene legalább 2s -os egymás után ,akkor elinditaná az ablakokat és fel mennének . Köszi a türelmedet. A hozzászólás módosítva: Ápr 9, 2013
Hagyd már a francba, vagy építsd meg a relés kiváltást, vagy a HE-s áramkört és kész. Mire ezt visszafejted, vagy esetleg jön egy gikszer és már többe van.
Igazad lehet.
Végülis a HE-st felesleges megépítened, mivel ugyanaz, mint amit vettél, alapból nem jó. Relézd meg a gombokat és mehet bele az uniwin gyárija. Nem túl takarékos megoldás, de biztosnak tűnik.
Mintha egyszer csináltam volna egy hasonlót, mint a tied, ott is kellett egy időzítő, hogy addig átváltson fix 12V-ra a gyári automatikának amíg az ablak biztosan felér. Nem volt egyszerű mindent megtalálni és összelőni, jó régen volt.
Na, csak belekavarodok már teljesen, a relés sem jó a gyári elektronika miatt. Vagy olyan utólagos kell, ami nyugalmi +12V-nál működik, vagy mégiscsak meg kell keresni azt a szálat a gyári vezérlőben, ami engedi, hogy működjön az az automatika. Megszakítani, közé egy váltóérintkező, hogy alapból marad az eredeti felállás, de a te plusz kis időzítőd tudjon neki adni külön addig amíg felmegy az ablak. Aztán reménykedni, hogy nem lesz belőle hibajelzés, vagy rosszabb...
Sziasztok!
Ablakemelő elektronika 2 ablakhoz, tesztelve, igényesen kialakítva. AVENTRON R-CON2 Egy AVR vezérléssel ellátott eszköz, automatikusan felhúzza az ablakaidat beriasztáskor, figyeli az ablakok áramát. Opel és Audi módszert választhatsz jumperral. A kapcsolókon csak mA-ek folynak. Jumperrel állítható + vagy - vezérlés. Mire otthon összerakod úgy hogy ténylegesen megnyomod a felhúzás gombot és időzített ás áramvédelemmel kombinálva megáll a tetején... biztos hogy nem éri meg. Ahogy én kivettem magyar srácok csinálták. És ennek kapcsán szeretnék tanácsot kérni, hogy érdemes egy AVR-nek 12V-ra bemenetet csinálni? Tehát olyan bemenet kell amire kerülhet 12V kapcsolt szál és test azaz 0V kapcsolt szál. Hol kérdezzek efelől? Mik a javaslatok. Ez egy univerzális bemenet lenne, ha JP1=ON akkor 12V megjelenésére érzékeny, ha JP2=ON akkor GND megjelenésére. Probléma, ha már be van kötve a készülék és véletlenül 12V van a bemeneten akkor ha JP1-en nincs Jumper akkor az AVR 12V-ot kap. Gondolom nem bírja kis... Vagy igen?
Áramérték oldalanként potival állítható, stb.
Ez tényleg jó, de egy tizes!
A hozzászólás módosítva: Ápr 10, 2013
A HE-st is át lehet alakítani. Szerintem elég lenne egy-egy plusz NPN tranzisztor az eredeti áramérzékelő kör kiegészítéseként. A BC212 10k-s ellenállását kapcsolná testre, a 100k, 0,1ohm tükörszimmetrikusan testre az NPN bázisához. Így testet kapcsolna és ott érzékelné az átfolyó áramot. Ahogy neked kell...elvileg. Ja, lemaradt, egy ellenállás még kellene a BC212-ők bázisa és a táp közé, hogy nehogy zavarérzékeny legyen így-
A hozzászólás módosítva: Ápr 10, 2013
Hello! Az AVR bemenetére teszel egy 5,1V-oss zénert, és már semmi gond nem lehet. üdv!
Sziasztok,
elmondom mi lenne a gondom,van egy suzuki swift utólag gyártott első ablakemelő modulom,aki beszerelte csak 2 kapcsolót rakott a vezető felöli bal sarokba(Anyósülésen nem fér hozzá a kapcsolokhoz senki),Ezért vettem egy 6 pórusú kapcsollót,ugyan olyan mint a régi kapcsoló,Kép: http://maffiozok.szunyi.com/images/348254533553w5yy92.jpg ezt a kapcsolót beszereltem az anyósülés felében,ahol könyen eléri az utas(Nem kell szolnia a vezetőnek hogy huzza le az ablakot)De viszont még nem köttötem be mert olvastam hogy párhuzzamossan nem igen müködik mivel rövidzárlatott kap,vagy ilyesmi,hogyan tudnám megoldani hogy müködjön mind2 kapcsoló probléma nélkül?Van egy szürke kábel is ami a kapcsoló villágitás így ha ezt leszámolom 5 porúsú kapcsoló,ha tudnátok segíteni megköszöném. |
Bejelentkezés
Hirdetés |