Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » ATX-táp problémák, meghibásodás
Lapozás: OK   22 / 45
(#) szilva válasza Sebi hozzászólására (») Feb 15, 2011 /
 
De hiszen azt írta a kollega, hogy az USB HUB saját külső tápját használva működik a vinyó. Tehát biztos nem az a gond, hogy a HUB az USB eszköz felé kevés áramot tud kiadni, csak rendes külső táp kellene neki.

Én azt tartom valószínűnek, hogy a PC-ből kivezetett, gondolom 5V kevés a HUB-nak. Nem tudom, a saját tápegysége mennyit ad le feszültségben, de arra gyanakszom, hogy pár V-tal mindenképpen több kellene, hogy a HUB észrevegye a külső táplálást és használja is azt. A PC-ből kivezetett 12V már elképzelhető, hogy túl sok lenne. Mindenképpen a HUB saját tápegységét kellene megvizsgálni, hogy az mennyit ad le, és azt helyettesíteni valahogy a PC-ből kivezetett tápfeszültséggel, esetleg egy elektronikát (stabilizátor) közbeiktatva.
(#) tombox00 válasza belfi2 hozzászólására (») Feb 19, 2011 /
 
Sziasztok.

Az a helyzet, hogy volt egy kis időm és megnéztem szinte mindent.
A kondikat kicseréltem az összeset, a diódákat is megnéztem, a 3 dual sotky diódát is, a 3 nagyfeszültségű tranzisztort is (ami a primer oldalon van) , a teljesítmény ellenálásokat is ,de eddig mind jó volt és még úgyse kapcsol be.
A nagyfesz kondin meg van a 320 V
Ps-on vezeték 5V
Stand-by (Lila vezeték) 5V
De a TA2005 táp IC 15 VCC lábán 2,5V van ez kicsi.
Na most mi a baja? Megköszönöm ha valaki tud segíteni, mert engem már felidegelt.
(#) perfect73 hozzászólása Feb 19, 2011 /
 
Köszönöm, nagyjából azért ismerem a tápok felépítését. Csak sajnos a rövidzárt elég nehéz megfogni, mivel a műszer egyenáramú mérője a trafók tekercsét is ugye kvázi rövidzárnak méri. Amit megpróbáltam: 16V AC-t kötöttem a 220 helyére és a zárlat továbbra is fennáll. Az egyik trafó vagy tekecs közben "nyüszögő" hangot ad... ez nem primer oldali hibának tűnik, ugye?
Az egyenirányító diódákon még megjelenik a 21V DC.
Félvezetők úgy tűnik rendben vannak... hogy keresgéljek tovább?
(#) belfi2 válasza tombox00 hozzászólására (») Feb 23, 2011 /
 
Szakítsd meg a 15. láb huzalozását és mérj áramot készenlétben Ha 20mA-nál nagyobb akkor nagy valószínűséggel kuka az Ic. Ha nem akkor valami elszívja a tápot.Azt a táp ágat át kell nézni minden olyan alkatrészre nézve ami át üthet vagy ellenállássá válhat.(kondi,dióda).
(#) tombox00 válasza belfi2 hozzászólására (») Feb 24, 2011 /
 
Szia, Sziasztok.
Hát az a helyzet, hogy mértem áramot a 15-ös lábon de semmi nincs ott,de a ps-on vezetéket nem zártam rövidre.Esetleg úgy kellett volna áramot mérni?
Esetleg a optokapu?
Az optokapu E - C közt semmilyen értéket nem szabadna mutatnia a multiméternek diódaállásba?
A diódán 0,908 at mutat az jó?
Ezt annyira nem vágom még.
Köszönöm.
(#) belfi2 válasza tombox00 hozzászólására (») Feb 24, 2011 /
 
Hali!
A C-E és a dióda rendben van .Nem ,nem kell bekapcsolni a tápot elég a készenlét.A 15. lábon min 5V-nak kell lennie.Mérd meg a megszakítás előtt mennyi a feszültség,(tehát a ne az ic lábán.)
(#) belfi2 hozzászólása Feb 24, 2011 /
 
