Fórum témák
» Több friss téma |
Jó a kontakt, mert az X1 nem azt mutatja, hogy a kapcsoló milyen állásban van. Ha a kapcsolót x5-ről x2-re, majd x1-re húzom, akkor az 500mV átváltozik 20mV-ra, majd 100mV-ra. Az X1 ilyenkor nem változik. Azt menüből lehet állítani. Van X1 állás és X10 állás. Ez szerintem arra való, hogy az X10-es szonda esetében is jól mutassa a mért adatot. Ne nekem kelljen felszorozni. Bár nem lenne nehéz.
Akkor a fene tudja mit is adtak el neked.
Srácok!
Van valakinek Ilyenje? Azt írja a DSO 138 kit-nél, hogy ez már egy régi verzió és jobb a DSO 138 mini. Jobb lehet vajon? Vagyis inkább az érdekelne, hogy működhet vajon?DSO 138mini
És hol lehet ilkyet venni? Mert az oldalon nem találom. Alin nem találom.
Az oldal alján találsz kapcsolati pontot...
Vagy vaterán még... A hozzászólás módosítva: Dec 2, 2022
Egyébként megvan, hogy miért más nekem ez a DSO138.
Azért, mert kb. a DSO 138 Pro firmware-je van fent. Meglehet, hogy azért is működik instabil módon, mert ezt a firmware-t csak beújították a kínaiak erre az alaplapra.
Idézet: „kb. a DSO 138 Pro firmware-je van fent.” Nem lehet az, mert ez hardveresen váltja a méréshatárokat! Tehát nincs külső kapcsoló! Még mindig nem mértél feszkót amit ajánlottam! Addig, nem a megjelenésbeli különbségeken akadj fenn!!
Szia!
Így igaz. Az is, hogy a Pro verzió nem kapcsolókkal váltja a méréshatárokat, hanem szoftveresen. Szerintem te sem hardverest akartál írni. És az is igaz, hogy nem mértem még feszültséget. Bevallom, rá akartam venni egy ismerősömet, akinek pontosabb műszere van, mint nekem. És bitang jó ilyen panelek javításában. Az én multimeterem amúgy is elég egyszerű kivitel. De mivel az ismerősömet nem tudtam eléggé ösztökélni a méricskélésre, azt fogom csinálni, hogy hétvégén picit lehitelesítem bent a munkahelyemen a műszerem. Értsd ez alatt, hogy legalább annyit megnézek, hogy csal-e és ha igen, akkor mennyit? Utána megmérek a panelen mindent, amit tudok. Ami a megjelenését illeti: Nem vagyok fennakadva, csak szerencsésen sikerült belesodródnom egy olyan beszélgetésre, ami erről szólt. Massawa fórumtárs elkezdte írni, hogy játszak még a műszerrel, mert nem látom át a helyzetet. Meg hogy ott van minden, csak nem találom. Erre lereagálandó mélyedtem bele, hogy mutassam, nem én nem találom a menüben a dolgokat, hanem nincsenek is ott a dolgok. Valójában csak arról van szó, hogy máshogy van az én oszcilloszkópomon. Aminek nem feltétlenül van jelentősége, csak magamat szerettem volna tisztázni. Lényegében pofon egyszerű menüje van. Ha egyáltalán menünek lehet ezt mondani. Közben azért nagyjából kiismerem ám. Szerintem előbb vagy utóbb kidobom ám. Hiába készre forrasztottként vettem, hogy ne kelljen vele vesződni. Attól még kell vele vesződni. Ha legalább a feszültséget amire vettem stabilan meg lehetne vele mérni, akkor már megérte volna megvenni. De sajnos nem így van. A legnagyobb gondot szerintem az okozza majd, hogy ugyan írtam arról, hogy felfele csal, de még ezt a csalást sem határozottan, és stabilan csinálja. Ha úgy tenne, fel tudnék rosszabb esetben állítani egy koordináta rendszert, hogy líneálisan, vagy egy görbét követve mér egyre nagyobb feszültséget? Aztán a mért adatról ki lehetne következtetni, hogy mekkora lehet az érték valójában. DE ez hol így, hol úgy mér. Megtanultam, hogy kell kinullázni a diagramot. Hol behozza középre, hol csak közelebb hozza. a számokat ugyan kinullázza, de lehet hogy utána már nem mér. Csak miután össze-vissza nyomkodtam mindent rajta.
Ha előbb utóbb kidobod, ha kérhetem felém dobd.
Biztosan jó módszerrel próbáltad kalibrálni?
