Fórum témák
» Több friss téma |
ok rendben, azért köszi, azért kérdeztem, mert tőlem csakis "okosabb" emberek vannak és hátha valaki tud segíteni.
Hello! Ezzel megpróbálhatod. De..
"A lehető legegyszerűbb és legkisebb legyen"... "Cégünk gyors-pontos-olcsó. Ön ebből kettő opciót választhat!" üdv!
Nagyon köszi a segítséget, ami ebben a kapcsolásban van "fehér LED" (és amit korábban is írtál) muszáj 3-5mm-es legyen vagy az smd is jó a kisáramhoz?
Hello! Természetesen jó az SMD. Mert nem a méret a lényeg, hanem a nyitófeszültsége. Az 3V körül van, akkor az nem tudja kinyitni még a Fet-et, mikor ég. Amikor pedig a feszültség megfelelő, a BC tranyó kinyit, nyitja az IRLR-t is, a BF meg áramgenerátorként táplálja az egészet. Vagy is próbálja állandó áram értken tartani a Led áramát, mikor világít. Persze ez csak egy jelzés, a szemed nem süti ki. Ha nincs jelzésre szükség, a Led-et el is lehet hagyni. üdv!
Sziasztok!
Megépítettem Proli007 akkuvédő kapcsolását, de valami oknál fogva nem működik. Kb. 6-7 boltnál huzza be a relét és 2,5 voltnál engedi el. Bár az okra van egy erős tippem: Nem volt bd140 tranzisztorom, így másik pnp-vel helyttesítettem. Bővebben: Link Ez lehet az oka? A segítséget előre is köszönöm!
Ezt jól elnéztem. Pedig rákerestem az adatlapra hogy ugyan az-e...
Viszont, valami még mindig nem egészen jó. Most ~14 voltnál húzza bea relét és 9,5 voltnál engedi el. Ezt a potival sem tudom változtatni.
Ha a potival nem tudod állítani, akkor még mindig baj van. Mert most meg olyan, mint ha a relé feszültségéhez a tranyó bázis-emitter lavina feszültsége adódna hozzá. Az kb. 6,8..7V. Akkor jön ki a 14/9,5V..
De mérni nem szoktál? A TL431 akkor vált, mikor az R2 ellenálláson 2,5V van. Ezt jelzi a Led is. Ha nincs bent az R5 visszacsatolás, akkor 2,5V-nál "határozottan" át kell váltania a Led-nek. (A tranyó működőképességétől függetlenül..)
Hello!
- Jó az a 11V. Akkor már úgy is lemerült, nem kell a végletekig meríteni, mert csökken az élettartama. - Örülök, mert "mint tudjuk", én nem építem meg, csak kitalálom. Így legalább tudom, hogy működik is, meg nem hiába törtem magam..
Üdvözletem!
A fenti "terminus technikus"-nak megfelelő eszközt külföldön már a zöldségesnél is lehet kapni, az internet -és a Google- "battery equalizer"-ként tartja számon. Mellékeltem két fotót is róla, hogy miről van szó. Feladata az, hogy két, sorba kötött névlegesen 12V-os (6 cella) feszültségű savas ólomakku kapcsaira kötve, azon állandóan, üzemszerűen mind töltés, mind kisütés alatt a két telepet egyforma feszültségen tartja. Szükségessége főleg szigetüzemben jön elő, néhány töltés- kisütés ciklus után két egyforma, egy helyen vásárolt, a gyártósorról egymás után lekerült akkumulátorok is olyan jelenséget mutatnak, hogy az egyik telep inkább áramot (a kisebb belsőellenállású) a másik inkább feszültséget vesz fel töltés során. A telepen belüli ugyanilyen különbségek külső kezelésére felhasználó által nincs mód. Névlegesen 24V-os töltő (mikroprocesszor-vezérelt, többlépcsős, minden extrával ellátott) van, selejtezésből vettem 500 forintért. Ez mindent tud, csak a legfontosabbat nem: Emiatt az egyik telep már pezseg (14,4 V felett) míg a másik "még csak" 12-13 V között "lézeng". Ide meg kell jegyeznem, hogy nem az akku hibája, nem zárlatos, nincsen semmi műszaki gond. Mindössze, minden arról a két akkuról üzemel, töltődik a tanyán, és lehetetlen a vegyes fogyasztókat úgy kötni, hogy mindkét akkut egyszerre merítsem. Sokszor előfordul, hogy csak onnan veszem észre, hogy valamelyik telep már lemerült, hogy a 24- os fogyasztók nem megfelelően reagálnak. Ennek ellerére, nem azonos az akkumulátor védelemmel, bár annak is lehet része, hiszen, az áramkör butább annál, pl. mélykisütés-elleni védelem nincsen benne, ugyanígy túltöltés elleni sem. Illetve, van olyan is, kisebb vagyonért, de az más tészta. Próbáltam a Google-lal és a Yandex-el is keresni, ezeknek a belső rajzát én