Fórum témák
» Több friss téma |
Semmit. A savas akku halála ha leteszik és nem használják.
3 havonta illene feltölteni
Személyes felügyelet mellett meg lehet próbálni az ilyen passzív akkut 24V-os akkutöltőre kapcsolni, amikor pár percen belül az ampermérő mutatója megindul, le kell kapcsolni a 24V-os töltő feszültségről, és visszakapcsolni 12V töltő feszültségre úgy, hogy egy 12V-os 60/55W-os fényszóró izzót sorba kell kötni az akku és az akku töltő egyik töltő kábelébe.
Az izzó ahogy az akku töltődik fel, egyre halványabban fog világítani. Nyugodtan mehet a töltés a legnagyobb 12V-os fokozaton ( akár 24 - 48 órát is ) , az izzó korlátozni fogja a töltőáramot. Az akkut, ha csak lemerült, és egyéb belső szerkezeti károsodása nincs ( cellazárlat, vagy cella összekötő szakadás ) nagy valószínűséggel fel lehet így tölteni. Ezután érdemes 10.5V feszültségig lemeríteni ( a már használt 12V 60/55W-os fényszóró izzóval ) , majd ismét feltölteni a sorba kapcsolt 12V 60/55W-os izzóval. Ezt párszor meg lehet ismételni ( töltés és lemerítés ), elvileg az akku kapacitása ( tároló képessége ) javulni fog tőle. Ez a folyamat időigényes, akinek nincs türelme hozzá, bele se fogjon, nem megy egyik napról a másikra.
Ne felejtkezz el a folyadékszint ellenőrzéséről sem!
Sziasztok!
7,2V (6 cellás) NiCD akksit szeretnék regenerálni, ami szerintem azért ment tönkre mert már nagyon régi. Amcsi fórumokban, jutyubon, stb. rengeteg féle megoldást láttam (vaku kondijának rásütése, egydiódás 50hz-enként töltő majd kisütő egydiódás kondi nélküli egyenirányítős cucc, DC hegesztő rákötése, önindukció stb.) mindegyiknek a lényege a nagyfeszültségű egyenáram. Én melyik megoldással csináljam? Töltsek fel egy nagy kondit 300V-re és az engedjem rá, vagy megteszi egy autóakksi is ami ughyen nagy nagy fesz, de legalább amper van. Meliyk megoldás lenne a leghatásosabb (kuka, új akksi kizérva) Köszi!
Azt elfelejtettem leírni, hogy az a baja, hogy negyed óra múlva a töltő lekapcsolja, mert ilyen hamar feltöltődik 8 voltra, de csak egy percet tud menni vele a kamera.
Cellánként próbálnám tölteni. Egy ilyen pakkban többnyire csak egy-két cella lesz használhatatlan. Amelyik veszi a töltést az marad amelyik nem az csere. Két pakkból kis szerencsével tudsz egy működőt alkotni.
Csak hát természetesen egybeöntött, szétszedhetetlen.
Az baj. Így nem igazán van esélyed a sikerre. Biztosan nem lehet a dobozát szétvágni az illesztés mentén?
Szétlehetne barmolni, de szeretném inkább eredeti állapotot megőrizni. Lemerítem, majd párszáz volt csak jót tesz neki így is, nem? Csak simán sorba van kötve, gondolom, mert csak 2 érintkező van rajt, meg amúgy is a nicd elég egyszerű dolog (a li...-okhoz képest)
Melyik megoldás a hatásosabb, a nagy feszültség vagy a nagyobb áram? Süssek rá egy 300V-os kondit párszor, vagy inkább kössem egy autóakksira?
Vagy tudtok segíteni, olyan áramkört szeretnék összedobni ami kb. 5,5V-ig kisüti az akksit, nem től vadállat módon, de azért gyorsan.
Leírásod alapján ez egy hat cellából álló akkutelep. A cellánkénti regenerálás nem megkerülhető, ezért marad a szétbontás. Akkucsomag felújtásával foglalkozó cégek között próbálj meg olyant találni, amelyik vállalkozik csak a megbontásra, vagy próbáld meg sajátkezűleg szétszedni.
Ezek a cellák annyira buták, hogy soros kapcsolás esetén nem fog elektromos behatásra a rossz meggyógyulni, a jobb állapotú is megkap egy olyan impulzust, amit nem tud lekezelni.
Ez szomorú, inkább hagyom az egészet. Amúgy az az érdekes, hogy azt csinálja, hogy hamar feltöltődik teljesen, de a kamera egy perc alatt le is meríti, és nagyon hírtelen merül le.
Amelyik tönkrement az nem javul meg. Csak elrontod azokat is amik még jók lennének.
Kár
De hogyha rossz benne egykét cella, akkor hogy lehet meg a 8,1V? A jók túltöltődned?
Igen és ettől mennek azok is tönkre. Minél tovább nyúzod, annál kevesebb használható marad benne. :yes:
Üdvözletem mindenkinek! volna egy kis megoldatlan problémám egy akkus csavarozó töltőjével kapcsolatban. A készüléket 18V-nak adták, de csak 10db cella van benne 1200mA-k. A töltő feszültség ami a trafótól jön kb. 19V egyen. Az adapterben egy 8Ohmos ellenálláson keresztül töltené a cellasort. Az ellenállással párhuzamosan van kapcsolva egy 100Ohmos ellenállással egy zöld led. Ez a felállás nem jól jelzi a töltöttséget, mert a zöld led azonnal jelez ha feszültség alá helyeződik az adapter. Meg lehetne oldani azt, hogy legalább azt jelezze ki amit kellene (töltve)?
Hello!
Nem is a töltöttséget jelzi, hanem azt, hogy folyik a töltőáram. Vagy is, hogy az aksi csatlakozik a töltőre. De egy lúgos cella feltöltött állapotát nemigazán lehet jelezni a kapocsfeszültségével, csak sacc/kb. Úgy meg nem biztos hogy értelem van.. üdv! proli007
Üdvözlöm Gabi bácsi! Akkor honnan tudom meg, hogy fel vannak töltve a cellák? Az eltelt időt vegyem alapul? Majd ha hazaérek délelőtt folytatjuk?
Hello!
Sajnos időre akkor tölthető az aksi, ha ismert a kapacitása (ami már nem az ami rá van írva), a töltőáram, és a cellák ki vannak sütve. De az utóbbi ha NiCd az aksi, a memória effektus miatt "kötelező" is lenne. Igazából vagy a cella hőfokát, vagy nyomásást kellene érzékelni, de az elég nehéz mutatvány.. Így egyszerű esetben, marad az idő meghasalása. Egyszerű lelkületű öltők is azt teszik, és ez átlagos használatnál meg is felel. Az aksi életének csökkenését úgy sem a töltés, hanem a cellák kapacitásának "szétmászása" okozza majd. üdv! proli007
Üdvözletem! Értem. Akkor most a "gyári felállással" nem lesz gond a töltéssel? Az üresjárati töltő feszültség 19.5V. Az adapter panelján jól látszanak az alkatrészek és amiről beszéltem a 8 ohmos ellenállás amivel a töltő áram limitálva van. Akkor a zöld lednek világítani kell ebben az esetben? Van egy változtatható kimenetű 300mA-s táptrafó ami üresjáratban szintén 19.5V-t ad le de a puffer miatt, mert az akkura terhelve leesik 15,4V-ra de a zöld led így nem világít, hosszabb idő eltelte után sem, hogy fel lenne töltve az akku. Szóval a tíz cellányi 12V, 1200mA-s akkupakkot a rendszeresített töltővel nyugodtan tölthetem, vagy változtassak valamelyik alkatelemen (trafó, ellenállás)? Segítségedet köszönöm.
Hello!
Több dolgot nem értek.. - Első, hogy miért ebbe a topikba írtál, mert itt 12V-os gépkocsiaksi töltéséről van szó. Több lúgos aksis topik van. - Első hozzászólásodban azt írtad, jelez a Led. Most meg már nem? - Aztán meg egy másik trafóról beszélsz. De milyen okból? Nem jó a mi benne van? - Mint írtam, a Led nem rövidebb-hosszabb idő után világít, hanem addig míg az aksi a töltőn van. Maximum elalszik, ha az aksi feszültsége megnő annyira, hogy a 8ohm-on nemesik akkora feszültség már, hogy a Led égjen. Elvileg így is jelezhetné, hogy fel van töltve. De ez olyan mint a kutya vacsorája (a töltő is az). Mert a hálózati feszültség változhat, a töltési feszültség meg csak maximum cellánként 1,2..1,45V-ig nőhet. Ezt eltalálni keserves. - Hogy a Led-en kb 20mA áram folyjon, ahhoz a 8ohm-on kb. 4V többlet feszültséges, szükséges mint az aksi feltöltött feszültsége. A táp vélhetően úgy van beállítva, hogy a táp maximális feszültségénél, még ne töltődjön túl az aksi. Persze ez a hálózat változása miatt nem lehet igaz. De csak a jó ég tudja, hogy mi volt a tervezők szándéke. Vélhetően, hogy minél egyszerűbb legyen a cucc. üdv! proli007
Üdvözletem!
Idézet: Akkor ez így most már jobban érthető lett számomra. Az occó cuccnak pont ilyennek kell lennie, mert különben nem kínai. Olyan kedvező áron jutottam hozzá, hogy nem volt kedvem ott hagyni, csak akkor ijedtem meg mikor bele néztem az akkupakkba és ott nem 15 cellát találtam, hanem csak 10-t. A töltőre 24V egyen van írva de csak a mérések után derült ki, hogy maximum 19.5V-t ad le. Tartottam tőle, hogy hamar tönkre fog menni ha ilyen nagy feszültséggel töltődnek a cellák. Ezek szerint nem. Hát köszönöm az útbaigazítást és elnézést kérek a rossz helyre való írásért. Tisztelettel: Imre „a töltési feszültség meg csak maximum cellánként 1,2..1,45V-ig nőhet. Ezt eltalálni keserves. - Hogy a Led-en kb 20mA áram folyjon, ahhoz a 8ohm-on kb. 4V többlet feszültséges, szükséges mint az aksi feltöltött feszültsége. A táp vélhetően úgy van beállítva, hogy a táp maximális feszültségénél, még ne töltődjön túl az aksi.”
A munkát általában az áram végzi. A töltési végfeszültség (amit igaz könnyebb mérni, mint a töltőáramot) csak egy adat, ami azt jelzi, hogy ne engedj bele tovább áramot, mert tönkremegy. Meg kellene fordulni a lovon. Nem a feszültség a lényeg, az mindíg adódik, hanem a (töltő) áram.
És nem kéne kínaizni. Magyar gyártmány még ilyen sincsen.
Üdv. Van egy 150 mah-es 1 cellás li-po aksim.Az a gond vele hogy amikor feltöltöm felmegy 4.19 V ra és amikor rárakom a helimre akkor kb 20 másodperc alatt lemerül kb 4 voltra ,és a heli onnan nem üzemel tovább.(nem volt mélykisülésben se)Lehet ezeket valahogy regenerálni?
Az ne zavarjon, hogy a LiPo akksi névleges feszültsége 3,7 V . A 4 V -os kapocsfeszültség még távol van a lemerüléstől.
A helivel nincs semmi gond tavaly kaptam karácsonyra,a csapágyazás remekül siklik elektronikus bajai meg nincsenek.Most megint merítettem és 3.8 voltot mértem.Szerintem az aksi halálozott el mert egy jó ideig nem használtam de utána fel tudtam tölteni rendesen csak nem megy vele a heli.Bővebben: Link
Régebben olvasgattam aksikról és hallottam olyanról hogy csökkent a kapacitása.Szerintem ezzel is ez történhetett.
A 3,8 V még mindíg magasabb, mint a névleges. A motornak működnie kellene. A feszültségeket terhelés alatt mérted?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |