Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Alternativ HE találkozó(k)
Puskás börzék időpontjai: Bővebben: Link
Korábbi: » Egri hobbielektronika találkozó - 2023. augusztus 13 (vasárnap) » MVM Paksi Atomerőmű Zrt. látogatás - KÉPTÁR Mostanában aktuális: » ELBAFTA - ELső BAlatonFelvidéki TAlálkozó, 2024. május 11 (szombat), Balatongyörök » Viharsarki tali - VII. Viharsarki Hobbi Elektronika Találkozó, 2024. június 15 (szombat), Békéscsaba
Esetleg kössétek össze családlátogatással, vagy szerintem biztosan van a környéken olcsó szállás...
Sziasztok!
Aki esetleg jönne a Lőrinci börzére (és véletlenül ilyesmiben is jártas) keresnék fogaskerék lefejtőmarót. Fontos hogy nem szegmensmarót hanem a csiga alakú gépi lefejtőmaró érdekelne modul 0.75-1.0-1.25 ös méretekben. Akinek esetleg akad ilyen és részt vesz a börzén kérem vegye fel velem a kapcsolatot. Előre is köszönöm, és elnézést az OFF-ért.
Lőrinci börzére ingyen vihetőként elvigyem a kiolvasott Aero/Aranysas újságokat?
Csak akkor viszem el, ha tutira jön érte valaki. "B" terv Békéscsaba, hasonló feltételekkel. "C" tervről ne is beszéljünk...
Akkor Tiéd a pakk.
Nem fogom leltározni/listázni, csak az utolsó olvasott/felesleges példányt bezárólag szatyrozom. Két évnél visszamenőlegesen sokkal többre ne számítsál... Előtte azért szóljál rám, mert sajnos gyorsan felejtek mostanság. A hozzászólás módosítva: Ápr 29, 2023
Köszi. Akkor lemondok róla.
2 éven belül megvan.
A korábbiakat meg már elajándékoztam, például elektroncső fórumtársunk szerintem még talán javában olvassa.
Akkor előrevivő irányban, csabai találkozóval kapcsolatban, mai napon a következőkre jutottunk, hosszas egyeztetések után:
Gery78 fórumtársunk vállalta a teljes felelősséggel kis terem/audifül menedzselését erre az évre, beleértve az ajtónyitástól, végig moderáláson keresztül, a teljes rendrakásig. Én vállaltam catering részről Méteresben "szent HE kaja -> Marhapöri és sós főtt krumpli" rendezését, és VIP meghívottaknak ingyen kaja kuponokat, a szokott módon. Valamit viszek majd tombolára is, de idén oszcilloszkóp nem várható. Granpa gondoskodik arról, hogy minden igéret megvalósuljon, és a recepciós lányok se' unatkozzonak.
Közben további egyeztetések után arra jutottunk, én már előző nap lemegyek és ott alszom.
Így terepszemle és helyszíni egyeztetés nem hajnalra csúszik, meg esetleg tudok segíteni (már ha ez az) mohinger-nek (ha kell még bármit is, mert önállóan is megoldott eddig mindent ).
Lehet en is csaban alszom, igy talan penteken, ha lehetseges, akkor be is tudnek pakolni keso delutan
Gafly és Gyuszi és Geri és mindenki!
Nagyon szépen köszönöm a segítségetek felajánlását! Köszönettel elfogadom! Üdv!
Még van pár szabad hely.
Jó volt, kár hogy nem jött el senki a HE-ről.
No, ha már nem lehettem (lehettünk) ott, hát néhány fényképet (esetleg leírható élményt) légy oly szíves közzétenni!
Ez nosztalgia villamos? Legalább az lehetett volna, ahol hátul a peronon fel kellett húzni a rácsot, nehogy kiessél. A hosszanti fapados, fent a derékszíjjal, amivel a klajzi rángatta a csengőt..
Na, az nosztalgia.. De én felültem volna, csak nem jár erre még vonat sem, nem hogy villamos.
Cikket nem terveztem írni, de pár fénykép és komment...
Az áramátalakító (10 kVac -> 600 Vdc) belül azért állítólag jobban néz ki. Meg nem azért van ott az a kúp, hogy onnan lőtték halomra annó a ruszki megszállókat. Konnektorról is lehet táplálni a villamosokat, képen éppen Combinó táplálkozik (600 Vdc), CAF az eszik natív 400 Vac-t is. Sok vita volt arról, hogy "vas kereke" van-e a villamosnak. Gumis! Meg áthidalás és bronzkefe, hogy menjen az áram. Csoportemelő nagyon durva. Én azt hittem fix, de úgy kell mindegyiket helyére tologatni. Megkérdeztük, hogy vannak-e durva javítások? Amikor kinyitjuk a dobozt, és az IGBT-t ecsettel kell kiszedni, arra van van külön kifejezés... Kálmán kedvéért fényképeztem esztergát fotellel. Ganzban persze szebb és nagyobb volt, de az életérzés... Mostani villamokban már nincsen is tengely, csak utánzat. Régen minden jobb volt... A törpök is. A hókotró nagyon cuki, de mikor volt nálunk hó? Vontató moci is aranyos. Modernizált UV vezetőfülke még egészen áttekinthető...
Hajónapló, kiegészítés.
A hozzászólás módosítva: Máj 6, 2023
Bocsánat, a motorok lemaradtak...
Érdekesség, hogy állítólag abban a tartályban nitrogén van. A hozzászólás módosítva: Máj 7, 2023
Abban az alváz alatti (alvázbanlévő) tartályban?
Mire szolgál, mit csinál?
Sajnos nem figyeltem eléggé , de kizárásos alapon vagy fék, de méginkább lengéscsillapító lehet. Bővebben: Link De ehhez aztán tényleg nem értek.
Amin viszont nagyon meglepődtem, hogy állítólag ha lemerül az akkumulátor, akkor mozgásképtelen a villamos, és legalább egy óra, ameddig annyira fel lehet tölteni, hogy el lehessen vele indulni. Idézet: „már nincsen is tengely, csak utánzat.” Portálhídnak hívják, így lehet a jármű padlószintjét csökkenteni, fordított beszerelésnél pedig növelni a hasmagasságot (pl. terepjáró teherautóknál). Hozzá kell tennem, régen tényleg minden jobb volt.
Ha tartály volna, biztos levegő lenne, mivel a homokszóró sűrített levegővel működik... Ha meg Siemens, akkor hidraulika olaj.
A homokszórót (legalábbis a tégebbiekben) teljesen véletlen még tudom is.
De mi megy nitrogéntartályról?
Na ja.
Voltak szűk keresztmetszetek, jó rá emlékezni. De vágytunk ám bővebb keresztmetszetekre is. Lehet, hogy az az idő van. De lehet, hogy szűkült. Ŕégen minden jobb volt, ami jobb volt.
Gondolom, belső égésű versenymotorok (?).
Az a nagy vicc, hogy még akik használni szeretnék, azok is elhiszik, hogy a nitrótól megy jobban a kocsi (aki kíváncsi rá, elmondom: -az autódba levegő kerül, 78/21 aránya a nitrogénnek/oxigénnek. -ha "nitro"-zol, akkor 66/33 arányú keveréket juttatsz be (időlegesen). tehát: nem a nitrogéntől, hanem az oxigéntöbblettől jutsz plusz teljesítményhez)
Valójában én is úgy gondolom, a légrugózáshoz lehet köze a nitrogénes tartálynak.
Bár ezt teherautókon/buszokon sűrített levegővel szokták -de hát ott van egy belsőégésű motor, ami állandóan termelhet akár sűrített levegőt is. Lehet, a villamosnál egyszerűbb ez a nitrogénes dolog?
Eleve nem tudom, mire vonatkozott az eredeti kérdésed. Esetleg volt Gafly villamosos képei közt nitrogén palackot ábrázoló? Mert én csak általánosságban írtam a versenyautót. Azt is csak filmeken láttam, ahol egy fedeles kapcsolót felpattintanak, aminek hatására lángcsóva tör elő a kipufogóból és kilő az autó, maga mögött hagyva a mezőnyt. Nyilván, ha ez nem filmtrükk, aakkor a nitro palackon kívül van ott még sok más módosítás is, a turbó nyomástól elkezdve a vezérlés módosítása stb. Csak ezek nyilván nem látszanak…
Erre vonatkozott:
Bővebben: Link Ott mondja, hogy a tartályban nitrogén van. Az autós dologra csak válaszoltam, lehetőleg röviden, de offként, lényegtelen is itt A hozzászólás módosítva: Máj 8, 2023
Erről folyik a polémia...
Okos kérdéseket nem itt, és nem nekem kell feltenni, hanem tetszettek volna eljönni. |
Bejelentkezés
Hirdetés |