Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Akkumulátor feszültségjelző
Témaindító: ludmanakos, idő: Jan 14, 2010
Témakörök:
Pihenj egy kicsit, a nagyja már megvan, megtetted a magadét.
- Milyen típusú akku? - Hány voltos a rendszer? - Mekkora pontosság kell? Miért akarsz digitális feszmérőt építeni, amikor lehet kapni olcsón? Cikket? Üdv Inhouse
Igazad van, irhattam volna többet is hisz nem sokan látnak a gondolataimba. Zselés 12V-os "riasztó" akkuhoz. Lenne külön akkuja, meg ugye a PIC-nek 5V kell. Inkább design-hez kell, ezért nem kell a nagy pontosság csak kb meg tudja mondani hogy a 12Vos zselés(vagy kocsi) akku meddig birja még, tehát a 13V max ezeknél az akkuknál lenne 100%, persze ha több ennél akkor potival lehetne utánállítani hogy kb 100% legyen a max feszültségnél. A minimum meg mondjuk olyan 8 V és itt már 0%-ot irhatna(vagy 5-t) elég ha 5%-onként léptet. Ami azt jelenti hogy kb 0,4V-onként lépne vissza 5%-ot. Remélem ez még érthető, és benne van a lényeg.
Épp az a lényeg hogy nem feszültséget akarok mérni. Miért? Nem lenne rossz egy cikk egy ilyen kütyüröl, sokmindenkinél jol mutatna Szerk.: Nem cikk, bocsi, kapcsolások közé.
Mást nem tudsz mérni, a feszültségből kell meghatározni. "Zselés"-ben nem vagyok otthon, de a működése ugyanúgy ólom-sav variációs.
8V-ig csúnya lenne lemenni, valahol 12V környékén meg kellene állni, ha lényeg az élettartam. 10,5V alatt mélykisütés. Ezeket az akkukat állandó csepptöltésen szokták tartani. Üdv Inhouse
Szia. A zselések mint írják pontosan ezért jobbak ilyen célra mert károsodás nélkül bírják a mélykisülést.
Az az alap probléma, hogy semmilyen akumlátor így az ólom zselés akumlátor kapocsfeszültségének nincs lineáris kapcsolata a töltöttségével. Például az ólomakkumlátor jellemző kisütési görbéje úgy néz ki, hogy a töltési végfeszültség 14,4 V, ha leveszed a töltőről terhelés nélkül is szinte azonnal leesik 13,6, 13,8 V -ra, majd a kisütés folyamán először viszonylag gyorsan majd szép lassan leesik 12,6 - 12,3 V -ra, majd mikor eléri a 11 V -ot, akkor hirtelen kezd tovább esni. 10,6 V körül a kisütést abba kell hagyni. Ez állandó áramú kisütésre vonatkozik.
Ha tudni szeretnéd, hogy az akku töltése hány százalék, az egy bonyolult számlálós rendszerrel lehet csak megállapítani, de az akku állapotának, hatásosságának ismerete nélkül ez sem pontos. Ráadásul az akkumlátor hatásfoka, kapacitása az élettartama során állandóan változik, csökken. Tehát meg kell számolni, hogy a teljesen feltöltött akkumlátorból hány kulomb [Q] töltést (As, vagy másképp Ah) veszünk ki. és mennyi az akkumlátor aktuális kapacitása. Ehhez áramot, és időt kell mérnünk, és összegeznünk.
Hú, hát erre azt se tudom mit reagáljak. Úgy látszik nem gondoltam bele ennyire mélyen a dologba. Akkor felejtős a projekt? Egy ilyen bonyolult dolgot ennyi tudásommal nehéz lenne kivitelezni. Maradok a voltmérős verziónál.
Ha már zselés akku mélykisülése: van egy ilyen akkum és kb mésfél éve 5,5Vot mutat a műszer hozzányomva. Pedig közbe próbálgattam róla kissebb dolgokat. Érdekes jelenség. Köszi a segítséget.
Mindenesetre, nem egyszerű a projekt. Kellene gyártanod egy wattóra számlálót, oda vissza, de ez sem lenne pontos, csak úgy jó közelítéssel. Az akkunál meg próbálkozz a regeneráló töltéssel, hátha még nem késő, bár az eredeti kapacitása már biztosan jócskán lecsökkent, ha sikerül is felélesztened.
Sziasztok!
Elég zénert cserélnem az alábbi kapcsolásban ,hogy 24V-on használhassam?Illetve LM324 Vcc +/- is be kell kötni?Bővebben: Link
Sziasztok!