Hali!
Most én szeretnék némi eligazítást..Kaptam egy Mc ATX-300GTF tip tápot,természetesen rosszan.A hiba :Ha a hálózatra rákapcsoltam a tápot a PC PW LED-je azonnal világítani kezdett, de a táp nem indult.Szétszedve 3 db púpos kondit kicseréltem.A táp műterheléssel szépen ment, mint ahogy a nagykönyvben le van írva.Beleraktam a PC-be ott viszont meg sem nyekken.Az igazsághoz hozzátartozik hogy 2db kondit 10V 1000µF helyett 10V 2200µF-ra cseréltem,amiből az egyik a készenlétit szűrte.Szerintetek lehet hogy nem kellett volna változtatnom?
(#) tombox00 válasza belfi2 hozzászólására (») Feb 25, 2011 /
 
Szia.

Hát lehet, hogy nagy az a kondi mert a duplája.
Van a kondiknak egy tau idő, vagy valami ilyesmi ,
és lehet , hogy a feltöltődési és a kisülési idő ezzel megváltozott és megváltoztatott valamilyen értéket, de lehet , hogy hülyeséget mondok.
(#) ha9pi.feri hozzászólása Feb 27, 2011 /
 
Üdv!
Szert tettem egy TAGAN tápra, a pontos típusát nem tudom, mert nincs meg a doboz teteje. TG 380, 420 vagy 480 lehet, a belseje ránézésre egyforma mindnek. Próbáltam beindítani, de néha zárlatot mutat (a soros 60W-os izzó periódikusan villog). Ami szemmel látható hiba: VZ1 és VZ2 alkatrészek el vannak égve, ezek a két puffer elkóval voltak párhuzamosan kötve. A félvezetők jónak tűnnek. A táp nem túl bonyolult, de igényesen kivitelezett, csak jót írnak róla.
Bővebben: Link
(#) belfi2 válasza ha9pi.feri hozzászólására (») Feb 28, 2011 / 1
 
Hali!
Mi mit tehetünk az ügy érdekében mert ez nem derült ki!
(#) laszlokunstar válasza belfi2 hozzászólására (») Feb 28, 2011 / 1
 
1./Szurkolunk neki, hogy mielőbb meg tudja javítani.
2./Látatlanban tippeket adunk neki információ, s kép hiánya miatt.
3./Túllépünk rajta s nem foglalkozunk vele.

Gyanús nekem, hogy varisztorok lesznek a kérdéses alkatrészek, s túlfeszültség miatt belépett a kamikaze -önromboló- effektus.
Kép s bővebb info esetén majd okosabbak leszünk.
(#) ha9pi.feri válasza belfi2 hozzászólására (») Feb 28, 2011 /
 
Szia!
Elnézést még írtam hozzá, de az lemaradt. Nos próbálkoztam vele tovább, a periodikus villogás a túl fesz védelemből adódott (egy L6561-es ic kapcsolgat 2 jó erős FET-en keresztül egy 2 Ohmos ellenállást a bemenő egyen fesz-re párhuzamosan), ezt ideiglenesen kikötöttem. SB feszültség meg van (5V), a TL494-nek is meg van a táp fesz (kb 14V). A kimeneteken valami kevés feszültségeket lehet mérni, de nem terhelhető. Lehetséges, hogy a VZ1-2 alkatrészeknek is lenne valami szerepe, leolvasni nem lehetett, mert szét volt égve az egyik, a másik, pedig kiforrasztotta magát (nem is találtam meg). Itt nincs 110V-os átkapcsoló, 100-240V-ig működik. A mellékelt linken rajta vannak a képek. Kösz a segítséget előre is.
Feri.
(#) belfi2 válasza laszlokunstar hozzászólására (») Feb 28, 2011 / 1
 