már a szűkös rendelkezésre álló idő miatt sem találtam. Van birtokomban egy leégett példány, amit kihámoztam a műgyanta kiöntésből, egy 16 lábú kétoldalt egysoros (2x8 láb) SMD tokozású IC, valamint kettő feszültségemelő kivitelű (sönt tekercses), induktív tárolású transzverter található. A transzverterek FET-jeiről, és az IC-ről is le van csiszolva a a típus, feltehetően, mert 20 forint darabja, és rendkívül alap dolog. A FET-ek típusa nem is érdekes, mert "biztosan találunk odavalót" de az IC érdekesebb. Mivel állandóan rajta van a telepen, kisfogyasztású lenne ideális. Továbbá, a két transzvertert kapcsolóüzemben, impulzusszélesség-modulációval vezérli, szintén a kis veszteség miatt. Működése közben figyeli a két telepet, és ha eléri a különbség az előre beállított értéket (egy működőt néztem napelemes alkalmazásban) ez kb. 0,5-1V, akkor a magasabb feszültségű akku felőli transzverter addig "tölti" a kisebb feszültségűt, míg a különbség küszöb alá nem csökken. Abban reménykedem, hogy ez egy alap összehasonlító (komparátor) IC (nem vagyok katalógus, csak sejtem, mik között kellene keresni) és így egy pesti alkatrészüzletben a két FET-el együtt néhányszáz forintból megépíthető lenne. A tapasztalt, öreg motorosok akik szerintem az elvégzett feladat alapján is rávágják, hogy ez egy .... típusú IC, esetleg a notórius, "rákeresek neked guglival, mert tenemtalálod" végleteket IS szívesen fogadom, de a reményem az, hogyha ez az áramkör kinyomozható, nem csak ólomakkukat kellene feszültségkiegyenlíteni. Köztudott, a lítium technológia elterjedésével és az egyre magasabb cellaszámokkal kapcsolatban érdekes, hogy azt (azokat) csak töltés közben felügyelik, holott a nagyáramú kisütés közben még inkább veszélyes egy- egy cella mélykisülése. Vannak professzionális applikációk, ahol gyárilag beépített a "passive balancer" (laptop, elektromos jármű, repülőgépek) ám, a mindennapi felhasználók is joggal vehetnék komolyabban ezt a témakört, már csak tűzbiztonsági, életbiztonsági okokból is. A leégett, és kikapart áramkör maradékát (nem tudom, kitalálták-e, otthon nincsen áramom SE, a mobilinternetre éppen nincsen szükségem) amikor lehetőségem nyílik rá, ide "feltöltöm", hátha szükség lehet rá. Előtte még "kirajzolom" a belsejét, ami megint csak idő. Nem lógok a neten, nem tudom tehát "online" követni az eseményeket, remélem, a leírt információk elegendőek ahhoz, hogy akinek felkeltette az érdeklődését, "tettlegességig fajuljon". Köszönöm előre is, mindenkinek, aki hozzá tud tenni: Czink Attila A hozzászólás módosítva: Jan 3, 2016
"Balanszeres" akkutöltő néven ezerszámra találhatók kapcsolási rajzok ehhez...ha jól sejtem.
Bővebben: Link
Tisztelt "uniman".
"üzemszerűen, kisütés KÖZBEN is" Nem töltő, hanem önálló áramkör. Ott a fotó. Nem védelem, mert csak kiegylít. Köszönöm.
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni tőletek. Adott egy RONDY fúrógép akkutöltője, újkorában 9,6V NiCd akkupakkot töltött. (a képen) Azt szeretném tudni, hogy alkalmas lehet e zselés akkumulátor töltésére. (12V_7A). Akkoriban még nem foglalkoztam vele, de most multiméterrel megmértem csak az adapter feszültségét 18,8V-ot mértem. Az áramerősség pedig 2.00 A ’’?” A meglehetősen egyszerű vezérlő után mérve 17.3V és 0.8 A. A mért értékek eléggé eltérnek az adapteren levő adatoktól. Az értékeket nem sorosan mértem. Üdv. Nilsh
Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni, ugyanis építeni szeretnék magamnak egy zseblámpát. Ehhez volna egy Cree XHP70-es ledem, reflektorral, DC-Dc konverterrel most laptop tápról megy, de 4-8 18650-es akksiról szeretném meghajtani. Ehhez valaki tudna segítséget adni, hogyan és milyen túlmerülés védőt kéne beszereznem, vagy építenem? Előre is köszönöm! Ádám
Valószínűleg zárlati áramot mértél, a matricája szerint 0,4 A-rel terhelhető folyamatosan. Alkalmas 7 Ah-s akku töltésére, de a teljesen lemerült akkut kb. 24 óra alatt fogja feltölteni.
Akkutöltőnek nem nevezném, ez egy szabályozatlan táp, az áramkorlátozás szerepét az egy szál ellenállás tölti be, ami 9,6V-ra lett méretezve, használhatod 12V-os akku töltésére is, de sűrűn kell hozzá az aksi kapocsfeszültségét méregetni, különben hazavágod az aksit. Az ellenállást is figyelned kell eleinte, mennyire melegszik, nagyobb áramok esetén egyszerűen lefüstöl. Én a helyedben azt a kis panelt eldobnám, és egy LM317-es + áramkorlátal használnám, ha lassan is, de biztonságosan töltené fel az aksit, sok bosszúságtól kímélnéd meg magad.
Köszönöm, hogy vettétek a fáradtságot, és segítettetek. Az alábbi kapcsolás megfelelő lenne? Bár azon is gondolkodtam, hogy vennék egy intelligens töltőt, de amit kinéztem bár az ára elég barátságos de sajnos 2A teljesítményű ez sok lenne ennek az aksinak, viszont ha valamilyen megoldással le tudnám korlátozni a töltés erősségét úgy, hogy a töltésfigyelő tulajdonsága is megmaradna a töltőnek. Ez lenne az optimális megoldás.
nilsh
Hello! Inkább nézd meg az LM317 adatlapján a 13. ábrát. Ott a töltőáram és a feszültség is egyszerűen van korlátozva. Mert ebben a kapcsolásban csak a töltési végfeszültség van korlátozva, az áramot az LM belső áramkorlátja határozza meg. Ami 1,5..2A körüli. Az sem az aksidnak, sem a tápegységnek nem megfelelő..
De ez a téma, már rég nem tartozik bele ebbe a topikba, hiszen a töltéshez van külön topik! Kérlek, hogy tetesd át a hozzászólásokat, hogy ne szemeteljünk be minden topikot ugyan azzal a témával! A hozzászólás módosítva: Jan 6, 2016
Sziasztok!
Nekem is segítség kellene. Korábbi hozzászólásban olvastam, hogy két akkut párhuzamosan diódán keresztül kellene összekötni, hogy ne egye meg egymást. Ez érdekelne, hogy pontosan hogy is.... Köszönöm. ui: 2db 100AH akku
Valamikor réges régen egy messzi messzi galaxisban még amikor az utakon jártak az emberek én ifa teherautót vezettem. Azon mindenféle hókuszpókusz nélkül egy párhuzamkapcsolóval volt összekötve a két 150AH -s akku és nem kellett őket cserélgetni kibírtak 4-6 évet (párhuzamban voltak töltve "12"v ról és sorosan indítottak 24v os indító motorral)
A hozzászólás módosítva: Jan 9, 2016
Igen valóban, nálam is ez a helyzet, azonban a gyakorlat azt mutatja, hogy nem bírnak ki 4-6 évet, és mindig az egyik megy tönkre (Természetesen ennek több oka is lehet, hisz a traktor nem minden esetben tükör sima aszfalton suhan, néha én is majd kiesek belőle, ami az akkunak sem előnyös -ki is van párnázva). És néha mikor a költségvetés nem engedi meg az új két akksit, mindjárt az lesz a helyzet, hogy nem egyforma állapotúak, és esetleg még jobban gyorsítódik a folyamat. Ami ha nem lenne összekötve lehet, hogy lassabban menne.
Ezért keresek valami megoldást. Vettem a conrádon egy akkuváltó elektronikát (még nem építettem be), de az csak max 20A, ami a töltéshez bőven elég, de a fogyasztókhoz nem. azért köszönöm a hozzászólást.
Tisztelt Proli007!
Köszönöm hozzászólását, ahogy olvasom a témában a hozzászólásait elég profi benne. Azonban lehet, hogy nem értek hozzá, de a 13-as ábra nem áramköri rajzot ábrázol. Ami a téma áthelyezését érinti legalább két hete kértem a moderátoroktól, hogy eddig nem történt meg arról nem tehetek. Üdv. nilsh
Hello! Bocs, a Texas adatlapon ez a 23. oldalon található és az 54. ábra.
Szia!
Az se ártana, ha a töltésről beírnál vmit, esetleg egy skiccel. Ellenőrizted-e a két akku felvett áramát néha normál fordulatnál, feszültségük mennyi, stb..
Sziasztok!
4 db 3.6V, 2200mAh Li-ion akkuból csináltam soros akkupackot. A feszültsége 14.4V, egy 2A áramfelvételű motort hajt. Az akkuk töltését már megoldottam, a mély-kisülés ellen kellene egy kis segítség. IRF1404 MOSFET -el képzeltem el a kapcsolást. Mekkora ellenállás kell a test és a Gate közé, hogy 12V-nál lekapcsoljon? |
Bejelentkezés
Hirdetés |