Megépítettem az alábbi kapcsolást,az a gondom h a piros LED nem alszik ki 11 V felett ahogy írták valamint a piros és az első sárga LED egyszerre kapcsolnak ki 11V-nál,mi lehet a gond?Átnéztem a forrasztásokat,azzal nem lehet gond.Viszont a LED-ek előtét ellenállása 2.2kohm,az gond?Bővebben: Link
Sziasztok.
Egy olyan led feszültségjelző kapcsolást keresek, ami 0-5V-os tartományban mér, 1V-os lépésközzel. Úgy szeretném kivitelezni, hogy 5V-nál csak az első led világítson (ami mondjuk zöld színű lenne). Majd 4 ill. 3V-nál sárga, 2 és 1V körül meg piros.
Sziasztok !
Még nem találtam, a fórumbann generátor töltés visszajelzőt, vagy akummlátorőrt gépjárművekbenn. Arra gondoltam, a töltésjező, a motor járásánál, mutatná a ledek a voltszámot, pl. 11v-tól......15v-ig. Az akkumlátor őr, meg mikor csak gyújtáson van, mutatná a voltszámot, pl. 9v-tól......13v-ig. Gondolom meglehet valósítani. Szeretnék elektronikai rajzot erről. Hátha tud valaki segíteni, és más autós társamnak is jól jönne. Üdv. Imre
Nem rosz ötlet, de a "voltszámot" nevezzük már inkább feszültségnek.
Hello! Megoldható ez, csak kérdéses, érdemes-e és mekkora energiát célszerű belefektetni a méréstartomány 2V-al történő eltolásának. Mert ki is kell jelezni, éppen mit mér, valamint két skála kell. 4V méréstartomány 10 Led-el kijelezve, 0,4V lépésközzel rendelkezik. stb..
Nem hinném, hogy így túl kellene bonyolítani.
Ha jár a motor, az autók többségében 14-14,4V között lesz a feszültség. Ha régebbi autó, vagy gyengébb a rendszer, akkor 13,6-14V között és esetleg a fordulattól és a terheléstől is függhet, 11-12V esetén merítés van, nem töltés. 9-10V csak indítózás közben lehet rajta, egyébként rossz az akku, vagy mélykisütött. Van itt valahol egy rajz, ahol 4 LED-del, meg néhány zenerrel meg van oldva, hogy látod a sarkos pontokat, túltöltés (14,4V felett általában), töltés 13,6-14,4V, normál nyugalmi akkufesz 12,6-12,8V, alacsony akkufesz 12V alatt...bár, mintha pár értéken lehetne benne változtatni kicsit, mármint azon a rajzon. A hozzászólás módosítva: Júl 7, 2014
Szerbusztok!
Van egy 48v-os elektromos kerékpárom szeretnék építeni hozzá egy akku kapacitás mérőt vagy ezt kiterjeszteni Bővebben: Link úgy hogy a 48v-os akkupakkhoz jó legyen.
Tegyél elé egy feszültség osztót.
Amúgy is nagy humbuk az egész, nem töltöttség jelző, csak egy akkumlátor feszültség kijelző. Az akkumlátor feszültsége márpedig nem arányos a töltöttségével, ezért könnyen becsaphat.
Bővebben: Link Talán ez is jó lesz!Köszönöm a válaszod.
Sziasztok! Nekem kellene egy 12V-os akku feszültség figyelő, de olyan hogy 11V-nál nekem egy relét kéne meghúznia! Hisz a savas akkuk feszültsége nem eshet le 10,5V alá! A relére hogy mit kötök az lényegtelen, az is mindegy milyen relét húzat csak tudjam a jelzést továbbítani! Elektronikába nem igazán vagyok benne.
Hello! Amit Te lényegtelennek tartasz, az soha nem lényegtelen. Mert pld. oké, 11V-nál meghúz egy relé. De Van ennek külön tápja, vagy az aksi feszültségéből fog meghúzni? Valamint hogyan aktiválod. Feszültségre, nyomógombra vagy mire? Mert ha 11V feslett ejt, 11V alatt meg húz, akkor akár kapkodhat is a relé, mikor határértéken van. Ezért az infót vagy RS tároló őrzi, vagy hiszterézise van a kapcsolásnak.
De itt találsz egy áramkört. Ha a relé árama nem több mint 50mA, akkor közvetlen is kötheted a CMOS 555 kimenetére. Sima NE555-öt is használhatsz, de annak lényegesen több a fogyasztása, mikor a relé elejtett állapotban van. Ugye mennyi "lényegtelen" dolog van? |
Bejelentkezés
Hirdetés |