Hali!
Igen egyenlőre ennyi lett volna de időközben megérkezett a pontosítás de mintha onnan is hiányozna valami.Remélem előbb utóbb azért össze jön.
(#) belfi2 válasza ha9pi.feri hozzászólására (») Feb 28, 2011 / 1
 
Hali!
Mint azt írták valószínűleg ,de inkább biztosan varisztorok voltak.Olyan típus kell oda ami egyen feszben (DC) 200V a megszólalási fesz.(TNR G241K)
(#) ha9pi.feri válasza belfi2 hozzászólására (») Feb 28, 2011 /
 
Szia!
Igen, így van, de enélkül működnie kéne. 1-1 db 100 KOhmos ell. van a pufferekkel párhuzamosan kötve. Még az gyanús, hogy a kondenzátorok rögtön kisülnek, pedig nincs rajta terhelés.
(#) ha9pi.feri válasza ha9pi.feri hozzászólására (») Feb 28, 2011 /
 
Nos úgy tűnik jó lesz, a kondenzátoroknak nincs kapacitása, tettem velük párhuzamosan, így már terhelhető.
(#) belfi2 válasza ha9pi.feri hozzászólására (») Feb 28, 2011 / 1
 
Nézd meg a puffer kondikat külön külön valószínűleg az egyiknek KO!
(#) ha9pi.feri válasza belfi2 hozzászólására (») Feb 28, 2011 /
 
Igen, bár szerintem mind a kettő rossz, csak sajnos most nincs a zsebemben 680µF-os kondi, 220-asakat tettem próbára. Most még azt volna jó megtudni milyen típusú. Nekem a 12V kell belőle, majd megterhelem. Van komoly túláram védelme is.
(#) belfi2 válasza ha9pi.feri hozzászólására (») Feb 28, 2011 /
 
Azt hogy mit bír egyszerűbben is megtudhatod ha a dual dióda típusát beírod a keresőbe.Akkor sokkal reálisabb képet kapsz e terhelhetőségről,Amennyiben csak a 12V van szükséged akkor némi átalakítás kell hozzá amihez leírást találsz ezen oldal valamelyik fórumán.
(#) ha9pi.feri válasza belfi2 hozzászólására (») Feb 28, 2011 /
 
30 A-es dupla diódák vannak benne kettesével!
(#) ha9pi.feri válasza ha9pi.feri hozzászólására (») Feb 28, 2011 /
 
Még egy link a táppal kapcsolatban, aki tud angolul. Ilyen ic-vel működik a táp előszabályzása (amit én túlfesz védelemnek véltem). A 17-ik oldal kapcsolása nagyon hasonlít rá. Emiatt nem kell átkapcsolás 110-ről 230V-ra. Lehetséges, hogy ez az áramkör hibásodott meg és a feszültség 400V fölé emelkedett, amitől tönkre ment a varisztor és az elkó is (?)
Bővebben: Link
(#) belfi2 válasza ha9pi.feri hozzászólására (») Feb 28, 2011 /
 
Nem hiszem hogy az aktív PFC vezérlő ekkora bajt tudna okozni de majd megcáfolnak ha nem így van.Szerintem a két primer puffer közül előbb az egyik majd utána a másik meghibásodása okozta a bajt.A dióda híd után van ugye a két puffer amin egymáshoz képest kb 320v feszültség keletkezik.Ha az egyik kondi vezetővé válik magyarul zárlatos lesz akkor a fenn álló 320 voltnyi feszültséget az áramkör más tagjai nem viselik el mivel csak 200V a feszültség tűrésük.Ha jól emlékszem akkor az elkók 200v 680µF os-ak. A varisztor szintén csak 200V-os. Normális működéskör a kondikon egyenként 150-160V a feszültség. de nyugodtan cáfoljátok ha nem így van.
(#) tombox00 hozzászólása Márc 9, 2011 /
 
Sziasztok.