Amikor abban a beállításban vagy ahol fel-le tudod tologatni a vonalat (kék a baloldali kis jelzés) akkor kell hosszan megnyomni a SEL gombot. Ha nem megy akkor meg lehet próbálni rátenni a normál verzió firmware-jét (feltéve, ha stm32f103 van benne nem pedig valami klón proci). Ui: Kidobás esetén engem is érdekelne hol esik le A hozzászólás módosítva: Dec 2, 2022
Idézet: „Szerintem előbb vagy utóbb kidobom ám.” Ezért adtam el kb beszerzési áron a DSO Shell-t. A Micsig kicsivel többet tud
Micsig? Ez egy következő típus?
Jó nagy lépessel lesz a következő!
Micsig egy gyártó, van pár féle szkópja. Én ilyet használok: https://eleshop.eu/micsig-sto1004.html
Igen már megnéztem. Jó nagy szerencséd van, hogy az 500 eurós oszcilloszkop nem annyit tud, mint az én 10000 forintos csoda panelem. Igaz? Képzeld el, ha nem tudna többet. Szerintem nem lenne őszinte a mosolyod
Na de viccet felretéve, már tegnap akartam méregetni, csak közben rá kellett jönnöm, hogy a nagy tesztelgetések közepedte 6V lett a 9Voltos elemben. Így nem igazán érdemes vergődni. Ma viszont vettem új elemet és meg tudtam csinálni a méréseket. Hát... mit mondjak? Lehet el kellene engedni ezt a holmit. Van ami jónak tűnik, de van ahol tök mások az értékek. Ráírtam a papírra a mérendő ertékek közelébe a valós ertékeket remélem látszik. Telefonról így tudo. Meloldani. A hozzászólás módosítva: Dec 3, 2022
Ha jól mértél akkor az már az utolsó képeden is látszik hogy valami hiba van, ugyanis a TP9-es OSC mérőponton, az MCU 6-os lábán 2,16V-nak kéne lenni de nálad csak 0,52V van, tehát az oszcillátor vagy nem megy vagy nem jól megy. Meg kéne nézni ott a kvarc és a 2db 22pF környékét, lehet hogy az egyik kerámia kondival gond van, vagy valami forrasztási hiba van a környéken, persze más gond is lehet. A többi mért érték az rendben van.
Pár éve 16 ezer körül volt egy Hantek 6022BE, igaz hogy ahhoz még kell egy laptop is, de kb. fényév különbség van az meg ez között. Amit ez a 138 tud azt tudja egy hétköznapi PC hangkártya is, csak fel kell telepíteni hozzá egy oscilloscope szoftvert meg kell elé egy osztó.
Ha jól rémlik valamelyik RT évkönyvben van szó a készülékről. Ahol leírja , hogy mit érdemes cserélni benne és a kalibrációját is. Van egy angol nyelvű fórum, ahol leìrják, hogy kell kimérni. Igaz, ott a sugár megjelenési probléma van kitárgyalva, de nagyon részletes. Ha megtalálom belinkelem.
A feszültségeket rendezni kell. Ha jól emlékszem az R19 1 kΩ-os ellenállás felelős, hogy a sugár pont középen legyen.
Megvan a fórum. Csak azért ajánlom, mert az enyémet is sikerült megcsinálni innen. Jó leírás.
A hozzászólás módosítva: Dec 4, 2022
Még az első képen is összevisszaság van. Azok nem problémák?
Köszi!
Nagyon jó a leírás, de az a helyzet, hogy ha én ezt elkezdem megjavítani, lehet egy idő után kijön belőle a maradék működtető füst is, és dobhatom a kukába. No! nem mintha most nem dobhatnám. Legalábbis most, hogy éjjel 12 óráztam, ma éjjal is megyek, így látom a dolgokat. Nem mondom, hogy nem működhetne, ha a leírás alapján tényleg találnék, valami nyilvánvaló hibát, de az a helyzet, hogy igencsak nyögvenyelős dolog lenne ez. Pár ezer forintért ez a művelet még házon belül sem hiszem hogy megéri a fáradtságot, de azért maradjunk annyiban, hogy alszom rá egyet. Pihentebben majd átolvasom tözetesebben a leírást. Köszönöm még egyszer!
Csakis egy db feszültség érték megmérése céljából vettem ezt a kis oszcilloszkópot. Utána én ezt valószínűleg félre fogom tenni, feladat híjján. Nem akarok ilyet rendszeresen használni, mert nincs is más ötletem, hogy mire. Ebből az következik, hogy nem is nagyon akarok drágább és esetleg bonyolultabb eszközre költeni.
Igazából, tudod mi érdekelne elsősorban? Az, hogy amennyiben ezen a készüléken a feszültségek rendben lennének és ezzel egyidőben minden rendesen működne is, akkor alkalmas lenne-e arra, hogy egy feszültség értéket hihetően le tudjak olvasni? Tehát, ne egyszer ezt, másszor azt mutasson. Annyit kifigyeltem a működésében, hogy pillanatnyilag kb. játszani sem igazán jó. Ha megcsinálnám, vagy lenne a kezemben egy olyan, ami tökéletesen működik úgy, ahogy azt eredetileg kitalálták, akkor is csak max. játszani lenne jó, vagy legalább azt az egy értéket meg tudnám-e vele mérni? Ez itt a keleti kérdés nyugaton.
Pontos feszültségérték mérésére egy szkóp nem alkalmas, még a tízszerennyibe kerülő sem, mert nem arra van kitalálva, hanem arra, hogy a feszültség időbeni lefolyását mutassa. Pontos feszültséget digitális multiméterrel lehet mérni.
Attól hogy ez a szkóp csal valamennyit még lehet vele mérni nagyjából valamit. Rákötöd egy 12V-os trafóra, és megnézed hogy a trafó szekunder feszültségére mit mutat.
Szia! A szkópod ettől nem javul meg, de a mellékelt kapcsolással és egy multiméterrel azért meg tudod nézni a csúcsfeszültségét a porlasztódnak. Nem Nasa pontosság, de lehet, hogy a DSO138 emlékeim szerinti 60V-os max bemeneti feszültségének már sok lenne. Az alkatrész értékeket érzésre írtam, nagyjából jó bármi amit a fiókban találsz ebben a nagyságrendben, csak legalább 100V-ot minden bírjon ki ha korábban említett 70V körüli érték helytálló.
A hozzászólás módosítva: Dec 4, 2022
Multiméterrel sajnos nem lehet ezt megmérni, mert us-okra nyit ki a porlasztó. Túl rövid ideig jön a jel.
Köszönöm! És ez mit csinál a mérendő feszültséggel? Valahogy puffereli?
Lényegében igen. A mérendő jel töltögeti apránként a kondenzátort. A dióda miatt a mért eszköz fele nem tud kisülni. A rákötött multiméter is nagyon lassan süti ki, az ellenállás azért van benne, hogy valami azért merítse a kondenzátort. Jóval nagyobb értékre is cserélhető az ellenállás, ha rövid értékekből kell összegyűjteni a mérendő jelet. Tau=R*C [másodperc] idő alatt sül ki a kondi kb. az 1/3-ára, ha magára hagyod őket.
A hozzászólás módosítva: Dec 4, 2022
Létezik olyan multiméter ami grafikus, vagy csak tárol, azaz másodpercenként vesz több mintát és eltárolja amit aztán elő lehet hívni, vagy épp grafikusan megjeleníti a szkóphoz hasonlóan, mondjuk nem tudom ezek mennyire gyorsak.
A csúcsérték mérés akár vezethet is jó eredményre de nem biztos. Mert ha kicsi a kondi kapacitása, akkor már a műszer 1 megás belső ellenállása is terhelni fogja a méréssel és fals értéket ad, ha meg nagy, akkor a rövid impulzusok sosem fogják a csúcsértékre feltölteni. Mennyire rövid az impulzus? Egy ledet nem villant fel?
Itt egy Kis oszcilloszkóp értékelése. Azt írja a csóka, hogy 220-as hálózatra kötve ilyen a jel. És a kép hozzá. De hogy kell ezt értelmezni? Én akárhogy nézem, nem tudok kihozni ebből 220Voltot.
Ezt írja hozzá: "dőben megérkezett és azonnal kipróbáltam. Felhelyezek pár képet, amiket akkor készítettem, amikor irányítom. A kapott oszcilloszkópot a mellékelt 1:10-es osztón keresztül a 220 V-os hálózatba csatlakoztatta. Az egyik kép közvetlenül a hálózatról, a másik a dimmer kimenetéről készült. A dimmer 50 W-os izzóval van töltve. Persze a jel formája nem ideális, de amatőr célokra elég, pláne ilyen alacsony áron. Köszönöm"
Ott van a képen, hogy Vrms 21,9V ami 219V mivel a szövegben írja, hogy egy tizes osztón keresztül mérte.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |