Fórum témák
» Több friss téma |
Ha szkóp-képet teszel fel, legyen látható a kezelőszervek beállítása, vagy add meg a beállításokat!
Köszönöm! Lemegyek, meg keresem a könyvében a P55-öt és állítok rajta. Köszönöm neked a segítséget!
A Telequipmentemben is foglalatok vannak, az pedig angol. Nem erről van szó.
De, erről (is). RT. ÉK-ben van róla szó. Az évszámokat nem írom le, majd ha szeretnéd, úgyis utánajársz.
Az tény, hogy sokat szenvedtek akkoriban az alkatrészek paramétereinek a szórásával, de olyan helyen is van foglalat, ahol nem indokolt, mert kapcsoló üzemben működik a tranyó és ott meg gyakorlatilag minden paraméter megfelel Szóval is-is, mindkét állítás igaz szerintem ezen ne veszetek össze....
Még ne nagyon nyúkálj bele. Előbb szerezz vele mérési tapasztalatokat, és ha nagyon nem jó valami, csak akkor kezdj neki. (nem ezen kellene gyakorolni)
Előbb akkor is kérdezni, aztán lőni.
Szia! Este megnéztem. De eszembe jutott, hogy a bal oldalon csak akkor van pont mikor 2lőjön a hiba. (Nagy fényerő, és nem tudom szabályozni). Ezt melyik alkatrész kontakt hibája okozhatja? Valamint a CH2-es csatornán melyik alkatrész lehet kontakt hibás hogy ugrál és torzul a sugár? Előre is köszönöm!
Eszemben sincs belenyúlkálni! Csak szeretnék egy megbízható műszert aminek nincsenek hibái. Jó, nem azt mondom, mert semmi sem tökéletes, de zavaró hogy ugrál a sugár, és néha nagy fényerővel indul.
Üdv mindenkinek! Kicseréltem a táp konikat (hogy nehogy bajt okozzanak). Indításnál már nincs pont a sugár bal oldalán, valamint tudom a fényerőt 0-ig szabályozni
A táp panelen az összes elkót. Aztán a képcső felőli oldalon még 2-t (bocsi hogy nem tudom annak a panelnak a nevét). Majd még kell szereznem egy 200µF 250V-os kondit a "nagyfesznek". De lemegyek a szervizkönyvért és mindjárt mondom a számokat.
Rendben, köszi.
Ezek szerint voltak neked otthon dögivel axiális elkóid?
Tehát cseréltem a következőket: C5, C4, C8, C3, C67(e mellett van még egy de a pozició számát sajna nem tudom) , C6. A SWEEP GEN panelen a következőket cseréltem: C527, C509. Valamint a SWITCHING MULTIVIBRATOR panelen a C282-t.
Nem! Nem axiális van Így néz ki a dolog. Lehető leg rövidebb lábakkal forrasztottam be. Illetve rá.
Ilyen volt Valamint a 1000µF-os puferek helyett csak 2200µF-os volt.. Csatolom a rajzokat, segíthet.
Köszi, így már világosabb, bár megtaláltam a kondikat amúgy is, mert elég összetéveszthetetlenek, s itt van mellettem pont a szkóp.
LCM3 műszered nincs véletlenül, amivel kapacitást és ESR értéket tudnál mérni a kiszedett kondikon? A dokumentációját esetleg el tudod hozni a találkozóra? Szerintem lefényképezném, legalábbis jónéhány oldalát, mivel nekem nem 100 %-osan erről a típusról van csak gépkönyvem, hanem azt hiszem, a 1568/2A-ról, az meg nem teljes mértékben ugyanez. Nem akarlak leterhelni, hogy beszkenneld az egészet.
Persze! Nem gond! Beszkennelném én, de szkenner híján.. Szomszédban szoktam szeneltetni, de ez sok lenne. Elviszem! Hozz elegendő akkut, ne hogy lemerüljön félúton Sajnos nincs ESR mérőm De rákapcsoltam 24V-ra és 2mp enként több mint 1V esett a feszültségből. Nekem különösen csereszavatos volt már! 10éve nem volt bekapcsolva. Első bekapcsoláskor eléggé langyos volt a trafó 15-20 perc után. Tehát kínlódott.
Eddig nem sokat járattam, de nem. De először langyosodott mikor a kondik szigetelése nem állt az élen. Aztán már a következő üzemeknél már nem volt langyos. Később megjáratom és megírom. Miért? Neked langyosodik?
Nekem is langyosodik, én még nem cseréltem benne kondikat. Viszont gondolom, nekem sem ártana megtenni ezt a lépést, mégiscsak kb. 20-25 éves gépről van szó, ha nem idősebbről.
Ártani nem árthat. Nekem eredeti a gépkönyve. A gépkönyvet 1981-ben gyártották. Feltételezem a szkóp is hasonló gyártás lehet..
Helló.
Nekem megvan a gépkönyve beszkennelve, (1568/2) az összes beállításokkal, hitelesítéssel. De hiányozik a mellékletek, amelyek a rajzokat, panelokat tartalmazzák. Ha azt valaki fel tudja rakni, akkor én adom hozzá a leírást. Köszönettel.
Szia! Az a baj hogy nekünk a 1568/a van. Tehát a 1568/2 az nem jó, mert az másik szkóp
Szia, azért elküldöm neked a mellékleteket, hátha hasznos lesz egyszer.
Jóska
Megnéztem a trafót. Jég hideg 20 perc üzem után.. :yes: De csodálva tapasztaltam, hogy a kondicsere után már nem ugrál a CH2-es sugár sem Azaz: Hibátlan a szkóp!
Wáow!
Teljesen jó! Már csak azért is, mert az az ugrálás nálam is előfordult a CH2-n, mikor sokat próbálkoztam vele... ezek szerint lehet, hogy ez a gyógyír a gondunkra!
Igen! Mikor kicseréltem a kondikat, próbáltam a sugarat, még ugrált. Azóta ment kb úgy nagyjából 25 percet. Miután megnéztem a CH2-es csatornát meglepődve csodáltam hogy nem ugrál Így belefogsz a javításba?
Persze, mindenképpen. Amúgy is belefogtam volna, de ez jó megerősítés volt hozzá. Már csak megfelelő értékű kondikat kell előkaparni és meglesz. :yes:
Te azt a nagy, ezüst színű kondit is kicserélted a táp mellett, amely úgy néz ki, mint egy kisebb motorindító kondi?
A csavarosra gondolsz? Ami a képcső nyakánál van eldugva? Ha igen, akkor az a 110V-os stabilizátor puffer elkóka. Azt még nem tudtam kicserélni, de mindenképp ki fogom! Jelenleg nincs itthon olyan kondim. Egyébként 200µF 250V-os típus van ott. Ha lefotózod a rajzokat meg a többit, sokkal jobban fog menni a javítás! Nekem is nagyon nagy segítségemre van!
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, nem tudja valaki, honnan a pikliből lehetne beszerezni szervizkönyvet egy Schlumberger OCT 569 típusú oszcilloszkóphoz? Nincs véletlenül valakinek ilyen doksija a fiók alján? Én nem találok semmi információt róla sehol, ami nagyon érdekes. Szinte, mintha nem is létezett volna. |
Bejelentkezés
Hirdetés |