Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Akkumulátor töltő
Úgy tudom, hogy az AC feszültséget gyök 2 vel kell felszorozni úgy kapjuk A dc feszültséget 4db hidba kötött diódánál.
A hozzászólás módosítva: Dec 30, 2015
Hello! Mielőtt még összevesznétek. Eredetileg a rajzon az áramot az egyenirányító után egy izzó korlátozta. Ekkor és (ha tirisztoros volt a töltő) volt a transzformátor feszültsége a 18V. Kivettem az izzót a példa kedvéért. a trafót át is írtam 14V-ra, csak a csatlakozó vezetéknél maradt meg a 18V felirat.. Egyébként hogy mekkora feszültség kell a töltéshez, az függ a szükséges töltőáram értékétől, és az egész töltő belsőellenállástól. Ezt csak méréssel lehet a legtöbb esetben megállapítani. Nem szabad elfelejteni, hogy a trafó feszültségére nem igazán lehet rábízni a töltés végfeszültségét, mert a hálózat is változik. Valamint a trafó-egyenirányító stb. belső ellenállása, soha sem nulla. Így "tizedvolt" feszültségekről vitatkozni nem érdemes.
(Amúgy a gyök kettő, csak akkor lenne igaz, ha nem lennének veszteségek, pufferkondi van és nincs terhelés..) A hozzászólás módosítva: Dec 30, 2015
Jól tudod, de ebből még lejönnek a diódákon eső feszültségek.
Igazad van, tényleg ott a 14 V az már elmehet, ha levonjuk az egy voltot és az ingadozást.
A baji elektronikánál van egy akkumulátor töltő kitben tiristoros használ valaki ilyet?
Még annyit hozzátennék a 10.5 VAC témához, hogy a graetz miatt 2 x 0.9-1 voltot kell a csúcsfeszültségből levonnod. Egyszerre 2 soros dióda dolgozik a hídban, ugyan leírták már, de talán nem figyeltél fel rá. Aktuális esetben az adatlapból is meg lehet nézni, hány ampernél kb. mennyi a nyitófesz darabonként. Tehát 1.8-2 V a levonandó.
Akkor legyen annyi. Ha ráérsz csinál egy ilyen kapcsolást és mérd meg, mint fentebb írták tizedeken nem vitatkozom.
Azt írtam neked, hogy "még annyit hozzátennék.."... semmi érdekem nem fűződik vitához.
![]()
Idézet: Ilyen akkumulátort lehet sima töltővel tölteni?„AGM = absorbent glass mat, a sav üvegszálas gyapotban van felitatva és így megkötve. Az akkumulátorokat a savval történt feltöltés után véglegesen lezárják, ezt követően már nem felnyithatóak. A felnyitás tönkreteszi az akkumulátort! ” Idézet: „AGM (Absorbed Glass Matt) felitatott üvegszálas konstrukció az akkumulátorlemezek között egy bór-szilikát párnát jelent, amely egyéb hasznos tulajdonsága mellett megakadályozza a lemezek közötti vagy alatti cellazárlatot is. Az AGM konstrukciók további előnye, hogy akkor sem szivárog ki belőlük eletrolit, ha az akkumulátor háza megsérül, széttörik. A legtöbb AGM akkumulátor rendelkezik az un. gázrekombinációs képességgel, amely röviden azt jelenti, hogy a töltési/kisütési folyamat alatti elektrolízissel járó folyadékveszteség minimalizálódik. A hagyományos akkukhoz képest ugyancsak növekszik kisütés és az újratöltés hatásfoka, a valóságban az AGM akkumulátor a VRLA akkuk (Valve Regulated Lead Acid - zárt biztonsági szelepes ólomakkumulátor) egyik variánsa. Felhasználása a nagyteljesítményű indító akkumulátoroknál, ciklikus alkalmazásoknál (szünetmentes tápellátás) és napelemes rendszereknél jelentős.” A hozzászólás módosítva: Dec 30, 2015
Mindegyiket lehet, csak az a kérdés, mi megy előbb tönkre. A töltő vagy az akku?
Én csak a cellazárlat lehetősét említettem meg.
Szerintem minden olyannal lehet amelynek a töltő fesze nem több 14,1 V-nál.(Ne legyen jelentős gázképződés a töltés folyamán. A töltőnek nem lesz semmi baja, legalább is nem az akkutól. Labortáppal is töltöttem szünetmentesnek zárt akkut.
A hozzászólás módosítva: Jan 4, 2016
Sziasztok!Segiséget kérnék aksitöltő probléma ügyben, Van egy Absaar 11 amperor aksitöltőm mely megadta magát. Félig megoldottam a problémát,rájöttem hogy a hőkioldója ment tönkre, ezt sikerült megoldanom de most csak 5.8 voltáramot tud tölteni. Mi lehet a gond?
üdv! égésnyomok nincsenek benne. a trafó után még meg van a 12volt váltóáram.
Graetz híd vagy diódák vannak benne?
Érdekes darab. Bővebben: Link
A 11 Amperes töltő műszere 9 Amperig van. Kellene egy fotó a belsejéről, könyebben tudnánk segíteni. Link javítva. Használd a link gombot! -moderátor- A hozzászólás módosítva: Jan 11, 2016
Hibakeresés folyamata:
primer fesz. OK? Szekunder fesz. OK? Greatz diódák egyenként megmérve OK? Utána műszer, kábelezés folytonosság OK? Ha minden rendben, akkor mennie kell. A hozzászólás módosítva: Jan 11, 2016
Szia! Ok! Mit mérjek rajta? Milyen értéket kell kapnom ha jók?
Műszert diódamérés módba, egyik irányban szakadás a másik irányban 0,6-0,7 Volt körül kell lennie a jónak.
Sziasztok!
Van egy ilyen kínai napelemes töltésvezérlőm, ha bekötök a napelemre 13,6V os labortápot, az akkumulátor helyére egy 12V-os akkumulátort a kimenetre meg egy 12v 40Wos izzót akkor minden kafa, ha a napelemnél csökkentem a feszt akkor 10,9V-on kikapcsolja a kimeneten lévő izzót, és akkor innen kezdődik amit nem értek, a képen látni hogy van 3db SMD potenciométert, abból 1-el a töltöttséget jelző ledeket lehet igazítani az akku feszültségéhez, hogy csúcs fesznél világítson minden led, de ezzel csak a vizualitáson lehet állítani, semmi másba nem szól bele, és akkor van még kettő darab trimmer poti, na azok semmit nem csinálnak, se küszöbértékbe sem pedig másba nem szólnak bele, mind ha be sem lennének kötve. Esetleg valakinek valami tippje hogy mi a francnak vannak ott azok a potik?
Kedves hozzáértők!
Mikrokontroller folyamatos energiaellátást biztosító, kis szünetmentes tápot szeretnék készíteni, ehhez csepptöltőnek az alábbi áramkörben gondolkodom: Bővebben: Link Leírás szerint Li-ion töltő. Egyrészt 1,2V-os Nimhh aksiaim vannak, másrészt 6 és 12V-os zselés akkumulátoraim. Kérdésem, hogy csepptöltőnek átalakítással véleményetek szerint alkalmas-e, akár átépítéssel is (pl. step-up modulokkal): Bővebben: Link Köszönöm. A hozzászólás módosítva: Jan 16, 2016
Sziasztok! Remélem jó helyre írom a kérdésemet. Melyik autós akkumulátor töltőt ajánlanátok otthoni néha-néha használatra(tehát a legolcsóbb de elfogadható nem élet/akku veszélyes darab érdekel) 44-55 Ah akkukhoz.
Köszönöm ! |
Bejelentkezés
Hirdetés |