Van nekem egy Dana ATX 300W-os PC tápom.
Megy rendesen csak annyi probléma van vele, hogy a -12V helyett -11,58V van és
-5V helyett -4,85V van .
Gondolom ez nem jó.
Mit kellene vele csinálni, hogy jó legyen a fesz?

Ja és a L6-os/feritmagos/ tekercs ami a -12V-os ágon van az nagyon melegszik, szinte süt pár másodperc bekapcsolás után.
(#) didyman válasza belfi2 hozzászólására (») Márc 9, 2011 / 1
 
Nagyjából jól mondod, de a dupla puffernek nem ez az oka, hogy 200V az alkatrészek tűrése-ez csak a varisztorokra és a pufferekre igaz . A Taganról tudni kell, hogy borzalmas avitt kapcsolásokra építkezett, konkrétan szar alkatrészekből. Nem kivétel az X-szem sem. A dupla puffer a PFC előtti időkben azért kellett, mert egyrészt drága volt egyben a nagyobb fesztűrésű kondi és sok helyet is foglalt el (két vékonyabbat jobban lehet helyezni), és mert a 110V-os üzemben az egyenirányító feszültségkétszerezőként működött, és oda két kapacitás kell. A ToPower egy ilyen régi elrendezést nyúlt le magának és egészítette ki aktív PFC-vel. Ezzel két baj van. Az amúgy is rossz hatásfokú és zsúfolt tápba belerakott még egy panelt külön, kb. odagányolva (érdemes megnézni a hűtőbordát, meg a szigetelések kialakítását, a rögzítést, micsoda munka..), amin szintén pocsék minőségű a helyi pufferkondi (22µF 400V), valamint a primer pufferek is vérszegények, a szekunder oldalon meg a legendás fujhyyu kondik, melyekből jó csak az FSP tápokba került, de onnan is szép lassan kidőlnek. Mindez alig mozgatott levegővel, hogy csendes legyen és jól összezsúfolt berendezéssel.
Ebből a tápból ki kell dobni az összes elkót 22µF felett, újakra, jobbakra cserélni. A primer oldalra a 470µF is elég lesz, ha minőségi, bőven lefedi a 400W körüli kimeneti teljesítményt.
(#) didyman válasza tombox00 hozzászólására (») Márc 9, 2011 /
 
Az teljesen normális. Nem terheled a tápot, akor ez a két fesz alacsony marad. Nincs róluk visszacsatolás. A melegedő tekercs az fura, biztos, hogy az melegszik?
(#) didyman válasza ha9pi.feri hozzászólására (») Márc 9, 2011 /
 
Az izzó villogása normális, a PFC mellékhatása. Mint a linkelt adatlapodról látszik, az ST ezt az IC-t nem többszáz W-os tápokhoz ajánlja..
(#) tombox00 válasza didyman hozzászólására (») Márc 10, 2011 /
 
Szia.

Hát sajnos biztos , hogy az melegszik mert az ujjam rátettem és hát megpörkölte. :eek2:

Nagyobb áram menne keresztül rajt?
(#) ha9pi.feri válasza didyman hozzászólására (») Márc 13, 2011 /
 
Szia!
Így már más megvilágításba került a Tagan táp. Ez mind igaz, amit itt leírtál, pedig mindenfelé jókat írtak róla.
(#) didyman válasza tombox00 hozzászólására (») Márc 13, 2011 /
 
Máshova nem próbáltad tenni? Pontosan melyik tekercs az? Kapcsolási rajz, vagy fotó kellene, környező pár alkatrésszel elég.
(#) didyman válasza ha9pi.feri hozzászólására (») Márc 13, 2011 /
 
Ahhoz képest elélnek 3-4 évet, pedig a kollégákkal ennyit sem jósoltunk nekik De a primer pufferek rendszeres elhalása már egy olyan ok, ami hát legalább érdekes, pláne annak fényében, hogy ott egyes típusokban Panasonic (Matsushita) kondik vannak. Vélhetően a PFC-t nem tűrik jól.
Következő: »»   22 / 45
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem